همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیباییراهنمای خرید لوازم آرایشی

هایلایتر صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

هایلاتر یکی از ابزار آرایشی است که برای آرایش‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود. اگر تا به حال فکر کرده‌اید چقدر نور به درستی روی صورت شخصی می‌نشیند و نور را منعکس می‌کند، به احتمال زیاد آن شخص از هایلایتر استفاده کرده است. در این مقاله قصد داریم به پرسش هایلایتر صورت چیست؟ پاسخ دهیم و به هر آنچه که نیاز است درباره این محصول آرایشی بدانید بپردازیم. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هایلایتر صورت چیست؟

هایلایتر یک محصول آرایشی است که نور را منعکس می‌کند. از هایلایتر معمولاً در بالاترین نقاط صورت و نواحی که می‌خواهید بیشتر به چشم بیایند، استفاده می‌شود. می‌توانید هایلایتر را روی استخوان گونه، شقیقه‌ها، استخوان ابرو و در امتداد پل بینی خود بزنید. لازم به ذکر است که هایلایتر اغلب با میکا، یک ماده معدنی درخشان که به طور سنتی در مناطق روستایی هند و با استفاده از کار کودکان تهیه می‌شود، فرموله می‌شود.

خوشبختانه، برخی از برندها اکنون از میکای تولید شده در آزمایشگاه استفاده می‌کنند و شرکت‌های بزرگ لوازم آرایشی(از جمله Estée Lauder و L’Oréal) متعهد شده‌اند که قابلیت ردیابی را در صنعت میکای هند بهبود بخشند تا زنجیره تأمین، اخلاقی تری ایجاد کنند.

بهترین راه برای استفاده از هایلایتر صورت چیست؟

پیش از هر چیز بهتر است کار با هایلایتر را یاد بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه را با استفاده از این محصول آرایشی به دست آورید. بهتر است از یک اسفنج مانند (Beautyblender) برای استفاده از هایلایترهای کرمی و مایع استفاده کنید. برای بخش کردن هایلایتر روی صورت باید از حرکت‌های بی نظم خودداری کنید. در عوض اسفنج را به نرمی و صاف روی پوست و ناحیه مورد نظر بکشید تا ایجاد خط روی صورت نکند و به درستی پخش شود. برای بهترین نتیجه، اسفنج را با آب خیس کرده و قبل از استفاده از هایلایتر، از یک حوله کاغذی برای فشار دادن مایع اضافی استفاده کنید.

هایلایتر صورت چیست

برای هایلایترهای پودری، به دنبال یک برس نرم و کرکی باشید و با حرکتی سبک و نرم روی آن بمالید. لازم نیست برس را خیلی سخت به صورت خود فشار دهید، زیرا در این صورت چیزی را که قبلاً ایجاد کرده‌اید، به هم می‌زنید. برای نواحی کوچک‌تر مانند استخوان ابرو، برای اعمال دقیق‌ تر به یک برس کوچک سایه چشم نیاز خواهید داشت.

آیا افراد با هر رنگ پوستی می‌توانند از هایلایتر استفاده کنند؟

هر کسی می‌تواند از هایلایتر استفاده کند. فقط توجه به این نکته مهم است که هایلایتری را انتخاب کنید که مناسب رنگ پوست شما باشد. برای برجسته‌سازی طبیعی، رنگی را انتخاب کنید که فقط چند درجه روشن‌تر از رنگ چهره شما باشد. اگر پوست بسیار روشنی دارید، سایه عقیق یا مروارید را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید آن را با برخی از خطوط (رژگونه برنزی) به منظور ایجاد عمق ترکیب کنید. هایلایترهای طلایی یا هلویی روی پوست‌های متوسط عالی به نظر می‌رسند. در حالی که آنهایی که رنگ پوست تیره‌تری دارند ممکن است بخواهند سایه‌های طلایی، برنزی یا مسی را روی صورت خود پخش کنند.

کاربرد هایلایتر صورت چیست؟

هایلایتر کاربردهای متفاوت و زیادی دارد. در ادامه به چند مورد از کاربردهای هایلایتر اشاره خواهیم کرد.

1.ایجاد و جلوه پوست جوان تر

می‌توانید یک هایلایتر در بالای استخوان گونه خود اضافه کنید تا به صورت خود ابعاد بیشتری بدهد. هنگامی که نور به نقاط بالاتر صورت شما برخورد می‌کند، هایلایتر صورت شما را جوان تر و شاداب تر نشان خواهد داد.

کاربرد هایلایتر

2. برای حجیم کردن لب‌ها

می‌توانید پس از زدن رژ لب، هایلایتر را روی کمان بالای لب خود بزنید تا لب‌ها زیباتر به نظر برسد. استفاده از هایلایتر یکی از روش‌هایی است که می‌توانید با آن لب‌هایی برجسته تر داشته باشید.

3. ایجاد پیشانی براق و درخشان

اگر پیشانی کوچکی دارید و می‌خواهید آن را کمی بلندتر نشان دهید، می‌توانید کمی هایلایتر را بالای ابروهای خود بزنید. این به پیشانی شما جلوه‌ای زیبا و بلندتر می‌دهد. کسانی که پوست بسیار چرب دارند بهتر است این روش را انتخاب نکنند. زیرا پس از استفاده از هایلایتر بیش از اندازه پوست آنها برق می‌زند.

4. برای برجسته کردن چشم‌ها

مقداری هایلایتر را به گوشه داخلی چشم خود بزنید. این قدیمی‌ترین ترفند در کتاب زیبایی است. این ترفند چشم‌ها را بازتر نشان داده و ظاهری روشن‌ تر به آنها می‌بخشد.

5. برای به حداقل رساندن سیاهی زیر چشم

فقط یک قطره از هایلایتر کرمی خود را با کانسیلر زیر چشم مخلوط کنید. این کار به سرعت سیاهی دور چشم شما را خنثی می‌کند و در کمترین زمان دور چشم شما را روشن خواهد کرد.

پیش تر در مورد کاربردهای کانسیلر بیشتر توضیح داده ایم که پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه آن را از دست ندهید.

روش استفاده از هایلایتر

6. جعل کردن لیفت صورت

پس از پرکردن ابروها، کمی هایلایتر را زیر ابروها و بالای آنها بزنید. این کار ناحیه چشم را برجسته و شکل ابروهای شما را برجسته تر می‌کند. این کار باعث می‌شود یک لیفت مینی روی صورت شما ایجاد شود.

7. برای برجسته کردن بینی

هایلایتر خود را روی پل بینی خود بزنید تا بینی شما بلندتر و باریک تر به نظر برسد. فراموش نکنید که فونداسیون را به آرامی یک یا دو سایه تیره تر از رنگ پوست طبیعی خود در طرفین بینی خود ترکیب کنید.

آیا فرمول‌های خاصی برای پوست‌های خاص بهتر است؟

هایلایترها در انواع مختلف از جمله پودر، کرم و مایع تولید می‌شوند. بنابراین انتخاب یکی از این موارد که برای پوست شما بهترین کارایی را داشته باشد بسیار مهم است. انواع پوست‌های چرب باید از کرم و فرمول‌های مایع دوری کنند و از هایلایترهای پودری استفاده کنند. هایلایترهای پودری زمان بیشتری روی پوست می‌مانند. گر پوست چرب دارید و هایلایتر مایع استفاده می‌کنید، بهتر است که نوع پودری را جایگزین آن کنید. اگر پوست خشکی دارید، معمولاً با هایلایترهای کرمی و مایع که برای پوست شما مناسب هستند و هرگونه بافت زبر یا ناهموار را روی پوست پخش می‌کنند، عملکرد بهتری خواهید داشت. برای کسانی که پوست مختلط دارند، هر نوعی از هایلایتر احتمالاً خوب کار می‌کند. بنابراین همه چیز به ترجیحات شخصی بستگی دارد.

معرفی انواع هایلایتر

پیش تر خواندید که هایلایترها انواع مختلفی دارند. در ادامه انواع هایلایتر را معرفی خواهیم کرد.

هایلایتر فشرده

این شکل از هایلایتر به صورت پودر فشرده مشابه کرم پودر صورت در حالت فشرده عرضه می‌شود. این نوع هایلایتر را می‌توان با انواع برس مانند برس زاویه دار یا برس هایلایتر مخروطی اعمال کرد. نکته مهم در مورد هایلایترهای فشرده این است که امکان شکستن آنها وجود دارد.

هایلایتر کرمی

هایلایتر کرمی یکی از محبوب ترین انواع هایلایتر است. زیرا برای استفاده از آن نیازی به برس ندارد. می‌توانید کرم هایلایتر را مستقیماً روی استخوان گونه بزنید. سپس با انگشت به آرامی آن را پخش کنید. استفاده از انگشتان برای زدن هایلایتر روی پوست مفید است. زیرا گرمای بدن شما به محصول اجازه می‌دهد تا یکپارچه ترکیب شود.

هایلایتر پودری

این شکل از هایلایتر شبیه پودر است. این محصول در ظرفی با سوراخ‌های کوچک عرضه می‌شود. به شما این امکان را می‌دهد که میزان محصولی را که می‌خواهید پراکنده و استفاده کنید را کنترل کنید. برس هایلایتر مورد علاقه خود را بردارید و آن را دور در ظرف بچرخانید و سپس روی نواحی مورد نظر پخش کنید.

هایلایتر مایع می‌توانید هایلایتر مایع را هم در لوله یا در بسته بندی شبیه بطری لاک ناخن پیدا کنید. این شکل از هایلایتر را می‌توان فقط با انگشت روی صورت پخش کرد. محصول را از روی بسته بندی فشار دهید. حال چند نقطه را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. سپس آن را با دست خود پخش کنید. اگر می‌خواهید ظاهری فوق‌العاده شبنم‌دار و درخشان داشته باشید، هایلایت‌های مایع بهترین گزینه هستند.

انواع هایلایتر

جمع بندی

همانطور که خواندید هایلایتر یکی از مهم ترین ابزار آرایشی است. اگر قصد دارید آرایشی بهتر و حرفه‌ای تر روی پوست خود داشته باشید، استفاده از هایلایتر ضروری است. این محصول آرایشی روش خاصی برای استفاده دارد که پیش تر آن را توضیح دادیم. همچنین بهتر است آن را روی مناطق برجسته صورت خود مانند گونه‌ها، بالای ابرو و شقیقه‌ها بزنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای ها: 18

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا