همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
اکسسوری و زیورآلاتبرندهای اکسسوری و زیورآلات

بهترین برندهای معروف ساعت سوئیسی

سوئیس یکی از کشورهایی است که ساعت‌های آن شهره عام و خاص دارد. برندهای معروف ساعت سوئیسی برای بسیاری آشناست. افرادی که می‌خواهند ساعت باکیفیتی برای خود یا به عنوان کادو برای دیگران بخرند، اول سراغ ساعت‌های سوئیسی می‌روند. در ادامه این مقاله اپریشم نیز شما را با چند برند معروف ساعت سوئیسی آشنا خواهیم کرد.

قبل از هر چیز پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در مورد مشخصات جی شاک اصل نوشته ایم را هم بخوانید.

نگاهی به تاریخچه ساعت سازی سوئیس

پیش از اینکه درباره برندهای معروف ساعت سوئیسی حرف بزنیم، بهتر است تاریخچه کوتاهی را از ساعت سازی در سوئیس بخوانیم.

تاریخچه ساعت سوئیسی

کار ساعت سازی به شیوه امروزی از قرن 14 میلادی آغاز شد. هرچند صنعت ساعت سازی در سوئیس در قرن 16 شروع به کار کرد. پایه گذار این صنعت در سوئیس، پناهندگان فرانسوی بودند که از همان ابتدای ورودشان به ژنو ساعت سازی را شروع کردند. با بازگشایی مغازه‌های ساعت سازی در شهرهای مختلف سوئیس، مردم بومی این کشور نیز با این صنعت آشنا شدند.

جالب است بدانید که در نیمه قرن 16 میلادی، صنعت جواهرسازی در سوئیس رواج داشت اما مذهب پروتستان که قوانین خود را بیش از پیش در کشور حاکم کرده بود، استفاده از جواهرات را ممنوع نمود و به همین دلیل بعد از اینکه ساعت سازی روی کار آمد، مردم به عنوان کسب و کار به آن علاقه مند شدند.

شکل گرفتن اولین اتحادیه ساعت سازان دنیا در ژنو نیز با فعالیت ساعت سازان از کشورهای مختلف در سوئیس و رشد چشم گیر این صنعت در آنجا همراه شد. کم کم آوازه ساعت‌های باکیفیت و زیبای سوئیس در سراسر دنیا به گوش رسید.

آشنایی با برندهای معروف ساعت سوئیسی

افرادی که به دنبال خرید باکیفیت ترین ساعت‌ها برای خود یا دیگران هستند، سراغ برندهای معروف ساعت سوئیسی می‌روند. این افراد می‌دانند که ست کردن ساعت‌ سوئیسی با سایر لباس‌هایشان ظاهری شیک و جذاب به وجود می‌آورد. اما در حال حاضر کدام یک از برندهای ساعت سوئیسی محبوبیت بسیار دارد و پرفروش هستند. در ادامه شما را با این برندها آشنا خواهیم کرد.

1- رولکس از برندهای معروف ساعت سوئیسی

اسم رولکس (Rolex) برای بسیاری از مردم آشناست. محصولات این برند قدیمی و نام آشنا سال‌های سال در بازار به عنوان پرفروش ترین ساعت‌ها شناخته شده‌ اند. ساعت رولکس موتور پیچیده ای ندارد، اما محصول نهایی محکم و مقاوم است و ظاهر زیبایش برای بسیاری جذابیت دارد. در واقع، علت شهرت ساعت‌های رولکس کیفیت بالای آنهاست.

ساعت رولکس سوئیسی

2- بلانپین، برند معروف ساعت سوئیسی

(Blancpain) یکی از برندهای معروف ساعت سوئیسی به حساب می‌آید که اولین بار در سال 1735 در ویلرت سوئیس تولید شد. جِهان ژاکوس بلانپین (Jehan -Jacques Blancpain) بنیان گذار برندی بود که بعدها به کسب و کاری خانوادگی تبدیل شد. بلانپین اولین ساعت غواصی مدرن را تولید کرد و غواصان فرانسوی از آن در جنگ استفاده می‌کردند. کیفیت بالای این ساعت با افزایش تعداد خریداران آن رو به رو شد و همچنان از اهمیت و شهرت قابل توجهی برخوردار است.

3- امگا

یکی از برندهای معروفی که نباید از آن غافل باشیم، امگا (Omega) نام دارد. ظاهر جذاب و عملکرد عالی دو ویژگی بارز ساعت‌های امگا به حساب می‌آیند. لوئیس برانت بنیان گذار برند امگاست و کیفیت ساعت‌های تولیدی شرکتش آنقدر بالا بود که واحدهای نظامی مانند ارتش هوایی سلطنتی سربازان خود را به ساعت‌های امگا مجهز می‌کرد. ناسا نیز یکی دیگر از سازمان‌هایی است که ساعت‌های امگا را با نام (Omega’s Speedmaster) به عنوان ساعت مچی فضانوردان آپولو 11 انتخاب کرد. همین کاربردها شهرت ویژه ای برای ساعت امگا رقم زده اند.

امگا از برندهای معروف ساعت سوئیسی

4- تگ هویر، یک برند لوکس سوئیسی

تگ هویر (TAG Heuer) یکی از برندهای معروف ساعت سوئیسی است. این برند ساعت‌های مچی‌ لوکسی تولید می‌کند. تگ هویر از همان سال 1860 تکنولوژی و زمان را با هم ترکیب کرد. شرکت کنندگان مسابقات اتومبیل رانی از محصولات این برند استفاده می‌کردند. می‌توان گفت که تگ هویر شهرت خود را با کمک مناسبت‌های مختلف ورزشی به دست آورده است.

5- واچرون کنستانتین

واچرون کنستانتین (Vacheron Constantin) تولید کننده سوئیسی ساعت‌های مچی است. این برند قدیمی در سال 1755 در ژنو سوئیس تأسیس شد. در تولید ساعت‌ها از جزئیات دقیق و اشکال و طرح های سنتی استفاده می‌شود. به همین دلیل شاهد تفاوت محصولات منحصر به فرد این برند نسبت به محصولات سایر برندهای معروف ساعت سوئیسی هستیم.

واچرون کنستانتین

6- پتک فیلیپ

پتک فیلیپ (Patek Philippe) یکی از برندهای معروفی است که محصولات لوکس خود را در سراسر جهان عرضه کرده است. این برند از دو قرن پیش تولید ساعت‌های باکیفیت را شروع کرد و اکنون ساعت‌های گران قیمت آن همچنان پشت ویترین‌های ساعت فروشی‌ها دیده می‌شود. آنچه برای پتک فیلیپ اهمیت دارد، تولید ساعت‌های منحصر به فر است. زیرا با این استراتژی می‌تواند در رقابت با سایر برندها پیشی بگیرد.

7- فردریک کنستانت

فردریک کنستانت (Frederique Constant) یکی دیگر از برندهای معروف ساعت سوئیسی است که در سال 1988 فعالیت خود را آغاز کرد. اگرچه قدمت کمتری نسبت به سایر برندهای معروف تولید کننده ساعت دارد، اما توانسته با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و تولید ساعت‌های مچی باکیفیت، رشد قابل توجهی را تجربه کند. به نحوی که آوازه آن در کشورهای مختلف جهان به گوش می‌رسد.

8- آلپینا از برندهای معروف ساعت سوئیسی

آلپینا برند دیگری است که در رده برندهای معروف ساعت سوئیسی قرار دارد. آلپینا از حدود 2 قرن پیش فعالیت خود را آغاز کرد و با تولید محصولات معروفی مانند (Alpina 4) در سال 1938 توجه بسیاری را جلب کرد. جالب است بدانید که مفهوم ساعت ورزشی سوئیسی با برند آلپینا معرفی شد. همچنان ورزشکاران، مخصوصاً آنهایی که به ورزش‌های سخت مشغول هستند، از طرفداران ساعت‌های این برند به حساب می‌آیند.

آلپینا

شاید بپرسید که چرا ورزشکاران از این ساعت استقبال کرده اند؟ در پاسخ باید بگوییم که آلپینا سعی کرده است که علاوه بر تکنولوژی‌های روز دنیا از ایده‌ها و اصول مهندسی در طراحی ساعت‌های خود استفاده کند. به این ترتیب در اعماق اقیانوس‌ها و ارتفاعات رشته کوه‌ها عملکرد عالی داشته اند.

9- آدریاتیکا

آدریاتیکا (Adriatica) یکی از برندهای تولید کننده ساعت در سوئیس است. این برند به علت طرح و مدل‌های جذاب و متنوعش به شهرت رسیده است. البته ناگفته نماند که کیفیت و دقت بالای ساعت‌های آدریاتیکا همراه با ظرافت طراحی آنها دلایل مهمی برای معروف شدنشان به شمار می‌روند. به همین دلیل بسیاری ساعت‌های مچی آدریاتیکا را به برندهای دیگر در اولویت قرار می‌دهند.

10- سون فرایدی، برند معروف تولید کننده ساعت

سون فرایدی (Seven Friday) یکی دیگر از برندهای معروفی است که سعی کرده هنجارها را به چالش بکشد. به همین دلیل شاهد ساعت‌های سوئیسی منحصر به فردی با نام سون فرایدی بوده ایم. همین نکته نقش مهمی در رشد چشم گیر این برند جوان بازی می‌کند.

سون فرایدی از برندهای معروف ساعت سوئیسی

11- ورساچه از برندهای معروف ساعت سوئیسی

نام ورساچه نیز برای بسیاری آشناست. اگرچه ورساچه نامی ایتالیایی محسوب می‌شود اما شرکت آن در سوئیس قرار دارد. این برند ساعت‌هایی تولید می‌کند که علاوه بر کیفیت بالا، ظاهری زیبا و جذاب دارند. به همین دلیل وقتی نام ورساچه همراه با علامت (Swiss Made) روی ساعتی به چشم می‌خورد، توجه همه را به خود جلب می‌کند.

12- شوپارد برند سوئیسی تولید کننده ساعت

یکی از برندهای معروفی که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده، شوپارد نام دارد. ساعت‌های این برند علاوه بر کیفیت بالا، ظاهری بسیار لوکس و شیک دارند. وجود جواهراتی در ظاهر ساعت‌‌های شوپارد، آن را به ساعت‌های گرانقیمت تبدیل کرده است. البته نباید فراموش کرد که علاوه بر زیبایی ظاهری از جزئیات بسیار دقیق و عالی استفاده می‌کند.

13- اودمر پیگه

اودمر پیگه (Audemars Piguet) را به عنوان یکی از برندهای معروف ساعت سوئیسی می‌شناسند. علت اصلی آن هم حرکات دقیق و عملکرد پیچیده­ محصولات آن است. البته زیبایی ظاهری آن را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. طراحی کلاسیک و هشت ضلعی ساعت‌های این برند، آنها را برای آقایان مناسب می‌کنند. به این ترتیب شما حتی می‌توانید آن را به عنوان هدیه روزی خاص هدیه بدهید.

اودمر پیگه

جمع بندی

در این مقاله اپریشم سعی کردیم که برندهای معروف ساعت سوئیسی را معرفی کنیم. شما می‌توانید با انتخاب ساعتی سوئیسی برای خود یا هدیه دادن آن به دیگران، از ابزار باکیفیتی که ظاهر زیبا و جذابی دارند، بهره مند شوید.
اکنون نوبت شماست که نظر خود درباره ساعت‌های سوئیسی را با ما به اشتراک بگذارید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.9 / 5. تعداد رای ها: 14

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا