همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
راهنمای خرید عطر و ادکلنعطر و ادکلن

بهترین ادکلن های مردانه (بهترین مارک ادکلن مردانه کدام است؟)

در این مقاله می‌خوانید:

خوشبویی یکی از ویژگی های هر مرد و زن با وقار است. بوی خوب در اجتماع وجهه بسیار خوشایندی دارد. بوی خوب آقایان نشانه احترام به افراد دیگر و بخصوص همسر و اعضای خانواده اوست. هر اندازه که ظاهر آراسته به اعتماد به نفس شما کمک خواهد کرد، بوی خوب نیز در اعتماد به نفس شما تأثیرگذار است.

در این مطلب قصد داریم بهترین ادکلن های مردانه را مورد بررسی قرار دهیم. البته اگر هنوز هم تفاوت ادکلن با عطر را نمی دانید، جواب این سؤال را نیز در این مطلب خواهید یافت.

تفاوت ادکلن و عطر و ادوتویلت و ادوپرفیوم چیست؟

ابتدا بررسی کوتاهی در خصوص واژه های خوشبو داشته باشیم. هنگام خرید انواع عطر با واژه هایی همچون ادکلن، ادوتویلت، ادوپرفیوم و پرفیوم روبرو خواهید شد. روی بسته بندی هر محصول یکی از این واژه ها را خواهید یافت و هر واژه نیز خصوصیات متفاوتی دارد. البته در این مطلب انواع این محصولات را معرفی خواهیم کرد و تنها روی ادکلن تمرکز نمی کنیم.

پرفیوم (Perfume) یا پارفوم (parfum)

پرفیوم یکی از بهترین و غلیظ ترین انواع رایحه هاست. کلمه عطر نیز معادل فارسی پرفیوم است. بنابراین عطر همان پرفیوم است. پرفیوم ها قیمت بسیار بیشتری نسبت به انواع رایحه ها دارند. حدود 20 تا 30 درصد حجم این محصولات را اسانس خالص پرفیوم تشکیل می دهد. تنها یک اسپری پرفیوم می تواند تا 24 ساعت دوام داشته باشد.

تفاوت ادکلن، عطر، ادوتویلت و ادوپرفیوم

ادوپرفیوم (eau de parfum)

پس از پرفیوم، ادوپرفیوم را داریم. ادوپرفیوم اندکی رقیق تر از عطر است و معمولاً دارای درصد عصاره کمتری نسبت به عطر است. ادوپرفیوم ها به همان نسبت غلظت ممکن است قیمت کمتری هم داشته باشند. حدود 15 تا 20 درصد حجم این محصولات را پرفیوم تشکیل می دهد و بین 5 تا 8 ساعت ماندگاری را می توان از آنها انتظار داشت.

ادوتویلت (eau de toilette)

ادوتویلت ها غلظت کمتری نسبت به ادوپرفیوم ها دارند و به همان نسبت نیز قیمت آنها کمتر است. ادوتویلت ها دارای 5 تا 15 درصد پرفیوم هستنند و حدود 3 ساعت ماندگاری خواهند داشت.

ادکلن (eau de cologne)

در انتها نیز ادکلن ها هستند که کمترین میزان غلظت را دارا بوده و درصد زیادی از حجم شیشه عطر را (حدود 70 تا 90 درصد) الکل تشکیل می دهد. این محصول در ابتدا در شهر کلن آلمان تهیه شد و دلیل نامگذاری آن نیز همین است.

ادکلن مردانه

قیمت آنها کمتر و البته ماندگاریشان نیز اندک است. ادکلن ها برای ملاقات های کوتاه بسیار مناسب هستند. الکل به این محصول کمک می کند که در زمان کوتاهی در فضا پخش شود اما به همین نسبت نیز عطر آن سریع از بین می رود. معمولاً ادکلن ها حدود 2 ساعت ماندگاری دارند و دارای 2 تا 4 درصد پرفیوم هستند.

اُ فرِش (Eau fraiche)

محصول دیگری به نام اُ فرش نیز موجود است که در بازار کمتر پیدا می شود. میزان ماندگاری آن کمتر از یک ساعت است و تنها برای تجدید رایحه شخص در برخی اوقات استفاده می شود. حدود 1 تا 3 درصد پرفیوم در این نوع عطرها استفاده می شود.

معیارهای انتخاب بهترین ادکلن یا عطر چیست؟

در انتخاب و خرید ادکلن مردانه با ماندگاری طولانی باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. هر محصول دارای ویژگی های متفاوتی است و برای برخی سلیقه ها و البته فصول سال مناسب است.

انتخاب بهترین ادکلن یا عطر

اصل بودن کالا

بسیاری از برندهای معتبر تولید عطر نسخه های تقلبی و ارزان قیمت دارند. بدون شک قدرت خرید هر فرد با دیگری متفاوت است و بیشتر ایرانی ها نیز توانایی خرید عطر و ادکلن های گران قیمت و چند میلیون تومانی را ندارند.

با این وجود دقت کنید که در تولید عطرهای تقلبی ممکن است از مواد شیمیایی و غیر استاندارد استفاده شده باشد. برخی از برندهای معتبر دارای محصولات با کیفیت معقول هستند و می توانید این محصولات را مد نظر داشته باشید. اما محصول بولگاری و جورجیو آرمانی را نمی توان با قیمت 100 هزار تومان خریداری کرد و تولید کننده این محصول بدون شک از نام این برند سوء استفاده می کند.

میزان غلظت عطر

همان طور که گفته شد، میزان غلظت یک محصول استاندارد و اصل را می توان با عناوین متفاوتی همچون پرفیوم و ادوتویلت شناسایی کرد. پرفیوم دارای بیشترین غلظت عصاره و ادکلن نیز کمترین غلظت و بیشترین میزان الکل را دارا است.

میزان غلظت عطر

البته قبل از دقت به این مورد باید اطمینان حاصل کنید که محصول شما اصل است. ممکن است سازنده یک محصول ادعا کند که محصول او یک پرفیوم بسیار با کیفیت است اما در حقیقت بخش عمده این عطر الکل باشد.

شرایط آب و هوایی

هر عطر و عصاره مناسب فصل خاصی از سال است. البته عطرهای چهار فصل نیز وجود دارند که مخصوص تمام فصول سال هستند. بنابراین یکی از معیارهای انتخاب بهترین ادکلن های مردانه آگاهی از نوع فصل کاربرد آنها است.

نوع و ساختار رایحه

هر عطر دارای نوع و ساختار رایحه مخصوص به خود است. هنگام انتخاب بهترین ادکلن های مردانه حتماً به این دو مقوله دقت داشته باشید. برای مثال ممکن است یک عطر دارای نوع رایحه شیرین، خنک و خوراکی باشد و ساختار رایحه آن نیز از میوه، چوب، گیاهان معطر و مرکبات تشکیل شده باشد.

سلیقه افراد در این خصوص متفاوت است و ممکن است هر فردی رایحه خاص و منحصر به فرد خود را انتخاب کند.

زنانه و مردانه

خانم ها و آقایان رایحه های متفاوتی را دوست دارند. نوع دسته بندی عطرهای زنانه و مردانه نیز بیشتر براساس همین دو مقوله صورت می گیرد. خانم ها بیشتر عطرهای ملایم همچون گل و میوه را دوست دارند. در حالی که آقایان عطرهای تند و تهاجمی را می پسندند.

ادکلن مردانه و زنانه

همچنین طراحی شیشه عطر زنانه و مردانه متفاوت است. در مجموع اشکالی ندارد که آقایان از عطرهای زنانه و بانوان از عطرهای مردانه استفاده کنند. برای مثال ممکن است آقایی دوست داشته باشد از بوهای ملایم و شیرین استفاده کند. شاید هم خانمی تمایل به استفاده از رایحه های مردانه داشت باشد.

نوع پوست بدن شما

اگر دارای پوست چرب و مرطوب هستید، چربی و عرق بدن شما ممکن است در رایحه ادکلن تأثیرگذار باشد. از طرفی پوست خشک نیز ممکن است باعث شود که بوی عطر سریع از برود. بنابراین افراد دارای پوست ملایم با میزان تعریق طبیعی بهترین لذت را از عطر و ادکلن خود خواهند برد.

بهترین ادکلن های مردانه

انتخاب بهترین ادکلن مردانه کار بسیار دشواری است. نمی توان از میان خیل عظیم محصولات چند مورد خاص را انتخاب کرد. با این وجود تمام سعی خود را کرده ایم که برای همه افراد و سلیقه ها با قدرت خرید متفاوت گزینه هایی را پیشنهاد دهیم.

بهترین ادکلن های مردانه

بیشتر این محصولات را می توانید در فروشگاه های اینترنتی یا به صورت حضوری پیدا کنید. تمرکز ما بیشتر بر ادوتویلت ها بوده است که کاربرد زیادی دارند و قیمتشان بسیار منطقی است. در ضمن این محصولات ترتیب خاصی ندارند و انتخاب های ما بر اساس بهترین ها لیست نشده اند.

ادو تویلت مردانه بربری (Brit Rhythm Intense)

برند بربری ساخت انگلستان است و محصولات بسیار با کیفیتی دارد. این محصول نیز یکی از ادو تویلت های بی نظیر کمپانی بربری است.

  • نوع رایحه: تند، خنک
  • ساختار رایحه: میوه، ادویه، چوب، گیاهان معطر، چرم

ادکلن مردانه بربری

ادو تویلت مردانه بولگاری (Aqva Pour Homme)

برند خوش نام و مشهور بولگاری زاده ایتالیا است و تخصص آن در ساخت طلا و جواهرات است. با این وجود، انواع عطرهای بولگاری زبانزد خاص و عام هستند. این ادو تویلت نیز یکی از محصولات بسیار با کیفیت بولگاری است.

  • نوع رایحه: خنک، شیرین
  • ساختار رایحه: مرکبات، گل، میوه، اقیانوس، گیاهان معطر، خاک و زمین، چوب

تستر ادو تویلت مردانه جورجیو آرمانی (Acqua di Gio)

محصولات جورجیو آرمانی نیز معمولاً دارای قیمت بسیار بالایی هستند. اما این محصول قیمت منطقی و کیفیت مناسبی دارد. جورجیو آرمانی نیز ساخت کشور ایتالیاست.

  • نوع رایحه: شیرین، تند، خنک، خوراکی، طبیعت، گل
  • ساختار رایحه: میوه، ادویه، چوب، مرکبات، خاک و زمین، اقیانوس، گیاهان معطر، گل

ادکلن مردانه جورجیو آرمانی

ادو تویلت مردانه مون بلان (Legend)

این محصول فرانسوی نیز دارای رایحه بسیار دلنشینی است و قیمت آن نیز نسبتاً مناسب است.

  • نوع رایحه: خنک، شیرین
  • ساختار رایحه: مرکبات، گل، میوه، گیاهان معطر، چوب

ادو تویلت مردانه داویدف (Zino)

برند دیویدف در تولید عطر بسیار شهرت دارد و مقر اصلی آن در کشور سوئیس قرار گرفته است. ادو تویلت مردانه داویدف (Zino) نیز در ردۀ بهترین ادکلن های مردانه با ماندگاری بالا شناخته شده است.

  • نوع رایحه: تلخ، گل، خوراکی، طبیعت، تند
  • ساختار رایحه: مرکبات، گل، گیاهان معطر، وانیل، چوب

ادو تویلت مردانه ورساچه (Versace Pour Homme)

نام ورساچه با محصولات لوکس و با کیفیت پیوند خورده است و بدون شک عطر و طیف عظیمی از بهترین ادکلن های مردانه نیز تحت نظر این برند تولید می شوند. البته بدون شک به همان نسبت نیز قیمت محصولات ورساچه بالا است. ورساچه ساخت کشور ایتالیا است.

  • نوع رایحه: شیرین، تند، خنک، خوراکی، طبیعت، گل
  • ساختار رایحه: میوه، چوب، مرکبات، خاک و زمین، اقیانوس، گیاهان معطر، گل

ادکلن مردانه ورساچه

ادو تویلت مردانه گای لاروش (Drakkar Noir)

گای لاروش نیز یک برند فرانسوی در زمینه مد، کالاهای لوکس و عطر است. این محصول گای لاروش دارای کیفیت بسیار بالایی است.

  • نوع رایحه: گرم، طبیعت
  • ساختار رایحه: چوب، چرم

ادو تویلت مردانه هوگو باس (Hugo Just Different)

هوگو باس شاید یکی از نام آشناترین عطرهای موجود کشور ما باشد و محصولات این کمپانی (از اصل و تقلبی) در آرایشگاه های کشور یافت می شود. این محصول جذاب هوگو باس را حتماً امتحان کنید.

  • نوع رایحه: تند، تلخ، خنک، طبیعت
  • ساختار رایحه: میوه، چوب، خاک و زمین، گیاهان معطر

ادکلن مردانه هوگو باس

تستر ادو تویلت مردانه کارولینا هررا (Men NYC 212)

تنها تفاوت محصولات تستر با محصولات اصلی و اورجینال در جزئیات بسته بندی و شیشه است. برای مثال ممکن است شرکتی برای صرفه جویی و کاهش قیمت نهایی محصول خود، جعبه، درب شیشه و حتی اسپری آن را حذف کند. ممکن است کیفیت جعبه و بسته بندی را کاهش دهد. بدین ترتیب قیمت نهایی محصول کمتر خواهد بود.

اما اطمینان داشته باشید، در برندهای معتبر کیفیت عطر در نسخه تستر دقیقاً مشابه نسخه اورجینال است. این محصول شرکت آمریکایی کارولینا نیز نسخه تستر ادو تویلت بسیار با کیفیتی است که بدون شک از بوی آن لذت خواهید برد.

  • نوع رایحه: تند، تلخ، خنک
  • ساختار رایحه: ادویه، چوب، مرکبات، گیاهان معطر، گل

ادو تویلت مردانه دیویدف (Cool Water)

ادو تویلت مردانه دیویدف (Cool Water) یکی از بهترین ادکلن های مردانه در بازار است. علت محبوبیت این ادو تویلت نوع ریحه و ماندگاری بالای آن است.

  • نوع رایحه: تند، خنک، خوراکی، طبیعت، گل
  • ساختار رایحه: چوب، اسموکی، اقیانوس، گیاهان معطر، گل

ادو تویلت مردانه لاکاست (Essential)

تقریباً همه ما با علامت تمساح لاگوست آشنایی داریم و محصولات این شرکت نیز سال های زیادی است توسط ایرانی ها استفاده می شود. محصولات اصل این برند فرانسوی نیز دارای کیفیت بسیار بالایی هستند.

  • نوع رایحه: شیرین، تند، خوراکی، طبیعت، گل
  • ساختار رایحه: میوه، ادویه، چوب، مرکبات، خاک و زمین، گیاهان معطر، گل

ادکلن مردانه لاکاست

ادو تویلت مردانه دولچه اند گابانا (Pour Homme)

دولچه اند گابانا یک برند ایتالیایی است و عطرهای این شرکت نیز از شهرت بسیار بالایی برخوردارند. بدون شک یکی از برندهای خوش آوازه ای که در کشور ما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، دولچه اند گابانا است. دقت کنید که محصولات اصل این کمپانی را تهیه کنید.

  • نوع رایحه: شیرین، تند، خنک، خوراکی، طبیعت
  • ساختار رایحه: میوه، ادویه، چوب، مرکبات، اسموکی، گیاهان معطر

پرفیوم مردانه جورجیو آرمانی (Acqua Di Gio Profumo)

  • نوع رایحه: شیرین، تند، خنک، خوراکی، طبیعت، گل
  • ساختار رایحه: ادویه، مرکبات، اسموکی، خاک و زمین، اقیانوس، گیاهان معطر، گل

ادو تویلت مردانه ایو سن لورن (L’Homme Libre)

ایو سن لورن برند فرانسوی فعال در زمینه مد، لوازم آرایشی و البته عطر است. این ادو تویلت ایو سن لورن با اینکه قیمت نسبتاً بالایی دارد اما دارای رایحه بسیار جذاب و دلنشینی است.

  • نوع رایحه: شیرین، تند، خنک، خوراکی، طبیعت
  • ساختار رایحه: ادویه، چوب، مرکبات، اقیانوس، گیاهان معطر

ادکلن مردانه ایو سن لورن

ادو تویلت مردانه آزارو (Azzaro Pour Homme Elixir)

برند آزارو تولید کشور فرانسه است. این مدل نیز یکی از عطرهای پرفروش و محبوب این کمپانی فرانسوی است.

  • نوع رایحه: شیرین، تند، گرم، خوراکی، طبیعت، شرقی، گل
  • ساختار رایحه: میوه، وانیل، مرکبات، صمغ، گیاهان معطر، گل

ادو پرفیوم مردانه ورساچه (Pour Homme Oud Noir)

ادو پرفیوم مردانه ورساچه (Pour Homme Oud Noir) یکی از ادکلن های مردانه با ماندگاری بالا به حساب می آید. نوع رایحه و ساختار آن در این ماندگاری اثر قابل توجهی دارد.

  • نوع رایحه: تند، تلخ، گرم، طبیعت، شرقی
  • ساختار رایحه: ادویه، چوب، گیاهان معطر، چرم

ادو تویلت مردانه بولگاری (Aqva Pour Homme)

  • نوع رایحه: خنک، شیرین
  • ساختار رایحه: مرکبات، گل، میوه، اقیانوس، گیاهان معطر، خاک و زمین، چوب

ادکلن مردانه بولگاری

ادو پرفیوم مردانه والنتینو (Uomo Noir Absolu)

برند ایتالیایی والنتینو نیز محصولات بسیار خوشبویی دارد که این ادو پرفیوم را در بین بهترین ادکلن های مردانه این شرکت برای شما انتخاب کرده ایم. شما می توانید ادو پرفیوم مردانه والنتینو (Uomo Noir Absolu) را با خصوصیات زیر استفاده کنید.

  • نوع رایحه: گرم
  • ساختار رایحه: چوب، گیاهان معطر

ادو پرفیوم جیبی مردانه ژک ساف (Victor)

ژک ساف یک برند ایرانی است و محصولات آن در حقیقت از کیفیت خوبی برخوردار است. ادو پرفیوم جیبی (Victor) این برند نیز طرفداران بسیاری دارد. به نحوی که  هیجان خاصی را در شما ایجاد می کند. نکته قابل توجه در خصوص این محصول قیمت پایین و قابلیت حمل آن است.

هرچند طبق گفته سازنده این عطر، محصول آنها یک ادو پرفیوم است، اما به نظر می رسد ماندگاری آن زیاد نباشد و احتمالاً با ماندگاری کمتری روبرو خواهید بود. اما با توجه به قیمت معقول آن بدون شک انتخاب خوبی خواهید داشت.

  • نوع رایحه: شیرین، تند، گرم

عطر جیبی مردانه ژک ساف

ادو پرفیوم مردانه بولگاری (Le Gemme Tygar)

  • نوع رایحه: تند، تلخ، خنک
  • ساختار رایحه: چوب، مرکبات

جمع بندی

محصولاتی که در این مطلب معرفی شد، به عنوان بهترین ادکلن های مردانه موجود در بازار به حساب می آیند، اما محصولات بهتری نیز در بازه های قیمت متفاوت موجود است. زیرا عطر یک مقوله کاملاً سلیقه ای است و ممکن است انتخاب شما متفاوت از انتخاب ما باشد.

برای همین درخواست می کنیم که شما نیز بهترین ادکلن های مردانه خود را در بخش دیدگاه ها با ما و دیگر دوستان خود در میان بگذارید. همچنین اگر تجربه استفاده از یکی از محصولات این لیست را دارید، خوشحال می شویم که تجربه استفاده خود را عنوان کنید.

ضمنا در پایان پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در مورد معرفی بهترین ادکلن های زنانه نوشته ایم را هم بخوانید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای ها: 11

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا