همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
عطر و ادکلن

چگونه عطر بزنیم که ماندگار باشد؟ (عطر را کجا بزنیم؟)

آیا روش صحیح عطر زدن را می دانید؟ به نظر شما چطور عطر بزنیم تا بوی ماندگاری در خاطر افراد داشته باشیم؟ یا چگونه عطر بزنیم؟ بهترین روش عطر زدن را می شناسید؟ یا بهترین محل برای اسپری عطر را می دانید؟ در مجله مد و زیبایی اپریشم با ما همراه باشید تا به سوالات فوق پاسخ دهیم و یاد بگیریم که چطور عطر بزنیم که ماندگاری و پخش بو افزایش پیدا کند.

چطور عطر بزنیم که ماندگاری و پخش بو افزایش پیدا کند؟

برای ماندگاری و پخش بو در مکان ها و فضای باز، از عطر بیشتری استفاده کنید و از اسپری کردن عطر روی لباس خودداری کنید. عطر را روی قسمت های نبض دار بدن نظیر مچ دست، گردن، پشت گوش، قـفسه سیـنـه و روی موها اسپری کنید زیرا عطر در این قسمت ها به خوبی پخش می شود.

همچنین اسپری عطر در این قسمت های بدن، ماندگاری عطر را بالا می برد. عطرها همچنین روی پوست های چرب ماندگاری بیشتری داشته و مدت زمان طولانی تری روی پوست بدن ماندگار هستند.

چگونه عطر بزنیم؟

معرفی انواع عطر

برای اینکه بدانیم چطور عطر بزنیم ابتدا باید با انواع رایحه عطر آشنا شویم که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • عطر با رایحه شیرین
  • ادکلن با رایحه خنک
  • رایحه تلخ
  • عطرهای ملایم
  • رایحه های تند

چگونه عطر بزنیم؟

در ادامه برای اینکه بدانیم چگونه عطر بزنیم ابتدا باید به موارد زیر توجه کنید.

انتخاب عطر مناسب برای شرایط مختلف

بعد از شناخت و آگاهی از انواع رایحه عطر، عطر مناسب برای شرایط و موقعیت های مختلف را شناسایی کنید. برای نمونه، عطر با رایحه شیرین و تند برای فصل گرما و تابستان مناسب نیست و برای فصل سرد و سرما استفاده می شود. همچنین از عطری که رایحه شبیه میوه‌ های استوایی دارد، برای فضاهای کاری استفاده نمی شود.

عطر با رایحه شیرین برای محیط های صمیمی و دوستانه مناسب بوده و عطرهای خنک برای محیط های کار کاربرد دارد. برای محیط های بیرون از فضای کاری، مهمانی ها و فضاهای دوستانه از بوهای ساده و بی نظیر مانند Versace Eros ،Jean Paul و Gaultier Ultra Male استفاده کنید.

بهترین زمان مناسب برای عطر زدن

از زمان ماندگاری عطر آگاه شوید

عطرها علاوه بر اینکه دارای انواع متفاوتی هستند، زمان ماندگاری خاصی نیز دارند. برای نمونه عطرهای مردانه شامل ادکلن، ادوتویلت و ادوپرفیوم هستند که ادکلن به دلیل غلظت کم روغن ماندگاری کمی دارد اما ادوپرفیوم ماندگاری بسیار بالایی دارد زیرا دارای مقدار زیادی روغن بوده و الکل کمی دارد.

ماندگاری عطرها با زمان ماندگاری ادکلن ها متفاوت است. برای تشخیص زمان ماندگاری عطر ها در هنگام خرید، قبل از اینکه عطر را بخرید مقداری از عطر را روی مچ دست خود اسپری کرده و چند دقیقه صبر کنید. سپس عطر را بو کرده و عطر مورد نظر خود را خریداری کنید.

استفاده هم زمان چند عطر با رایحه های مختلف

با شناخت رایحه های مختلف و آشنایی با انواع عطر می توانید دو یا چند عطر را به شکل درست و صحیح هم زمان استفاده کنید.

بهترین روش عطر زدن چگونه است؟

  • قبل از اینکه از عطر استفاده کنید، به حمام بروید زیرا پوستی که دارای مرطوب باشد عطر بیشتری را جذب می کند. بنابراین عطر روی پوست خشک ماندگاری زیادی ندارد.
  • قبل از اسپری عطر در قسمت های نبض دار بدن از لوسیون یا مرطوب کننده روی آن بخش ها استفاده کنید.
  • قسمت های ضربان دار بدن که عبارتند از مچ دست، خمیدگی آرنج، پشت گردن، پشت زانوها، پشت مچ پا و پشت گوش ها عطر را اسپری کنید.
  • از لوسیون یا مرطوب کننده ای بدون بو استفاده کنید.
  • عطر ها را چه با رایحه های ملایم چه رایحه های گرم و تند، یک بار اسپری کنید زیرا استفاده از عطر زیاد برای شما خوشایند نیست.
  • از عطرها به اندازه استفاده کنید و شیشه عطر را خالی نکنید. در هر بار استفاده از عطر یک یا دو پاف از عطر برای شما کافی است.
  • پس از اسپری عطر در مقابل نور آفتاب قرار نگیرید زیرا نور خورشید، رایحه عطر را کاهش می دهد.
  • با آب گرم دوش بگیرید زیرا آب گرم باعث باز شدن منافذ پوست و جذب بیشتر عطر می‌ شود.
  • اگر برای اولین بار از عطر استفاده می‌ کنید، ابتدا مقداری از عطر را روی قفسه سینه خود اسپری کنید تا کم کم مشام شما و اطرافیان به بوی عطر عادت کند. سپس روی نقاط دیگر بدن عطر را اسپری کنید.
  • عطر را روی نقاط گرم بدن اسپری کنید زیرا گرما باعث می‌شود در طول روز رایحه عطر مداوم پخش شود.

روش های کاربردی برای عطر زدن

  • گرم ترین نقاط بدن شامل سینه، پشت گردن، زیر گردن، مچ دست، گوش ها و شانه‌ ها است. توجه داشته باشید که اسپری کردن عطر روی تمام این نقاط لازم نیست.
  • بعد از اسپری کردن عطر روی نقاط گرم بدن، عطر را نمالید زیرا ماندگاری عطر کم می شود.
  • با توجه به ماندگاری عطر، عطر را روی نقاط گرم بدن یک یا دو بار اسپری کنید.
  • از زدن عطر روی لباس خودداری کنید زیرا بوی عطر روی لباس ماندگار نیست.
  • از عطرهای ملایم استفاده کرده و عطر مخصوص خود را کشف کنید زیرا فردی که با شما در ارتباط است، باید از بوی خوش شما لذت ببرد نه اینکه با بوی زیاد اذیت شود.
  • برای ماندگاری عطر و پخش بوی بهتر عطر مقداری از آن را روی موها اسپری کنید.

بهترین زمان مناسب برای اسپری عطر

از انواع عطر با رایحه های مختلف در زمان های مناسب استفاده کنید. برای نمونه استفاده از عطرهای تند برای محل کار و فضاهای بسته موجب سردرد و اذیت شدن اطرافیان در آن محیط می شود. بنابراین از انواع عطر در موقعیت ها و زمان های مناسب استفاده کنید تا با انتخاب درست عطر در زمان مناسب بوی عطر شما در خاطره ها ماندگار شود.

انتخاب عطر مناسب درست

انتخاب عطر مناسب در جذابیت هرچه بیشتر شما تأثیر چشم گیری دارد و نشان دهنده شخصیت فرد است. بنابراین عطر مناسب خود را پیدا کرده و در زمان و مکان مناسب از آن استفاده کنید. برای نمونه در فصل زمستان از عطر ها با رایحه های گرم، شیرین و تند استفاده کنید. همچنین رایحه های خنک و ملایم برای تابستان و روزهای گرم مناسب است. بنابراین یکی دیگر از مسائل مهم چطور عطر بزنیم، نحوه انتخاب عطر است که تأثیر فوق العاده ای بر ظاهر و شخصیت شما دارد.

برای شناسایی عطر مناسب خود می‌ توانید انواع عطر را با کمی فاصله روی کاغذ اسپری کرده و پس از چند ثانیه کاغذ را بو کنید و بر اساس سلیقه خود عطر مناسب را انتخاب کنید. همچنین در نظر بگیرید که در هوای سرد از عطرهای قوی و تند استفاده کنید زیرا سرما ماندگاری عطر را کاهش می دهد. در فصل گرما و تابستان نیز از عطر ملایم استفاده کنید زیرا گرما موجب پخش شدن بیشتر بو می شود.

بهترین روش عطر زدن
روش دیگر انتخاب عطر مناسب و ماندگار این است که عطر را به مچ دست بزنید و یک روز روی دستتان عطر را نگهدارید. با این روش علاوه بر اینکه ماندگاری عطر را بررسی می‌ کنید، رایحه حاصل از عطر با پوست خود را نیز متوجه می‌ شوید و عطر مناسب خود را شناسایی می کنید.

نکات مهم در مورد نحوه عطر زدن

  • بهترین زمان اسپری عطر، بعد از حمام و خشک شدن پوست است زیرا بعد از حمام منافذ پوست باز و عطر به خوبی در پوست نفوذ می کند.
  • عطرها روی پوست تمیز ماندگاری بیشتری دارند اما اگر قبل از اسپری عطر از لوسیون بدن استفاده کنید، ماندگاری عطر چندین برابر می شود.
  • عطر را از فاصله دور و نزدیک اسپری نکنید. عطر را از فاصله 10 تا 15 سانتیمتری اسپری کنید زیرا این مقدار فاصله به ماندگاری عطر کمک می کند.
  •  1 الی 2 مرتبه اسپری عطر برای هر بار کافی است زیرا اسپری زیاد عطر، بوی خوشایند و دل انگیز عطر را از بین می برد و باعث سردرد اطرافیان و خودتان می شود.
  • عطرها روی بدن حدوداً به مدت سه الی پنج ساعت ماندگار هستند. بنابراین هنگامی که از بوی عطر خود خسته شدید، لباس خود را بشویید.
  • عطر را در حمام یا دستشویی نگهداری نکنید زیرا گرما، نور و رطوبت ترکیب شیمیایی عطرها را تغییر می‌دهد.
  • در محل کار و در محیط های بسته از ادکلن های ملایم استفاده کنید.

انتخاب عطر مناسب درست

سخن آخر

حس بویایی یکی از قویترین حواس پنج‌ گانه بوده که به حافظه مغز متصل است و ارتباط مستقیمی با احساسات دارد. بنابراین اینکه چطور عطر بزنیم، انتخاب بهترین روش عطر زدن، انتخاب عطر مناسب در زمان و موقعیت مناسب، تأثیر فوق العاده ای در ارتباط ما با دیگران دارد. همچنین بوی عطر موجب به یاد ماندن شما در خاطره‌ها می شود. پس در انتخاب عطرها بسیار توجه کنید.

حالا که با بهترین روش های عطر زدن آشنا شدید دعوت می کنیم مقاله ای که در مورد بهترین ادکلن های معروف زنانه نوشته ایم را نیز بخوانید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.3 / 5. تعداد رای ها: 25

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا