همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیباییراهنمای خرید لوازم آرایشی

ست لوازم بهداشتی زنانه شامل چه مواردی است؟

برای اینکه فوق العاده به نظر برسید، به ست لوازم بهداشتی زنانه نیاز دارید. محصولات بهداشتی و زیبایی برای هر بانویی ضروری است، زیرا نشان دهنده تمیزی، جذابیت و شخصیت هستند. با شناخت انواع لوازم بهداشتی و زیبایی می‌توانید یک ست کامل برای خود داشته باشید. با این که در بازار محصولاتی بهداشتی در قالب ست فروخته می‌شوند، اما بهتر است لوازم داخل ست را بررسی کنید. در این بررسی به طور کامل در مورد ست لوازم بهداشتی زنانه صحبت می‌کنیم.

ست لوازم بهداشتی زنانه

در ادامه برخی از مواردی که باید در ست لوازم بهداشتی زنانه وجود داشته باشد را با هم مرور خواهیم کرد.

1- پاک کننده آرایش

شما بدون شک به یک پاک کننده آرایش در ست لوازم بهداشتی زنانه نیاز دارید. اولین قانون مراقبت از پوست، پاک کردن آرایش و تمیز کردن صورت قبل از خواب است. اما این تنها کاربرد پاک کننده آرایش با کیفیت نیست! شما همچنین از آن برای پاک کردن لک‌های ریمل یا خط چشم، پاک کردن نمونه‌ها و کمرنگ کردن رژگونه یا برنز کننده استفاده خواهید کرد. تعداد زیادی در بازار وجود دارند، اما یک محصول آرایشی مناسب پوست شما عالی خواهد بود.

2- شامپو نرم کننده

یک شامپو و نرم کننده خوب به طور کامل روال زیبایی شما را تغییر می‌دهد. شامپو و نرم کننده برخی از مهم‌ترین محصولاتی هستند که روی موهای خود قرار می‌دهید.

آنها بیش از هر چیز شما را برای یک روز خوب مو آماده می‌کنند. در حالی که نیازی به خرج کردن پول زیادی ندارید، باید روی محصولی سرمایه گذاری کنید که برای نوع موهای شما مناسب باشد. شامپو نرم کننده باید به صافی، درخشندگی، حجم دهندگی و تقویت کنندگی است و بدون نیاز به کار اضافی به موهایتان حالتی عالی می‌دهد.

شامپو و نرم کننده

3- شامپو خشک

وقتی صحبت از مو شد، زمانی که شما در حال ساخت شامپوی خشک خود هستید، ضروری است. نه تنها هر گونه چربی یا چربی روی پوست سر شما را کاهش می‌دهد، استایل شما را طولانی‌تر می‌کند و به موهای شما حجم و بافت می‌بخشد. اما همه آنها یکسان خلق نشده‌اند. مهم است که یکی را انتخاب کنید که باعث تجمع بیش از حد یا ایجاد گچ سفیدی روی ریشه شما نشود.

4- ریمل بلند کننده و حجم دهنده

کلید یک آرایش عالی همیشه ریمل است. چشمان شما را زیبا می‌کند و باعث می‌شود که شما بیدار به نظر برسید، حتی زمانی که هیچ چیز دیگری نپوشیده‌اید. اگر فقط یک ریمل در مجموعه خود می‌خواهید، ریملی را انتخاب کنید که هم بلند کننده و هم حجم دهنده باشد. این کار مژه‌های شما را بلند و ضخیم می‌کند و در تمام طول روز مژه شما را در جای خود نگه می‌دارد.

5- پالت سایه چشم خنثی

صرف نظر از اینکه چه مقدار سایه چشم به صورت روزانه استفاده می‌کنید، داشتن حداقل یک گزینه در مجموعه خود برای ایجاد ظاهری برای روز و شب کمک می‌کند. یکی از نکات کلیدی این است که مطمئن شوید پالتی که انتخاب می‌کنید مانند پالت لورا گلار، دارای طیف خوبی از سایه‌های روشن تا پر رنگ و تیره است، بنابراین می‌توانید بدون نیاز به پالت‌های معمولی، از یک محصول عالی و همه کاره بهره ببرید.

ست لوازم بهداشتی زنانه شامل چه مواردی است؟

6- کرم شب

روتین مراقبت از پوست شما در شب زمانی است که از تمام لایه بردارها و اسیدها و رتینول‌ها استفاده می‌کنید که پوست شما را خشک می‌کنند و باعث تحریک می‌شوند، اما این نکته در روتین شما نیز هست که می‌توانید از محصولاتی که ضخیم‌تر و نرم کننده‌تر هستند استفاده کنید. فقط قبل از رفتن به خواب اگر می‌خواهید روتین مراقبت از پوست خود را بهبود ببخشید و آن را کمی مجلل‌تر کنید، کرم شب همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

7- کرم دور چشم

بسیاری از ما می‌دانیم که چرا در روتین‌های مراقبت از پوست خود به پاک کننده یا مرطوب کننده نیاز داریم، اما اگر چیزی را از دست داده‌اید، آن کرم دور چشم است. زیر چشم نازک‌ترین پوست صورت ما است، معمولاً به این معنی است که آنها خشک‌ترین پوست هستند و به بیشترین کمک نیاز دارند. مرطوب کننده شبانه شما معمولاً می‌تواند این کار را انجام دهد.

8- مرطوب کننده روزانه

مرطوب کننده‌های شبانه شما احتمالاً برای استفاده در زیر آرایش و SPF کمی شدیدتر هستند. داشتن مرطوب ‌کننده‌ای که می‌توانید به‌عنوان آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید که به سرعت جذب می‌شود، اما بین هر گونه آرایش خشک کننده یا مسدود کننده منافذ، روتین مراقبت از پوست صبحگاهی شما را بسیار بهتر می‌کند، در روتین شما ضروری است. من در استفاده از مرطوب ‌کننده صبحگاهی در روتین خود قبل از آرایش، متوجه جوش‌های کمتری شده‌ام.

مرطوب کننده روزانه

9- نرم کننده مژه

اگر قلباً عاشق زیبایی هستید، احتمالاً از امتحان فرمول‌ها و محصولات جدید و نوآورانه بر خلاف هر چیز دیگری که قبلاً دارید یا درباره آن شنیده‌اید لذت می‌برید. این نرم‌ کننده مژه که به شما کمک می‌کند در طول زمان به مژه‌هایی پرتر و قوی‌تر برسید، یکی از جالب‌ترین محصولاتی است که دیده‌ام. این چیزی نیست که من به تنهایی آن را انتخاب کنم.

محصولات بهداشتی زنانه

گزینه‌های محصولات بهداشتی زنانه در طول سال‌ها رشد کرده‌اند. بسیاری از زنان به یاد دارند زمانی که پدها و تامپون‌های یکبار مصرف تنها گزینه‌های بازار بودند. برخی ممکن است زمانی را به یاد بیاورند که چیزی به نام اپلیکاتور روی تامپون وجود نداشت و پدها چسب نداشتند. اما همه چیز تغییر می‌کند.

چه در حال ارزیابی مجدد نیازهای بهداشتی خود باشید و چه به جوانی که به تازگی وارد دوران باروری خود شده است کمک می‌کنید تا تصمیم بگیرد کدام محصول برای او مناسب است، شاید بخواهید آنچه که در دسترس است را بررسی کنید.

هدف مرکز سلامت زنان جوان آموزش دادن به زنان جوان در مورد مسائلی است که بر آنها تأثیر می‌گذارد، از جمله بهداشت قاعدگی، اما اگر کنجکاو هستید در مورد انواع محصولات بهداشتی زنانه موجود امروزی بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

1- پدهای قاعدگی

پدهای قاعدگی در لباس زیر قرار داده می‌شوند تا خون را پس از خروج از واژن گرفته و جذب کنند. اکثر پدها این کار را با چسبی انجام می‌دهند که به لباس زیر می‌چسبد اما می‌توان به راحتی برای دور انداختن آن را جدا کرد. پدهای قاعدگی در طیف وسیعی از اندازه‌ها و طول‌ها موجود هستند تا سطوح مختلف جریان قاعدگی و زنان با اندازه‌های مختلف را در خود جای دهند. آنها می‌توانند بسیار نازک باشند و از آنها به عنوان لایه شورت یا ضخیم‌تر و جاذب‌تر یاد می‌شود.

دختران جوانی که به ‌تازگی چرخه‌های قاعدگی خود را شروع می‌کنند ممکن است با یک پد خارجی قاعدگی به جای یک محصول داخلی مانند تامپون احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

پدهای قاعدگی سنتی که از داروخانه‌ها خریداری می‌کنید یکبار مصرف هستند و پس از استفاده باید دور انداخته شوند. این به این معنی است که آنها مقدار قابل توجهی زباله ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود در میان برخی از زنان مراقب محیط زیست یا موازین سلامتی محبوبیت نداشته باشند.

علاوه بر این، در حال یادگیری این موضوع هستیم که پنبه و ابریشم مصنوعی که در اکثر پدهای قاعدگی استفاده می‌شوند، ممکن است حاوی مواد شیمیایی ناشناخته باشند. اگر جذب خارجی را به یک محصول داخلی ترجیح می‌دهید، گزینه‌هایی وجود دارند که برای بدن و محیط زیست شما دوستانه‌تر هستند.

پدهای پنبه‌ای طبیعی، ارگانیک و سفید نشده در سال‌های اخیر به طور گسترده ای در دسترس قرار گرفته‌اند. گزینه دیگر یک پد پنبه‌ای قابل استفاده مجدد است که مانند یک پد معمولی استفاده می‌شود اما بعد از هر بار استفاده شسته و خشک می‌شود تا بعداً دوباره استفاده شود. پد قابل استفاده مجدد معمولاً دارای یک آستر برای جذب خون قاعدگی و یک نگهدارنده برای اتصال آن به لباس زیر است.

لاینر با دست یا در ماشین شسته می‌شود تا بتوان بارها و بارها از آن استفاده کرد. این لنت‌ها در اندازه‌ها و قدرت‌های مختلف و با پنبه ارگانیک نیز عرضه می‌شوند. می‌توانید گزینه‌هایی برای پدهای پنبه ای قابل استفاده مجدد را به صورت آنلاین پیدا کنید.

محصولات بهداشتی زنانه

2- تامپون

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین انواع محصولات بهداشتی زنانه تامپون است. این محصول بهداشتی داخلی برای جذب خون قاعدگی وارد واژن می‌شود. برخی از زنان تامپون را به پد ترجیح می‌دهند، زیرا خون در داخل جذب می‌شود و اگر با فرکانس مناسب تعویض شود، آشفتگی کمتری ایجاد می‌کند. بسیاری از زنان همچنین با استفاده از یک محصول داخلی مانند تامپون، احساس راحتی بیشتری در ورزش و شنا دارند.

تامپون‌ها به ‌طور گسترده در فروشگاه‌ها در دسترس هستند و برخی از حمام‌های عمومی دستگاه‌هایی دارند که آنها را می‌فروشند، اگرچه این روش رو به کاهش است. تامپون‌ها معمولاً از پنبه، ابریشم مصنوعی یا ترکیبی ساخته می‌شوند. آنها می‌توانند با اپلیکاتور برای کمک به جاگذاری یا بدون اپلیکاتور که نیاز به قرار دادن با انگشتان دارد ارائه شوند.

اپلیکاتورها می‌توانند از پلاستیک، مقوا یا سایر مواد گیاهی ساخته شوند. تامپون‌ها در اندازه‌ها یا قابلیت‌های جذب متفاوتی برای سازگاری با سطوح مختلف جریان قاعدگی دارند. مانند پدهای قاعدگی، تامپون‌ها یکبار مصرف هستند و به خصوص در سیستم‌های سپتیک نباید در توالت ریخته شوند. از آنجایی که یکبار مصرف هستند، دوستدار محیط زیست محسوب نمی‌شوند.

نگرانی‌هایی به خصوص در سال‌های اخیر در مورد مواد شیمیایی موجود در تامپون و اثرات احتمالی آنها ابراز شده است. از آنجایی که تامپون در واژن قرار می‌گیرد، نگرانی در مورد قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ناشناخته حتی بیشتر از پدهای قاعدگی است. با توجه به این نگرانی‌ها، تامپون‌های ارگانیک و سفید نشده زیادی در بازار وجود دارند.

مارک‌های طبیعی و ارگانیک را می‌توانید در سوپرمارکت‌های زنجیره ای بزرگتر، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی طبیعی و آنلاین پیدا کنید. برخی از شرکت‌ها خدمات اشتراک مکرر را ارائه می‌دهند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید هنگام استفاده از تامپون، خطر بسیار کمی از وضعیتی به نام سندرم شوک سمی (TSS) وجود دارد، اما این خطر بسیار کم است.

ست لوازم بهداشتی زنانه شامل چه مواردی است؟

3- کاپ قاعدگی

فنجان قاعدگی نوعی از محصولات دوره داخلی است که به جای تامپون استفاده می‌شود. به جای جذب خون مانند تامپون، یک کاپ قاعدگی خون قاعدگی را جمع آوری کرده و حاوی خون قاعدگی برای جلوگیری از خروج آن از واژن است. برای دفع خون، کاربر یک زبانه را می‌کشد تا فنجان را خارج کند و خون را معمولاً در توالت بریزد. یک فنجان قاعدگی معمولاً از سیلیکون یا لاستیک درجه پزشکی ساخته شده است که برای قرار دادن در واژن مناسب است.

مواد منعطف این امکان را فراهم می‌کنند تا کاپ تا شده و وارد شود. اکثر کاپ‌های قاعدگی قابل استفاده مجدد هستند، به این معنی که کاربران می‌توانند آنها را در فاصله زمانی بین استفاده تمیز کنند و قبل از اینکه تعویض شوند، آنها را برای بسیاری از دوره‌های قاعدگی نگه دارند.

اگر به درستی مراقبت کنید و آنها را به درستی تمیز کنید، می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند. این موضوع آنها را به گزینه ای سازگار با محیط زیست برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال جایگزینی برای تامپون هستند.

این محصولات مانند تامپون‌ها با سندرم شوک سمی (TSS)  مرتبط نیستند. هنگام تغییر از محصولات بهداشتی زنانه یکبارمصرف به کاپ قاعدگی، ممکن است یک منحنی یادگیری وجود داشته باشد، اما بسیاری از زنان به آنها قسم می‌خورند و می‌گویند ارزش آن را دارد که بدانیم. این کاپ‌ها بر اساس میزان جریان و اینکه آیا زایمان طبیعی داشته‌اید در اندازه‌های مختلف هستند. از برندهای معروف تولید کننده این محصول می‌توان به (DivaCup) و (Moon Cup) اشاره کرد.

4- شورت پریود

یک جایگزین جدید برای محصولات بهداشتی زنانه یکبار مصرف، شورت پریود است. این لباس‌های زیر مخصوص برای جذب خون قاعدگی بدون استفاده از یک پد پنبه‌ای طراحی شده‌اند. فاق شورت با چهار لایه مواد تقویت شده است که جریان نور یا متوسط را جذب می‌کند.

برخی از زنان ترجیح می‌دهند این لباس‌ها را همراه با تامپون بپوشند تا لباس زیر معمولی با آستر ایمنی و برخی از زنان تنها با پوشیدن لباس زیر احساس راحتی می‌کنند. این پارچه به گونه ای طراحی شده است که نشت، مقاوم در برابر بو، بدون لک و کاملاً قابل شستشو باشد.

یکی از اشکالات شورت‌های پریود این است که گران هستند. با این حال، اغلب معاملات یا تخفیف‌هایی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید و چون کاملاً قابل شستشو و قابل استفاده مجدد هستند، ضایعات را از بین می‌برند و پدهای یکبار مصرفی که در حال حاضر خریداری می‌کنید را جایگزین می‌کنند.

 لوازم بهداشتی زنانه

کلام آخر

در این مطلب ست لوازم بهداشتی زنانه را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید. فقط یادتان باشد که لوازم باکیفیت و شناخته شده را تهیه کنید تا از سلامت بدنی خود مطمئن شوید. کلیه وسایل بهداشتی و زیبایی باید در بسته بندی سالم به فروش برسند و همچنین تاریخ تولیدشان جدید باشد. در هر صورت، با خرید لوازم بهداشتی و زیبایی می‌توانید به نظافت و زیبایی خود رسیدگی کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.5 / 5. تعداد رای ها: 13

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا