همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیباییآرایش و زیبایی مو

معرفی مدل موی کراپ: برای چه صورتی مناسب است؟

در دنیای همیشه در حال تکامل مدل مو، سبک کراپ به عنوان یک مدل کلاسیک و جاودانه شناخته می‌شود که به طور مداوم خود را برای مطابقت با سلیقه‌های امروزی به روز کرده است. مدل موی کراپ با طول کوتاه و تطبیق پذیری بالایش برای مردان و زنان متفاوت، جذاب است.

این مدل مو برای افرادی که به دنبال ظاهری شیک و ساده هستند، انتخابی مناسب است. از افراد مشهور گرفته تا علاقه مندان به مد، این سبک نمادین مدل مو که از مرزهای جنسیتی و سنی فراتر می‌رود را انتخابی بی بدیل می‌دانند. در این بررسی در مورد معرفی مدل موی کراپ و اینکه به کدام صورت‌ها می‌آید صحبت می‌کنیم.

مدل موی کراپ چیست؟مدل موی کراپ چیست؟

مدل موی کراپ امتحانش را به خوبی پس داده است. این مدل موی با ظاهر مینیمالیستی و نگهداری آسان مشخص می‌شود. به طور معمول، موها در کناره‌ها و پشت کوتاه می‌شوند در حالی که موهای روی سر کمی بالا باقی می‌مانند. با وجود طول کوتاه، مدل موی کراپ برای اکثر افراد در همه سنین قابل انتخاب است. بسته به ترجیحات شخصی و بافت مو، موهای بالای سر را می‌توان به جلو حالت داد، به عقب برد یا به صورت بافت ریز ایجاد کرد.

یکی از مزایای مهم مدل موی کراپ، شرایط نگهداری کم آن است. مدل‌های کراپ را می‌توان با انواع جنس موها از جمله موهای صاف، موج‌دار و مجعد تطبیق داد. در حالی که بافت مو ممکن است بر مدل دهی مو تأثیر بگذارد، یک آرایشگر ماهر می‌تواند مدل مو را برای تکمیل بافت طبیعی موی فرد سفارشی کند.

تاریخچه مدل موی کراپ

تاریخچه مدل موهای کراپ به تمدن‌های باستانی بازمی‌گردد، با شواهدی مبنی بر مدل موهای کوتاه که قدمت آن به مصر و یونان باستان مربوط می‌شود. با این حال تا دهه 1920 بود که این مدل مو محبوبیت گسترده‌ای به دست آورد که توسط ظاهر نمادین عصر جاز تقویت شد.

زنان برای گرفتن حق خود موهایشان را کوتاه کردند تا نمادی از استقلال و مدرنیته باشند. در طول دهه‌ها، این مدل مو همراه با تغییر هنجارهای فرهنگی و روند مد، از سبک‌های شیک و پیچیده دهه 1950 تا مدل‌های شورشی و الهام گرفته از پانک در دهه 1980، تکامل یافت. امروزه، مدل موی کراپ همچنان محبوب است و افراد در هر موقعیتی از جمله بازیگر و ورزشکار از این نوع اصلاح پیروی می‌کنند.

انواع مدل موی کراپ

در ادامه به انواع مدل موی کراپ اشاره می‌کنیم:

مدل (Classic Crop)

مدل موی کراپ کلاسیک یکی از مدل‌های موی بی‌انتها و همه کاره است که مشخصه آن کوتاهی در سراسر سر است. معمولاً دارای طول یکنواخت است که ظاهری تمیز و ساده ایجاد می‌کند. نگهداری از این مدل آسان است و متناسب با اشکال مختلف صورت و بافت مو قابل تطبیق است. به همین دلیل انتخابی محبوب برای مردان و زنانی است که به دنبال یک مدل موی ساده و با نگهداری کم است.

مدل موی کراپ (Textured Crop)

این نوع از انواع (Crop) با لایه‌های بریده بریده و طول‌های ناهموار به مو عمق و بعد می‌بخشد. ظاهری آرام‌تر و تندتر را باید از ویژگی‌های ایجاد شده توسط این نوع اصلاح مو دانست می‌کند و برای کسانی که به دنبال حجم دادن و حالت به موهای خود هستند عالی است. ویژگی این مدل، ایجاد بافت و فرم کردن موها روی سر است که با موهای کوتاه در اطراف مشخص می‌شود.

مدل (Pixie Crop)انواع مدل موی کراپ

این مدل مو یک نوع کوتاه‌تر از مدل موی کراپ است که با کناره‌ها و پشت کاملاً کوتاه با لایه‌های کمی بلندتر در بالا مشخص می‌شود. این سبک حسی شاداب و جوان پسند به فرد می‌دهد و در عین حال زیبایی خاص خود را حفظ می‌کند. مدل پیکسی برای افرادی با شخصیت‌های جسور ایده آل است.

مدل (Undercut Crop)

این مدل مو کوتاه با کناره‌ها و پشت تراشیده شده با نمره صفر مشخص می‌شود. این مدل موی جسورانه و مدرن دارای تضاد چشمگیری بین موهای بلندتر در بالا و کناره‌های کاملاً تراشیده شده است که ظاهری چشمگیر و چشم نواز ایجاد می‌کند. آندرکات کراپ مورد علاقه کسانی است که می‌خواهند یک ظاهر مد جسورانه داشته باشند و از دیگر افراد متمایز شوند.

مدل موی کراپ (Messy Crop)

مدل مویی درهم و برهم در بالا و کوتاه در کنار است. این مدل موی ظاهری مرتب و تمیز ندارد و ظاهری شلخته را ارائه می‌دهد. حالت دادن به این مدل مو با واکس و تافت امکان پذیر است. با این حال، درهم و برهم شدن موهای بالا باید با فرم صورت و ظاهر فرد همخوانی داشته باشد.

مدل موی کراپ به چه صورتی میاد؟

مدل‌های کوتاه مو می‌توانند انواع فرم‌های صورت را تکمیل کنند، اما ویژگی‌های خاصی را می‌توان بسته به سبک برجسته یا متعادل کرد. در ادامه شرح مفصلی از اینکه چگونه اشکال مختلف صورت را می‌توان با مدل موی کراپ جفت کرد آورده شده است:

صورت بیضی شکل

صورت بیضی شکل همه کاره‌ترین شکل در نظر گرفته می‌شود، زیرا به خوبی با انواع مدل موی کراپ همخوانی دارد. تقریباً هر نوع مدل موی کراپ می‌تواند فرم صورت بیضی را تکمیل کند. چه یک مدل موی کراپ کلاسیک باشد یا پیکسی، نوع (Crop) می‌تواند خطوط طبیعی صورت بیضی شکل را افزایش دهد و ظاهری هماهنگ و متعادل ایجاد کند.

صورت گردی شکل

مدل موی کراپ برای صورت‌های گرد می‌تواند به اضافه کردن زاویه و تعریف به ساختار صورت کمک کند. مدل‌هایی که با ارتفاع و حجم زیاد مو در بالا مشخص می‌شوند، می‌توانند صورت را کشیده و توهم طول را ایجاد کنند. اجتناب از مدل‌هایی که به دو طرف سر به صورت آبشار می‌ریزند، می‌تواند از گردتر نشان دادن صورت ‌ای گرد جلوگیری کند.

صورت مربعی شکلمدل موی کراپ به چه صورتی میاد؟

مدل موی کراپ می‌تواند ویژگی‌های زاویه‌ای شکل مربع صورت را نرم کند و در عین حال خط فک قوی آن را برجسته کند. این مدل مو برای صورت‌های مربعی بهترین عملکرد را دارد و ویژگی‌های این صورت‌ها را تقویت می‌کند. بلند کردن بالای مو می‌تواند ظاهری خاص را به صورت‌های مربعی شکل دهد.

صورت قلبی شکل

مدل موی کراپ می‌تواند چهره‌های قلبی شکل را با متعادل کردن پیشانی پهن‌تر و چانه باریک‌تر تکمیل کند. این مدل مو می‌تواند به حجم دادن به بالای سر کمک کرده و ظاهری متعادل‌تر ایجاد کند. چتری‌های کناری یا لایه‌های بلندتر دور صورت نیز می‌تواند پیشانی را پهن کرده و توجه را از چانه دور کند.

صورت الماسی شکل

مدل موی کراپ می‌تواند روی گونه‌ها برجسته شود و پیشانی و چانه باریک صورت الماسی شکل را متعادل کند. این مدل مو می‌تواند به نرم شدن زوایای صورت و برجسته کردن ویژگی‌های منحصر به فرد آن کمک کنند. پرهیز از استایل‌هایی که عرض زیادی به دو طرف سر اضافه می‌کنند می‌تواند از کشیده به نظر رسیدن بیش از حد صورت جلوگیری کند.

کلام آخر

مدل موی کراپ جذابیتی همیشگی دارد که از روندها و مدها در همه زمان‌ها پیروی می‌کند. این مدل مو چه توسط مردان یا زنان، پیر یا جوان استفاده شود، زیرا سادگی کلاسیک این مدل مو محبوبیت ماندگار آن را در دنیای آرایش مو تضمین می‌کند. مهم است مدل موهای کراپ را مطابق با شکل صورت و ترجیحات خود استفاده کنید تا بتوانید از ظاهر خاص خود نهایت لذت را ببرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.7 / 5. تعداد رای ها: 13

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا