همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباس

طریقه مصرف روغن آرگان برای پوست صورت

روغن آرگان یک مرطوب کننده سبک و غیر کومدون‌زا (جوش سر سیاه) است که سرشار از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. همه انواع پوست می‌توانند از این روغن سود ببرند؛ بنابراین اگر پوستی پر از آکنه دارید یا پوستتان پوست خشک است، روغن ارگان برای شما مناسب خواهد بود.

این روغن بسیار قدرتمند است و با اعمال آن روی پوست صورت می‌توانید اثرات چین و چروک را کاهش دهید و پوست خود را آبرسانی کنید. در ادامه به طریقه مصرف روغن آرگان برای صورت می‌پردازیم.

فواید روغن آرگان برای مراقبت از صورت

هنگامی که روغن ارگان به داخل منافذ پوست صورت شما حرکت می‌کند، رطوبت را در سطح پوست حفظ می‌کند. این روغن به دلیل خاصیت جذب رطوبت برای هر نوع پوست از جمله خشک، معمولی و چرب مناسب است. روغن آرگان از مواد مغذی مانند اسکوالنف اسیدهای لینولئیکف اسیدهای چرب، ویتامین (E) و آنتی اکسیدان‌ها تشکیل شده است.

اسیدهای چرب ضروری بسیار مفیدتر از مرطوب کننده‌ها هستند. به عنوان مثال، اولئین‌های تک غیراشباع آن حاوی فسفولیپاز (E3 A2) شبیه پروستاگلاندین است که ارتباطات سلولی را افزایش می‌دهد و بافت آسیب دیده را ترمیم می‌کند. علاوه بر این، اسید چرب امگا 6 اولئین از اسیدهای لینولئیک برای تولید کلسترول در بدن مفید است.

مطالعات نشان می‌دهند که روغن آرگان حاوی ویتامین (E) است که به آن خاصیت ضد التهابی و اثرات آنتی اکسیدانی می‌دهد که حتی برای پوست‌های حساس از یک مرطوب کننده شب قوی‌ تر است.

در ادامه به دیگر مزایای روغن آرگان اشاره می‌کنیم:

آبرسانی

آبرسانی به پوست

قرار دادن یک لایه روغن آرگان روی صورت یک راه عالی برای حفظ رطوبت پوست است. روغن آرگان سرشار از ویتامین (E) و اسیدهای چرب ضروری است که به آبرسانی پوست و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. همین خاصیت آبرسانی روغن آرگان، آن را به محصولی برای رفع ترک‌های کف پا و خشکی دست تبدیل کرده است.

در این حالت، بهترین زمان استفاده از روغن ارگان، هنگامی است که فرد در حال استراحت است و راه نمی‌رود. در نتیجه چربی روغن آرگان جذب پاهای او می‌شود. یا اگر کار شستشو و نظافت انجام نمی‌دهد، چرب کردن دست‌ها مؤثر خواهد بود.

ضد التهاب

روغن آرگان سرشار از اسید لینولئیک است که به کاهش التهاب در پوست کمک می‌کند. برای افرادی که بیماری‌های التهابی پوستی مانند روزاسه و پسوریازیس دارند، بهتر است از روغن آرگان استفاده کنند.

خاصیت تغذیه کنندگی پوست و ترمیم کنندگی زخم‌ها و آثار به جای مانده از خارش بثورات پوستی روغن آرگان در کاهش التهاب‌ها و تسکین دردهای افرادی که بیماری‌های پوستی دارند بسیار مؤثر است. در این شرایط پزشک می‌تواند طرز استفاده روغن آرگان برای پوست را پیشنهاد دهد.

مبارزه با آکنه

خواص روغن آرگان برای پوست دارای جوش و آکنه

اگر پوست چرب دارید، استفاده از روغن بیشتر ممکن است نامناسب به نظر برسد. فرمولاسیون گروهی از محصولات روغن آرگان به گونه ای است که برای پوست‌های چرب مؤثر هستند. چنین محصولاتی اجازه می‌دهند که کاربران با آگاهی از نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست چرب، میزان تولید چربی در سلول‌های پوست خود را متعادل کنند. به این ترتیب روغن آرگان در کنترل آکنه با متعادل کردن تولید سبوم در پوست معجزه می‌کند!

درنتیجه، فرد با جوش‌های کمتر، کاهش چربی و تحریک کمتر مواجه می‌شود. البته نباید فراموش کرد که گروهی از جوش‌ها و آکنه‌ها به دلیل تغییرات هورمونی شکل می‌گیرند و روغن آرگان با تعدیل سبوم پوست، تا حدی می‌تواند به کاهش آکنه‌ها کمک کند.

ضد پیری

همه اسیدهای چرب روغن آرگان برای جلوگیری از خطوط ریز و چین و چروک پوستی عالی هستند زیرا بافت پوست شما را تقویت می‌کنند. آرگان اسیدهای چرب ضروری پوست ما مانند امگا 3، 6 و 9 را تغذیه می‌کند که بدن ما نمی‌تواند آنها را تولید کند.

در توضیح کامل تر درباره روش استفاده از روغن آرگان برای صورت باید بگوییم که اسیدهای چرب، ویتامین (E) و آنتی اکسیدان‌هایی که در روغن آرگان وجود دارند، میزان کلاژن سازی را در پوست ارتقا می‌دهند. همین موضوع باعث کاهش سرعت ایجاد چین و چروک‌ها می‌شود.

خاصیت ضد آفتابی روغن آرگان

خواص روغن آرگان برای صورت، آنجایی مشخص می‌شود که افراد در مواجهه با شرایط آسیب زا، همچنان پوستی شفاف، درخشنده و جوان دارند. در حقیقت ویتامین (E) و آنتی اکسیدان‌های مختلف در روغن آرگان به کاربران این محصول کمک می‌کنند تا پوستی مقاوم، تغذیه شده و سالم داشته باشند. در نتیجه مقاومت پوست در مقابل نور خورشید و آلودگی‌های محیطی و شیمیایی افزایش خواهد یافت.

چه کسانی می‌توانند از روغن آرگان استفاده کنند؟

کاربران روغن آرگان

تقریباً همه می‌توانند از روغن آرگان در روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنند. این شامل افراد دارای پوست چرب نیز می‌شود زیرا روغن آرگان در مقیاس کودوژنیک صفر است و چربی پوست شما را افزایش نمی‌دهد. این روغن به ویژه در ماه‌های پاییز و زمستان می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا پوست به دلیل هوای سرد و خشک، کم آب و پوسته پوسته می‌شود. مقدار کمی روغن آرگان (مانند چند قطره) می‌تواند به کاهش خشکی پوست کمک کند.

آیا روغن آرگان منافذ پوست صورت من را می‌بندد؟

هنگامی که پرسیده شد که آیا روغن آرگان کومدوژن (افزایش دهنده جوش) است یا خیر، با قاطعیت می‌توان گفت خیر! درواقع، در مقیاس کومدوژنیک که میزان احتمال مسدود شدن منافذ را اندازه ‌گیری می‌کند، روغن آرگان صفر از 5 امتیاز را گرفت.

همین امر روغن آرگان را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است زیرا هیچ نگرانی در مورد استفاده از آن در دوران بارداری، پیشگیری از سرطان سینه یا برای جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک شدید به دلیل درماتیت تماسی وجود ندارد. روغن آرگان به اثرات نامطلوب قرمزی پوست و تحریک ناشی از مواد موضعی اعمال شده روی آکنه واکنشی نشان نمی‌دهد. پس از آنجایی که این روغن منافذ را مسدود نمی‌کند، برای انواع پوست عالی خواهد بود.

طریقه مصرف روغن آرگان برای صورت چگونه است؟

روغن آرگان می‌تواند به مواد محلول در چربی مانند ویتامین‌های (A) و (E) کمک کند تا به طور مؤثرتری نسبت به موارد دیگر به پوست نفوذ کنند. به عنوان مثال، لایه ترکیب این روغن با رتینول به شما کمک می‌کند تا ارزش ویتامین (A) معمولی خود را دریافت کنید. روغن آرگان سرشار از اسید اولئیک است که نفوذپذیری پوست را بهبود می‌بخشد. بنابراین به روغن و سایر مواد و محصولات کمک می‌کند تا راحت‌تر به پوست نفوذ کنند.

طریقه مصرف روغن آرگان برای صورت

از آنجایی که روغن آرگان ماهیت غیر انسدادی دارد و منافذ پوست را نمی‌بندد، ابتدا تمام مراحل روتین مراقبتی خود را انجام دهید و در پایان روغن آرگان را استفاده کنید. روغن آرگان را بعد از تونرها، سرم‌ها و مرطوب کننده‌های خود استفاده کنید. اگر پوست شما از خشکی و التهاب بیش از حد رنج می‌برد، توصیه می‌شود تنها از روغن آرگان (یعنی مواد خالص) به مدت یک هفته استفاده کنید تا به پوست فرصت استراحت بدهید.

از روغن آرگان خالص فشرده سرد روی صورت استفاده می‌کنید، احتمالاً در یک بطری همراه با قطره چکان عرضه می‌شود. صبح و عصر چند قطره را با کرم صورت مورد علاقه خود استفاده کنید یا می‌توانید آن را به تنهایی روی پوست اعمال نمایید. روغن آرگان خالص برای گردن و دکلته نیز عالی است. از آنجایی که روغن آرگان نسبتاً سریع جذب می‌شود، می‌توان آن را صبح و شب استفاده کرد.

اگر از آن در صبح استفاده می‌کنید، بهتر است که این روغن را با مرطوب کننده صبحگاهی خود تعویض کنید. قبل از استفاده از هر گونه لوازم آرایشی، اجازه دهید روغن به طور کامل در پوست جذب شود. در شب، با ترکیب کردن لوسیون صورت خود با یک لایه روغن آرگان برای افزایش رطوبت و مسدود شدن تمام مواد لایه زیرین، برای آبرسانی بیشتر اقدام کنید.

طریقه مصرف روغن آرگان برای صورت

طریقه مصرف روغن آرگان برای صورت به صورت گام به گام در ادامه آورده شده است:

  1. در ابتدا روغن آرگان را در شب اعمال کنید. برخی از زنان ممکن است فقط یک بار در روز به این روغن نیاز داشته باشند. همانطور که از محصول استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید آن را دو بار در روز امتحان نمایید.
  2. صورت خود را مانند حالت عادی تمیز کنید. اگر برای استفاده از مزایای روغن آرگان، باید صورت خود را کامل بشویید. در صورت وجود آرایش روی صورت، روغن مطمئناً جذب پوست نمی‌شود.
  3. پوست را با حوله خشک کنید. پوست می‌تواند کمی مرطوب باشد زیرا روغن آرگان در این شرایط به راحتی جذب می‌شود.
  4. یک تا دو قطره روغن آرگان را در کف دستان خود بریزید و به هم بمالید. شما با این کار روغن را گرم می‌کنید تا بتواند مانند هر مرطوب کننده دیگری جذب صورت شود.
  5. به آرامی دستان خود را به صورتتان فشار دهید. با حرکات دایره‌ای روغن را روی صورت ماساژ دهید. تمام نواحی پوست شما باید آغشته به روغن شود.
  6. به رختخواب بروید و به پشت بخوابید. این روغن در طول شب پوست را تغذیه می‌کند.
  7. برای برنامه‌های صبحگاهی، همین مراحل را انجام دهید. وقتی روغن جذب پوست شد، می‌توانید آرایش کنید.

چند بار باید از روغن آرگان برای پوست صورت استفاده کرد؟

روغن آرگان یک افزودنی عالی به روتین روزانه مراقبت از پوست شما ست زیرا دارای فواید مرطوب کننده برای صبح و شب است. به علاوه، برای افرادی که دارای پوست‌های ملایم چرب و پوست مستعد آکنه هستند، استفاده منظم از روغن آرگان می‌تواند به کنترل سبوم اضافی کمک کند، بنابراین احتمال جوش را به حداقل می‌رساند.

طریقه مصرف روغن آرگان برای بیماران پوستی

طریقه مصرف روغن آرگان برای بیماران پوستی

تا کنون توضیحاتی را برای عموم کاربران روغن آرگان ارائه دادیم اما گروهی از کاربران این روغن، افرادی هستند که از بیماری‌های مختلف پوستی رنج می‌برند. این افراد پوست‌های آسیب دیده دارند. در نتیجه قبل و بعد استفاده از روغن آرگان باید مراقبت ویژه از پوست خود را ادامه دهند.

در طرز استفاده از روغن آرگان برای صورت افرادی که پوست حساس، آسیب دیده و شکننده دارند، ماساژ دادن اهمیت بسزایی دارد. به این دلیل که ماساژ دادن آرام نوک انگشت، با حرکت دورانی روی پوست، به جذب بیشتر روغن آرگان در سلول‌های پوستی کمک خواهد کرد. از طرفی باید مراحلی را برای اجرای طریقه ماساژ صورت با روغن آرگان توجه داشته باشند.

  • پیش از اینکه روغن آرگان را استفاده کنند، باید با آب گرم یا ولرم صورت خود را کامل بشویند.
  • پس از اینکه با حوله ای نرم پوست خود را خشک کردند، چند قطره روغن آرگان کف دست خود بریزند.
  • انگشت اشاره دست دیگر را در روغن آرگان زده و به آرامی و با حرکت دورانی روی پوست بمالند.
  • حرکات ماساژ روی پوست باید به آرامی و با صبر و حوصله باشد تا جذب روغن در پوست به خوبی و کامل انجام شود.
  • هرچه میزان آرامش و طول مدت ماساژ روی پوست بیشتر باشد، تأثیرگذاری روغن آرگان بیشتر خواهد بود. به این ترتیب افرادی که مشکلات پوستی دارند نیز با استفاده از روغن آرگان به بهبود سلامت پوست خود کمک خواهند کرد.

چگونه بهترین روغن آرگان برای پوست صورت را انتخاب کنیم؟

به ‌دنبال محصولاتی باشید که 100 درصد روغن آرگان خالص هستند یا اگر روغنی را می‌خرید که با سایر مواد ترکیب شده است، مطمئن شوید که در فهرست مواد مناسب پوست صورت قرار گرفته است. به عنوان یک قاعده کلی، از مصرف روغن آرگان عطردار دوری کنید که ممکن است باعث تحریک پوستی شود. همچنین می‌توانید روغن آرگان را به ‌عنوان یک ماده مکمل در کنار سایر محصولات مراقبتی استفاده کنید تا کیفیت پوست خود را افزایش دهید.

کلام آخر

روغن آرگان یکی از مقرون به صرفه‌ترین، مغذی‌ترین و بهترین روغن‌هایی است که مردم در روتین مراقبت از پوستی خود استفاده می‌کنند. آنزیم‌های ضد التهاب، ویتامین (E) و اسیدهای چرب در این روغن وجود دارند. روغن آرگان خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و به پوست شما کمک می‌کند تا عیوب ناشی از پیری مانند چین و چروک، لکه‌های تیره یا رگ‌های منقبض شده را بازیابی کنید.

این روغن برای همه پوست‌ها عالی است و می‌تواند پوست چرب شما را نیز آبرسانی کند. با یادگیری طریقه مصرف روغن آرگان برای صورت می‌توانید از مزایای این روغن معجزه آسا بهره مند شوید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.1 / 5. تعداد رای ها: 16

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا