همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
اکسسوری و زیورآلاتراهنمای خرید اکسسوری

تشخیص عینک ریبن اصل از تقلبی با روش های کاربردی

عینک آفتابی ریبن یکی از معروف ترین برندهای جهان است، بنابراین جای تعجب ندارد که مدل‌های تقلبی از این برند نیز در بازار موجود باشند. بسیاری از تولیدکنندگان محصولاتی را وارد بازار کرده اند که شبیه به ریبن اصل هستند. متأسفانه، عینک‌های آفتابی تقلبی ریبن همه جا هستند و به نظر می‌رسد که پیدا کردن یک عینک اصل دشوار است. به همین دلیل است که ما این راهنما را تهیه کردیم تا به شما در نحوه تشخیص عینک ریبن اصل از تقلبی کمک کنیم.

عینک آفتابی ریبن کجا ساخته می‌شود؟

این یک تصور اشتباه رایج است که ریبن منحصراً در ایتالیا تولید می‌شود. حدود نیمی از آنها در ایتالیا و بقیه در چین تولید می‌شوند. اگر از کسی بپرسید که فکر می‌کند مدل‌های تقلبی ریبن کجا ساخته می‌شوند، 99 درصد‌ می‌گویند چین!

با این حال، بیشتر ریبن‌ها در چین ساخته می‌شوند؛ بنابراین، هیچ وقت عینک آفتابی ریبن که در چین ساخته شده است را با مدل تقلبی اشتباه نگیرید. مدل‌های تقلبی ریبن ممکن است ساخت هر کشوری دیگری باشند، حتی نمی توان گفت بسیاری از آنها دقیقاً ساخت کدام کشور هستند.

عینک آفتابی ریبن کجا ساخته می‌شود؟

نحوه تشخیص عینک ریبن اصل از تقلبی

روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای بررسی اصل بودن یا نبودن عینک‌های ریبن خود استفاده کنید. در ادامه به صورت گام به گام موارد مهم در تشخیص عینک ریبن اصل از تقلبی را بیان می‌کنیم:

بررسی لوگو

عینک ریبن به خاطر ظاهر، استایل و کیفیت ساخت محبوب است؛ اما تشخیص مدل تقلبی آن نسبت به اصل ممکن است دشوار باشد. اولین کاری که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید عینک آفتابی مورد نظرتان اورجینال است، بررسی لوگو ریبن روی لنز است. برند ریبن را روی لنز سمت چپ بررسی کنید. آیا تار به نظر می‌رسد یا بی کیفیت است؟ ساده ترین کار لمس کردن آن است. اگر صاف باشد، احتمالاً تقلبی است.

شما باید یک بافت را در سراسر لوگو احساس کنید. اگر بافت دارد، بعد آن را روی لنز مقابل بررسی کنید. در اینجا ما به نیمه پایین لنز در سمت راست و نزدیک لبه نگاه می‌کنیم. باید حکاکی از یک (RB) وجود داشته باشد. انگشت یا ناخن خود را روی آن بکشید تا ببینید از جای خود خارج می‌شود یا خیر. بسیاری از مدل‌های تقلبی فراموش می‌کنند که (RB) را حکاکی کنند.

اگر عینک آفتابی ریبن با لنزهای پلاریزه دارید، مورد دیگری که باید برای تأیید اصالتش مورد بررسی قرار دهید، لوگوی ریبن (P) است. این لوگو شناسه لنزهای پلاریزه این برند است و فقط در عینک آفتابی اصلی ریبن با لنزهای پلاریزه یافت می‌شود.

توجه به این نکته مهم است که بسیاری از لنزها پلاریزه نیز ارائه می‌دهند، اما بعید است که لوگوی ریبن (P) را در خود داشته باشند، زیرا این مورد یک عنصر انحصاری از عینک آفتابی اصلی این برند است؛ بنابراین اگر می‌خواهید از اصل بودن عینک‌های آفتابی ریبن با لنزهای پلاریزه مطمئن شوید، یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که به دنبال لوگوی ریبن (P) روی آن باشید.

نحوه تشخیص عینک ریبن اصل از تقلبی

اگر عینک آفتابی ریبن با لنزهایی از نوع (Chromance) خریداری کرده اید، این اصطلاح عنصر دیگری است که باید به دنبال آن باشید. این اصطلاح در پایین لنز سمت چپ حک شده است و فقط در مدل‌های (Chromance) این برند یافت می‌شود. لنزهای (Chromance) یک قابلیت خاص از برند ریبن هستند که رنگ‌های واضح تر و روشن تری را ارائه می‌کنند و این مدل عینک‌ها را برای فعالیت‌های خارج از منزل و ورزش ایده آل می‌کنند.

حالا وقت آن است که به جزئیانت کوچکی برسیم که ممکن است مدل‌های تقلبی آن را فراموش کرده باشند. بررسی کنید که داخل بازوی چپ کدی وجود دارد که مطابق با کد روی جعبه است. طرف دیگر باید یک آرم ریبن داشته باشد. اگر پدهای بینی وجود دارند، به این قسمت نیز توجه کنید. در پدهای بینی هم باید نام لوگو وجود داشته باشد. در مجموع، کیفیت حکاکی یا جنس برند روی نواحی مختلف عینک نشان دهنده کیفیت محصول است.

بررسی کیفیت راه تشخیص عینک ریبن اصل

عینک ریبن با قیمت بالایی عرضه می‌شود. دلیل قیمت بالا نیز کیفیت مواد استفاده شده در محصول است. اگر مدلی که دارید باید دارای لنزهای شیشه ای باشد، آن را بررسی کنید. لنز را لمس کنید. اگر لنز هنگام لمس سرد باشد، احتمالاً شیشه است. یک ضربه هم به آن بزنید تا صدایش را بشنوید. اگر صدایی ساطع نشد، پس لنز پلاستیک بوده و محصول تقلبی است.

آیا عینک خیلی سبک به نظر میاید؟ باید عینک ریبن مقداری وزن داشته باشد. به محل اتصال قطعات مختلف نگاه کنید، آیا اتصالات به صورت حرفه ای انجام شده اند؟ هیچ اتصالی نباید غیرحرفه ای به نظر برسد؛ بنابراین، اگر چسب یا هر گونه قسمت اضافی روی عینک باقی مانده باشد، بدون شک تقلبی است. همچنین کیفیت برچسب روی عینک را بررسی کنید. آیا چاپ روی برچسب باکیفیت است؟ اگر چنین نیست، پس محصول تقلبی است.

اگر عناصر لاستیکی وجود دارند، آنها را بررسی کنید. موادی مانند لاستیک اغلب می‌توانند سرنخ‌هایی را درباره واقعی بودن یا نبودن یک عینک ارائه دهند. لاستیک عینک ریبن از کیفیت بالایی برخوردار است و هیچ قسمت از آن شل یا بی کیفیت نیست. درنهایت، هر یک از قسمت‌های عینک را از نظر کیفیت متریال، اتصالات و سایر موارد بررسی کنید.

بررسی لولاها

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تأیید اصالت عینک آفتابی ریبن، بررسی لولاهاست. لولای عینک آفتابی ریبن بسیار منحصر به فرد و باکیفیت است و اکثر عینک‌های تقلبی نمی‌توانند این قسمت را به درستی تقلید کنند. معمولاً لولاهای عینک آفتابی ریبن اصل از فلز ساخته شده اند و طراحی بسیار خاصی دارند که باعث می‌شود مقاوم و بادوام به نظر برسند.

اگر در مورد اصل بودن عینک آفتابی خود شک دارید، یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که لولاها را بررسی کرده و ببینید که آیا کیفیت و طراحی مشابه عینک آفتابی ریبن اصلی را دارند یا خیر. اگر هر نوع عیب یا نقصی در لولاها پیدا کردید، به احتمال زیاد تقلبی است.

تشخیص عینک ریبن اصل از تقلبی

شماره مدل

داخل عینک را برای شماره مدل بررسی کنید. شماره مدل باید با (RB) و سپس یک عدد شروع شود. قسمت بعدی در مورد رنگ قاب و لنز است. در نهایت عدد آخر اندازه لنز است. بهتر است این عدد را بررسی کنید تا ببینید با عدد روی جعبه مطابقت دارد یا خیر. اگر این دو عدد مشابه بودند، پس عینک اصل است.

شما می‌توانید این کد را در گوگل بررسی کنید. سایت‌هایی که مدل عینک شما را می‌فروشند پیدا کنید. با جستجوی سریع کد، تصاویر مدل عینک مورد نظر شما نمایش داده می‌شوند. اگر تصاویر ارائه شده شبیه عینک نیستند، متأسفانه شما ریبن تقلبی خریداری کرده اید. مدل‌های تقلبی فقط یک کد معمولی دارند.

لوازم اضافی

وقتی ریبن می‌خرید، لوازم خاصی همیشه همراه محصول هستند؛ بنابراین، اگر مواردی مانند جعبه ریبن، پارچه ریبن و یک کتابچه اطلاعات ریبن را ندیدید باید مشکوک شوید. همچنین باید یک مهر و موم طلایی در جلوی قاب وجود داشته باشد که روی آن نوشته شده باشد: «100 درصد محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش.»

اگر قاب را باز کنید و روی عینک گرد و غبار نشسته باشد، این نشانه تقلبی بودن محصول نیست. ما حتی مطمئن نیستیم که چرا این کیس‌ها به این راحتی گرد و غبار را درون خود جمع می‌کنند! ممکن است وقتی مدتی در انبار هستند، گرد و غبار به داخل جعبه نفوذ کند. بسیاری از مدل‌های تقلبی تلاش زیادی برای کپی کردن ظاهر عینک آفتابی می‌کنند و تقریباً گارانتی را فراموش می‌کنند. پس در زمان خرید به گارانتی محصول توجه کنید.

قیمت عینک

موضوع قیمت ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اگر عینک ریبن شما بسیار ارزان تر از هر جای دیگری است، پس باید مشکوک شوید. عینک‌های ریبن بسیار گران قیمت هستند و هر کسی قادر به خرید آنها نیست.

نکات دیگر برای تشخیص عینک ریبن اصل از تقلبی

نکات مهم برای تشخیص عینک ریبن اصل از تقلبی

  • راه دیگری برای تأیید اصالت عینک آفتابی ریبن، بررسی اندازه دسته‌هاست. اندازه دسته مدل‌های اصلی ریبن معمولاً مضربی از پنج است؛ بنابراین، اگر یک جفت عینک آفتابی ریبن مضربی از پنج نیست، به احتمال زیاد محصولی تقلب خریداری کرده اید.
  • در عینک آفتابی ریبن اصل همیشه از مواد با کیفیت و بادوام مانند فلز و استات استفاده می‌شود. عینک آفتابی ریبن اصل دارای روکش بسیار ظریف و دقیقی است، بنابراین توجه به این جزئیات برای تأیید اصالت عینک ریبن مهم است.
  • فریم‌های ریبن از پلاستیک ساخته شده اند و همین امر باعث شده تا استفاده از آن بسیار سبک و راحت باشد. فریم‌های پلاستیکی نسبت به فریم‌های فلزی بادوام تر و محکم تر هستند و برای کسانی که به دنبال سبک‌های غیررسمی تر هستند ایده آل خواهند بود.
  • فریم‌های ریبن اغلب در رنگ‌ها و سبک‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند که آنها را برای انواع مناسبت‌ها و سلیقه‌های شخصی ایده‌ آل می‌کند.

کلام آخر

بسیاری از عینک‌های آفتابی تقلبی ممکن است نماد ریبن را داشته باشند، اما کیفیت ساخت ریبن اصل را ندارند. مدل‌های تقلبی بی کیفیت ساخته می‌شوند و به راحتی می‌توان آنها را تشخیص داد. مهارت خود را در مورد نحوه تشخیص عینک ریبن اصل از تقلبی افزایش دهید تا به نسبت قیمت بالایی که برای این مدل عینک می‌پردازید، حداکثر کیفیت را دریافت کنید. همچنین مهم است که به فروشندگان معتبر برای خرید عینک ریبن مراجعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4 / 5. تعداد رای ها: 2

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا