همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیبایی

رنگ موی موقت چیست و چطور استفاده می شود؟

اگر بخواهیم به سؤال رنگ مو موقت چیست؟ پاسخ دهیم، شاید به این موضوع دقت کنیم که تلاش برای زیبا بودن، امری است که همیشه مورد توجه خانم‌ها و آقایان قرار دارد. بسیاری با توجه شرایط کاری و تحصیلی یا حتی خلق و خوی خود و علاقه به تجربه انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ترجیح می‌دهند که از ابزاری استفاده کنند که اثری موقتی دارند.

رنگ موی موقت هم یکی از همین ابزار به حساب می‌آید. در این مقاله از سایت اپریشم توضیح می‌دهیم چه ابزاری برای استفاده از آن وجود داشته و چه کاربردهایی در زندگی روزمره دارد. در ادامه همراه ما باشید. ضمناً پیشنهاد می‌کنیم با بالیاژ مو نیز بیشتر آشنا شوید.

رنگ موی موقت چیست؟

رنگ کردن مو یکی از راهکارهای زیباسازی و حتی دور ماندن از چهره پیر و خسته به حساب می‌آید. این راهکار امری مشترک میان خانم‌ها و آقایان است. گاهی برای اینکه موهای سفیدی که نشانه گذر عمر است را بپوشانیم، از رنگ مو استفاده می‌کنیم.

اما گاهی اوقات هم رنگ کردن مو به یک تفریح تبدیل می‌شود. بنابراین روی آوردن به روش‌های رنگ کردن که کمترین آسیب را به موهای ما می‌زنند، بهترین تصمیم است. اما هنوز این سؤال مطرح است که رنگ موی موقت چه معنایی دارد؟

معنای رنگ موی موقت چیست

رنگ موی موقت رنگ‌های بدون آمونیاکی هستند که بدون تغییر در ساختار مو و رنگدانه‌های آن باعث تغییر رنگ مو می‌شوند. رنگ موی موقت یک لایه نازک با رنگی متفاوت است که بدون ورود به ساقه مو و اثرگذاری روی فولیکول‌های مو، باعث تغییر رنگ موها می‌شوند.

انواع رنگ موی موقت

رنگ مو موقت هم مانند سایر انواع رنگ موها انواع مختلفی دارد. رنگ موی رقیق و غلیظ دو دسته اصلی رنگ مو به حساب می‌آیند. اما دسته بندی دیگری برای رنگ موی موقت وجود دارد که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

  • رنگ موی اسپری
  • رنگ موی گچی
  • رنگ موی پودری
  • رنگ مو با رنگ خوراکی
  • رنگ مو با رژ لب
  • رنگ مو با کرم پودر
  • رنگ مو با سایه چشم

رنگ موی موقت پودری

همانطور که از اسم آن مشخص است، این رنگ مو به صورت پودری است. این رنگ مو بر خلاف رنگ موی دائمی یا دکلره به ساقه و فولیکول‌های مو اثر بدی وارد نمی‌کند. کاربرد رنگ موی موقت پودری در رنگ کردن ساقه‌ موهای رشد کرده و تارهای سفید موست. جالب است بدانید که با رنگ موی موقت پودر، فاصله بین رنگ کردن دائمی موها بیشتر می‌شود. همین موضوع در کاهش آسیب پذیری موها نقش بسزایی بازی می‌کند.

رنگ موی موقت اسپری

یکی دیگر از انواع رنگ مو موقت که کاربرد فراوانی دارد، اسپری رنگ مو محسوب می‌شود. شاید بدانید که کاربرد این نوع رنگ موی موقت چیست. در پاسخ باید بگوییم که این رنگ مو در قالب اسپری به فروش می‌رسد و استفاده از آن بسیار آسان است. در واقع شما به سرعت و سهولت می‌توانید موهای خود را موقتاٌ رنگ کنید. اما در خاطر داشته باشید که هنگام استفاده باید مویتان کاملاً خشک باشد.

اسپری رنگ موی موقت

رنگ موی موقت گچی

رنگ موی موقت گچی هم رنگ موی دیگری است که به وفور مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد. گچ‌های رنگ مو انواع بسیاری دارند و پاسخگوی سلیقه طیف وسیعی از کاربران خواهند بود. افرادی که می‌خواهند از رنگ‌های فانتزی برای رنگ کردن مو استفاده کنند، به رنگ‌های گچی بیشتر روی می‌آورند. برای مثال اگر می‌خواهید در جشن تولد یا مهمانی دوستانه ای شرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که رنگ موی موقت گچی آبی، صورتی یا سبز را امتحان نمایید.

رنگ مو موقت خوراکی

یکی از رایج ترین رنگ موهای موقت همین رنگ موی خوراکی است. البته خانم‌ها این نوع رنگ مو را از سال‌ها پیش استفاده می‌کنند. رنگ‌های فانتزی عموماً از نوع رنگ موی خوراکی بوده و روی ساقه مو اثر می‌گذارند. افرادی که موهای خود را دکلره کرده‌ اند، می‌توانند با رنگ موی موقت خوراکی تناژ بسیار زیبایی به موهای خود بدهند. هنگام کار دقت کنید که رنگ روی موهای شسته و خشک بهتر اثر می‌کند. چون ترکیب دارای نرم کننده است، نیازی به مرطوب کردن موها ندارید.

برای اینکه رنگ موی خوراکی موقت برای موها ضرر بسیار کمتری داشته باشند، می‌توانید رنگ مو و نرم کننده را به طور کامل با هم ترکیب کنید. بعد از آغشته کردن موها به رنگ خوراکی، 40 دقیقه صبر کرده و سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

مزایای رنگ موی موقت چیست؟

مزایای رنگ موی موقت

این روزها رنگ موی موقت مورد توجه افرادی از سنین مختلف است. نوجوانان و جوانان در گروه کاربران اصلی این رنگ مو به حساب می‌آیند. رنگ مو موقت دخترانه و یا رنگ مو فوری زنانه در میان رنگ‌های موقت برای مو هستند که طرفداران بسیاری دارند. اما علل این محبوبیت مزایایی هست که به این رنگ‌ها نسبت داده می‌شوند.

قابلیت استفاده آسان و سریع

رنگ موی موقت را می‌توان سریع و بدون هیچ دردسری استفاده کرد. این نکته باعث شده که دختران بدون اینکه هزینه ای برای والدین خود داشته باشند، یا خانم‌ها با کمترین هزینه موهای خود را به رنگ‌های موقت مختلف درآورند. بسیاری از پودر رنگ مو موقت استفاده می‌کنند. به این علت که موها با این نوع از رنگ مو موقت که پیش از این معرفی کردیم، سریع تر و آسان تر از رنگ موهای معمولی رنگ خواهند شد.

مراقبت از پوست و مو

رنگ‌های موقت فاقد آمونیاک هستند و الزامی به دکلوره کردن موها پیش از رنگ کردن نیست. این رنگ‌ها تنها یک لایه رنگ روی موهای کاربران هستند. رنگ واقعی موها باعث محافظت از مو می‌شوند. این در حالی است که فقدان آمونیاک باعث شده که موهای آغشته به رنگ موقت آسیب کمتری نسبت به موهای رنگ شده با رنگ‌های شیمیایی ببینند.

سهولت پاک کردن رنگ

سهولت پاک کردن رنگ

آسان بودن پاک کردن رنگ موی موقت باعث شده که گاهی اوقات نوجوانان با توجه به سخت گیری‌های خانواده و مدرسه، به راحتی رنگ موی موقت یک روزه استفاده کرده و روز بعد با شستشو، رنگ موی طبیعی خود را داشته باشند. گاهی نیز افراد برای اینکه در هر مهمانی رنگ مو موقت متفاوتی را به کار ببرند، به رنگ کردن کوتاه مدت مو با رنگ موی فانتزی موقت روی می‌آورند. شستشوی آسان در این راستا مزیت مهمی به حساب می‌آید.

رنگ کردن کوتاه مدت مو با لوازم آرایشی

علاوه بر مواردی که تا کنون ذکر کردیم، روش‌های دیگری وجود دارند که شما می‌توانید موهای خود را موقتاً رنگ کنید. آسان ترین روش استفاده از لوازم آرایشی موجود در کیف آرایشی تان است. شما می‌توانید رنگ مو موقت با رژ لب یا سایه چشم به وجود بیاورید. حتی ایجاد رنگ مو با کرم پودر نیز امکان پذیر است.

روش استفاده از رنگ موی موقت چگونه است؟

برای استفاده از انواع رنگ مو موقت باید از روش مناسبی استفاده کرد. برای مثال وقتی می‌خواهید از رنگ موی موقت خوراکی استفاده کنید هر شیشه رنگ مو را با نصف بطری نرم کننده مخلوط کنید. این دو ماده را باید به طور کامل با هم ترکیب کنید تا یکدست شود. برای استفاده هم باید با قلم موی آغشته به رنگ، ساقه‌ هر تار مو را کامل رنگ نمایید.

روش استفاده از رنگ موی موقت چیست

روش رنگ کردن مو با اسپری

اگر بخواهید برای استفاده از رنگ موی موقت از اسپری مو استفاده کنید، باید موهای خود را به 2 قسمت تقسیم کنید. سپس رنگ را به لایه‌های مو اسپری کنید. لازم به ذکر است اگر اول رنگ مو موقت سفید و سپس رنگ موی مورد نظر را روی موهای خود اسپری کنید، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. البته این رنگ موی موقت با شستشو کامل از بین می‌رود.

نحوه استفاده از رنگ گچی چگونه است؟

برخلاف دو مورد قبل، برای استفاده از رنگ‌های گچی بهتر است کمی موهایتان مرطوب باشد. شما با در اختیار داشتن یک پد نخی و بدون هیچ دردسری می‌توانید موهای خود را رنگ کنید. بنابراین روش درست اینگونه است که ابتدا با اسپری آب، موهای خود را کمی مرطوب کنید. سپس پد نخی آغشته به رنگ را از بالا به پایین روی موهای خود بکشید. اگر تصمیم گرفته اید که موهای خود را چند رنگ کنید، ابتدا آنها را چند دسته کنید و روی هر دسته از مو یک رنگ بکشید.

نکاتی در استفاده از رنگ موی موقت

برای استفاده از رنگ موی موقت به چند نکته زیر توجه داشته باشید:

نکات رنگ موی موقت چیست

تست آلرژی بدهید

رنگ موی موقت هم ماده ای شیمیایی است. اگر موهای شما حساس بوده یا پیش از این به خاطر استفاده از رنگ موهای دائمی آسیب دیده باشند، باید تحت مراقبت بیشتری قرار گیرند. بنابراین قسمتی از رنگ مو را روی آرنج خود بکشید و 48 ساعت بانداژ کنید. اگر پس از این مدت علائم آلرژی مانند قرمزی، خارش و سوزش روی پوست حس کردید، نباید موهای خود را به خطر بیندازید. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید از دکتر پوست و مو راهنمایی بگیرید.

از سلامت موهای خود مطمئن باشید

بسیاری از افراد هستند که به دلایل ژنتیکی، نوع تغذیه، استرس‌های روزمره یا رنگ کردن دائمی، موهایی آسیب دیده دارند. درست که می‌دانید رنگ موی موقت چیست و مطمئن هستید که مانند رنگ موی دائمی آسیب پذیر نیست. اما باید دقت کرد که موهای حساس و آسیب دیده در اثر استفاده از همین رنگ موی موقت هم ضعیف تر و حساس تر می‌شوند. با کمک پزشک متخصص پوست و مو می‌توانید سلامت موی خود را دقیق تر بسنجید.

از محصولات برند معتبری استفاده کنید

برندهای بسیار زیادی محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله همین رنگ موی موقت را تولید می‌کنند. درست است که در قالب‌هایی مانند اسپری، موس و شامپو عرضه شوند، اما کالاهایی که توسط شرکت‌های معتبر تهیه می‌شوند، کیفیت بهتری نیز دارند. لازم به ذکر است که در خریداری لوازم آرایشی و بهداشتی نباید به خاطر صرفه جویی در هزینه‌ها  محصولات بی کیفیت را انتخاب کرد. شاید در نگاه اول کمترین هزینه را پرداخته باشید اما اگر محصول نامرغوبی باشد، موهایتان آسیب دیده و درمان آنها هزینه ای مضاعف برای شما به بار می‌آورد. در ضمن موهای شما بعد از مدتی طولانی سلامتی خود را به دست می‌آورند.

راهکارهای ماندگاری بیشتر رنگ مو

چگونه ماندگاری رنگ مو موقت را بیشتر کنیم؟ این سؤالی است که برای بسیاری پیش می‌آید. در ادامه نکات لازم در استفاده از رنگ موی موقت مو به این راهکارها اشاره می‌کنیم. برای مثال تا جای امکان موهای خود را نشویید تا دیرتر از روی موها پاک شوند. در صورتی که بخواهید سر خود را بشویید می‌توانید از پودر و شامپوی خشک برای رفع چربی موهای خود استفاده کنید. با این حال سلامتی و پاکیزگی موهای خود را فدای رنگ موی موقت نکنید.

روش های ماندگار کردن رنگ موی موقت

از محصولات شوینده مو که حاوی الکل هستند یا حالت دهنده‌هایی که با گرما موهای شما را خوش حالت می‌کنند، استفاده نکنید. تمدید کردن رنگ موی موقت هم راهکار دیگری است که ماندگاری رنگ موی شما را بیشتر می‌کند. هر وقت احساس کردید که رنگ موی شما محو و کم رنگ شده است با اسپری یا پد نخی به راحتی می‌توانید موهای خود را مجدداً رنگ کنید.

کاربرد رنگ موی موقت چیست؟

شاید این سؤال را از خود بپرسید وقتی رنگ مویی خیلی راحت با شستشو و حرارت از بین می‌رود پس چه کاربردی دارد؟ هرچند که موقت است اما خیلی وقت‌ها از رنگ موهای خود رضایت دارید و نمی‌خواهید رنگی فانتزی طولانی مدت روی موهایتان باشد. در عوض می‌خواهید تنها برای چند ساعت یا دو سه روز رنگ دیگری بر موهایتان قرار گیرد، رنگ مو موقت کاربرد دارد.

شاید از همان افرادی باشید که وقتی چند هفته پس از رنگ کردن دائمی مو متوجه تفاوت رنگ ریشه و ساقه مو می‌شوند، برای یکدست شدن رنگ موهایشان ترجیح دهند از رنگ موی موقتی استفاده کنند. البته این راهکار فرصتی فراهم می‌کند که موهایتان مدت زمان بیشتری از شوک رنگ شدن دائمی در امان بمانند. با این حال بهتر است پیش از تصمیم نهایی برای انتخاب روش رنگ کردن موقتی موهای خود با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

مزایا و معایب رنگ مو موقت چیست؟

رنگ موی موقت هم مانند هر محصول آرایشی و بهداشت، مزایا و معایبی دارد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

مزایا و معایب رنگ موی موقت چیست

مزایای رنگ موی موقت

هنگامی که از رنگ موی موقت استفاده می‌کنید، از مزایای آن که در ادامه توضیح می‌دهیم، بهره‌مند می‌شوید.

رنگ مو طبیعی جلوه می‌دهد

یکی از مهم ترین ویژگی‌های رنگ مو موقت همین ظاهر طبیعی و زیبای آن است. هرچند هنگامی که رنگ انتخابی فانتزی مانند آبی، سبز یا بنفش باشد، زیبایی ظاهری جلوه دیگری دارد. این نکته جتی باعث می‌شود که عکس‌های شما بسیار زیبا و طبیعی تر از زمانی باشد که رنگ موی دائمی استفاده کرده اید.

به راحتی استفاده می‌شود

یکی از نقاط قوت رنگ موی موقت سهولت رنگ کردن و شستشوی آن است. درست است که تمام تلاش شما برای ماندگاری بیشتر است. اما وقتی از رنگ موهای خود راضی باشید و به خاطر شرایط کاری و تحصیلی یا هر علتی تمایل نداشته باشید مدت طولانی رنگی روی موهایتان باشد، حتی شستشوی سریع هم برای شما یک مزیت به حساب می‌آید.

از موهایتان مراقبت می‌کنید

با استفاده از رنگ مویی که به ساقه مو وارد نمی‌شود و فولیکول‌های مو را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد، آسیب بسیار کمتری بر موهای شما وارد می‌کند. مخصوصاً اگر شما هم به سادگی با رنگ کردن مو دچار ریزش یا خشک و شکننده شدن مو می‌شوید، این گزینه برای حفظ سلامتی موهایتان انتخاب بهتری خواهد بود.

از رنگ موی خود لذت می‌برید

اگر شما هم از همان افرادی باشید که به رنگ دائمی مو علاقه ندارند و دوست دارند که رنگ موهای خود را سریع تغییر دهند، استفاده از رنگ موی موقت را پیشنهاد می‌دهیم. زیرا به راحتی موهای خود را رنگ کرده و پاک می‌کنید و مجدداً رنگ موی دیگری را مورد استفاده قرار خواهید داد.

زیبایی رنگ موی موقت متنوع

ظاهر موها پرپشت تر نشان داده می‌شود

با رنگ کردن موها و استفاده از رنگ موی موقت می‌توانید موهای خود را پر پشت تر و پرحجم تر نشان دهید. این نکته به افزایش اعتماد به نفس افرادی که موهای نازک یا کم حجمی دارند، کمک بسیاری می‌کند.

معایب رنگ موی موقت

رنگ مو موقت هم مانند بسیاری از ابزار آرایشی علاوه بر مزایا، معایبی هم دارد.

ماندگاری کمی دارد

رنگ موی موقت به سادگی با مواد شوینده، مخصوصاً مواد شوینده الکلی و حالت دهنده‌هایی مانند اتوی مو و سشوار از بین می‌رود. این خود یک عیب برای بسیاری محسوب می‌شود.

به موها آسیب می‌رساند

هرچند آسیب کمتری نسبت به رنگ موی دائمی به موها می‌رساند، اما باز هم به خاطر اینکه ماده ای شیمیایی است، به سلامت موها اثر گذاشته و باعث آسیب زدن به موهای حساس می‌شود.

روی موهای خاکستری اثر ندارد

اگر موهایتان خاکستری است بهتر است بدانید که رنگ مو موقت روی موهای خاکستری تأثیری ندارد. در ضمن یادتان باشد که موهای خاکستری به مراقبت بیشتری نیاز دارند و با رنگ موی موقت پوشش داده نمی‌شوند.

موهای تیره را خیلی کم پوشش می‌دهد.

رنگ موی موقت نمی‌تواند پایه مو را روشن کند. به همین دلیل روی موهای تیره رنگ موی موقت خیلی کم اثر می‌کند. بسیاری بر این باور هستند که رنگ موی موقت فقط نقش آسیب رساندن به موهای تیره را برعهده دارد. با وجود این مزایا و معایب بهتر است انتخاب دقیقی داشته باشید.

جمع بندی

در این مقاله از اپریشم توضیح دادیم که رنگ موی موقت چیست و چه کاربردهایی دارد؟ سپس شما را با انواع و مزایای این نوع رنگ مو آشنا کردیم. اکنون نوبت شماست که تجربه خود در استفاده از رنگ موی موقت را با ما به اشتراک بگذارید.

در پایان اگر علاقه مند هستید با بهترین مدل های موی کوتاه مردانه نیز آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در مورد مدل موی بازکات و کروکات منتشر کرده ایم را از نیز بخوانید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.7 / 5. تعداد رای ها: 12

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا