همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیباییراهنمای خرید لوازم آرایشی

کاربرد انواع کانسیلر چیست؟ کدام مدل بهتر است؟

بانوان دغدغه زیادی برای داشتن پوستی صاف، بدون لک، چین و چروک و جای جوش دارند. بنابراین روش های زیادی را امتحان کرده تا پوست صاف و زیبایی داشته باشند. یکی از این روش ها برای داشتن پوستی زیبا و یکدست، استفاده از انواع کانسیلر است. نظر شما در مورد کانسیلر چیست؟ آیا شما هم از کانسیلر برای پوشاندن لکه ها و جوش های صورت خود استفاده می کنید؟ کاربرد انواع کانسیلر را می دانید؟

کانسیلر یکی از لوازم مهم آرایشی برای بانوان است که پوست صورت را صاف و یکدست کرده و صورت را برای آرایش حاضر می کند. در ادامه مقاله شما را با کاربرد انواع کانسیلر آشنا خواهیم کرد، با ما در مجلۀ مد و زیبایی اپریشم همراه باشید.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر چیست؟

کانسیلر کرم پودری فشرده شده با غلظت بالاست که مشکلات پوستی را به خوبی می پوشاند. در واقع کانسیلر یکی از بهترین و مهمترین محصولات آرایشی برای پوشش لکه های پوستی مختلف، تیرگی اطراف چشم و چین و چروک در بین لوازم آرایشی است. این محصول آرایشی جذاب در سال 1928 توسط لیدیا الری ساخته و تولید شده است.

کانسیلر تأثیر فوق العاده ای بر پوست صورت دارد و با پوششی که روی پوست ایجاد می کند زیبایی صورت چندین برابر می کند. خانم ها از کانسیلر به صورت جامد و نیمه جامد زیر پنکیک یا کرم پودر استفاده می کنند.

در انتخاب رنگ کانسیلر دقت کنید زیرا با انتخاب رنگ اشتباه در زیر کرم پودر، لکه های پوستی بیشتر نشان داده می شوند. پس بهتر است رنگی که یک درجه از کرم پودر روشن تر است را برای پوشش صورت انتخاب کنید.

کانسیلر کرم پودری

کاربرد انواع کانسیلر

کانسیلرها در دو نوع جامد و مایع هستند و خانم ها از هر نوع برای پوست های متفاوت استفاده می کنند. در ادامۀ مقاله به توضیح دربارۀ کاربرد انواع کانسیلر می پردازیم.

کاربرد انواع کانسیلر مایع برای انواع پوست ها

این نوع از کانسیلر ها شبیه کرم پودر های مایع هستند و برای انواع پوست ها کاربرد دارند. کانسیلر مایع بافت سبکی دارد و پوششی صاف و یکدست روی پوست صورت ایجاد می کند و لکه های پوستی را به خوبی می پوشاند. همچنین کانسیلر مایع حالت مات روی پوست صورت ایجاد می کند و ماندگاری بالایی روی پوست دارد.

کانسیلر مایع

کانسیلر کرمی

این نوع کانسیلر درون یک پالت کوچک فشرده شده است. کانسیلر کرمی برای پوست‌های نرمال و معمولی، خشک، مختلط و حساس قابل استفاده است. جالب است بدانید که کانسیلر کرمی، پوشش خوبی بر روی پوست ایجاد می کند و شما می توانید تیرگی‌ و لک‌های پوستی خود را به راحتی بپوشانید . دقت کنید که این کانسیلر برای استفادۀ روزانه مناسب است.

کانسیلر کرمی

کانسیلر قلی چه کاربردی دارد؟

کانسیلر قلمی شبیه خط چشم‌های مدادی است و پوشش کمی روی پوست ایجاد می کند. این کانسیلر برای پوست های دارای جای جوش‌ ریز و کوچک در اطراف لب و ابرو بسیار مناسب است.

کانسیلر قلمی

کانسیلر استیکی یا ماتیکی

این کانسیلر شبیه رژ لب هاست و بافتی نیمه جامد و ضخیم دارد. خانم ها برای پوست های نرمال، خشک و حساس خود می توانند از این نوع کانسیلر استفاده کنند. کانسیلرهای استیکی یا ماتیکی برای اطراف چشم، لب و بینی مناسب هستند.

ماتیکی

کانسیلر پودری یکی از بهترین کانسیلر ها

کانسیلر پودری یکی از بهترین کانسیلرهاست که در بسته بندی های کوچک قرار دارد. ضمناً کانسیلرهای پودری پوشش‌ کمی روی پوست ایجاد می کنند و برای پوست هایی که جای جوش، لکه های پوستی و چین و چروک دارند مناسب نیست.

کانسیلر

تنوع رنگ در کانسیلر چه کاربردی دارد؟

از هر رنگ کانسیلر برای از بین بردن و پوشاندن لکه‌های مختلف پوست استفاده می شود. در ادامۀ مطلب کاربرد رنگ‌های مختلف کانسیلر را توضیح می دهیم.

  • نارنجی: لک های روی پوست‌های تیره را کمرنگ می کند.
  • بنفش: باعث خنثی شدن زردی پوست می شود.
  • سبز: این کانسیلر قرمزی و جای جوش را از روی پوست محو می کند.
  • صورتی: استفاده از کانسیلر با رنگ صورتی باعث شادابی و رفع خستگی پوست می شود.
  • زرد: این رنگ کبودی و سیاهی دور چشم را از بین می برد.
  • قرمز: کانسیلر قرمز رنگ سیاهی دور چشم و لکه‌های تیره روی پوست‌های خیلی تیره را می پوشاند.

کانسیلرهای رنگی

کانسیلر چه کاربردی دارد؟

کانسیلرها کاربردهای زیادی دارند که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

آماده سازی پوست صورت

پوست صورت را قبل از انجام هرگونه آرایشی ابتدا پاک سازی و لایه برداری کنید. سپس از نرم کننده های آبرسان استفاده کنید تا پوست صورت شما برای آرایش آماده شود، بعد پرایمر را به پوست خود اضافه کرده و مراحل بعدی آرایش را انجام دهید.

کانسیلر چه کاربردی دارد؟

استفاده از کانسلیر برای زیر چشم

یکی از دغدغه های بانوان برطرف کردن کبودی و گودی زیر چشم است زیرا چهره را خسته، بی حال و مسن نشان می دهد. یکی از بهترین روش ها برای پوشش کبودی و گودی اطراف چشم استفاده از کانسیلر هاست. کانسیلر تیرگی و کبودی اطراف و زیر چشم را از بین می برد و چهرۀ بانوان را زیبا و جوان تر نشان می دهد. بنابراین باید آن را به صورت چند نقطه در اطراف چشم بکشید. سپس با استفاده از یک براش نرم آن را محو کنید.

استفاده از کانسلیر برای زیر چشم

حجم بخشیدن به مژه‌ها

حجم دادن به مژه ها یکی دیگر از انواع کاربرد کانسیلر است. افرادی که مژه های کم حجم و کم پشت دارند بهتر از کانسیلر استفاده کنند. بنابراین باید قبل از ریمل زدن مقدار کمی کانسیلر مایع به مژه ها بزنید. پس از خشک شدن کانسیلر ریمل را به مژه ها اضافه نمایید. استفاده از کانسیلر بر روی مژه ها باعث می شود ریمل به خوبی روی مژه ها قرار گیرد و حجیم تر شود.

حجم بخشیدن به مژه‌ها

کاربرد انواع کانسیلر برای زاویه دادن به ابروها

برای داشتن ابرو های زاویه دار و مرتب از کانسیلر مدادی استفاده کنید زیرا این کانسیلر ابرو های شما را مرتب و زیباتر می کند. کانسیلر مدادی نقص های ابرو را می پوشاند. بهتر است شما از این کانسیلر برای تمیز کردن مداد ابرو و ریمل اضافه هم استفاده کنید.

از بین بردن قرمزی اطراف بینی

اگر در اطراف پوست بینی قرمزی دارید، قبل از استفاده از کرم پودر، قرمزی اطراف بینی را با کانسیلر پنهان کنید.

افزایش دوام رژ بر روی لب ها

افزایش دوام رژ بر روی لب ها

کانسیلر بر روی لب‌ها شبیه به پرایمر عمل می کند و باعث دوام رنگ رژ بر روی لب می شود. برای زدن رژی با دوام در طول روز قبل از رژ زدن می توانید از کانسیلر استفاده کنید. به این صورت که ابتدا لب های خود را با نرم کننده چرب و مرطوب کرده و سپس از کانسیلر استفاده کنید.

کاربرد انواع کانسیلر برای کانتورینگ صورت

بهترین لوارم آرایشی برای کانتور کردن صورت استفاده از کانسیلر است. برای کانتورینگ صورت به کانسیلرهای روشن، تیره و رنگ طبیعی پوست نیاز دارید. با یک براش مخصوص کانسیلر را بر روی صورت پخش کنید. با استفاده از سه رنگ روشن، تیره و طبیعی کانسیلر، قسمت هایی از صورت را برجسته (گونه ها) و بینی را باریک تر کنید.

کانتورینگ

تفاوت کانتورینگ و کانسیلر

کانتورینگ و کانسیلر با هم تفاوت کمی دارند. کانسیلر، لکه های پوستی و عارضه های مختلف پوست را می پوشاند. کانتورینگ نوعی از آرایش بوده که با سایه های تیره رنگ، گونه ها برجسته تر و بینی باریک تر می شود. همچنین با استفاده از کانتورینگ در آرایش، پیشانی کوتاه تر می شود.

افزایش ماندگاری سایه چشم

کانسیلر را قبل از استفاده از سایه چشم استفاده کنید زیرا کانسیلر موجب ماندگاری بیشتر سایه در طول روز می شود.

پوشاندن آکنه‌ و جوش‌های صورت

پوشاندن آکنه‌ و جوش‌های صورت

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم کانسیلر بهترین پوشش برای انواع پوست هاست و لکه های تیره و مشکلات پوستی مانند آکنه و جای جوش را به خوبی می پوشاند.

ساخت مرطوب کننده رنگی با کانسیلر

مرطوب کردن پوست اهمیت زیادی دارد و از پوسته پوسته شدن و خشک شدن پوست جلوگیری می کند. برای داشتن مرطوب کننده ای که پوشانندگی خوبی داشته باشد، بهتر است کرم نرم کننده را با کمی کانسیلر مخلوط کرده و روزانه از این ترکیب شگفت انگیز استفاده کنید زیرا این ترکیب علاوه بر اینکه پوست را مرطوب می کند، لکه و نقص های پوستی را نیز به خوبی می پوشاند.

ساخت مرطوب کننده رنگی با کانسیلر

کاربرد انواع کانسیلر برای هایلایت کردن صورت

یکی دیگر از کاربرد انواع کانسیلر هایلات کردن صورت است. برای هایلایت کردن صورت با استفاده از کانسیلر، کانسیلری را انتخاب کنید که یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست‌ شما باشد. استفاده از کانسیلر همچنین قسمت‌هایی مانند گوشه‌های داخلی چشم، زیر استخوان ابرو، روی استخوان بینی و بالای لب را زیبا و جذاب تر می کند.

تفاوت های کرم پودر و کانسیلر چیست؟

خانم ها از لوازم آرایشی زیادی مانند کرم پودر، کانسیلر، پرایمر برای آرایش صورت خود استفاده می کنند. بنابراین بانوان با توجه به نوع پوست خود از کرم پودر استفاده می کنند زیرا کرم پودر متناسب رنگ پوست را یک دست می کند. همچنین از کانسیلر برای پوشاندن آکنه، جای جوش، لکه های پوستی و تیرگی های اطراف چشم نیز استفاده می شود. بنابراین پوشش دهی کانسیلر نسبت به کرم پودر بیشتر است.

کرم پودر و کانسیلر

در ضمن لازم است بدانید که باید ابتدا از کانسیلر روی پوست استفاده کرده و سپس از کرم پودر استفاده کنید.

ضمنا در مقاله ای دیگر در مجله اپریشم در مورد راهنمای خرید کرم پودر هم نوشته ایم. پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز از دست ندهید.

آیا کانسیلر برای پوست ضرر دارد؟

مصرف بیش از اندازه هر نوع لوازم آرایشی، عوارض جانبی خاصی دارد و کانسیلر هم از این قاعده مستثنی نیست. بهتر است از لوازم آرایشی مانند کانسیلر در مراسم‌ها و مهمانی‌ها استفاده کنید و از استفادۀ این محصول آرایشی برای مصارف روزانه خودداری نمایید زیرا با مصرف زیاد کانسیلر پوست صورت نازک و حساس می شود. از طرفی چین و چروک زیادی بر روی پوست به وجود می آید.

در این مورد پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در مورد بهترین کرم های ضد چروک تهیه کرده ایم را حتما مطالعه کنید.

برندهای معروف کانسیلر

  • نارس
  • استودیو فینیش مک
  • میبلین ایج ریوایند
  • میکاپ فور اور
  •  کانسیلر لانکوم
  • استی لادر
  • کانسیلر تارت
  • کت وان دی
  • کانسیلر اچ دی فتوژنیک نیکس

برندهای معروف کانسیلر

چند نکته در مورد کاربرد انواع کانسیلر که باید بدانید

  • از کانسیلر به عنوان کانتور نیز می توانید در آرایش صورت استفاده کنید.
  • استفاده از کانسیلر روی پوست باید به اندازه باشد زیرا مقدار زیاد آن موجب تعریق صورت می شود. همچنین موجب ریزش آرایش صورت و سنگینی آن روی پوست می شود.
  • برای دوام بیشتر کانسیلر از تثبیت کننده یا پنکیک استفاده نمایید.
  • برای تغییر فرم صورت می توانید از دو رنگ روشن و تیرۀ کانسیلر استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از کانسیلر یا هر نوع مواد آرایشی از کرم آبرسان و مرطوب کننده روی پوست استفاده کنید تا پوست آسیبی نبیند.

فرم صورت

نتیجه گیری

در این مقاله شما را با کاربرد انواع کانسیلر آشنا کردیم. بنابراین برای داشتن پوستی زیبا، یکدست و آرایشی دلربا هنگام خرید لوازم آرایشی به مواد اولیه و برند آنها دقت کرده و محصولات طبیعی و ارگانیک را تهیه نمایید. همچنین از کانسیلری استفاده کنید که فرمولاسیونی سبک و ماندگاری خوبی روی پوست داشته باشد و منافذ باز پوست را به خوبی بپوشاند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.6 / 5. تعداد رای ها: 14

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا