همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
برندهای پوشاکدنیای مد و لباس

برند گوچی (Gucci): آشنایی با تاریخچه و محصولات گوچی

شاید بتوان برند گوچی را معروف ترین برند صنعت مد و چرم دانست. گوچی تنها یک برند ساده نیست، گوچی را می توان امضای منحصر به فرد دنیای مد دانست. البته برند گوچی تنها به یک نام بزرگ خلاصه نمی شود و کیفیت محصولات آن نیز گواهی بر این اعتبار نزدیک به یک قرن هستند.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تاریخچه گوچی و آنچه که در خصوص این برند باید بدانید.

شروع یک داستان افتخار آمیز – برند گوچی

یک جوان ایتالیایی خوش ذوق متولد سال 1881 به عنوان خدمتکار یک هتل در لندن شروع به کار کرد. این جوان 17 ساله که قرار است یکی از بزرگترین امپراتوری های مد و چرم را پایه ریزی کند، گوچیو گوچی نام داشت. وی پس از مدتی به پاریس نقل مکان کرد و پیشه خود را به عنوان خدمتکار و باربر هتل در آنجا نیز ادامه داد.

معرفی برند گوچی

تصور کنید که در یک هتل هر روز کیف و چمدان و لوازم افراد ثروتمند را جابه‌جا می کنید. این کیف و چمدان ها معمولاً عادی نبودند و برخی از آنها از جنس چرم ساخته شده بودند. همین جا بود که گوچیو گوچی ایده طراحی کیف ها و لوازم چرمی زیبا و زینتی را فکرش رسید.

اکنون گوچی 40 سال سن داشت و نوبت آن رسیده بود که کسب و کار خود را بسازد و دنیای خود را از نو طراحی کند. به همین منظور به زادگاه خود فلورانس ایتالیا برگشت. وی در آنجا کارگاهی راه اندازی کرد و شروع به دوخت انواع لوازم چرمی از جمله کیف و کفش و اکسسوری سوارکاران اسب (همچون زین و خورجین) کرد.

پسر جای پای پدر

اکنون که برند گوچی تقریباً جای پای خود را محکم کرده و فروش آن رونق گرفته است، نوبت گسترش کسب و کار است. پسران گوچیو به کمک او آمدند و برند گوچی از فلورانس ایتالیا شکوفا شد و به شهرهای دیگر ایتالیا همچون رم و میلان رسید.

ورود پسران گوچی به کمک پدرشان باعث شد که برند گوچی قدرت بیشتری گرفته و آوازه آن در سراسر ایتالیا بپیچد. محصولات با کیفیت چرمی گوچی بیشتر توسط ورزشکاران و افراد عادی خریده می شد اما این داستان در حال تغییر بود.

معرفی برند گوچی

جنگ جهانی هم جلودار گوچی نشد. جنگ جهانی دوم شروع شد و بیشتر شرکت های بزرگ از جمله صنعت چرم را با رکود بی سابقه ای روبرو کرد. اما این مسئله باعث نشد که برند گوچی از نفس بیفتد.

آن‌ها تصمیم بر این گرفتند که به جای چرم از محصولاتی همچون کتان، کرباس و بامبو استفاده کنند. همین خلاقیت باعث شد که برند گوچی نه تنها متوقف نشود، بلکه محصولات خاص و ساختارشکن آن این برند را بیش از پس بر سر زبان ها بیندازد.

در این میان پیشنهاد می کنیم در مورد برند محبوب برند ال سی وایکیکی نیز بخوانید.

هجوم پسران گوچی به بازار جهانی

سال های آخر زندگی گوچیو بود و اکنون که کسب و کار در دست فرزندان وی بود، تصمیم بر گسترش برند گوچی گرفتند. دو تن از پسران او یعنی آلدو و رودولفو سال 1953 شعبه ای جدید در شهر نیویورک افتتاح کردند. حدود 2 هفته پس از افتتاح این شعبه گوچیو گوچی در میلان ایتالیا دیده از جهان فرو بست.

معرفی برند گوچی

شعبه جدید به کام فرزندان گوچی پیش رفت و رونق کسب و کار نوید روزهای روشنی را برای این برند می داد. 7 سال از افتتاح شعبه جدید می گذشت و اکنون نوبت یک حرکت جدی در ایالات متحده بود. آنها شعبه نیویورک خود را به یکی از معروف ترین و اعیان نشین ترین خیابان های نیویورک موسوم به «خیابان پنجم» انتقال دادند.

اکنون هنرمندان و افراد مشهور کاملاً با برند گوچی آشنایی پیدا کرده بودند و همین مسوله یکی از عوامل کلیدی موفقیت هر برند لوکس است. هنرمندان و افراد مشهور از سراسر جهان به فلورانس و نیویورک می رفتند و محصولات چرمی گوچی را تهیه می کردند.

وقتی افراد مشهور برند شما را داشته باشند، در تصاویر، برنامه ها و ویدیوهای مختلف به چشم خواهند خورد. همین مسئله باعث شد که یک تبلیغات رایگان و اساسی برای این برند شکل بگیرد که امروزه وجهه ای کاملاً اقتصادی به خود گرفته است.برای مثال افراد مشهور برای خرید و استفاده از محصول شرکت های بزرگ از آن‌ها پول دریافت می کنند اما گوچی در آن زمان شانس بالایی در تبلیغات رایگان این چنینی داشت.

یکی از افراد بسیار مشهوری که باعث شد برند گوچی بر سر زبان ها بیفتد، ژاکلین کندی همسر رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی جان اف کندی بود. وی از کیف گوچی در بیشتر جاها استفاده می کرد و این کیف به یکی از نمادهای او تبدیل شده بود.

تنوع محصولات برند گوچی

دهه 70 میلادی محصولات زیادی به سبد برند گوچی افزوده شد. چمدان، جواهرات، ساعت، کراوات و عینک از جمله محصولاتی بودند که فرزندان گوچیو گوچی روی آن‌ها مانور دادند.

معرفی برند گوچی
پس از مدتی آلدو گوچی یک حرکت انقلابی در شرکت گوچی انجام داد و برند گوچی را با یکی از پرسودترین و گران قیمت ترین صنایع جهان تلفیق کرد. آن‌ها با خودروسازی آمریکایی AMC قرارداد بسته و شروع به طراحی داخلی خودرو کردند.

پس از آن نیز برندهای کادیلاک و فیات با گوچی برای طراحی داخلی خودروهای خود به توافق رسیدند و پیوند دنیای مد و صنعت خودروسازی به واسطه گوچی محکم تر شد.

افول و بازگشت دوباره برند گوچی

پس از مرگ رودولفو گوچی، فرزند او مدیریت برند گوچی را بر عهده گرفت. وی که تبحری در زمینه مدیریت نداشت، با تصمیم های اشتباه خود گوچی را تا مرز سقوط کشاند. وی عموی خود آلدو را از شرکت اخراج کرد. پس از چند سال مدیریت فاجعه بار که شرکت دیگر نای رقابت نداشت، وی به اجبار سهام خود را به یک شرکت بحرینی واگذار کرد.

معرفی برند گوچی
پس از این اقدام و سرمایه گذاری جدید، مدیر و متخصصان جدیدی به برند گوچی اضافه شدند و چرخ گوچی دوباره می چرخید. در سال 1995 عرضه اولیه سهام گوچی در بازار سهام نیویورک با ارزش هر سهم 22 دلار صورت گرفت.

پس از آن نیز با خرید برندهای مد و پوشاک و همکاری های جدید، روح تازه ای در کالبد گوچی دمیده شد. با اینکه پیکر گوچیو گوچی برای همیشه در گور آرام گرفته بود اما برند او هر سال بیشتر به پیش می تاخت.

10 حقیقت جذاب در خصوص برند گوچی

برند گوچی به اندازه ای بزرگ است که می توان آن را یکه تاز عرصه مد به شمار آورد. در ادامه 10 حقیقت جذاب و خواندنی را در خصوص برند گوچی مرور خواهیم کرد:

1. گوچی فقط گوچی نیست!

گوچی در حقیقت بخشی از یک مجموعه بزرگتر به نام گوچی گروپ است. گوچی گروپ نیز متعلق به یک شرکت هلدینگ فرانسوی به نام کِرِی (Kering) است. گوچی گروپ مجموعه ای طراحان مشهور و نامی در زمینه مد است. در میان برخی از نام‌های بزرگی که با این برند همکاری داشته اند می توان به سرجیو راسی (Sergio Rossi)، ایو سن لوران (Yves Saint Laurent) و الکساندر مک کوین (Alexander McQueen) اشاره کرد.

2. علامتی برگرفته از عنان اسب

یکی از محصولات بسیار مشهور و ماندگار این برند، کفش های لوفر است. کفش های لوفر این برند با علامتی شبیه به عنان اسب ملقب به (Snaffle bit) بیش از 70 سال قدمت دارد.

معرفی برند گوچی

3. گران قیمت ترین محصول گوچی

گران قیمت ترین محصولی که گوچی تابحال فروخته است، یک کمربند با سگگ پلاتینیوم و مزین به دانه های الماس بوده است. این کمربرند حدود 257 هزار دلار قیمت داشته است.

4. مدیریت تام فورد در برند گوچی

تام فورد، یکی از معروف ترین طراحان مد و لباس در سال 1994 به سمت مدیر ایده های گوچی رسید. وی تا سال 2005 در این سمت مشغول به کار بود و سهم بزرگی در موفقیت گوچی در این سال ها ایفا کرد. به طوری که پس از کناره گیری او از برند گوچی بسیاری بر این باور بودند که گوچی از سال های موفقیت خود فاصله خواهد گرفت.

معرفی برند گوچی

با اینکه این اتفاق نیفتاد اما این دوره برای همیشه به عنوان دوران طلایی گوچی شناخته می شود. پس از فورد، الساندرو میچله توانست شوک بزرگ دیگری به دنیای گوچی وارد کند و نوید سال های موفقیت آمیز بیشتری را برای گوچی بدهد.

5. کیفی با سابقه تاریخی

کیف بامبوی گوچی که یکی از محصولات نمادین این شرکت است، ثمره دوران جنگ جهانی دوم است. با اینکه شرکت در این سال ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کرد اما توانست با زیبایی، کمبود چرم را از سر بگذراند.

6. لوفرهای دست ساز

کفش‌های لوفر برند گوچی کاملاً توسط دست ساخته می شود. لوفر یکی از محبوب ترین و البته پرفروش ترین محصولات گوچی است که تک تک قطعات آن توسط دست و در یک کارگاه در فلورنس ایتالیا ساخته می شود.

7. موزه گوچی

یکی از ساختمان های بزرگ شهر فلورانس که زمانی به عنوان دادگاه حل اختلاف تاجران و هنرمندان بود، اکنون میزبان موزه گوچی است. محصولات به یاد ماندنی، تاریخچه برند، لوگو و بسیاری موارد دیگر در این موزه نگهداری و به نمایش در می آید. هر ساله نیز محصولات جدیدی به این موزه افزوده می شود.

معرفی برند گوچی

8. ارزش باورنکردنی گوچی

مجله فوربز هر ساله لیستی از با ارزش ترین برندهای جهان را معرفی می کند. در سال 2020 برند گوچی با 22.6 میلیارد دلار ارزش در رتبه 31 لیست 100 تایی این مجله قرار گرفت. گوچی نسبت به سال قبل 22 درصد رشد داشت و درآمد سال 2020 آن نیز 10.8 میلیارد دلار بود.

در میان برندهای دسته بندی شده در کالاهای لوکس تنها برند لویی ویتان با 47.2 میلیارد دلار ارزش در رده نهم از برند گوچی پیش است.

9. همکاری برند گوچی با یونیسف

گوچی از سال 2005 با یونیسف همکاری می کند. بخشی از درآمد این شرکت به آموزش، سلامت جسمانی، آب سالم و پیشگیری از ایدز کودکان سراسر جهان اختصاص داده شده است.

معرفی برند گوچی

10. پرطرفدارترین برند شبکه های اجتماعی

گوچی سال های زیادی به عنوان برترین برند کالاهای لوکس در شبکه های اجتماعی شناخته شده است. برای مثال در سال 2017، 2019 و 2020 این برند در صدر لیست برترین برندهای لوکس قرار داشت. در سال 2020 به صورت میانگین هر ماه 11 میلیون بار نام گوچی در شبکه های اجتماعی ذکر شده است. برند گوچی در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و برخی از محصولات آن در فروشگاه های معتبر کشور به صورت آنلاین و حضوری به فروش می رسد.

برای پیدا کردن شبکه‌های اجتماعی گوچی نیز کار سختی در پیش نخواهید داشت، تنها کافی است نام آن‌ها را جستجو کنید یا سری به سایت گوچی بزنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.5 / 5. تعداد رای ها: 15

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا