همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباس

کدام برندهای مد پرداخت با کریپتو را می پذیرند؟

ارزهای دیجیتال در اوایل سال 2020 وارد صحنه مد شدند و تا امروز، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مختلفی کریپتو را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت خود پذیرفته اند. مطابق با اخبار رمزارزها در میهن سیگنال، برندهای بزرگ برای تسهیل عملیات خرید، تلاش‌های زیادی کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها با هم متحد شده اند. هدف از چنین اقداماتی، ارتقای استانداردهای صنعت بلاکچین و بهره مندی از مزایای آن است.

در حال حاضر، مجموعه‌ ای رو به رشد از برندهای لوکس در صنعت مد و جواهرات، پرداخت‌های رمزنگاری شده را قبول می‌کنند. این یک استراتژی عالی است. زیرا رمزارزها امکان دسترسی فروشگاه‌های لوکس به ده‌ها میلیون کاربر کریپتو در سراسر جهان را می‌دهد. اگر شما هم قصد خرید از صنایع مد، پوشاک و جواهرات را دارید، بهتر است با برخی از این برندها آشنا شوید.

مزایای استفاده از کریپتو در صنعت مد

برای اکثر برندهای مد، مزایای استفاده از ارزهای رمزنگاری شده واضح است. پیش از هر چیز، این اقدام باعث ایجاد یک بازار آدرس پذیر جدید می‌شود. ثانیاً می‌دانیم که این روش در مقایسه با شیوه‌های سنتی پرداخت، امنیت بیشتری دارد. تراکنش‌ها، رمزنگاری شده و غیرقابل نفوذ هستند.

در حالی که پرداخت‌های مبتنی بر هویت، اساساً ریسک پذیرند. تا کنون بیش از 200 برند برای حضور در متاورس، راه‌اندازی مجموعه‌های (NFT) یا (Web3) دست به عمل زده‌اند. اما تا کنون بسیاری از آن‌ها به طور کامل وارد این حوزه نشده یا روند قانونی و مالیاتی خود را طی نکرده اند.

با این حال، برخی از برندهای مد به خوبی با این روند همسو شده و پرداخت با کریپتو را در روال کارشان قرار داده اند. از جمله:

  • گوچی
  • تگ هویر
  • فارفتچ
  • ورساچه
  • بالینسیاگا
  • هابلوت
  • آف وایت
  • رالف لورن

گوچی و همکاری با میمون‌های ایپ کوین

گوچی، اهمیت چندانی به بازار خرسی نمی‌دهد! این برند در سال گذشته به طور جدی وارد بازار کریپتو شد. در ماه می سال گذشته، خانه مد اعلام کرد که قصد دارد 12 دارایی کریپتو را به عنوان روش پرداخت در 111 فروشگاه در آمریکای شمالی بپذیرد.

این لیست شامل (Bitcoin)، (Bitcoin Cash)، (Ether)، (Wrapped Bitcoin)، (Litecoin)، (Shiba Inu)، (Dogecoin) و پنج استیبل کوین دلار آمریکا بود. در اقدامی استراتژیک، گوچی اولین برندی بود که (ApeCoin) را به عنوان یک واحد پولی پذیرفت. به نظر می‌رسد که کلکسیونرهای ایپ کوین، حمایت قوی از گوچی نشان داده‌اند. این استقبال، یکی از گام‌های متعدد این برند برای شروع فعالیت در (Web3) بود.

گوچی و ایپ کوین

تگ هویر و ایمان به زمان‌ بندی کریپتو

تگ هویر، برند لوکس ساعت، اخباری برای مشتریان شکاک دارد. این برند، پرداخت با کریپتو را به عنوان یکی از خدمات خود شروع کرد و تا کنون، صدها قطعه نیز از این طریق فروخته است. تگ هویر به دلیل نوسانات بازار، حتی متوجه هیچ عواقب مستقیمی بر فروش نشده است.

مدیر عامل این شرکت گفته است که تمایل دارد از فناوری یکپارچه جهانی استفاده کند که در آینده نزدیک، صنعت مد را متحول کند. این برند قصد دارد یکی از محورهای کلیدی در تحول قریب الوقوع تجارت الکترونیک و فضای خرده فروشی باشد. به همین دلیل، اولین گام خود را در استراتژی بلند مدت (Web3) برداشته تا به کمک آن و از طریق فناوری بلاکچین، راه خود را به سمت آینده باز کند.

فارفتچ و پایداری بلاکچین در 37 کشور

پلتفرم آنلاین مد و خرده فروشی بریتانیایی-پرتغالی فارفتچ، رسماً کریپتو را در 37 کشور جهان می‌پذیرد. مشتریان دارای کیف پول رمزنگاری شده می‌توانند با اسکن (QR-Code) روی صفحه پرداخت، از شش نوع کریپتو به عنوان روش پرداخت استفاده کنند.

این شرکت همچنین یکی از امضاکنندگان قرارداد (Crypto Climate Accord) است. این قرارداد از توافقنامه آب و هوای پاریس الهام گرفته و بر کربن زدایی کریپتوکارنسی و فضای بلاکچین متمرکز است. فارفتچ متعهد شده که تا پایان سال 2030 و مثبت شدن شرایط اقلیمی، در (CCA) مشارکت داشته باشد. بنابراین می‌تواند گامی به سمت نوآوری پایدار توسط بلاکچین بردارد. فارفتچ به طور مداوم به دنبال پیاده سازی فناوری‌های جدید است تا تجربه خرید بهتری برای مشتریان فراهم کند.

شراکت ورساچه و بایننس در هتل پالازو دبی

از مدتی پیش تا کنون، هتل پالازو ورساچه دبی، هتل امضا شده این برند، به مهمانان این امکان را می‌دهد تا هزینه صرف غذا و اقامت خود را با ارزهای دیجیتال بپردازند. این مکان که در (Jaddaf Waterfront) واقع شده است، با زیرساخت‌های بایننس همکاری می‌کند.

مهمانان این هتل امکان پرداخت با ارزهایی مانند بایننس کوین، بیت کوین و اتریوم را دارند. این همکاری نشان می‌دهد که چگونه تقاطع مهمان نوازی و مد در امارات متحده عربی در خط مقدم نوآوری‌ها قرار گرفته است. هرچند این‌ها صرفاً تلاش‌های اولیه این برند هستند. زیرا ورساچه مشتاق است تا مشارکتی سازنده با صرافی‌ها ایجاد نماید.

پرداخت با کریپتو در هتل ورساچه دبی

پذیرش کریپتو توسط بالینسیاگا در تمام فروشگاه‌های شاخص

حضور بالینسیاگا در (Web3)، پدیده تازه‌ای نیست. در سپتامبر 2021، این برند مجموعه (Fortnite Metaverse) را با مشارکت (Epic Games) ایجاد کرد. علیرغم انتقادها، این شرکت نگران زمستان کریپتو نیست. بالینسیاگا تصمیم گرفته است تا استراتژی بلندمدتی به جز فعال کردن یک مجموعه ابزار در متاورس اتخاذ کند. نوسانات ارزهای دیجیتال برای این برند، خبری قدیمی است.

فروشگاه‌های شاخص در خیابان مدیسون در نیویورک و رودئو درایو در بورلی هیلز، اولین فروشگاه‌هایی هستند که فرمت جدید پرداخت را پذیرفته‌اند. این برند اعلام کرد که قابلیت‌های تجارت الکترونیکی بیشتری با ارزهای رمزنگاری شده ارائه خواهد داد. همچنین که در آینده قصد دارد ارزهای بیشتری را در شیوه‌های پرداخت خود معرفی کند.

هابلوت و فروش ساعت بیگ بنگ با بیت کوین

برند ساعت سوئیسی هابلوت، یکی از اولین پذیرندگان ارزهای رمزنگاری شده در بین برندهای لوکس بود. هابلوت در سال 2018، بیت کوین را برای فروش نسخه محدود ساعت (Big Bang Meca-10 P2P) خود پذیرفت. در ژوئن سال 2022، این برند اعلام کرد که پرداخت‌های رمزنگاری شده در مدل‌های بیشتری را تا تراکنش‌‌های تا سقف 30 هزار دلار می‌پذیرد.

هابلوت، 13 ارز دیجیتال را برای فروش محصولات خود در نظر گرفته که برخی از آن‌ها شامل بیت کوین، شیبا اینو، دوج کوین و اتریوم هستند.

آف وایت و خرید بدون محدودیت پرداخت

برند لوکس ایتالیایی آف وایت در تلاشی گسترده، پرداخت‌های رمزنگاری شده را در فروشگاه‌های شاخص خود در لندن، پاریس و میلان آغاز کرد. این برند در آوریل سال 2022 به مشتریان اعلام کرد که امکان پرداخت با کریپتو بدون محدودیت را دارند. برخی از ارزهای قابل قبول آف وایت شامل بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، ریپل و تتر هستند.

فروش محصولات مفهومی رالف لورن با کریپتو

در آوریل 2023، شرکت مد لوکس آمریکایی رالف لورن، یک فروشگاه مفهومی در میامی افتتاح کرد. این فروشگاه امکان پرداخت با ارزهای دوج کوین، اتریوم، بیت کوین و پولیگان را در دستور کار قرار داد. رالف لورن، طیف وسیعی از محصولات لوکس مانند مجموعه‌های زنانه و مردانه، کیف‌های دستی و لوازم جانبی خاص را برای فروش به این روش در نظر گرفت.

فروشگاه برای ایجاد فضایی مدرن و دیجیتال با صفحه نمایش تعاملی طراحی شد. این ویژگی، مشتریان را قادر می‌سازد تا کاتالوگ‌ها را به شکلی جذاب مرور کرده و قرار ملاقات‌های طراحی را برنامه‌ریزی کنند.

رالف لورن و پرداخت با بیت کوین

جمع بندی

دلایل زیادی برای استفاده برندهای مد از ارزهای دیجیتال به عنوان یک راه پرداخت وجود دارند. راحتی، کارایی، تمرکز زدایی و امنیت، مهم‌ترین دلایل علاقه برندها به استفاده از ارزهای دیجیتال هستند. بنابراین استفاده از این روش به برندهای لوکس این فرصت را می‌دهد تا پایگاه مشتریان گسترده‌ تری ایجاد کنند.

همچنین از آنجا که ارزهای دیجیتال هنوز یک روش پرداخت نسبتاً جدید است، پذیرش آن‌ها می‌تواند برندهای لوکس را به عنوان آینده نگران و نوآوران بازار معرفی کند. این ایده می‌تواند باعث جذب مشتریان آگاه به فناوری نیز شود. ویژگی‌های خاص کریپتوها، بازی را در صنایع مختلف تغییر داده‌ اند. با پذیرشی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، این احتمال وجود دارد که در آینده، برندهای مد بیشتری از درگاه‌های پرداخت رمزنگاری شده استفاده کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.7 / 5. تعداد رای ها: 3

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا