همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیباییآرایش و زیبایی مو

مدل موی بازکات (باس کات) کدام است و برای چه صورتی مناسب است؟

بازکات یک مدل موی چند وجهی است که از مرزها فراتر می‌رود و برای هر مردی سبک خاصی را ارائه می‌دهد. این سبک ساده و بدون زرق برق، مورد علاقه سربازان، افراد مشهور و بسیاری افراد دیگر است. جای تعجب نیست که امتحانش را پس داده و توانسته به سبکی محبوب برای مردان امروزی تبدیل شود. در این بررسی از مقاله اپریشم در مورد مدل مو باس کات صحبت می‌کنیم.

مدل موی بازکات چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، مدل مو بازکات (Buzz Cut) سبکی است که با کوتاه کردن کامل موها (نمره 4 یا 6 ماشین موزنی) به دست می‌آید. خاستگاه این سبک از جنگ جهانی دوم به عنوان روشی برای کنترل هجوم شپش در میان سربازانی که در شرایط تنگ کنار هم نگهداری می‌شدند، نشات می‌گیرد.

بازکات هنوز هم امروزه در ارتش نه تنها برای بهداشت بلکه به دلیل ترویج یکنواختی استفاده می‌شود. علاوه بر این، با قرار دادن همه نیروها در یک سطح، روحیه تیمی را تحریک می‌کند.

مدل موی باس کات پس از جنگ جهانی دوم بین غیرنظامیان بسیار محبوب شد و دلیل آن قابل درک است. این مدل به افراد کمک می‌کند تا چهره خود را برجسته کرده و ویژگی‌های آن را نمایان کند و در عین حال یک مدل موی باس کات نگهداری کم داشته باشند. این مدل مو یک راه حل عملی برای ریزش موی خفیف تا شدید است. هنگامی که مدل مو باس کات با لباس مناسب ترکیب شود، می‌تواند ظاهر مردانه را به اوج برساند.

انواع مدل موی بازکات

مدل موی باس کات در سبک‌های مختلف برای مطابقت با سلیقه‌ها، بافت مو و فرم‌های مختلف چهره وجود دارد. بیایید نگاهی به برخی از گزینه‌های محبوب بیندازیم:

مدل (Zero Buzz Cut)مدل Zero Buzz Cut

اگرچه متیو مک کانهی بیشتر به خاطر موهای مجعدش شناخته می‌شود، اما در سال ۲۰۰۰ در اولین نمایش «آنچه زنان می‌خواهند»، این مدل مو را به نمایش گذاشت. مدل (Zero Buzz Cut) مترادف با جسارت و سادگی است. این سبک مو برای مردانی که می‌خواهند کوتاه بیایند صحبت می‌کند.

با استفاده از این مدل، موها تا سطح پوست بریده می‌شوند و موهای کمی دیده می‌شوند. (Zero Buzz Cut) شما را از حالت دادن روزانه مو و نیاز منظم به اصلاح راحت می‌کند. این کمترین میزان نگهداری است که وجود دارد.

این مدل موی باس کات مخصوصاً برای کسانی که سرهای خوش فرم و ویژگی‌های صورت خاص مانند چشم‌های درشت دارند مناسب است. ممکن است شدید به نظر برسد، اما (Zero Buzz Cut) روشی چشمگیر برای برجسته کردن ویژگی‌های صورت شما است و به ساختار طبیعی استخوان صورت اجازه می‌دهد در کانون مرکزی قرار گیرد. به یاد داشته باشید، این چیزی بیش از یک کوتاه کردن مو است. این نمایشی از اعتماد به نفس است که مینیمالیسم را به معنای واقعی کلمه می‌پذیرد.

مدل (Induction Cut)مدل Induction Cut

مدل (Induction Cut) موها را به اندازه یکنواخت در سراسر سر کوتاه می‌کند و جایی برای سردرگمی باقی نمی‌گذارد. این مدل مو برای کسانی است که از سادگی و نگهداری آسان قدردانی می‌کنند. این مدل مو یک انتخاب عالی برای سربازان است و ظاهری خاص و متفاوت را به مردان می‌دهد.

مدل (Burr Cut)مدل Burr Cut

مدل (Burr Cut) کمی بلندتر از مدل (Induction Cut) است  و در عین سادگی و مراقبت آسان، پوشش بیشتری را ارائه می‌دهد. این سبک به شما امکان می‌دهد ظاهری یکنواخت اما نه خیلی ساده داشته باشید. این مدل مو یک گزینه عالی است مگر اینکه موهای نازکی یا کم پشتی دارید.

مدل موی بازکات (Butch Cut)مدل Butch Cut

با استفاده از سبک بوچ کات می‌توانید موهای خود کمی بلندتر نگه دارید. این مدل مو یک سبک عالی برای یک ظاهر جوان و سرزنده است. علاوه بر این، به خوبی با موهای ریش و سبیل ترکیب می‌شود و ظاهری متعادل و مردانه ارائه می‌دهد. این سبک را باید پرطرفدارترین مدل موی بازکات دانست.

مدل (Long Buzz Cut)مدل Long Buzz Cut

این مدل مو جوهره یک باس کات کلاسیک را حفظ می‌کند، اما طول موها کمی بلندتر هستند. این طول اضافی فضای بیشتری را برای یک ظاهر خاص باز می‌کند و برای مردان با موهای پرپشت بسیار خوب عمل می‌کند. حجم اضافه شده به ظاهری پرتر کمک می‌کند و این مدل مو را به انتخابی محبوب برای اکثر افراد تبدیل می‌کند.

مدل (High & Tight Buzz Cut)مدل High & Tight Buzz Cut

یکی دیگر از انواع مدل مو باس کاتمدل (High & Tight Buzz Cut) است. این سبک که معمولاً با نظامیان مرتبط است، دارای موهای کناری تراشیده شده با نواری از موهای بلندتر در بالای سر است. تضاد بین طول موها به ظاهری خاص کمک می‌کند و به فرد ظاهری جوان تر از سنش می‌دهد.

مدل موی بازکات (Ivy League Buzz Cut)مدل Ivy League Buzz Cut

مدل مو (Ivy League buzz) که به نام هاروارد کلیپ یا پرینستون نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از سبک‌های مدل مو بلند باس کات است. این مدل مو دارای قسمت بالایی بلندتر است که می‌توان کناره‌ها را کوتاه کرد. این مدل مو تعادل کاملی را بین پیچیدگی و سادگی برقرار کرده و آن را به انتخابی عالی برای همه مردان تبدیل می‌کند.

مدل (Classic Buzz Cut)مدل Classic Buzz Cut

جاستین تیمبرلیک مدل‌های مختلفی را به کار می‌برد، اما مدل موی کلاسیک او یکی از بهترین‌هاست. مدل موی باس کات کلاسیک یکی از ساده ترین و در عین حال شیک ترین مدل موهای کوتاه مردانه است. موها به طول یکنواخت دور سر کوتاه می‌شوند و در نتیجه ظاهری مرتب و تمیز را ارائه می‌دهد.

مدل (Modern Buzz Cut Fade)مدل Modern Buzz Cut Fade

این مدل مو یک ظاهر بلند در بالا و کمی کوتاه تر را در کناره‌های مو ترکیب می‌کنند. مزیت این سبک را باید سازگاری با شکل‌های مختلف صورت و انواع مو (فرد یا صاف) دانست. مدل (Modern Buzz Cut Fade) با جذابیت غیرقابل انکار مد روز همراه است که ظاهری مدرن به مردان می‌دهد.

مدل موی بازکات به چه صورتی میاد؟

در ادامه به انواع صورت و تطابق آن را مدل موی باس کات صحبت می‌کنیم:

مدل موی باز کات به چه صورتی میاد؟

شکل صورت الماسی

مدل موی بازکات با ویژگی‌های تیز و استخوان‌های گونه برجسته برای فرم صورت الماسی عالی است. ویژگی‌های این مدل صورت را آشکار می‌کند و در عین حال آن را جذاب نشان می‌دهد.

شکل مستطیلی صورت

صورت‌های کشیده اغلب به دلیل بلندی با استایل‌های خاصی دست و پنجه نرم می‌کنند. آنها می‌توانند از مدل موی بازکات برای کاهش کشیدگی صورت و حتی ایجاد ظاهر حجیم تر بیشتر استفاده کنند.

شکل صورت مربعی

چهره‌های مربعی بهترین عملکرد را با مدل موی باس کات دارند. ویژگی‌های سخت آنها مانند خط فک با این مدل مو برجسته می‌شود و گونه‌ها صاف به نظر می‌رسند. صورت‌های مربعی با مدل موی بازکات یادآور قهرمانان فیلم‌های اکشن نظامی هستند.

شکل صورت قلبی

صورت‌های قلبی شکل باید با دقت با مدل موی بازکات را انتخاب کند، زیرا پیشانی بیش از حد برجسته می‌شود.

شکل صورت مثلث

صورت‌های مثلثی ممکن است با مدل موی بازکات به مشکل برخورد کنند، زیرا اگرچه خط فک قوی آنها را نمایان می‌کند، اما نسبت‌های پیشانی را از بین می‌برد.

شکل صورت گرد

چهره‌های گرد در اینجا با مشکل مواجه می‌شوند، زیرا مدل موی بازکات فاقد بافت لازم برای زاویه دارتر کردن چهره هایشان است.

کلام آخر

مدل موی باس کات در میان مردان نظامی محبوبیت زیادی دارد. این مدل مو کوتاه، منظم و برای نگهداری آسان است. با گذشت زمان، برای هر مردی که به دنبال ظاهری تمیز و با حداقل نگهداری است، مدل موی بازکات عالی خواهد بود. تکامل این مدل مو باعث شده تا انواع جذاب و متنوعی از آن را شاهد باشیم. امروزه بازیگران هالیوود از این مدل مو استفاده می‌کنند و آن را نمادی از جذابیت‌های مردانه می‌دانند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.4 / 5. تعداد رای ها: 11

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا