همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
برندهای پوشاکدنیای مد و لباس

برند تامی هیلفیگر را بیشتر بشناسید!

مطمئناً تا به امروز چشمانتان آشنایی زیادی با لوگوی سفید، قرمز و آبی این برند محبوب آمریکایی خصوصاً روی جین دارد. برندی موفق که فعالیت خود در صنعت مد و فشن را در دهه 90 میلادی در شهری کوچک به نام المیرا در بوتیکی به نام “مردم” آغاز کرد.

او تنها با خرید شلوار جین های ارزان از بوتیک های نیویورک و دست کاری و تغییراتی بر روی آن ها انجام می داد، شروع نمود. شاید بتوان دلیل این محبوبیت را طراحی لباس هایی غیر رسمی جذاب برای افراد طبقات بالای جامعه دانست. در ادامه قصد داریم برند تامی هیلفیگر را به شما معرفی کنیم.

اما قبل از اینکه به سراغ اصل ماجرا برویم پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در مورد برند رالف لاورن نوشته ایم را نیز از دست ندهید.

زندگی نامه خالق برند تامی هیلفیگر

توماس هیلفیگر فردی دو رگه آلمانی و سوئیسی متولد 24 مارس 1951 شهر المیرا واقع در ایالت نیویورک است، او فرزند دوم یک خانواده پرجمعیت به شمار می آید. مادر توماس پرستار و پدرش سازنده ساعت در یک جواهرسازی محلی بود. در دوران تحصیل به خاطر ضعف بدنی خود دانش آموز نمونه ای نبود اما هوش ذاتی او از ابتدا در زمینه تولید و کار آفرینی بسیار مشخص بود.

توماس جاکوب هیلفیگر

این طراح مد آمریکایی که تحصیلاتش را در زمینه ای متفاوت و در حیطه فروش ماشین آلات در پردیس به پایان رسانده بود، در 18 سالگی علاقه‌ شخصی خود را در زمینه مد دنبال کرد و موفقیت های زیادی را با خرده فروشی به دست آورد.

او که نوجوانی بیش نبود با خرید شلوار جین های کهنه یا ارزان از نیویورک و دوخت مجدد و تغییر مدل آن‌ها توانست، فروش نسبتاً خوبی از این راه عاید خود کند. رفته رفته فروشگاه کوچک The People Place را در شهر زادگاه خود افتتاح و با موفقیت زود هنگام خود این کسب و کار را توسعه و شعبه های بیشتری را نیز گشود.

این در حالی بود که هیلفیگر درآمد شش رقمی سالیانه داشت. اما طولی نکشید که با گشوده شدن مرکز خرید جدید آرنوت بسیاری از مغازه های همجوارش تعطیل و دارای رکود اقتصادی شدیدی شدند. او در 25 سالگی با وجود پیشرفت های فراوانی که داشت ورشکسته شد.

سیر تحول برند پس از شکست

گسترده شدن این برند برای شخص ” توماس جاکوب هیلفیگر” همراه با فراز و نشیب زیادی بوده است، پیش از تأسیس برند خود در دهه 1970 فروشگاه های زیادی را موفق شد راه اندازی کند. او در سال 1984 به عنوان طراحی موفق و فعال توانست با لباس ورزشی مردانه ای که با نام خودش طراحی کرده بود، بیش از پیش شناخته شود

پس از متضرر شدن وی در شهر المیرا همراه همسرش راهی نیویورک شد و این جابجایی نقطه عطف وی برای تحول برند او گردید.

او طراحی توانمند بود و ایده هایش توجه برندهای مطرحی چون کالوین کلین و پری الیس را جلب نمود. بنابراین او توانست طراح و دست یار این برندها باشد. در حالی که به علت ورشکستگی مالی همزمان به فروش محصولات خود با قیمتی بسیار پایین مشغول بود.

اوج گیری تامی هیلفیگر از کجا شروع شد؟

با حمایت شرکت “مورجانی” سرانجام آرزوی توماس محقق گشت و برند تامی هیلفیگر به ثبت رسید. تا سال 1992 که نام این برند بر محصولات او حک بود فعالیتش را ادامه داد و توانست سرمایه خود را به رقم 1.8 میلیارد دلار برساند. در سال 2004 تعداد کارمندان توماس بالغ بر 5400 نفر بود و در مدتی کوتاه توانست دوباره شکوفا شود.

کت هیلفیگر

طراحی های متفاوت این طراح آمریکایی توجه افراد مشهور زیادی مثل عالیه خواننده جامائیکایی و بریتنی اسپیرز را جلب نمود و معاملات تجاری زیادی را با نام تجاری خودش ایجاد داد و داستان به اینجا ختم نشد. او با تبلیغات فراوانی که داشت از جمله بیلبوردی که در میدان تایمز نیویورک قرار داشت به عنوان برند مد بعدی آمریکا خودنمایی می کرد. از این پس لباس های مزین به رنگ سفید، قرمز و آبی مدرن و غیر رسمی او شهرتی زیاد به دست آورد.

در این میان پیشنهاد می کنیم با مارک ال سی وایکیکی نیز پیشنهاد شوید.

سبک متفاوت لباس های تامی هیلفیگر

از ابتدا سبک لباس های برند تامی هیلفیگر هیپی بود و با ارائه مجموعه های اوور سایز جدید خود طرفداران زیادی در سبک موسیقی رپ، هیپ هاپ و راک به دست آورد. خواننده مشهور این سبک ” اسنوپ داگ” در اجرای سال 1994 خود با پوشیدن یک تیشرت بسیار گشاد از برند تامی باعث شد فروش بسیار بالایی از آن خود کند.

همچنین برند تامی هیلفیگر از سال 1995 در عرصه تولید عطر شروع به فعالیت نمود و رایحه های مردانه و زنانه زیادی را خلق نمود و موفق شد عنوان پرفروش ترین عطر سال را از آن خود کند که خوانندگان مشهور زیادی مثل انریکه و بیانسه معرف این عطرها بوده اند.

در سال های 1995 تا 2013 آقای هیلفیگر 47 عطر مختلف را در مجموعه خود داشت. که متخصص های عطر یا همان مستر نوز های مشهوری از جمله Annie Buzantian ،Patricia Bilodeau ،James Krivda Trudi Loren ،Steve Demercado و بسیاری افراد دیگر با او همکاری داشته اند.

توماس همواره طراحی پر تلاش بود که صنعت مد او را نادیده می گرفت. اما پس از فراز و نشیب بسیار او در سال 1995 در شورای معتبر طراحان لباس آمریکا از سایرین پیشی گرفت و به او جایزه اهدا شد.

سرانجام هیلفیگر

مسیر دشوار تامی

موفقیت های تامی دیری نپایید که مجدد دچار نوسان گشت و در سال 2000 با جدایی از همسر اول خود و از دست دادن محبوبیت لباس هایش در میان خوانندگان رپ فروشش تا 75درصد کاهش یافت و مسیر سخت او برای رسیدن به موفقیت بیشتر همچنان ادامه داشت.

این طراح موفق که نا امید نگشته بود  با درس گرفتن از نقاط ضعف برند خود دوباره توانست به روزهای طلایی خود بازگردد  و در سال 2010 سود 3 میلیارد دلاری را به دست آورد.

در سال 2012 جایزه‌ یک عمر موفقیت را از شورای طراحان مد آمریکا دریافت کرد و به عنوان مشاور مد برنامه آمریکن آیدل معرفی شد، در سال 2016 با مشارکتش با یک بنیاد خیریه یک خط تولید برای کودکان معلول اختصاص داد.

در حال حاضر توماس طراح اصلی برند هیلفیگر است و  بیش از 1400 مغازه در 90 کشور جهان دارد که با تولید لباس های مردانه، زنانه، بچه گانه و راه اندازی خطوط تولید جدید در زمینه عطر، اکسسوری و مبلمان خانه  فعالیت دارد و با دارا بودن بالغ بر10.000 نفر کارمند و 6.4 میلیارد دلار سرمایه نمادی از کارآفرینی به شمار می رود.

سرانجام قصه برند تامی هیلفیگر به کجا رسید؟

با کاهش فروش برند تامی در سال 2006  صاحب توانمند این برند شرکت را به ارزش 1.6 میلیارد دلار به گروه اپکس که شرکت خصوصی است، واگذار کرد و سرانجامی مشابه برند گوچی را برای خود رغم زد. در سال 2010 نیز مجدداً این برند به ارزش 3 میلیارد دلار توسط مالک برند کالوین کلین “دنیل گریدر” خریداری شد.

شاید می‌توان گفت یکی از دلایل این رکود انتقادات مکرری بود که به علت نقص قوانین ایالات متحده در یکی از مراکز تولید این برند صورت گرفت و شکایات متعدد از این تامی بر روند پیشبرد شغلی وی بی تأثیر نبود.

در حال حاضر این شرکت از توابع شرکت PVH به شمار می رود و دفاتر مرکزی این کمپانی جذاب موفق که در زمینه طراحی لباس، کفش، جواهرات، عینک و ساعت مشغول به فعالیت است در نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا، آمستردام و هلند و هنگ کنگ قرار دارد.

عطر برند تامی هیلفیگر

قرمز- آبی های متنوع

برند هیلفیگر با دارا بودن زیر مجموعه های متنوع خود 1400 فروشگاه در سراسر دنیا را تأمین می سازد که این زیر شاخه ها عبارتند از:

  • Hilfiger Denim: از برند های زیر مجموعه تامی است که به تولید شلوار جین های زنانه و مردانه اشتغال دارد و سبک کلاسیک جین آمریکایی را با سبک مدرن تلفیق نموده و توانسته مجموعه ای منحصر به فرد را خلق نماید.
  • True Star Gold: از برند های زیرمجموعه تامی است که تولیدات عطر را به خود اختصاص داده و خواننده مشهور “بیانسه” معرف آن است.
  • True Star: از دیگر خطوط تولیدی عطر برند تامی با رایحه ای متفاوت از دیگر با معرفی “بیانسه” است.
  • True Star Men: از دیگر برندهای مردانه عطر تامی است که خواننده اسپانیایی “انریکه ایگلسیاس” معرف آن است.
  • Tommy Girl: از برندهای زیرمجموعه عطر زنانه تامی است.
  • Tommy Hilfiger نام اصلی برند تامی است و محصولاتش در تمامی دنیا عرضه می‌شود و مابقی برندها زیر مجموعه این برند به شمار می روند.
  • Tommy Jeans: تولیدکننده محصولات برند تامی در زمینه های متنوع با الهام گرفتن از رایحه های عطرهای تامی است.
  • Red Label: از برند های زیرمجموعه تامی است و در آن انواع سوییشرت، تیشرت و شلوار جین طراحی و تولید می گردد.
  • H by Tommy Hilfiger: نام یکی دیگر از خطوط تولید این برند بوده و پس از واگذاری این برند به فعالیتش خاتمه داد و با همان نام تامی مشغول به فعالیت است.
  • Tommy Sport از برند های زیرمجموعه تامی است که در زمینه تولید لباس ورزشی فعالیت دارد و شروع فعالیتش در سال 1990 بوده و در حال حاضر تحت برند تامی به فعالیت خود ادامه می دهد.
  • Hilfiger Athletics: از دیگر برندهای زیرمجموعه تامی که جایگزین تامی اسپورت و مشغول به تولید همان خط است، به حساب می آید.  علاوه بر تولید لباس ورزشی، عطر و ادکلن نیز تولید می کند.
  • Tommy Hilfiger for the Home: از برندهای زیر مجموعه است که در حوزه دکوراسیون و تولید لوازم اتاق خواب و حمام فعالیت دارد.
  • Tommy: یکی دیگر از برند های زیر مجموعه که به تنهایی بر روی بعضی از محصولات این برند قرار گرفته است.

جمع بندی

علاوه بر سراسر دنیا و مخصوصاً آمریکا برند تامی هیلفیگر طرفداران زیادی نیز در کشور ایران دارد. محصولات این برند با استایل روزانه عموم مشتریان سازگار است و جزء برندهای محبوب و لوکس به شمار می رود. شما تا به حال تجربه خرید از این برند را داشته اید؟ نظرات خود را در خصوص طراحی و کیفیت کنونی این برند با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4 / 5. تعداد رای ها: 12

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا