همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
اکسسوری و زیورآلاتراهنمای خرید زیورآلات

راهنمای انتخاب و خرید گوشواره با توجه به رنگ و شکل صورت

در این مقاله می‌خوانید:

گوشواره ها یکی از مهم‌ترین اکسسوری هایی هستند که افراد می توانند در شکل، سبک و اندازه‌ های متفاوت با انواع لباس‌ ست کنند. گوشواره جزء زیورآلات تأثیرگذار برای همۀ خانم‌هاست و نشان‌دهندۀ سبک، سلیقه، خلاقیت و حس زنانگی اوست. بنابراین استفاده از گوشواره ظاهری زیبا به هر فردی می‌ بخشد. در این مقاله به معرفی و بررسی چه گوشواره ای به چه صورتی میاد، راهنمای انتخاب گوشواره و راهنمای خرید گوشواره می پردازیم، با ما در مجله اپریشم همراه باشید.

انتخاب صحیح گوشواره، لباس و چهره را به بهترین شکل نشان می‌دهد. پس بهتر است به سراغ گوشواره‌ هایی بروید که مد روز است و با لباس و صورت شما هماهنگی دارد. پس هنگام خرید گوشواره، به مدل صورت و لباس خود توجه کنید.

بنابراین هنگام خرید گوشواره، لباس و فرم صورت و مکانی که قصد دارید از گوشواره استفاده کنید را در نظر بگیرید.

نکات مهم دربارۀ انتخاب و خرید گوشواره مناسب

بهتر است گوشواره ای که استفاده می کنید متناسب با شکل، نوع، رنگ صورت شما باشد و جزئیات با هم هماهنگ باشند تا به جذابیت شما بیفزایند.

راهنمای انتخاب گوشواره بر اساس رنگ و اندازۀ مو

توجه داشته باشید که کوتاه و بلند بودن موها در انتخاب و خرید گوشواره اهمیت زیادی دارد. برای موهای کوتاه تنوع بیشتری در انتخاب گوشواره است.

از گوشواره های سنگی زمانی استفاده کنید که موهای براق و کوتاه دارید. خانم هایی که موهای مجعد و فر دارند ترجیحاً از گوشواره های بزرگ استفاده کنند. ضمناً بهتر است آرایش موها به صورتی باشد که حالت جمع داشته باشند تا زیبایی گوشواره ها بیشتر دیده شود.

بانوانی که رنگ موی طلایی یا بلوند دارید از گوشواره های طلایی در استایل خود استفاده کنید. همچنین افرادی که موی تیره دارید، بهتر است از گوشواره های نقره ای رنگ استفاده کنید. برای رنگ موی قرمز و شرابی بهترین انتخاب، استفاده از گوشواره های رز گلد است.

بهترین انتخاب برای موهای بلند، گوشواره های کشیده و آویزان است زیرا شما را دلرباتر می کند. همچنین درخشش الماس دکمه ای، یاقوت، خوشه ای و سنگ های تراش خورده روی گوش جلوۀ بسیار زیبا و فوق العاده ای دارد.

در این میان پیشنهاد می کنیم مقاله اپریشم در مورد راهنمای خرید سشوار را نیز از دست ندهید.

راهنمای انتخاب گوشوارهٔ متناسب با رنگ پوست

گوشواره مناسب برای افرادی که پوستی گرم، زرد یا هلویی دارند، گوشوارهٔ طلا و فلزاتی نظیر مس و برنج است که ظاهر را پرزرق و برق و زیبا نشان می دهد. همچنین اگر فردی پوستی به رنگ صورتی یا آبی دارد، گوشوارهٔ نقره ای رنگ، برای آن فرد مناسب است.

مطمئناً انتخاب های زیادی برای زیباتر شدن وجود دارد. در موقعیت های مختلف، با لباس های متفاوت و رعایت قوانین ساده می توانید گوشواره هایی انتخاب کنید که ظاهری فوق العاده به استایل شما ببخشد.

چه گوشواره به چه صورتی میاد؟

گوشواره ها یکی از انواع زیورآلاتی هستند که در مدل های زنانه، مردانه و بچگانه طراحی می شوند. بنابراین هر فردی بر اساس سلیقه، پوشش و مدل صورت خود می تواند یکی از انواع مدل گوشواره را خریداری کند. اگر نمی دانید صورت شما چه فرمی است، کافیست جلوی آینه بایستید و موهایتان را جمع کنید تا مدل صورت شما مشخص شود.

انتخاب گوشواره برای انواع مختلف فرم صورت

  • گرد
  • مربع
  • کشیده
  • الماسی
  • لوزی
  • قلبی
  • بیضی
  • مثلثی

راهنمای خرید گوشواره برای مدل صورت گرد

افرادی که صورت گردی دارند باید گوشواره ای انتخاب کنند که حالت آویزان و بلند داشته باشد زیرا با این گوشواره ها حالت صورت کشیده تر می شود و پف صورت را می پوشاند.

راهنمای بهترین مدل گوشواره برای صورت مربعی

در صورت های مدل مربعی، تقریباً پیشانی، گونه ها و فک به یک اندازه هستند. افرادی که مدل صورت مربعی دارند باید گوشواره ای انتخاب کنند که مدل گرد داشته باشد. همچنین حلقه ها برای این مدل صورت انتخاب فوق العاده به نظر می رسند.

گوشواره هایی با لبه های زاویه دار یا گرد نیز انتخاب خوبی برای این فرم صورت هستند. با انتخاب و خرید این مدل گوشواره، استخوان گونه و فک زیباتر به نظر می رسد. صورت های مربعی از پوشیدن گوشواره های خیلی پهن خودداری کنند زیرا پهنای صورت بیشتر به چشم بیننده می آید.

راهنمای خرید گوشواره برای صورت های کشیده

اصلی ترین نشانه در این مدل صورت، طول و کشیدگی صورت است. این فرم از صورت باید از گوشواره استفاده کند که کشیدگی صورت را کمتر نشان دهد. بنابراین گوشواره های بلند انتخاب مناسبی رای این مدل صورت نیست.

گوشواره هایی با حجم زیاد انتخاب مناسبی برای این مدل است. همچنین برای داشتن ظاهری متفاوت، آویزان های کوتاه و مرواریدها به نظر جذابند. یکی دیگر از مدل های مناسب برای این فرم صورت، گوشواره های دکمه ای بزرگ هستند زیرا فرم صورت را پهن تر نشان می دهند.

بهترین انتخاب گوشواره برای مدل صورت الماسی

در این مدل صورت، پیشانی و چانه از استخوان گونه باریک تر است. گوشواره هایی که زیبایی صورت الماسی شما را بیشتر نشان می دهند، گوشواره هایی با عرض بیشتر از طول هستند. ترکیبی از منحنی ها، خطوط مستقیم و گوشواره هایی با قطره های ظریف برای این فرم صورت مناسب هستند.

راهنمای خرید گوشواره برای مدل صورت مثلثی

مدل صورت افرادی که پیشانی کشیده، چانه باریک و نوک تیزی دارند به فرم صورت قلبی شبیه است. تنها تفاوت این دو فرم در کوتاه بودن صورت قلبی نسبت به صورت مثلثی است. برای این فرم صورت بهتر است مدلی از گوشواره انتخاب شود که پیشانی کوتاه تر و چانه عریض تر به چشم آید. بنابراین بهترین مدل گوشواره برای خرید، گوشواره های آویز و اشکی هستند.

مدل صورت بیضی و انتخاب بهترین گزینه

در این فرم از صورت پیشانی پهن تر از چانه است. معمولاً افرادی که صورت فرم بیضی دارند، دارای گونه های استخوانی بزرگی هستند و فک آن ها گرد است. عموماً فرم صورت بیضی بهترین فرم است و هر نوع زیورآلاتی به آسانی با این مدل صورت هماهنگ می شود. بهترین مدل گوشواره برای فرم بیضی، گوشواره های مرواریدی، میخی و قطره اشک یا مدل بلند است.

بهترین مدل گوشواره برای صورت لوزی کدامند؟

در این فرم صورت، گونۀ افراد از پیشانی و چانهٔ آنها پهن تر است. گوشوارۀ میخی برای مدل صورت لوزی مناسب است. همچنین گوشواره های آویز با قد کوتاه به چهرۀ این افراد زیبایی خاصی می بخشد.

گزینه های مناسب برای مدل صورت قلبی

در این فرم صورت، پیشانی از گونه ها پهن تر بوده و صورت این افراد به سمت پایین باریک می شود. در چهرۀ این افراد چانه تیز، کوچک و دراز بوده و فک پهن است. اگر فرم صورت شما به شکل قلب است باید به سراغ خرید گوشواره ای بروید که آویز دارند و در قسمت پایین آن گرد هستند.

این مدل به حفظ تعادل صورت کمک زیادی می کند و زیبایی شما را دو چندان می کند. نکته مهم اینکه از خرید گوشواره های دراز و کشیده که لبه تیز دارند برای ایم مدل صورت صرف نظر کنید.

گوشواره برای مدل صورت قلبی

انواع مختلف گوشواره

  • گوشواره های کلاسیک
  • گوشواره های مدرن

انواع گوشوارۀ کلاسیک

  • میخی
  • مروارید
  • حلقه ای
  • قطره ای
  • اشکی
  • گوشوارۀ گیره دار

انواع گوشوارۀ مدرن

  • گوشواره خوشه ای
  • گوشواره نخی
  • خزنده
  • گوشواره هاگی
  • ژاکت
  • منگوله ای
  • کاف گوش
  • گوشواره توپی
  • حلقه ساده
  • گوشواره غضروفی
  • گوشواره های ضد حساسیت

مروری بر انواع مدل گوشواره (راهنمای خرید گوشواره)

در ادامه مدل های مختلف گوشواره را بررسی می کنیم و به مزایا و معایب آن ها می پردازیم.

راهنمای خرید گوشواره میخی

این مدل گوشواره یکی از محبوب ترین گوشواره ها در بین بانوان است. گوشواره های میخی را با انواع مختلفی از برش ها مانند بیضی، مربع، گرد و قلب های عاشقانه می توان تهیه کرد.

گوشواره مروارید

این مدل گوشوارهٔ پر زرق و برق ظرافت خاصی دارد و احساس فوق العاده ای در بیننده ایجاد می کند. ضمناً این مدل گوشواره با هر سبکی لباس، آرایش صورت و مو هماهنگ می شود.

گوشواره مروارید

گوشواره حلقه ای

این نوع از گوشواره ها تنوع شگفت انگیزی دارند. برخی از انواع آن شامل مدل های مربع، بیضی و مثلث هستند. گوشواره حلقه ای ترکیبی فوق العاده از پیچیدگی، ضخامت و تزئینات مختلف است و یک اکسسوری برازنده برای شما هستند.

راهنمای خرید گوشواره لوستر

گوشواره لوستر شباهت زیادی به لوستر های مجلل دارد و در شکل و اندازه های مختلف با تزئینات متنوع است و زیبایی بی نظیری به شما می دهد.

گوشواره لوستر

بنابراین این مدل گوشواره با تزئینات الماسی و درخشش خاصی که در آن دیده می شود، شما را جذاب تر و شیک می کند.

گوشواره قطره ای، مناسب برای استفاده روزانه

این مدل از گوشواره، نسخه ای ساده از گوشواره های لوستری بوده که بهترین انتخاب برای استفاده روزانه است. این گوشوارۀ ساده با تزئینی شیک و یک زنجیر ساده در زیر گوش قرار می گیرد. طرح های جذابی مانند مروارید های براق و خوشۀ سنگ های قیمتی در این دسته از گوشواره ها دیده می شود.

گوشواره اشکی

این مدل زیبا از گوشواره تقریباً همانند گوشوارۀ قطره ای است که با یک الماس تراش خوردۀ خیره کننده، طرحی شبیه به اشک دارد.

گوشواره اشکی

گوشواره گیره دار

این مدل گوشواره معمولاً برای دختر بچه ها استفاده می شود اما بسیاری از بانوان نیز از این گوشوارۀ ظریف و زیبا استفاده می کنند.

گوشواره گیره دار

گوشواره خوشه ای

خوشه های درخشان الماس با الگوهای نامتقارن و اشکال هندسی مختلف نمای زیبایی را برای جذابیت بیشتر شما فراهم می کنند.

گوشواره خوشه ای

گوشواره نخی (آویزی)

گوشواره های نخی یا آویزی بسیار رسمی هستند و با انواع فلزات و الماس ها تزئین می شوند و در مدل های متنوع تولید می شوند.

گوشواره نخی (آویزی)

راهنمای خرید گوشواره توپی

این گوشواره ها به شکل توپ هستند که به صورت مستقیم روی میله قرار می گیرند. گوشوارۀ توپی از فلز ساخته می شود و در نهایت سادگی، انتخابی بسیار زیبا برای شما خواهد بود.

گوشواره توپی

گوشواره غضروفی در طرح و اندازه های مختلف

گوشواره های غضروفی در مجموعه ای از طرح ها، اندازه و شکل هایی نظیر نوارهای نازک، سنگ های قیمتی ظریف و اشکال گرافیکی مانند ستاره و ماه  تولید می شوند. این مدل گوشواره ها در کنار هم فوق العاده جذاب و زیبا است.

راهنمای انتخاب گوشواره های مناسب برای گوش حساس

بهترین گزینه برای گوش های حساس، گوشواره های ضد حساسیت هستند. گوش برخی از افراد به فلزات موجود در گوشواره ها حساسیت نشان می دهد بنابراین این مدل بهترین انتخاب برای گوش های حساس است.

نکاتی دربارۀ نگهداری از گوشواره ها

در پایان مقاله به مواردی در خصوص نگهداری و مراقبت از انواع گوشواره و زیورآلات می‌پردازیم.

  • نور و گرما همانطور که به پوست شما آسیب می رساند، می تواند بر دوام و رنگ سنگ های قیمتی نیز تأثیر بگذارد و به مرور زمان رنگ آنها را تیره کند. از گوشواره هایی که سنگ های تزئینی، قیمتی و مروارید دارند در مقابل نور و گرما مراقبت کنید.
  • تغییرات ناگهانی دما نیز ممکن است برخی از سنگ های قیمتی را بشکند و مروارید ها را خشک کند.
  • گوشواره هایی که از فلزات گرانبها مانند طلا، نقره و پلاتین ساخته شده است را دور از مواد شیمیایی قرار دهید زیرا در صورت برخورد با مواد شیمیایی، این جواهرات و فلزات آسیب می بینند.
  • گوشواره ها را از موادی مانند اسپری مو، لوسیون، عطر و سایر لوازم آرایشی دور کنید.
  • برای تمیز کردن گوشواره های طلا، نقره، مروارید، نگین های رنگی، از آب گرم و صابون استفاده کنید.
  • بهتر است از برس آرایشی نرم برای تمیز کردن جواهرات استفاده کنید زیرا جواهری مانند مروارید به راحتی خراشیده می شوند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.8 / 5. تعداد رای ها: 16

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا