همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسمد و لباس زنانه

راهنمای انتخاب و خرید جوراب ورزشی زنانه

به صورت کلی، استفاده از جوراب مناسب باعث راحتی بیشتر پاها خواهد بود. اهمیت انتخاب جوراب مناسب زمانی بیشتر خواهد شد، که فعالیت های ویژه ای مانند انواع ورزش و پیاده روی طولانی یا داشتن درد و مشکل خاصی در ناحیه پا داشته باشید. با توجه به راهنمای خرید جوراب ورزشی زنانه، می توانید مناسب ترین جوراب ورزشی را با توجه به شرایط انتخاب کنید.

برای خرید جوراب ورزشی مناسب، باید به جنس، سایز و اندازه آن توجه کرد. بهتر است بدانید، تقریبا در تمام ورزش ها نسبت به فعالیت به همراه لباس مناسب، جوراب مناسب نیز تعریف شده است. به عنوان مثال جوراب بسکتبال، از جنس پنبه و کتان بوده، بلندی آن تا میانه ساق پا است. جوراب مناسب ورزش بسکتبال، وظیفه دارد پا را در کفش محکم نگه دارد. به همین خاطر بسته به سایز کفش، پا و ضخامت جوراب ممکن است بسکتبالیست، دو جوراب بر روی هم به پا می کنند.

جوراب ورزشی برای مسابقات اتومبیل رانی، جوراب مناسب بازی گلف و حتی جوراب ویژه شمشیر بازی با یکدیگر متفاوت‌اند. با استفاده از راهنمای خرید جوراب ورزشی زنانه و آگاهی از ویژگی های مهم جوراب ورزشی، انتخاب درست به سادگی امکان پذیر خواهد بود.

راهنمای خرید جوراب ورزشی زنانه

تفاوت جوراب ورزشی و روزمره چیست؟

جوراب ورزشی در عملکرد ورزشکار مؤثر است. باید بدانید که جوراب مناسب ورزش پا را در مقابل آسیب حفاظت کرده و با تعدیل رطوبت پا از تاول، عفونت و ایجاد حس ناخوشایند جلوگیری می کند. استفاده از جوراب های ورزشی مناسب مانع لیز خوردن پا در کفش شده و با وجود بافت نرم و مستحکم برخورد ضربات به پا را تا حدی کنترل می کنند. جوراب های ورزشی معمولا هیچ نوع درز یا دوختگی نداشته تا در مدت زمان طولانی، احساس ناراحتی در پا ایجاد نشود.

آسیب های مرتبط با جوراب ورزشی

جوراب ورزشی نامناسب به جز کاهش عملکرد در سلامتی پا نیز مؤثر است. هماتوم ناخن پا یا کبودی ناخن، قارچ انگشتان و ناخن ها، ضخیم شدن، تغییر و بدفرمی ناخن ها، ضخیم شدن پوست پا، ایجاد تاول های سطحی و عمیق، میخچه، انواع عفونت های ویروسی و باکتریایی، التهاب مفاصل انگشتان و آسیب های مکانیکی مانند ساییدگی در برجستگی های استخوان پا، همه از آسیب هایی هستند که با استفاده از راهنمای خرید جوراب ورزشی زنانه می توان تا حد زیادی از بروز آن جلوگیری کرد.

ویژگی های جوراب ورزشی زنانه

به صورت کلی انتخاب جوراب ورزشی مناسب، وابسته به نوع و محیط ورزش است. با این وجود، نکاتی وجود دارد که توجه به آن ها تا حد زیادی در انتخاب جوراب ورزشی مؤثر است.

جوراب ورزشی زنانه

بالشتک

بهتر است جوراب ورزشی دارای بالشتک های کوچکی در قسمت پنجه پا و پاشنه باشد. این بالشتک ها، ضربه ها را تعدیل کرده و از تاول جلوگیری می کند. جوراب های دارای بالشتک ضخامت بیشتری دارند. در هنگام خرید، دقت کنید که بالشتک ها باعث تنگ شدن کفش نشوند.

سرما و گرما

اگر محیط ورزش بیش از اندازه سرد است و یا گرمای زیاد باعث تعریق بیش از اندازه می شود، توجه کنید که جنس جوراب ورزشی، شرایط دمایی لازم را، برای پا ایجاد کند.

کنترل گردش خون

ممکن است زمان زیادی را به صورت روزانه برای تمرین صرف کنید. بعضی از جوراب های ورزشی دارای ویژگی هستند که با ایجاد فشار در نقاط مختلف پا، جریان خون و اکسیژن رسانی را برای عضلات فراهم می کنند.

سایز مناسب

سایز مناسب جوراب ورزشی از لیز خوردن و لغزش پا در کفش جلوگیری می کند. با انتخاب سایز مناسب، می توان از زمین خوردن و در رفتگی پا جلوگیری کرد.

کنترل رطوبت

وجود اکریلیک، پشم و پلی استر در بافت جوراب به خشک نگه داشتن پا کمک کرده و امکان تنفس را برای پوست فراهم می  کنند. همچنین خیس ماندن جوراب در طولانی مدت می تواند باعث ایجاد انواع عفونت و بوی نامطبوع شود.

جنس الیاف جوراب ورزشی از چیست؟

مهمترین مسئله در انتخاب جوراب مناسب، آگاهی داشتن از الیاف و جنس آن است. جوراب ها از مواد طبیعی مانند پشم و پنبه و از الیاف مصنوعی مانند نایلون و پلی استر است. در کنار الیاف اصلی جوراب، تعدادی الیاف فرعی نیز وجود دارد که با توجه به ویژگی هر یک با نسبت های متفاوتی در بافت جوراب به کار می روند. برای مثال:

پلی پروپیلن و تفلون

پلی پروپیلن ماده ای به شدت ضد آب است. همچنین ویژگی دیگر این نوع الیاف، گرم بودن آن است. تفلون نیز دارای خاصیت ضد آب بوده با این تفاوت که مقاومت بسیار بالایی نسبت به پلی پروپیلن دارد.

جنس الیاف جوراب ورزشی

خواص آنتی باکتریال در ایکس استاتیک

این نوع الیاف با داشتن نقره، دارای خاصیت آنتی باکتریال هستند. وجود ایکس استاتیک در الیاف جوراب از ایجاد بوی پا و یا عفونت ناخن ها جلوگیری می کند.

اسپندکس

این ماده برای افزایش کشسانی و مقاومت در میان الیاف اصلی جوراب استفاده می شود.

سایز جوراب ورزشی زنانه

به صورت کلی در خرید جوراب به علت وجود کشسانی، سایز مطرح نیست اما در مورد انتخاب جوراب ورزشی زنانه، سایز جوراب اهمیت زیادی دارد. به قدری که جوراب نامناسب می تواند عملکرد را تحت تأثیر قرار داده و باعث ایجاد آسیب به پا شود. برای انتخاب سایز جوراب،  جدول هایی وجود دارد که می توان نسبت به سایز کفش، بهترین سایز جوراب را انتخاب کرد. جدول سایز جوراب ورزشی نسبت به برند متغیر است. هنگام خرید جوراب ورزشی زنانه، جدول راهنمای برند را فروشنده در اختیار شما قرار خواهد داد.

اندازه ساق جوراب ورزشی زنانه

انتخاب طول ساق جوراب ورزشی، باید با توجه به نوع ورزش انجام شود. در ورزش هایی که احتمال صدمه دیدن ساق پا بیشتر است، جوراب های ساق بلند استفاده شده و در بعضی مواقع در داخل ساق جوراب از گارد محافظ نیز به کار می رود. انواع جوراب ورزشی با توجه به طول ساق عبارتند از:

  1. جوراب تا بالای زانو
  2. تا زیر زانو
  3. جوراب ورزشی تا بالای مچ پا یا کریو
  4. جوراب ورزشی تا مچ یا مینی کریو

نگه داری و شستشوی جوراب ورزشی زنانه

خرید جوراب ورزشی زنانه به تنهایی کافی نیست. شستشو از جوراب های ورزشی نکاتی دارد که با رعایت آن ها عمر جوراب ورزشی طولانی شده و کیفیت آن ها به خوبی حفظ خواهد شد.

نگه داری و شستشوی جوراب ورزشی زنانه

  • هنگام شستشو با ماشین لباسشویی، جوراب را پشت و رو کنید. بیشتر باکتری ها داخل جوراب هستند و این کار باعث می شود همه آن ها کاملاً از بین بروند. همچنین این کار از ایجاد پرز بر روی جوراب جلوگیری می کند.
  • برای شستشو، جوراب های تیره را از جوراب های رنگی جدا کنید.
  • بهترین شرایط شستشوی جوراب ورزشی استفاده از آب سرد و شوینده ملایم است. برای حفظ کیفیت جوراب ورزشی از چنگ زدن آن ها خودداری کنید.
  • خشک کن لباسشویی باعث تغییر اندازه جوراب ورزشی خواهد شد. تا حد امکان از خشک کن استفاده نکنید و زمان بدهید تا جوراب در هوای آزاد و به آرامی خشک شود.

راهنمای خرید جوراب ورزشی زنانه مناسب

سخن پایانی

راهنمای خرید جوراب ورزشی زنانه، تأثیر بسیار زیادی در عملکرد ورزشی و حفظ سلامتی پا دارد. برای انتخاب جوراب ورزشی مناسب زمان کافی صرف کنید و به نکات مهم توجه کنید. ممکن است خرید جوراب ورزشی هزینه قابل توجهی داشته باشد اما به این دلیل از خرید آن صرف نظر نکنید. حفظ سلامتی رابطه مستقیم با طول عمر ورزشی داشته و در نتیجه مؤثر است. با خرید جوراب ورزشی مناسب و نگه داری درست، از بروز آسیب، درد و کاهش راندمان جلوگیری کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.8 / 5. تعداد رای ها: 12

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا