همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
اکسسوری و زیورآلاتراهنمای خرید اکسسوری
موضوعات داغ

10 روش برای تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی

عینک‌های پلیس را باید در میان محبوب ترین برندهای تولید کننده عینک قرار داد. اما عینک‌های تقلبی بسیاری نیز در بازار با برند پلیس وجود دارند و بسیاری افراد به دلیل عدم آشنایی با نحوه تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی یا متضرر می‌شوند و یا قید خرید این عینک‌های جذاب را می‌زنند.

باید بدانید که توجه به برخی نکات می‌تواند به شما در شناسایی عینک‌های پلیس اصل کمک کند. به همین دلیل اگر شما هم در میان افرادی قرار دارید که به برند پلیس علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب از بلاگ اپریشم را از دست ندهید و تا انتها همراه ما باشید.

راه‌های تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی

همانطور که گفتیم روش‌های متفاوتی برای تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی وجود دارند. توجه به این روش‌ها باعث خواهد شد که شما انتخاب مطمئن تری داشته باشید و هزینه یک عینک اصل پلیس را برای مدل تقلبی و فیک آن پرداخت نکنید. مهم ترین نکاتی را که به شما در تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی کمک می‌کنند در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

راه‌های تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی

1-  توجه به قیمت، راهی برای تشخیص عینک پلیس اصل

اولین و شاید یکی از بهترین روش‌های تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی توجه به قیمت آن است. برند پلیس یک برند جهانی است و قیمت مدل‌های متفاوت عینک آن در سایت‌های متفاوت وجود دارد. برای این که از قیمت یک مدل خاص مطلع شوید تنها به یک جست و جوی ساده نیاز دارید.

به عنوان مثال شما قصد دارید که مدل خاصی از عینک پلیس را خریداری کنید که قیمت آن در سایت 100 دلار ذکر شده است. با توجه به افزوده شدن هزینه‌های باربری، گمرک و سود فروشندگان، این عینک می‌تواند تا حدود 70 درصد گران تر باشد و شما برای خرید آن 170 دلار پرداخت کنید. اما اگر یک مغازه این عینک را به قیمت 50 دلار می‌فروشد، باید به اصل بودن آن شک کنید.

البته باید بدانید که قیمت تنها فاکتوری نیست که توسط آن می‌توانید اصل بودن عینک را متوجه شوید. برخی سودجویان عینک‌های تقلبی را با قیمت عینک اصلی می‌فروشند. بنابراین باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که با توجه به قیمت دلار قیمت عینک‌های اصل هیچ گاه در حدود 500 یا 600 هزار تومان نخواهد بود و در صورتی که عینکی با این قیمت‌ها مشاهده کردید، باید بدانید که عینک تقلبی است.

2- اعتبار مغازه و فروشگاه

با توجه به این که در ایران نمایندگان رسمی بسیار کمی وجود دارند، شما نمی‌توانید عینک پلیس را از نمایندگی رسمی این کمپانی خریداری کنید. پس باید از روش‌های دیگری استفاده کنید تا بتوانید عینک اصل را از تقلبی تشخیص دهید. دومین موردی که می‌تواند به شما در تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی کمک کند، اعتبار مغازه و فروشگاهی است که از آن خرید می‌کنید.

برخی عینک فروشی‌ها برای سالیان طولانی اقدام به تهیه و فروش عینک‌های اصل کرده‌ اند تا برای خود نامی دست و پا کنند. این فروشگاه‌ها به خاطر اندکی سود بیشتر اعتبار خود را خراب نمی‌کنند و عینک تقلبی به مشتریان خود نمی‌فروشند. پیدا کردن این فروشگاه‌ها شاید در ابتدا اندکی سخت باشد اما خیال شما را در خصوص اصل بودن محصولات راحت خواهد کرد.

3- بررسی لوگو و برچسب

مورد دیگری که می‌تواند به شما در تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی کمک کند، بررسی لوگو و برچسب روی عینک است. برندهای مطرح دنیا هزینه‌های بسیاری برای تولید عینک‌های با کیفیت کرده اند و به همین دلیل لوگو و برچسب آن‌ها شبیه یکدیگر و بدون هیچ گونه غلط املایی یا تغییر رنگ است.

بررسی لوگو و برچسب

این لوگو و برچسب معمولاً روی شیشه سمت راست عینک و یا داخل دسته قرار دارد. پس اگر شما یک عینک پلیس را مشاهده کردید که روی برچسب آن به جای عبارت (Police)، عبارت (Polic) یا بسیاری عبارت نادرست دیگر نوشته شده بود، مطمئن باشید که یک عینک تقلبی را در دست دارید.

4- بررسی شماره مدل عینک

تمام برندهایی که تولیداتشان در سطح جهانی به فروش می‌رسد، روی محصولاتشان شماره مدل آن‌ها را درج می‌کنند. برند پلیس نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌توانید شماره مدل هر عینک را مشاهده کنید. یکی از روش‌های تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی بررسی این شماره مدل است.

با یک جست و جوی ساده شما باید بتوانید شماره مدل عینکی را که در دست دارید در سایت پلیس پیدا کنید. در صورتی که مدل عینکی که در سایت مشاهده می‌کنید یا عینکی که در دست دارید، متفاوت بود یا اصلاً آن مدل خاص را پیدا نکردید، باید بدانید که یک عینک تقلبی را در دست دارید.

5- بررسی شناسنامه و دفترچه عینک

راه دیگری که برای تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی وجود دارد، بررسی شناسنامه و دفترچه آن است. در شناسنامه محصولات موارد متفاوتی مانند میزان خش پذیری لنز، مقاومت آن در برابر اشعه ماورا بنفش، جنس فریم و بسیاری موارد دیگر وجود دارند.

بررسی شناسنامه و دفترچه عینک

عینک‌های تقلبی معمولاً شناسنامه ندارند و این نکته می‌تواند در تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی به کمک شما بیاید. البته توجه داشته باشید که برخی از عینک‌های تقلبی هم شناسنامه دارند. پس نباید تنها با توجه به این مورد از اصل بودن عینک اطمینان حاصل کنید و باید موارد دیگری را که در این مطلب به آن‌ها اشاره شده نیز مورد بررسی قرار دهید.

6- چک کردن جعبه عینک برای تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی

تمام عینک‌های اصل جعبه دارند و روی این جعبه اطلاعات متفاوتی مانند بارکد و شماره سریال عینک درج شده است. یکی دیگر از راه‌های تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی بررسی جعبه و مطابقت دادن اطلاعات درج شده روی آن با خود عینک و شناسنامه آن است. معمولاً عینک‌های تقلبی یا جعبه مناسبی ندارند و یا شماره درج شده روی آنها با شماره درج شده روی عینک و دفترچه مطابقت ندارد.

چک کردن جعبه عینک برای تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی

7- بررسی پلاریزه بودن عینک

تقریباً تمام عینک‌های اصل که توسط برندهای مطرح تولید می‌شوند، پلاریزه هستند. پلاریزه بودن عینک باعث می‌شود تا تابش نور خورشید و انعکاس آن مزاحم دید شما نشود. این قابلیت در مکان‌هایی مانند جاده‌های بیابانی و محیط‌های برفی تأثیر بسیاری دارد.

پس می‌توان گفت که پلاریزه بودن یکی از مواردی است که احتمال اصل بودن عینک را به شدت افزایش می‌دهد. اما چگونه می‌توان از پلاریزه بودن عینک اطمینان حاصل کرد. برای این کار سه روش متفاوت وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این سه روش عبارتند از:

1- مقایسه دو عینک با یکدیگر

برای استفاده از این روش که یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص پلاریزه بودن عینک است، شما نیاز به یک عینک پلاریزه دارید. پس از آن تنها لازم است عینکی که قصد بررسی آن را دارید، در راستای عینک پلاریزه قرار دهید و سپس هر دو را 60 درجه بچرخانید. اکنون اگر عینک مد نظر شما پلاریزه باشد باید اجسام اطراف را تیره تر نشان دهد. در صورتی که اجسام تیره تر نشان داده نشدند، باید بدانید که عینک پلاریزه نیست و به احتمال بسیار زیاد تقلبی است.

2- آزمایش عینک با استفاده از صفحه نمایش گوشی یا کامپیوتر

روش دیگری که می‌توانید توسط آن متوجه شوید آیا عینکی که در دست دارید، پلاریزه است یا خیر، استفاده از صفحه نمایش گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر است. برای این کار باید صفحه نمایش کامپیوتر یا موبایل خود را روش کنید، سپس عینک را در مقابل آن قرار داده و 60 درجه بچرخانید. در این مرحله اگر تصاویر تیره تر شدند، عینک پلاریزه است و در غیر این صورت عینکی غیر پلاریزه و تقلبی در دست دارید.

3- آزمایش عینک با استفاده از انعکاس نور

سومین و آخرین روشی که برای بررسی دستی و ساده پلاریزه بودن عینک وجود دارد، بررسی آن با استفاده از انعکاس نور است. در این روش شما به یک سطح نیاز دارید که پس از برخورد نور با آن درخشان شود. شیشه روی میز می‌تواند گزینه خوبی برای انجام این آزمایش باشد.

پس از آن لامپ بالای میز را روشن کنید تا سطح درخشان شود. سپس عینک را مقابل چشم خود به شکلی قرار دهید که تنها جسمی که می‌توانید از طریق آن مشاهده کنید همان سطح براق باشد. پس از آن عینک را 60 درجه بچرخانید به طوری که یکی از لنزها کمی بالاتر از دیگری قرار گیرد. اگر عینکی که در دست دارید پلاریزه باشد شما باید انعکاس کمتری را مشاهده کنید و اجسام تیره تر دیده شوند.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پلاریزه بودن عینک و تشخیص آن مطلب بهترین روش های تشخیص عینک پلاریزه را مطالعه کنید.

8- چک کردن میزان مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش

افراد از خرید عینک آفتابی اصل اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. زیبایی، دوام و محافظت مناسب از چشم‌ها را باید از مهم ترین اهدافی دانست که افراد در هنگام انتخاب و خرید عینک به آن توجه دارند. عینک‌های آفتابی اصل برند پلیس یا سایر برندهای مطرح دنیا باید از چشم‌ها در برابر اشعه ماورا بنفش به خوبی محافظت کنند.

چک کردن میزان مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش

عینکی که مقاومت آن در برابر اشعه ماورا بنفش به میزان مناسبی نباشد، به احتمال بسیار زیاد تقلبی است. شما برای این که متوجه شوید میزان مقاومت عینک در برابر آفتاب و اشعه ماورا بنفش چقدر است، باید از یک اپتومتریست یا عینک ساز کمک بگیرید. آن‌ها با استفاده از دستگاهی به نام فتومتر در کمتر از 30 ثانیه میزان مقاومت عینک را در برابر آفتاب به شما اطلاع خواهند داد.

9- بررسی کیفیت شیشه، بدنه و لولاها راهی مناسب برای تشخیص عینک پلیس اصل

عینک‌های برند پلیس با کیفیت بسیار بالایی ساخته می‌شوند. لولاهای این عینک‌ها با مقاومت و دوام مناسب و بالایی ساخته شده اند. پس اگر احساس کردید لولاهای عینکی که در دست دارید لق هستند یا به صورت مناسب حرکت نمی‌کنند باید بدانید که عینکی فیک در دست دارید. همچنین بررسی شیشه و کیفیت بدنه نیز می‌تواند در تشخیص عینک اصل پلیس از تقلبی به شما کمک کند.

10- خراشیده نشدن اطلاعات روی عینک

اطلاعات موجود روی دسته عینک‌های تقلبی به راحتی و تنها با استفاده از ناخن به راحتی خراشیده می‌شوند. این در حالی است که اطلاعات موجود روی دسته عینک پلیس اصل به سادگی خراشیده نمی‌شود. به همین دلیل این ویژگی می‌تواند به عنوان یک تست در تشخیص عینک پلیس اصل به شما کمک کند.

خراشیده نشدن اطلاعات روی عینک

تنها لازم است که ناخن خود را روی اطلاعات موجود در دسته آن بکشید. اگر با یک فشار کوچک این اطلاعات خراشیده شدند، باید بدانید که عینکی تقلبی در دست دارید. البته توجه داشته باشید که در زمان انجام این کار فشار بیش از حد به دسته عینک وارد نکنید.

چند ویژگی مهم برای تشخیص عینک پلیس اصل

عینک پلیس اصل تمام ویژگی‌های یک عینک خوب را دارد. برای این که بتوانید احتمال خرید عینک تقلبی را کاهش دهید و بهترین عینک اصل را خریداری کنید، بد نیست با ویژگی‌های یک عینک اورجینال و مناسب آشنا شوید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • استفاده از لنز و عدسی با کیفیت
  • استفاده از مواد اولیه مرغوب
  • استفاده از لولاهای مناسب و با کیفیت
  • محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه ماورا بنفش
  • عدم وجود غلط املایی در نام و مشخصات درج شده روی عینک
  • وجود کد سریال، شماره مدل، شناسنامه و جعبه مخصوص به عینک
  • پلاریزه بودن عینک
  • مطابقت اطلاعات درج شده روی عینک با اطلاعات موجود در دفترچه و جعبه
  • مقاومت مناسب در برابر ضربه
  • پوشاندن مناسب چشم
  • ایجاد دید بهتر در محیط‌های پر نور
  • ایجاد دید بهتر در محیط‌هایی که انعکاس نور در آن‌ها زیاد است مانند محیط‌های برفی
  • خراشیده نشدن لوگو و بارکد با ناخن به سادگی

چند ویژگی مهم برای تشخیص عینک پلیس اصل

جمع بندی

هیچ فردی دوست ندارد که هزینه بسیار زیادی برای خرید عینک پلیس اصل پرداخت کند و در انتها متوجه شود که عینکی تقلبی خریداری کرده است. پس به همین دلیل باید با روش‌های مختلف تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی آشنا باشید.

در این مطلب از بلاگ اپریشم به 10 روش مهم که توسط آن‌ها می‌توانید عینک پلیس اصل را تشخیص دهید اشاره کرده ایم. بررسی مواردی مانند قیمت، مشخصات درج شده، شماره سریال و مدل، خرید از فروشگاه معتبر، پلاریزه بودن عینک، مقاومت مناسب در برابر اشعه ماورا بنفش و مطابقت اطلاعات درج شده روی جعبه با خود عینک تنها بخشی از مهم ترین روش‌هایی هستند که توسط آن‌ها می‌توانید کار تشخیص عینک پلیس اصل از تقلبی را انجام دهید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.5 / 5. تعداد رای ها: 2

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا