همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسراهنمای خرید لباسمد و لباس مردانه

راهنمای خرید شلوار مردانه (از فاق بلند تا دو فاق)

لباس یکی از زیباترین زینت هایی است که هر انسان می تواند استفاده کند. لباس جدای از زیبایی، شما را پوشش می دهد و تا حد زیادی نیز نشان دهنده شخصیت شماست.

لباس می تواند شما را برای موقعیت های مختلف مهیا کند. شلوار نیز بخش عمده لباس شما را در بر می گیرد. انتخاب شلوار مناسب برای مردان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری افراد ابتدا شلوار خود را خریداری کرده و سپس بقیه پوشش خود را بر اساس آن تهیه می کنند. به همین دلیل در این مطلب راهنمای خرید شلوار مردانه را پیش رو داریم. ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

چند نوع فاق شلوار وجود دارد؟

شلوار مردانه دارای خصوصیات فراوانی است. هنگام تهیه شلوار باید به چند نکته اساسی دقت کنید که یکی از آنها فاق شلوار است. هنگامی که صحبت از راهنمای خرید شلوار مردانه باشد، انتخاب صحیح فاق حرف اول را می زند. اما فاق چیست و انواع مختلف آن چه تفاوتی در نوع شلوار شما دارد؟

انواع شلوار مردانه از نظر فاق شلوار

به فاصله بین کمر شلوار (بالاترین قسمت شلوار) تا محل اتصال بین دو پای آن (محل آلت تناسلی) فاق گفته می شود. هرچه این فاصله کوتاه یا بلند باشد، در سبک پوشش شما تأثیرگذار خواهد بود. با اینکه فاق شلوار بیشتر در شلوارهای جین مورد توجه است اما فاق در تمام شلوارها یک ویژگی اساسی به شمار می رود.

شلوار فاق بلند

بدون شک شلوار فاق بلند برای افرادی که دارای وزن زیاد هستند یا هیکل درشتی دارند، بسیار مناسب است. فاق بلند به شما کمک می کند که در شلوار احساس راحتی داشته باشید. البته به همان اندازه نیز تن خور شلوار از تناسب خارج می شود و نباید در بزرگ بودن فاق شلوار زیاده روی نمود.

شلوار فاق متوسط

رایج ترین نوع فاق شلوار، فاق متوسط است. فاق متوسط شلوار به شما این امکان را می دهد که علاوه بر راحتی، سبک پوشش خود را نیز مد نظر داشته باشید.

شلوار فاق متوسط

شلوار فاق کوتاه

شلوار فاق کوتاه مقداری بد جلوه کرده است. برخی از افراد به درستی از این نوع شلوار استفاده نمی کنند. برای مثال آنقدر شلوار خود را پایین می بندند که نزدیک به افتادن است. متأسفانه برخی افراد تنها با دیدن برخی تصاویر آن را تقلید می کنند و هدف اصلی لباس که زینت و پوشش است را نادیده می گیرند.

شلوار فاق کوتاه برای افرادی که لاغر هستند و نشیمنگاه کوچکی دارند بسیار مناسب است. شلوارهای فاق بلند و متوسط برای این افراد بسیار بزرگ جلوه می کند و ظاهر مناسبی نخواهد داشت. از طرف دیگر، این نوع شلوار برای افراد عضلانی و درشت هیکل انتخاب درستی نیست.

انواع شلوار مردانه از نظر تن خور

پس از اینکه فاق شلوار را انتخاب کردید، نوبت به تن خور شلوار است. تن خور شلوار همان اندازه شلوار به لحاظ پهنا و نحوه نشستن پارچه روی بدن شما است. هرچه شلوار گشادتر باشد، راحت تر است اما بدون شک برای جلوه بهتر باید تن خور مناسب خودتان را انتخاب کنید.

شلوار گشاد مردانه

شلوار گشاد مردانه به شما این اجازه را می دهد که به سادگی فعالیت های روزمره خود را انجام دهید. افرادی که در روز به مدت زیادی در شلوار به سر می برند، شلوار گشاد گزینه بهتری است. همچنین کسانی که لاغر هستند، می توانند از این نوع شلوار برای بزرگ تر جلوه دادن ظاهر خود استفاده کنند.

شلوار گشاد مردانه

شلوار اسلیم فیت مردانه

شلوار اسلیم فیت مقداری از شلوار گشاد تن خور کوچکتری دارد. افرادی که استخوانی هستند، این نوع شلوار را ترجیح می دهند، چراکه به پاهای آنها فرم و شکل بهتری می دهد. شلوار اسلیم فیت به افراد استخوانی آسودگی و همچنین سبک پوشش زیبایی را هدیه می دهد.

شلوار اسلیم فیت مردانه

شلوار با تن خور معمولی مردانه

این نوع شلوار معمولاً در بخش باسن و ران دارای تن خور یکسانی است. فضای خالی آنها معمولاً از نوع اسلیم فیت بیشتر و از نوع گشاد کمتر است. دمپای این نوع شلوار عمدتاً گشاد است و روی کفش ها سوار می شود. این نوع شلوار یکی از رایج ترین تن خورهای مردانه است. عمده افرادی که دارای قد، وزن و استخوان بندی معمولی هستند، از تن خور معمولی استفاده می کنند.

شلوار با تن خور معمولی مردانه

شلوار اسکینی فیت مردانه

مدل اسکینی فیت را می توان تنگ ترین نوع شلوار دانست و معمولاً در شلوارهای جین شاهد این تن خور هستیم. شلوارهای اسکینی معمولاً از بالا به پایین مرتب کوچکتر می شوند. بدین منظور که از ران شلوار تا دمپای آن مرتب از قطر شلوار کاسته می شود و معمولاً دمپای شلوار کاملاً اطراف ساق شما را احاطه می کند.

شلوار اسکینی فیت مردانه

این نوع تن خور در سبک های اسپورت و رومزه کاربرد دارد و کمتر در سبک های رسمی استفاده می شود. همچنین بیشتر مناسب جوانان و نوجوانان است. همچنین باید بسیار دقت کرد که بالاتنه شما نیز باید تا حدودی تن خور متناسب با شلوار شما را داشته باشد.

کدام جنس شلوار مردانه بهتر است؟

اکنون که با انواع شلوار آشنا شدید، نوبت به راهنمای خرید شلوار مردانه می رسد. برای انتخاب بهترین شلوار، جدای از مواردی که در بالا اشاره شد، باید نوع آن را در نظر بگیرید. هر نوع شلوار برای یک سبک پوشش و موقعیت مناسب است. البته برخی از انواع شلوار را می توان برای موقعیت های متفاوتی استفاده کرد.

راهنمای خرید شلوار جین مردانه

شلوار جین از جمله محبوب ترین انواع شلوار مردانه است. بیشتر جوانان و نوجوانان شلوار جین را به دیگر انواع شلوار ترجیح می دهند. شلوار جین مناسب سبک پوشش اسپورت و رومزه است. البته تن خور و فاق شلوار نیز در موقعیت استفاده این شلوار تأثیر گذار است.

راهنمای خرید شلوار جین مردانه

یکی از نکاتی که معمولاً در خرید شلوار جین باید در نظر گرفت، طرح های شلوار است. برای مثال پارگی، سایه و زاپ در شخصیت شلوار کاملاً تأثیرگذار است. هرچه طرح شلوار متنوع تر باشد، برای موقعیت های کمتری می توان از آن استفاده کرد.

شلوار جین از جمله شلوارهایی است که می تواند بسیار زیبا باشد. فقط مراقب باشید با طرح های بسیار لخته و پر از پارگی و زاپ آن را از بین نبرید. داشتن اندکی سایه یا زاپ می تواند روی شلوار جین زیبا باشد اما میزان بیش از حد این موارد می تواند نتیجه عکس بدهد.

راهنمای خرید شلوار کتان مردانه

شلوار کتان نیز طرفداران بی‌شماری دارد. شلوار کتان پس از شلوار جین و پارچه ای احتمالاً پرکاربردترین انواع شلوار مردانه است. سبک این شلوار روزمره و نیمه رسمی است. برای موقعیت های زیادی می توان از آن استفاده کرد و می توان آن را حد واسط شلوار پارچه ای و جین به شمار آورد.

راهنمای خرید شلوار کتان مردانه

به دلیل شخصیت سنگین تر شلوار کتان، معمولاً شاهد سایه، زاپ و پارگی بسیار محدودی روی آن هستیم. شلوار کتان را می توان در موقعیت های رسمی نیز به سادگی بر تن کرد. به شرط اینکه بالاتنه شما نیز متناسب با موقعیت باشد.

راهنمای خرید شلوار پارچه ای مردانه

شلوار پارچه ای به طیف وسیعی از شلوارها گفته می شود. معمولاً شلوار پارچه ای را در کت و شلوار مردانه استفاده می کنند. همچنین شلوار پارچه ای را می توان با یک پیراهن ساده نیز بر تن کرد. ترکیب شلوار پارچه ای مشکی (یا خاکستری) به همراه پیراهن سفید را می توان یکی از محبوب ترین ترکیب های آقایان برای موقعیت های متفاوت دانست.

راهنمای خرید شلوار پارچه ای مردانه

شلوار پارچه ای نباید بسیار گشاد بوده و از طرفی نباید بسیار تنگ باشد. تن خور شلوار پارچه ای بسیار مهم است و پیشنهاد می کنیم حتماً آن را توسط خیاط و اختصاصی برای خود بدوزید.

راهنمای خرید شلوار مردانه چینو

شلوار چینو در حقیقت یک شلوار کتانی به شمار می رود. رنگ شلوار چینو معمولاً از رنگ های خنثی (بخصوص خاکی) است. شلوار چینو بیشتر مناسب سبک های رومزه و نیمه رومزه است. دوخت شلوار چینو ساده است و باید تن خور آن متناسب با اندام شما باشد. بدین منظور که نه گشاد و نه بسیار تنگ باشد.

راهنمای خرید شلوار چینو مردانه

امروزه شلوار چینو در رنگ های دیگری نیز تولید می شود. شلوار چینو معمولاً نازک است و گردش هوا در آن عالی است؛ به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای روزهای گرم بهار و تابستان است.

راهنمای خرید شلوار مردانه بنددار

شاید این نوع شلوارها شبیه زیرشلواری باشند، اما به شما اطمینان می دهیم که بسیاری افراد از این نوع شلوار استفاده می کنند. دلیل آن نیز راحتی استفاده بخصوص در محیط کار و برای استفاده روزمره است. تعداد زیادی از افراد شاغل در بازار و بخصوص بوتیک های لباس، خودشان از این نوع شلوار استفاده می کنند.

راهنمای خرید شلوار اسلش مردانه

شلوار بنددار را می توان همان شلوارهای اسلش دانست. شلوارهای بنددار دارای کمر کشی و بنددار هستند. این شلوار معمولاً برای استایل رومزه (بخصوص سبک خیابانی) مورد استفاده قرار می گیرد اما انواع مختلف آن را می توان برای موقعیت های دیگر و رسمی نیز استفاده کرد.

راهنمای خرید شلوار مردانه شش جیب

شلوار مردانه شش جیب یا کارگو یکی از شلوارهایی است که مدتی به شدت در کشور ما مد شده بود. اکنون نیز افراد زیادی به این شلوار علاقه‌مند هستند. شلوار شش جیب چند ویژگی بسیار بارز دارد: دارای جیب های فراوانی است؛ بسیار گشاد است؛ رنگ آن خنثی و بخصوص خاکی است.

راهنمای خرید شلوار شش جیب مردانه

البته همیشه تعداد جیب زیاد نشانگر شش جیب بودن آن نیست. برخی از شلوارهای کارگو دارای یک جیب بسیار بزرگ هستند. به هر صورت، جیب زیاد یا بزرگ یکی از خصوصیات اصلی این شلوار است. شلوار شش جیب را برای سبک روزمره و خیابانی پیشنهاد می کنیم اما برای مقاصد رسمی انتخاب مناسبی نخواهد بود.

جنس شلوار مردانه بسیار بیشتر از مواردی است که در این مطلب به آنها اشاره شد. تقریباً از هر جنسی (از جمله پشم و چرم و مخمل) می توان شلوار تهیه کرد. طرح های بسیار متنوعی نیز برای شلوار در بازار موجود است.

با این وجود، هنگامی که صحبت از راهنمای خرید شلوار مردانه می شود، مهمترین المان ها همان فاق، تن خور و جنس شلوار است. احتمالاً شلوار جین، کتان و پارچه ای نیز رایج ترین انواع شلوار مردانه هستند.

اگر شما شلوارهای بهتری سراغ دارید یا با نظر ما در این خصوص موافق نیستید، خوشحال می شویم دیدگاه شما را نیز در این خصوص جویا شویم.

در پایان پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در مورد انواع شلوار زنانه نوشته ایم را نیز از دست ندهید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.9 / 5. تعداد رای ها: 14

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

2 دیدگاه

  1. سلام.من معمولا شلوار پارچه ای می پوشم و از این شلوارهای تنگ امروزی خوشم نمیاد و معمولا کت و شوار هم می پوشم.دنبال یه شلوار لی کتان یا جین نسبتا آزاد و نه چسبان می گردم میتونید منو راهنمتیی کنید؟

    1. سلام وقت شما بخیر
      بهترین پیشنهاد برای شما شلوارهای جین و کتان راسته هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا