همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
اکسسوری و زیورآلاتراهنمای خرید اکسسوری

انتخاب ساعت مناسب برای کت و شلوار (ست ساعت با کت شلوار)

اگر از پیروان مد باشید حتماً می دانید که برای داشتن ظاهری شیک، انتخاب لباس کافی نیست. اکسسوری های همراه لباس هم در ظاهر شما اثر قابل توجهی دارند. در این مقاله از مجلۀ اپریشم نکاتی دربارۀ انتخاب ساعت مناسب کت و شلوار را برای شما توضیح می دهیم.

انواع ساعت مچی را بشناسید

برای اینکه بتوانید ساعت مناسب کت و شلوار خود را انتخاب کنید، بهتر است با انواع آن آشنا شوید. بعضی ساعت ها با کت و شلوارهای رسمی هماهنگ هستند و برخی با تیپ اسپورت و غیر رسمی سازگاری بیشتری دارند.

انواع ساعت

ساعت مچی غواصی (Dive)

ساعت مچی مردانه که از زمان نمایش فیلم های جیمز باند محبوبیت ویژه ای به دست آورد. این ساعت ها عموماً فلزی با صفحه نمایش متوسط هستند. کاربری اصلی آن هنگام غواصی تا عمق تقریباً 100  متری است. مقاومت ساعت های دایو به حدی است که فشار آب در این عمق را تحمل می کنند. بدنۀ استیل و ظاهر کلاسیک این ساعت سبب استفادۀ آن در زندگی روزمره شده است. در میان جوانان نیز طرفداران بسیاری دارد.

ساعت خلبانی (Pilot)

ساعتی با استایل و شکل های مختلف که در ابعاد متوسط تا بزرگ دیده می شود. صفحه نمایش ساعت خلبانی بزرگ، تک رنگ و ساده است. عقربه های آن شب نماست و بند آن چرمی است. شما می توانید این ساعت را باکت و شلوارهای غیر رسمی بپوسید. استفاده از آن با کت و شلوار رسمی توصیه نمی شود.

ساعت مسابقه ای (Driving/Racing)

نوعی دیگر از ساعت ها که در مسابقات اتومبیل رانی استفاده می شد، ساعت مچی مسابقه است. طراحی صفحه نمایش همراه با قطعاتی برای سنجش مسافت و زمان است. این ساعت عموماً با کت و شلوارهای اسپورت استفاده می شود.

ساعت فیلد (Field)

نوعی دیگر از ساعت مردانه که ظاهری زمخت دارند. اما قابلیت خوانایی بالایی دارند زیرا عقربه های درشت و با ویژگی شب نمایی دارند. این ساعت ها اندازۀ کوچک تا متوسط دارند و جنسشان استیل یا تیتانیوم است. بند این ساعت ها چرمی یا استیل اما زمخت است. این ساعت برای کت و شلوار اسپورت، شلوار جین و تی شرت انتخاب مناسبی به حساب می آید.

ساعت فیلد

بند ساعت را فراموش نکنید

بند ساعت یکی از موارد مهم برای انتخاب ساعت ست کت و شلوار محسوب می شود. بندهای فلزی مخصوصاً بندهای طلایی و نقره ای برای ساعتی که با کت و شلوار رسمی ست می شود، مناسب تر است. در حالی که ساعت های بند چرمی مخصوصاً به رنگ قهوه ای و مشکی برای ست کردن کت و شلوار اسپورت و غیر رسمی انتخاب بهتری هستند.

انتخاب بند ساعت

بند چرمی ساعت را می توانید با رنگ کمربند و کفش چرمی خود ست کنید. هماهنگی رنگ اکسسوری ها می تواند شما را خوش تیپ تر کند. بنابراین این نکته را پشت گوش نیندازید.

رنگ ساعت ست کت و شلوار طوسی

رنگ کت و شلوار را نادیده نگیرید.

هنگامی که می خواهید ساعت ست کت و شلوار را انتخاب کنید، بهتر است به رنگ کت و شلوار دقت کنید.

کت و شلوار طوسی‎

هنگامی که کت و شلوار طوسی دارید، بهتر است ساعت را مانند سایر اکسسوری های خود به رنگ طوسی و مشکی انتخاب کنید. جالب است بدانید که رنگ مشکی ساعت ست کت و شلوار طوسی ظاهر شما را سنتی تر می کند.

اگر ساعت چرمی دوست دارید، بهتر است ساعتی کلاسیک که صفحۀ نقره ای یا طلایی دارد گزینۀ مناسبی برای شما خواهد بود.

ست کردن ساعت با کت و شلوار طوسی

کت و شلوار خاکستری

برای انتخاب ساعت مناسب کت و شلوار خاکستری باید کمی حوصله داشته باشید. ساعت هایی که بند و صفحه نمایش روشن دارند می توانند انتخاب مناسبی باشند. برای مثال ساعتی با صفحه نمایش نقره ای و بند قهوه ای روشن می تواند با کت و شلوار خاکستری هماهنگ باشد. البته فراموش نکنید که ساعت بند مشکی هم با این لباس هماهنگی مناسبی دارد.

کت و شلوار قهوه ای

رنگ قهوه ای عموماً برای کت و شلوارهای غیر رسمی در نظر گرفته می شود. انتخاب ساعت مناسب کت و شلوار قهوه ای کمی دشوار و زمان بر است. با این حال می توانید ساعتی با طیف رنگی قهوه ای را انتخاب کنید. از آنجا که کت و شلوار قهوه ای غیر رسمی تر است، انتخاب ساعت مسابقه ای، گزینۀ خوبی برای شما خواهد بود. در ضمن ساعت هایی با ترکیب رنگ طلایی و نقره ای را در اولویت بالا قرار دهید.

رنگ ساعت با کت و شلوار سورمه ای

کت و شلوار سرمه ای

هنگامی که کت و شلوار سورمه ای را برای حضور در مراسمی انتخاب کرده اید، ساعت بند چرمی استفاده کنید. رنگ سرمه ای یا مشکی برای بند ساعت ست کت و شلوار شما نکتۀ مهمی است. هرچند عموماً ساعتی با صفحه نمایش تیره هماهنگی بیشتری بین ساعت و لباس شما نشان می دهد.  در صورتی که می خواهید ساعت بند استیل استفاده کنید، رنگ نقره ای بند و صفحه نمایش تیره را فراموش نکنید

کت و شلوار رسمی

هنگامی که تصمیم می گیرد استایل رسمی داشته باشید، ساعت مناسب کت و شلوار شما چه می تواند باشد؟ در پاسخ باید بگوییم ساعتی با بند چرمی و ترجیحاً مشکی را در اولویت قرار دهید. اما تصمیم دارید ساعت بند استیل و فلزی انتخاب کنید، جریان فرق می کند. اگر ساعت که بند آن نقره ای، طلایی یا مشکی است با کت و شلوار رسمی بهتر ست می شود. لازم است اکسسوری های دیگر مانند سگک کمربند و قاب موبایل را هم درست انتخاب کنید.

بهترین ساعت ست کت و شلوار رسمی

همان طور که گفتیم برای استایل رسمی بهتر است ساعت چرمی را انتخاب کنید. در واقع ساعت آنالوگ با صفحه نمایش عموماً روشن و بند چرمی رنگ مشکی گزینۀ مناسبی به حساب می آید. رسمی ترین ساعت برای استایل رسمی، ساعتی با صفحه سفید و بدون عدد با بند مشکی است.

ساعت با کت و شلوار رسمی

ساعت مناسب محافل کاری

برای محل کار ساعت ست کت و شلوار شما می تواند ساعتی کلاسیک به رنگ طلایی یا سیلور ساده باشد. ساعتی که صفحه نمایش ساده دارد -مانند ساعت خلبانی- انتخاب خوبی است. در ضمن بهتر است عقربه ها باریک باشند.
از طرفی دیگر ساعت غواصی با بند چرمی برای کت و شلوار سنتی و کلاسیک انتخاب درست تری باشد.

انتخاب ساعت مناسب کت و شلوار نیمه رسمی

برای استایل نیمه رسمی ساعت آنالوگ بند فلزی، با رنگ های نقره ای و طلایی گزینۀ مناسبی به حساب می آید. هرچند انتخاب رنگ ساعت بستگی به رنگ کت و شلوار و سایر اکسسوری های شما دارد.

رنگ ساعت با کت و شلوار نیمه رسمی

انتخاب ساعت و اکسسوری فلزی

اگر ساعت فلزی را برای کت و شلوار خود در نظر دارید سایر اکسسوری ها را ترجیحاً فلزی انتخاب کنید. اما سؤال اینجاست که ساعت فلزی باید چه خصوصیاتی داشته باشد که با سایر اکسسوری ها هماهنگ باشد؟

ساعت فلزی

در پاسخ باید گفت قاب دور صفحه نمایش مهمترین بخشی است که ظاهر فلزی به ساعت می بخشد. آنچه بعد از قاب مهم است بند ساعت است. با این وجود بهتر است به روکش صفحه نمایش نیز توجه کنید. روکش می تواند مات، براق، طرح دار یا همراه با کریستال و جواهرات باشد.

برای بند ساعت هم می توان رنگ طلایی، استیل، تیتانیوم، نقره ای و طلای سفید را در نظر گرفت.

ست کردن ساعت با کفش به چه صورت است؟

اگر هنگام رفتن به مهمانی و جلسه ای عجله داشتید، می توانید ساعت خود را با کفشتان ست کنید. ساعت چرمی مشکی در این شرایط بهترین گزینه است. پیشنهاد می کنیم که بندهای چرمی به رنگ های مختلف داشته باشید تا ست کردن ساعت مناسب برای کت و شلوار به راحتی امکان پذیر باشد.

برای ست کردن کت و شلوار با ساعت به چه نکاتی توجه کنیم؟
نکاتی برای انتخاب ساعت مناسب کت و شلوار وجود دارد که دانستن آن ها ظاهر شما را زیباتر و شیک تر می کند. کافی است ساعت های مختلف را بشناسید. ویژگی های هر یک را در نظر بگیرید. علاوه بر کت و شلوار، سایر اکسسوری ها را نیز در نظر بگیرید. در ضمن به استایل رسمی، نیمه رسمی و اسپورت هم توجه ویژه داشته باشید تا بهترین ساعت ست کت و شلوار را انتخاب کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.8 / 5. تعداد رای ها: 17

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا