همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیباییراهنمای خرید لوازم آرایشیسلامت پوست و مو

لوازم پاکسازی پوست شامل چه مواردی است؟

مرحله پاکسازی یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت از پوست است که نه تنها آلودگی را از سطح پوست پاک می‌کند بلکه به باز کردن منافذ و حفظ یک پوست درخشان و سالم نیز کمک می‌کند. بیشتر بانوان و آقایان از انواع لوازم پاکسازی پوست استفاده می‌کنند تا وضعیت پوست خود را در شرایط مناسبی قرار دهند. اما انتخاب محصولات مناسب که نیازهای پوستی شما را برآورده کند، اغلب دشوار است. همچنین توجه به هزینه خرید لوازم پاکسازی پوست بخش مهمی است باید در نظر گرفته شود. در این بررسی به طور کامل در مورد لوازم پاک کننده پوست صورت صحبت می‌کنیم.

مزایای استفاده از لوازم پاکسازی پوست چیست؟

محصولات پاکسازی پوست می‌توانند مزایایی که در ادامه بیان شده‌اند را ارائه دهند:

  • عدم خشک کردن بیش از حد پوست
  • متعادل کردن سطح PH پوست
  • پاک کردن مؤثر آرایش از صورت
  • از بین بردن مواد زائد و ناخالصی‌های پوست
  • باز کردن منافذ پوست
  • افزایش شادابی و روشنی پوست

اگر از پاک ‌کننده‌ای با استفاده کنید که با پوست شما هماهنگی ندارند یا با فرمول اشتباهی تولید شده است، به جای اینکه مفید باشد، پوست شما را تحریک یا خشک می‌کند. هنگام انتخاب بهترین پاک کننده برای پوست خود، مواد تشکیل دهنده محصول را باید به دقت بخوانید و سپس ببینید که آیا نیازهای اولیه شما را برآورده می‌کند یا خیر.

یکی دیگر از عوامل مهمی که در انتخاب یک پاک کننده صورت باید در نظر گرفت، این است که آیا محصول حاوی سورفکتانت‌های مصنوعی است و آیا سطح PH پوست شما را متعادل می‌کند. بهترین لوازم پاکسازی پوست آنهایی هستند که پوست را به خوبی تمیز می‌کنند و باعث تحریک یا آسیب پوستی نمی‌شوند.

مزایای استفاده از لوازم پاکسازی پوست

انواع لوازم پاکسازی پوست بر اساس نوع پوست

هیچ راه حل یکسانی برای مراقبت از پوست برای همه افراد وجود ندارد! هر فرد شرایط پوستی متفاوتی دارد که طبق آن باید پاک کننده مناسب را تهیه کنید. در ادامه به انواع لوازم پاکسازی پوست بر اساس نوع پوست اشاره می‌کنیم:

1- پوست خشک

آیا روی پوست صورت شما به خصوص بعد از دوش گرفتن احساس سفتی و خشکی می‌کنید و آب باقی مانده روی پوست پس از پاکسازی به سرعت و حتی بدون پاک کردن آن از بین می‌رود و به راحتی پوسته پوسته می‌شود؟ برای پوست‌های خشک، استفاده از پاک کننده‌ای که آلودگی‌ها را بدون از بین بردن چربی و رطوبت طبیعی پوست پاک می‌کند، مهم است.

پاک کننده شما نباید حاوی سورفکتانت‌های مصنوعی بیش از حد باشد زیرا پوست شما را خشک‌تر می‌کند. در پیدا کردن یک شوینده آبرسان صورت خوب تمرکز کنید و به جای صابون، به دنبال نوعی فوم یا پاک کننده روغنی باشید. برای پوست‌های خشک، همیشه محصولاتی را انتخاب کنید که دارای مواد مغذی مراقبت از پوست مانند کره شی، اسید هیالورونیک و گلیسیرین هستند.

2- پوست چرب

شما منافذ بزرگی دارید و پوست شما حتی پس از تمیز شدن نیز چرب است. کسانی که پوست چرب دارند، در طول روز بارها صورت خود را می‌شوند اما پوست آنها بعد از چند دقیقه چرب می‌شود. پس به دنبال یک پاک کننده یا صابون از نوع فوم باشید که به لایه برداری ملایم سلول‌های مرده پوست و کاهش ترشح سبوم کمک کند. بهترین روال برای مراقبت از پوست‌های چرب باید شامل پاک کننده مخصوص پوست چرب باشد که به از بین بردن آلودگی‌ها، کثیفی‌ها و باز کردن منافذ کمک می‌کند.

ترکیبات قوی ممکن است در از بین بردن عمیق آرایش یا سلول‌های مرده پوست مؤثر باشند اما ممکن است به راحتی پوست را تحریک کنند. یک محصول ملایم پیدا کنید که آلودگی و چربی را عمیقاً پاک کند، بدون اینکه پوست شما را تحریک نماید.  برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی ویتامین C و نیاسینامید هستند. از مواد شیمیایی خشن در مراقبت از پوست خود اجتناب کنید که می‌تواند پوست شما را تشدید کند و منجر به جوش و بثورات پوستی شود.

انواع لوازم پاکسازی پوست براساس نوع پوست

3- پوست مختلط

پوست شما در نواحی خاصی هم خشک و هم چرب می‌شود. عمدتاً متوجه چربی بیشتری در ناحیه پیشانی و ناحیه چانه خود خواهید شد. انتخاب یک پاک کننده خوب برای پوست‌های مختلط ممکن چالش برانگیز باشد. اساساً شما هر دو ناحیه چرب و خشک پوست را دارید. چه از نوع ژل باشد و چه فوم، مهم است که محصولی را پیدا کنید که به طور مؤثر سبوم اضافی را بدون اینکه صورت را خشک یا چرب کند از بین ببرد. از محصولات مسدود کننده منافذ مانند محصولات نفتی خودداری کنید. پاک کننده ایده آل می‌تواند منافذ را عمیقاً باز کرده و پوست را تمیز می‌کند.

4- پوست حساس

هنگامی که صحبت از پاکسازی پوست دارای جوش می‌شود، مهم است که به مواد تشکیل دهنده محصول توجه کنید. بسیاری از شوینده‌های صورت می‌توانند آکنه شما را تحریک کنند و حتی آن را بدتر نمایند. سعی کنید محصولی با غلظت ملایم پیدا کنید. شما باید از هر نوع پاک کننده حاوی روغن اجتناب کنید زیرا ممکن است منافذ پوست شما را مسدود کند. همین امر باعث تحریک پوستی و افزایش ترشح سبوم می‌شود.

سعی کنید موادی طبیعی ملایم را پیدا کنید که در از بین بردن سلول‌های مرده پوست که منافذ شما را مسدود می‌کنند، مؤثر باشند. چندین ماده مثلاً چای سبز وجود دارند که ملایم هستند و تأثیر بالایی در بهبود پوست آکنه دارد. بنابراین به مواد تشکیل دهنده محصول دقت کنید. همچنین نگاه کنید که آیا پاک کننده می‌تواند سطح PH را روی پوست متعادل کند یا خیر. برای افرادی که پوست حساسی دارند، محصول باید غیر کومدون‌زا و ضد حساسیت باشد. در محصولات مراقبت از پوست خود به دنبال موادی مانند جو، سرامیدها، آلوئه‌ورا باشید.

چطور بهترین لوازم پاکسازی را انتخاب کنیم؟

محصولات تمیزکننده پوست از نظر برند، مواد تشکیل دهنده، نوع محصول (مایع، فوم یا کرم) تنوع گسترده‌ای دارند. اما شما به تعدادی لوازم برای ایجاد یک روتین مراقبتی روزانه نیاز دارید. در ادامه بهترین وسایل پاکسازی پوست را طبق یک روتین مراقبت پوست معرفی می‌کنیم.

1- پاک کننده

برای شادابی، تمیزی و هیدراته نگه داشتن پوست خود، شستشوی صورت با مواد غنی، ویتامین (B5) و ویتامین (E) را برای تسکین، التیام و مراقبت از تیرگی، کثیفی و خشکی امتحان کنید. این مواد برای انواع پوست طراحی شده‌اند، منافذ را باز می‌کنند، تمام آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را از بین می‌برند و فوراً پوست را جوان می‌کنند.

انتخاب بهترین لوازم پاکسازی پوست

2- تونینگ

فراموش نکنید که پوست خود را بعد از پاکسازی نرم نگه دارید. تونینگ به پالایش منافذ کمک می‌کند، (PH) پوست را متعادل کرده و پوست شما را نرم می‌کند. تونر تسکین دهنده صورت است و هیچگونه بدون مواد شیمیایی ندارد. مواد طبیعی تونر باعث حذف کثیفی، آبرسانی بالا و جلوگیری از لک و التهاب می‌شود.

3- درمان پوست

روتین مراقبت از پوست خود را با استفاده از سرم‌ها ارتقاء دهید. سرم‌های سبک و در عین حال قوی و مؤثر، مشکلات پوستی مانند رنگدانه، چین و چروک، آکنه و منافذ باز را هدف قرار می‌دهند. سرم تقویت کننده ساده با 10 درصد نیاسینامید و 88 درصد مواد طبیعی مشتق شده، به جوانی پوست کمک می‌کند. سرم تقویت کننده خوب باید دارای مواد مغذی فاقد رنگ، بدون الکل، بدون پارابن، روغن معدنی و عطر مصنوعی باشد.

4- مرطوب کننده

با استفاده از یک مرطوب کننده مبتنی بر (SPF) که از سد پوست در برابر تحریک محافظت می‌کند و از آسیب پوست جلوگیری می‌نماید، پوست خود را آبرسانی و محافظت کنید. شما می‌توانید کرم مرطوب کننده سبک با (SPF) برابر با 15 را انتخاب کنید که نه تنها از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کند بلکه تا 12 ساعت آبرسانی را تضمین خواهد کرد. مرطوب کننده باید دارای آلانتوئین، ویتامین (B5)، ویتامین (E) و بیزابولول باشد تا فوراً پوست را مرطوب و آبرسانی کند.

راهنمای خرید لوازم پاکسازی پوست

نکات مهم در داشتن پوست سالم و زیبا

انجمن پوست آمریکا بیان می‌کند که پوست بزرگ ترین عضو بدن است و از آسیب رساندن باکتری‌های مضر به اندام‌های داخلی فرد جلوگیری می‌کند. پوست همچنین در موارد زیر نقش دارد:

  • تنظیم دمای بدن
  • تشخیص درد
  • کنترل از دست دادن رطوبت

برخی عوامل می‌توانند به پوست آسیب برسانند که شامل قرار گیری در معرض نور خورشید، کم آبی بدن و سیگار کشیدن هستند. با این حال، درمان‌های طبیعی وجود دارند که فرد می‌تواند برای محافظت و تغذیه از پوست خود انجام دهد. این درمان به شرح زیر هستند:

  • مقابله با استرس: استرس می‌تواند منجر به آکنه، پسوریازیس، بثورات پوست سر و کهیر شود. یوگا یا مدیتیشن نیز برای کاهش استرس عالی هستند.
  • رژیم غذایی سالم: رژیم غذایی می‌تواند بر سلامت پوست تأثیر بگذارد. برای مثال، مصرف روزانه گوجه‌ فرنگی خطر ابتلا به تومورهای سرطان پوست را تا 50 درصد پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کاهش می‌دهد.
  • عدم استفاده از صابون‌ها: افراد باید از پاک کننده‌های بدون صابون استفاده کنند،زیرا محصولات حاوی الکل و صابون‌ها می‌توانند چربی‌های طبیعی پوست را از بین ببرند.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب: کرم‌های ضد آفتاب با (SPF) برابر با 50 می‌توانند از پوست در برابر اشعه‌های مضر (UV) محافظت کنند. افراد باید هر 2 ساعت یک بار از ضد آفتاب استفاده کنند.

نکات مهم در داشتن پوست سالم و زیبا

کلام آخر

لوازم پاکسازی پوست شامل انواع پاک کننده، لایه بردار، تونرها و سرم‌ها هستند. این وسایل را باید طبق یک روتین مراقبت پوست انجام دهید تا پوستی زیبا، شاداب و تمیز داشته باشید. بهترین روال مراقبت از پوست برای یک فرد شامل استفاده از محصولاتی است که متناسب با نوع پوست هستند. همچنین برخی دیگر از نکات طبیعی مراقبت از پوست در خانه که باید رعایت کنید این است که همیشه آب خورید. با نوشیدن حداقل 7 تا 8 لیوان آب و داشتن یک رژیم غذایی سالم با غذاهای غنی از آنتی اکسیدان و سبزیجات برای جلوگیری از پیری، پوست شما را روشن‌تر و زیباتر نگه می‌دارند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.6 / 5. تعداد رای ها: 12

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا