همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
راهنمای خرید عطر و ادکلنعطر و ادکلن

بهترین ادکلن های زنانه (ادکلن چی بزنیم؟)

ادکلن ها تنوع بسیار بالایی در بازار دارند. انتخاب یک ادکلن مناسب نیازمند آن است که در ارتباط با رایحه ها و همچنین تناسب روایح با فصل اطلاعات لازم را داشته باشید. عطرشناسی و شناسایی نت های هر عطر کار بسیار پیچیده ای است. این کار نیازمند تخصص بسیار می باشد.

با تمام آنچه گفته شد انتخاب یک عطر کاری دشوار است. زمانی که وارد فروشگاه عطر می شوید پس از امتحان دو یا چند عطر دیگر نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام یک بهترین ادکلن برای شماست. ما در این مطلب قصد داریم بهترین ادکلن های زنانه را به شما معرفی کنیم.

نکات مهم برای خرید عطر زنانه یا حتی مردانه

همانطور که قبل تر اشاره شد برای انتخاب یک ادکلن ایده آل باید با فاکتورهایی که یک عطر را تشکیل می دهند و در کیفیت و ماندگاری آن نقش دارد آشنا شوید.

تفاوت عطر و ادکلن را چطور تشخیص دهیم؟

عطر و ادکلن با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند. اما خیلی اوقات از آن ها به جای دیگری استفاده می شود. لازم به ذکر است که همۀ عطرها از عصاره های روغنی ساخته می شوند. اما هیچ عطری عصارۀ روغنی 100 درصد نیست. بلکه به آن مقداری الکل اضافه می شود. میزان الکل نیز به همان اندازه عصاره اهمیت بسیار دارد.

باید بدانید که نسبت عصاره به الکل درواقع نام آن محصول خشبوکننده را مشخص خواهد کرد. در این میان عطر یا پرفیوم بیشترین غلظت عصاره دارد. در نتیجه ماندگاری آن نیز بیشتر است. پس از پرفیوم ها بیشترین غلظت مربوط به ادوپرفیوم ها، سپس ادوتویلت ها و در ادامه ادکلن است. پس ادکلن کم ترین غلطت و بیشترین مقدار الکل را دارد.

نکتۀ دیگری که باید بدانید آن است که خیلی اوقات می گویند که ادکلن مردانه و عطر زنانه است. اما با توجه به آنچه درمورد ساختار آن ها گفته شد، درخواهید یافت که این گفته کاملاً اشتباه است.

ضمنا در مقاله ای که در مورد بهترین ادکلن های مردانه نوشته ایم می توانید با بهترین برندهای ادکلن مردانه نیز آشنا شوید.

غلظت

غلظت ادکلن یکی از آن فاکتورهای مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. هر چقدر عطر غلظت بالاتری داشته باشد، ماندگاری بیشتری دارد. اما به همین علت مقدار موجود در شیشه زودتر به اتمام می رسد. همچنین لازم به ذکر است که عطرهایی که غلظت بالایی دارند از کیفیت بالاتری نیز برخوردار هستند.

انواع رایحه ها

عطرها رایحه های مختلفی دارند. رایحه ها را می توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد.

  1. گروه اول عطر های کلاسیک یا همان سنتی و گروه عطر های مدرن است. هر کدام از این دسته ها زیر شاخه های خود را دارند. دستۀ کلاسیک خود به 5 زیر شاخۀ رایحه گل، رایحه گل ها، رایحه شرقی، رایحه چوبی و رایحه چرم تقسیم می شود.
  2. گروه دوم عطرهای مدرن است. این گروه نیز همانند گروه کلاسیک به 5 دسته تقسیم می شود. این 5 دسته شامل رایحه سبز، رایحه آبی، رایحه میوه ای، رایحه خوراکی و رایحه مرکبات می شود.
    با شناخت این رایحه ها می توانید مشخص کنید که چه بویی بیشتر از بقیه مورد پسند شما است.

بهترین ادکلن های زنانه کدامند؟

همانطور که پیش تر خواندید تنوع ادکلن های تاپ در بازار بسیار زیاد است. در ادامه به معرفی برخی از بهترین ادکن های زنانه بپردازیم.

ادکلن زنانه کلوین کلاین

عطر کلوین کلاین یکی از عطرهای این برند آمریکایی است. ادکلن کلوین کلاین توسط 4 نفر از بهترین عطرسازهای دنیا ساخته و در سال 2007 معرفی شد. این عطر از زمانی که وارد بازار شد خیلی زود مورد توجه علاقه مندان قرار گرفت و تبدیل به یکی از پرفروش ترین ادکلن ها شد.

نوت های این عطر گریپ فروت، نارنج و برگ مو هستند. نوع رایحۀ ادکلن کلوین کلاین نیز شیرین، خنک و خوراکی می باشد. بهترین زمان برای استفاده از این ادکلن فصل بهار و تابستان است.

ادکلن زنانه ورساچه

ادکلن زنانه ورساچه

ادکلن ورساچه یکی از محبوب ترین ادکلن های دنیاست. این ادکلن در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد و جز پرفروش ترین ها به حساب می آید. این عطر در سال 2006 توسط این برند مشهور ایتالیایی معرفی شد.

از مهم ترین نکات در مورد ادکلن ورساچه ماندگاری بسیار بالای آن است. شیشۀ این عطر نیز به شکل بسیار زیبایی طراحی شده است. نوع رایحۀ این عطر شیرین و خنک است و برای فصل بهار و تابستان مناسب می باشد.

بهترین ادکلن های زنانه کوکو شنل

ادکلن زنانه کوکو شنل

کوکو شنل یکی از برترین ادکلن های سراسر جهان است. این عطر طرفداران بسیار زیادی دارد. قیمت این عطر در ایران به نسبت سایر عطرها بالاست. کوکو شنل ماندگاری بالایی دارد. جالب است بدانید که این عطر در سال 2008 جایزۀ فی فی را دریافت کرد.

این عطر رایحه ای معتدل و ملایم دارد و خیلی زود توجه بقیه را جلب خواهد کرد. کوکو شنل مشام انسان را سرشار از انرژی مثبت، آرامش و نشاط می کند. شیشۀ این عطر نیز طراحی بسیار مینیمالیستی و مدرنی دارد و جلوۀ زیبایی به میز آرایش شما خواهد بخشید.

رایحۀ این عطر نیز الهام گرفته از سرکشی کوکو شنل بنیانگذار این برند فرانسوی است. نت های این عطر شامل میوه ها و مرکباتی همچون پرتقال، ترنج و گریپ فروت، لیچی به همراه گل های مدیترانه ای محبوب، رز و یاس، طعم شیرین وانیل به همراه مشک خس خس و نعناع هندی است.

بهترین ادکلن های زنانه الین

ادکلن زنانه تیری موگلر الین

عطر موگلر الین که با نام این شهرت دارد در غلظت ادوپرفریوم تولید شده است. به این معنا که غلظت آن از ادکلن بیشتر و در نتیجه ماندگاری آن بیشتر است. این عطر تولید شرکت تیری موگلر است و در سال 2005 معرفی شد

نوع رایحۀ این ادوپرفیوم گرم و شیرین است و برای فصل های سرد سال مثل زمستان و پاییز پیشنهاد می شود. نت های این عطر نیز شامل یاس، چوبی و کهربا است. شیشۀ این عطر نیز رنگ بنفش بسیار جذاب و خیره کننده ای دارد.

بهترین ادکلن های زنانه آمیتیس

ادکلن زنانه لالیک آمیتیس

غلظت لالیک آمیتیس نیز ادوپرفیوم است. این عطر که توسط شرکت لالیک تولید شده است رایحه ای شیرین و معتدل دارد. ادوپرفیوم آمیتیس بیشتر مناسب فصول سرد سال بوده و با یک استایل زمستانی جذابیت شما را چندین برابر خواهد کرد.

نت های لالیم آمیتیس شامل توت فرنگی، شاه توت،توت سیاه، ذغال اخته، انگور فرنگی سیاه، گل صدتومانی، یلانگ یلانگ، گل رز، فلفل، مشک و وانیل می شود. قیمت این عطر نیز نسبت به کیفیت، برند و ماندگاری اش نسبت به بقیه کمتر است.

بد نیست مقاله ای که در مورد افزایش ماندگاری عطر روی لباس نوشته ایم را نیز بخوانید.

ادکلن زنانه نینا ریچی پریمیر ژور

عطر نینا ریچی پریمیر ژور یکی از موفق ترین عطرها به حساب می آید. این عطر به نسبت کیفیت و برندی که دارد قیمت پایین تری نسبت به عطرهای دیگر دارد. به همین دلیل طرفداران بسیاری در سراسر جهان به دست آورده است.

این عطر نیز رایحه ای معتدل، شیرین و ضد استرس، آرامش بخش و طبعی معتدل رو به خنکی دارد. در نتیجه بیشتر مناسب فصل های گرم سال یعنی بهار و تابستان است. عطر نینا ریچی ماندگاری متوسطی دارد. نت های این عطر شامل نارنگی ماندارین و گل نخود، گاردنیای یاسمنی، گل ارکیده، چوب صندل سفید، مشک، وانیل و روایح چوب است.

نتیجه گیری

همانطور که خواندید عطرهای بسیار متفتوتی برای انتخاب وجود دارد. پس نمی توان ادکلنی را با عنوان برترین ادکلن معرفی کرد. اما در این مطلب به برخی از معروف ترین آن ها پرداخته شد. همچنین با توجه به اطلاعاتی که اط تفاوت عطرها و فاکتورهای مهم در انتخاب یک عطر ایده آل به دست آوردید می توانید ادکلن مورد نظر خود را راحت تر انتخاب کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.9 / 5. تعداد رای ها: 13

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا