همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیباییبرندهای لوازم آرایشی

برند استی لادر محصول کدام کشور است؟ (معرفی استی لودر)

یکی از معروف ترین برندهای فعال در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی برند استی لادر است. استی لادر نام بنیان گذار آمریکایی این برند است که یکی از میلیاردرهای جهان به شمار می رفت. استی لادر فوت کرد اما برند استی لادر و داستان موفقیت او احتمالاً سرمشق بسیاری افراد خواهد بود. در این مطلب به معرفی برند استی لادر و البته بنیان گذار این برند معتبر آمریکایی خواهیم پرداخت. ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

تاریخچه برند استی لادر

اگر برای شما هم این سؤال مطرح است که استی لادر محصول کدام کشور است؟ باید بگوییم که شرکت استی لادر یکی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی است که در سال 1946 توسط استی لادر و همسرش در نیویورک بنیان نهاده شد. در سال 1948، استی لادر اولین فروشگاه خود را در خیابان پنجم نیویورک تأسیس کرد.

این برند در ابتدا فقط 4 محصول روغن پاکسازی پوست، لوسیون پوست، کرم چند منظوره روغنی و مجموعه کرم‌های پوستی را تولید و به بازار عرضه می‌کرد. اما تنوع محصولات این برند روز به روز بیشتر شد، به گونه ای که در سال 1960 اولین فروشگاه لوازم آرایشی آن در خارج از کشور و البته خارج از قاره آمریکای شمالی شروع به کار کرد.

این تصمیم جرقه ای بود برای این که برند استی لادر در کشورهای دیگر جهان نیز معرفی شود. پس از تأسیس فروشگاه در لندن، دفتر فروش لوازم آرایشی استی لادر در هنگ کنگ فعالیت خود را ادامه داد. محبوبیت این برند به حدی رسید که فروش آن در کشورهای مختلف گسترش پیدا کرد.

تاریخچه استی لادر

در سال 1964، استی لادر برند دیگری به نام آرامیس (Aramis) و البته به عنوان زیرمجموعه برند استی لادر، به بازار معرفی کرد. توجه آرامیس به عطرهای تند باعث شد که بر تولید محصولات ویژه آقایان تمرکز بیشتری داشته باشد.در سال 1967، همزمان با انتخاب خانم استی لادر به عنوان یکی از ده زن موفق سال آمریکا، برند کلینیک (Clinique) نیز ایجاد و به بازار معرفی شد.

همکاری طراحان معروف حوزه مد و فشن از جمله تافی هیلفایر، دونا کاران، مایکل کورس و تام فورد با استی لادر باعث رشد چشم گیر این برند در دهه 1990 شد. در همان سال‌‌ها بود که استی لادر اقدام به خریداری برند مک (MAC) و توسعه برندهای زیر مجموعه برند لادر کرد.

استی لادر از بسیاری لحاظ متفاوت است. علاوه بر شهرت بنیان گذار و شرکت او، محصولات این برند نیز بسیار با کیفیت و در سطح جهانی است. استی لادر نقاط عطف فراوانی در تاریخچه خود دارد که در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تاریخچه استی لادر

استی لودر ساخت کجاست؟

استِی لادر (Estée Lauder) یا برند استی لودر نام یک برند آمریکایی است. این برند در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی مشغول است. یکی از محصولاتی که گام های اول این برند با آن شروع شد، عطر استی لادر است و اکنون نیز یکی از محصولات برتر این شرکت آمریکایی است.

بنیان گذار برند استی لادر

بنیان گذار این برند، شرکت خود را با همین نام به ثبت رسانده است. شاید اینکه استی لودر کیست و چه نوع زندگی داشت، برای ما اهمیت آنچنانی نداشته باشد. آنچه مهم است، داستان جذاب و خواندنی او است. داستانی که در اینجا به دو نقطه عطف در آن اشاره خواهیم کرد.

بنیان گذار برند استی لادر

استی لادر (Estée Lauder) یکی از پیشگامان در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، متولد سال 1908 میلادی است. او در خانواده ای مهاجر به دنیا آمد که پدر خانواده کار خیاطی لباس‌های سفارشی را انجام می‌داد. استی در نوجوانی در مغازه لوازم سخت افزار پدر به او کمک می‌کرد و این باعث شد که درباره تبلیغات و جلب توجه مشتریان درس‌های زیادی یاد بگیرد.

استی عاشق زیبایی بود، از طرفی تحصیل در رشته شیمی، فعالیت حرفه ای در آن زمینه و راه اندازی آزمایشگاه شیمی خود، باعث شد که ایده‌های راه اندازی یک برند لوازم آرایشی را در سر بپروراند.

استی لادر، مؤسس برند استی لادر

همکاری استی لادر با آرایشگری به نام موریس و تحمل گوشه و کنایه‌های مشتریان موریس، او را به راه اندازی مارک استی لادر و کسب درآمد بسیار زیاد، بیشتر مصمم کرد. تلاش‌های او منجر به وقوع اتفاقاتی شد که در تاریخچه با بعضی از آنها آشنا شدید. وی در سال 2004 در یکی از مشهورترین محلات نیویورک مشهور به آپر ایست ساید (Upper East Side) دیده از جهان فرو بست.

وی تنها زن حاضر در لیست تأثیرگذارترین شخصیت های تجاری قرن بیستم مجله تایمز است.

سکانس اول: وقتی همه گفتند نه!

وی فعالیت خود را با تولید عطر استی لادر شروع کرد. هنگامی که شما محصولی برای فروش دارید، باید با شرکت های بزرگ در این زمینه صحبت کرده و رضایت آن‌ها را برای خرید جلب کنید. هنگامی که او با محصولات خود نزد صاحب شرکت های بزرگ می رفت، همگی جواب رد به او می دادند.

استی لودر

در این هنگام بسیاری از ما سرخورده شده و دست از تلاش برمی داریم. با خود می گوییم، احتمالاً محصول من ارزشش را ندارد، احتمالاً فقط وقتم را تلف می کنم، احتمالاً کسی خریدار محصول من نخواهد بود و یا در حال تلف کردن جوانی خود هستم.

ملاقاتی که به خوبی رقم خورد

همیشه افرادی پیدا می شوند که بذر ناامیدی در دل شما بکارند و تلاش های شما را بیهوده قلمداد کنند. تمام موانع علیه شما است اما استی لادر ایده دیگری داشت. به جای ناامیدی به دنبال روزنه امیدی گشت. روز بعد یکی از شرکت های بزرگ فعال در زمینه فروش لوازم آرایشی بهداشتی را انتخاب کرد و نزد آن‌ها رفت.

بهترین محصولات خود از جمله عطر استی لادر را با خود به ملاقات برد. این ملاقات در طبقه همکف ترتیب داده شده بود. یعنی جایی که بیشتر مشتریان در آنجا رفت و آمد دارند. استی لادر محصولات خود را به صاحب فروشگاه عرضه کرد.

موفقیتی که بر زمین ریخت

جواب طبق معمول قابل پیش بینی بود. استی لادر هنوز در این زمینه حرفی برای گفتن نداشت و شرکت او ناشناخته بود. جواب آن‌ها منفی بود. وی فرصت را غنیمت شمرد و ایده خود را عملی کرد. هنگام بلند شدن از جلسه، به صورت عمدی یکی از بهترین شیشه های عطر استی لادر را بر روی زمین انداخت.

عطر استی لادر

عطر ریخته شده و بوی آن در فضا پیچید. ایده او جلب رضایت صاحب شرکت بود اما اتفاق بهتری رخ داد. افرادی که در حال عبور و مرور بودند، رایحه فوق العاده عطر او به مشامشان رسید. شروع به پرس و جو درباره رایحه کردند و اینکه چگونه می توانند مقداری از آن را تهیه کنند.

اینجا بود که نظر صاحب شرکت تغییر کرد و شروع به خرید محصولات استی لادر کرد. این یکی از نقاط عطف شرکت استی لادر بود. موفقیتی که تازه کلید خورده بود.

سکانس دوم: کمپین تبلیغاتی

برند استی لادر در ابتدای مسیر بود. همگی می دانیم که یک شرکت نوپا در ابتدا با چه مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می کند. استی لادر قصد داشت برند خود را به عموم مردم آشنا کند. برای همین روال معمول را طی کرد.

محصولات استی لادر

وی نزد شرکت های بزرگ تبلیغاتی ایالات متحده رفت و برای معرفی محصولات خود درخواست کمپین تبلیغاتی کرد. آن‌ها نیز طرح های خود را برای انجام تبلیغات به استی لادر عرضه کردند. طرح هایی که زیاد جذاب به نظر نمی رسید.

دری که به نظر دوباره بسته می آمد

موقعیت بسیار آشنا به نظر می رسید. زمانی او برای فروش محصولات خود به هر شرکتی مراجعه کرد و جواب ها همگی منفی بود. اکنون نیز شرکت های تبلیغاتی را یکی پس از دیگری انتخاب می کرد اما باز هم جواب همگی منفی بود. دلیل آن نیز بودجه اندک استی لادر برای تبلیغات بود.

اما ارائه بودجه بیشتر نه در توان او بود و نه ارزش خطر را داشت. بنابراین دوباره فکر خود را به کار انداخت و به دنبال راه چاره جدیدی افتاد. راه چاره در استراتژی تبلیغاتی بود که اکنون یکی از معروف ترین استراتژی های تبلیغاتی جهان به شمار می رود.

استراتژی کارآمد

استراتژی او بسیار ساده بود. لوازم آرایشی و برخی عطر او طرفداران پرشماری داشتند. او نمونه های کوچکی از بهترین محصولات خود تهیه کرد. وقتی مشتری ها برای آرایش یا خرید لوازم او به فروشگاه ها یا سالن ها مراجعه می کردند، یک نمونه رایگان دریافت می کردند.

لوازم آرایشی استی لادر

این نمونه رایگان در منزل مصرف می شد یا به افراد دیگری هدیه داده می شد. بدین ترتیب محصولات او دست به دست شده و یک کمپین تبلیغاتی مؤثر برای او به راه افتاد. کمپینی که با هزینه اندک در کوتاه مدت بهترین نتیجه را داد.

اکنون این استراتژی را در سراسر جهان پیاده می کنند. بیشتر شرکت ها هنگام بازدید از نمایشگاه یا فروشگاه آنها نمونه کوچکی به شما ارائه می کنند که در صورت تمایل بعداً آن را تهیه کنید. استراتژی که استی لادر بنیان گذار آن بود.

محصولات استی لادر

استی لادر بدون شک یکی از معتبرترین شرکت های فعال در زمینه لوازم آرایشی است. این برند در کنار نام های بزرگی همچون شنل (Chanel)، دیور (Dior) و لورآل (L’Oreal) همیشه مطرح بوده است.

محصولات استی لادر

محصولات فراوانی توسط این برند بزرگ به فروش می رسد. استی لادر در ابتدا بیشتر روی کرم ها، لوسیون ها و عطر تمرکز کرده بود اما به مرور محصولات خود را گسترش داد و امروز یک امپراتوری لوازم آرایشی بهداشتی را تشکیل داده است.

محصولات آرایشی، عطر، محصولات مراقبت از پوست و مو و سایر محصولات بهداشتی و لوکس در زمره محصولات این شرکت قرار دارند. جالب است بدانید که اکنون 27 نشان تجاری معتبر در سیطره این شرکت بزرگ آمریکایی است. برای مثال می توان به برندهای تامی هیلفیگر، تام فورد، دارفین، دونا کارن، کوچ، دی‌کی‌ان‌وای و کلینیک اشاره کرد.

شماری از محصولات پرفروش مارک استی لادر

محصولات استی لادر

اگر به سایت استی لادر سر بزنید با طیف وسیعی از محصولات برخورد خواهید کرد. در ادامه تعدادی از پرفروش ترین محصولات استی لادر را معرفی می‌کنیم.

کرم پودر استی لادر (Double Wear)

کرم پودر  استی لادر (Double Wear) یکی از محصولات استی لادر با (SPF) 15 درصد و ماندگاری بالاست که برای افرادی با انواع پوست کاربرد دارد. اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید کرم پودر استی لادر اصل ساخت کجاست؟ باید بگوییم که این کرم پودر در کشور بلژیک تولید می شود. این کرم پودر آبرسانی عمیق داشته و پوست را مات می‌کند. نمایندگی‌های مختلف استی لادر در ایران آن را عرضه می کنند.

صحبت از کرم پودر شد. در مورد راهنمای خرید کرم پودر نیز در اپریشم مقاله مفیدی تهیه کرده ایم که پیشنهاد می کنیم از دست ندهید.

رژلب استی لادر

یکی از محصولات پر فروش استی لادر، رژ لب آن است که 5 رنگ مختلف داشته و برای انواع میکاپ‌ها استفاده می‌شود. کشیدن آن روی لب باعث ایجاد لایه ای نرم و سبک می شود که ماندگاری بالای آن زبان زد خاص و عام است.

پالت سایه استی لادر (Goddess Bronze)

یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی برند استی لادر، پالت سایه استی لادر (Goddess Bronze) است. این ابزار آرایشی، روکشی مات و ابریشمی پشت چشم ایجاد می‌کند. لازم است بدانید که شما می‌توانید این کالای ساخت آمریکا و سایر محصولات استی لادر را توسط نمایندگی‌های استی لادر در ایران خریداری و استفاده نمایید.

برندهای استی لادر

استی لادر اکنون در بیش از 150 کشور جهان شعبه دارد. هنگامی که با صاحبان این شرکت صحبت می کنید، همواره کلید موفقیت را سختکوشی می دانند. آن‌ها بر این باورند که «شغل آنها یک تجارت خانوادگی نیست، بلکه یک خانواده در تجارت است.»

برندهای استی لادر

تمام برندهای متعلق به مجموعه استی لادر به صورت زیر هستند:

  • اِرین بیوتی (Aerin beauty)
  • آرامیس (Aramis)
  • آوِدا (AVEDA)
  • بِکا (BECCA)
  • بابی براون (Bobbi Brown)
  • بامبل اند بامبل (Bumble and bumble)
  • کلینیک (Clinique)
  • دارفین (Darphin)
  • دی‌کی‌ان‌وای (DKNY)
  • دونا کارن (Donna Karan)
  • داکتر جارت پلاس (Dr. Jart+)
  • ادیشن دِ پارفومز (Edition de Parfums)
  • ارمنجیلدو زنیا (Ermenegildo Zegna)
  • استی لادر (Estee Lauder)
  • گلَم گلو (GLAMGLOW)
  • جو مالون لاندن (Jo Malone London)
  • کیلیان (Kilian)
  • لامر (LAMER)
  • لَب سیریز (LAB SERIES)
  • لِ لابو (LE LABO)
  • ام‌ای‌سی یا مَک (M.A.C)
  • مایکل کورس (MICHAEL KORS)
  • اوریجنز (ORIGINS)
  • رادین (RODIN)
  • سمَش باکس (Smashbox)
  • تام فورد بیوتی (TOM FORD BEAUTY)
  • تامی هیلفیگر (TOMMY HILFIGER)
  • توو فِیسد (Too Faced)
  • توری بورچ (TORY BURCH)

احتمالاً برخی از این برندها را بارها استفاده کرده اید. برخی از محصولات متعلق به استی لادر بسیار مشهور هستند. برای مثال عطر تامی هیلفیگر و آرامیس از شهرت بالایی برخوردار هستند. عطرهای دی‌کی‌ان‌وای در کشور ما نیز بسیار به فروش می رسد. محصولات آرایشی و زیبایی تام فورد نیز در میان این لیست به چشم می خورد. به احتمال زیاد نام برند اوریجنز نیز بارها به گوش شما خورده است.

فعالیت های اجتماعی استی لادر

معمولاً میزان فعالیت های اجتماعی و بشردوستانه شرکت های بزرگ متوازن با میزان درآمد آن‌ها نیست. شکی نیست که برند استی لادر نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما یکی از فعالیت های این شرکت با استقبال فراوانی روبرو شده است.

کمپین سرطان پستان

کمپین آگاهی از سرطان پستان در اکتبر سال 1992 توسط این شرکت شروع شد. آنها بیش از 70 میلیون روبان صورتی (نماد سرطان پستان) و بیش از 25 میلیون دلار به انجمن های مربوطه کمک کرده اند. اما این‌ها به کنار، آن‌ها همواره محل سوء ظن برای استفاده از مواد شیمیایی سرطان زا در محصولات خود هستند.

جمع بندی

در این مقاله اپریشم شما را با تاریخچه استی لادر، برندهای زیرمجموعه این برند و محصولات مختلف آن آشنا کردیم. اکنون نوبت شماست که بگویید نظرتان در خصوص برند استی لادر و بنیان گذار آن چیست؟ آیا تاکنون از محصولات این برند استفاده کرده اید؟ کدام یک از برندهای زیرمجموعه استی لادر برای شما آشنایی دارد؟ دیدگاه های خود را با ما و دیگر دوستان خود در میان بگذارید.

همچنین اگر به مد و زیبایی علاقه دارید، پیشنهاد میکنیم که مطلب معرفی برند هدی بیوتی و محصولات پرفروش این برند را نیز مطالعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.4 / 5. تعداد رای ها: 17

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا