همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیباییراهنمای خرید لوازم آرایشی

راهنمای انتخاب و خرید سشوار (مسافرتی، آرایشگاهی، خانگی)

برای خرید سشوار باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ معیارهای یک سشوار خوب چیست؟

این ها سؤال‌هایی است که افراد قبل از خرید سشوار باید به آن توجه کنند. با توجه به برندها و مدل های مختلفی که وجود دارد، اگر به نکاتی که در ادامه این راهنمای خرید سشوار به آن می پردازیم دقت شود، می توان سشوار مناسب را از میان گزینه های موجود انتخاب کرد. به طور کلی سشوارها را به ۴ دسته فوق حرفه ای، حرفه ای، نیمه حرفه ای و خانگی تقسیم می کنند.

پیش از هر چیز از شما دعوت می کنیم مقاله ای که در مورد انواع اپیلیدی نوشته ایم را هم بخوانید.

انواع سشوار

سشوار (Séchoir) ابزاری الکترومکانیکی است که کاربرد اصلی آن تبخیر ذرات آب روی موها و همچنین خشک کردن و حالت دادن به آنهاست. سشوارها با تنظیم دما و جریان هوا باعث خشک شدن مو می‌شوند. از طرفی با به کار بردن شتاب و پیوندهای هیدروژنی کار حالت دادن به موها را انجام می‌ دهند. اگرچه عملکرد سشوارها یکسان است اما با توجه به نوع کاربری آنها باید خرید سشوار را با دقت انجام داد.

انواع سشوار

در همین راستا شناخت انواع سشوار اهمیت ویژه ای برخوردار است. به طور کلی سشوارها را به ۴ مدل حرفه ای، نیمه حرفه ای، مسافرتی و خانگی تقسیم می کنند که بر اساس میزان استفاده به این شیوه تقسیم بندی شده اند. در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

سشوار حرفه ای

سشوار حرفه ای یکی از مهم ترین ابزارهای آرایشگاه هاست که موهای افراد را به بهترین شکل حالت می دهد، به همین دلیل آن را به سشوار آرایشگاهی نیز می شناسند. از سشوار حرفه ای به ندرت در منزل استفاده می شود. بنابراین خریداران آن بیشتر آرایشگرها هستند.

سشوار نیمه حرفه ای

سشوار نیمه حرفه ای همان طور که از نامش برمی آید، علاوه بر آرایشگران، کاربران دیگر هم دارد. این دستگاه سرعت و حرارتی متوسط داشته و در عین حال تنظیماتش کمی پیشرفته تر از مدل های خانگی است.

سشوار خانگی

سشوار خانگی نسبت به نوع حرفه ای و نیمه حرفه ای دارای تنظیمات ساده تری بوده و برای استفاده در خانه بهترین گزینه محسوب می شود. این مدل از سشوار بیشتر برای خشک کردن موها کاربرد دارد. بنابراین به افرادی که حرفه ای از سشوار استفاده می کنند، توصیه نمی شود.

سشوار مسافرتی

یک نوع دیگری از سشوار، سشوار مسافرتی است که هنگام سفر برای خانم ها و آقایان کاربرد دارد. کم حجم و کوچک بودن سشوار مسافرتی از مهم ترین ویژگی هایی هستند که هنگام خرید سشوار به آنها توجه کرد.

در بررسی راهنمای خرید سشوار، می توان به دو دسته سشوار یونی و سشوار سرامیکی اشاره کرد. در ادامه به توضیح بیشتری درباره آنها خواهیم پرداخت.

سشوار یونی

سشوار یونی یکی از کاربردی ترین انواع سشوارهاست که با خنثی کردن یون های مثبت موهای خیس با کمک یون های منفی، کار خشک کردن موها را به بهترین شکل انجام می دهد. این شیوه عملکرد نه تنها به کوتیکول های مو آسیب نمی زند، بلکه موها را براق تر و درخشان تر می کند. نیاز به حرارت کمتر هنگام کار، یکی از مزایای این نوع از سشوارهاست که باعث کم شدن آسیب وارده به موها می شود. همین مزیت عامل مهمی برای قیمت بالاتر آن نسبت به سشوار سرامیکی است.

خرید سشوار یونی و سرامیک

سشوار سرامیکی

خرید سشوار سرامیکی هم انتخاب بسیاری از افراد است و علت اصلی آن را می توان به عملکرد آن نسبت داد.  در بخش انتقال حرارت این سشوارها از سرامیک استفاده شده که موجب انتقال یکنواخت حرارت به موها می شود. در مدل های پیشرفته نیز تنظیماتی استفاده می کند که دمای سشوار را با دمای محیط هماهنگ کرده و همین موضوع آسیب وارد شده به موها را کاهش می دهد.

راهنمای خرید سشوار

هنگام خرید سشوار باید نکاتی را در نظر داشته باشید. معیارهای مختلفی برای انتخاب سشوار وجود دارد. تعدادی از معیارها با توجه به سیستم فنی سشوار است. اما نوع موهای شما و کارکرد سشوار برای شما هم اهمیت ویژه ای دارند. در همین راستا شما را با معیارهای فنی برای انتخاب سشوار آشنا خواهیم کرد. پس از آن درباره سشوار مناسب برای موهای مختلف نکاتی را ذکر خواهیم کرد.

راهنمای خرید سشوار

معیارهای انتخاب سشوار

۱. نوع موتور
۲. قدرت
۳. دکمه باد سرد
۴. فناوری تولید یون
۵. فناوری تور مالین
۶. نوع المنت
۷. امکانات دیگر

انواع موتور سشوار

یکی از مهم ترین معیارهای خرید یک سشوار خوب توجه به نوع موتور آن است. موتور سشوار به دو دسته (َAC) و (DC) تقسیم می شوند. در ادامه به تفاوت این دو نوع موتور پرداخته ایم.

تفاوت موتور (َAC) و (DC) در چیست؟

موتور (َAC) یا به اصطلاح موتور سنگین در سشوارهای حرفه ای وجود دارد. در سشوارهای حرفه ای که این نوع موتور را دارند، دو دکمۀ مجزا برای سرعت و حرارت تعبیه شده است. دلیل این موضوع آن است که برق المنت و موتور از یکدیگر جدا هستند. این بدان معناست که کنترل بیشتری روی حرارت و سرعت وجود خواهد داشت و بیشتر مناسب آرایشگاه ها و کسانی است که تمایل دارد در خانه نیز یک سشوار قوی و حرفه ای داشته باشند.

موتور (DC) که به آن موتور سبک نیز می گویند، در سشوارهای خانگی استفاده می شود. برخلاف سشوار حرفه ای، برق المنت و موتور از یکدیگر مجزا نیست. در این سشوارها معمولاً یک دکمه وجود دارد که می توان آن را در حالت های کم، متوسط و زیاد قرار داد.

تفاوت موتور (َAC) و (DC) در چیست؟

المنت سشوار

قبل از آن که به اهمیت این قطعه بپردازیم، باید بدانید که المنت چیست و چه کاری انجام می دهد.

به المنت، هیتر یا گرم کنندۀ سشوار نیز گفته می شود. وظیفۀ این قطعه تولید گرماست. المنت یا هیتر شبکه ای از سیم هاست که به دور یک عایق پیچیده شده است. این سیم ها توانایی بالایی در تحمل جریان دارد. المنت که در مسیر خروج هوا قرار دارد پس از داغ شدن باعث تولید باد گرم می شود. پس وجود یک المنت مناسب از نکات بسیار مهم در خرید یک سشوار است.

وزن سشوار

قبل از خرید سشوار حتماً به وزن آن توجه کنید. تفاوتی ندارد که سشوار مورد نظر در دستۀ حرفه ای قرار می گیرد یا خانگی. حتماً قبل از خرید به وزن و ساختار آن توجه کنید. زیرا سشوارهای سنگین هرچقدر هم که کیفیت بالایی داشته باشند در طولانی مدت باعث ناراحت شدن دست می شوند. پس بهتر است که یک سشوار با وزن متعادل انتخاب کنید. به طور میانگین بهترین وزن برای سشوارها ۵۰۰ گرم است.

دکمه باد سرد در سشوار

توجه کنید حتماً سشواری انتخاب کنید که دکمه باد سرد داشته باشد. اما اهمیت باد سرد در سشوار چیست؟

برای داشتن موهای نرم و درخشان تر بهتر است که در مراحل آخر سشوار، یعنی زمانی که ۸۰ درصد موها خشک شده است، از باد سرد استفاده کنید. باد سرد در مرحلۀ پایانی باعث می شود مو وز نشود و در همان حالت دلخواهتان باقی بماند.

فناوری یون در سشوار

فناوری یون یکی از آخرین تکنولوژی ها در ساخت سشوار است. اما تفاوت سشوارهای آیونیک با سشوارهای معمولی در چیست؟

سشوارهای آیونیک خود به دسته تقسیم می شوند. دستۀ اول سشوارهایی هستند که دکمه ای مجزا برای فعال سازی این فناوری در آن‌ها وجود دارد و دستۀ دوم، این فناوری به صورت خودکار اعمال می شود و نیاز به نگه داشتن دکمه نیست.

اما فناوری یون چه کاری انجام می دهد؟ در سشوارهای آیونیک یک مولد تولید یون وجود دارد. این قابلیت علاوه بر خشک ‌کردن بهتر مو، به حفظ چربی داخل تار موها کمک و در نتیجه از به هم چسبیدگی و وز شدن مو نیز جلوگیری می ‌کند. پس اگر قصد خرید یک سشوار حرفه ای را دارید به وجود این قابلیت توجه کنید. زیرا که خیلی از سشوارهای حرفه ای نیز از این فناوری بی بهره اند.

فناوری یون در سشوار

فناوری تورمالین

تورمالین یک نوع سنگ معدنی است. این سنگ در هنگام حرارت تولید بار الکتریکی می کند. قابلیت داشتن تورمالین و فناوری آیونیک تقریباً یکسان است اما روش کار آن‌ها متفاوت است. در سشوارهایی که از فناوری تورمالین بهره می گیرند بدنۀ سشوار به این سنگ آغشته است و زمانی که سشوار داغ می گردد یون منفی تولید می شود.

اما در سشوارهای آیونیک همانطور که گفته شد دکمه ای برای این کار وجود دارد و یا به صورت خودکار اعمال می شود. لازم به ذکر است که تولید یون در این سشوارها فقط زمانی است که سشوار کاملاً داغ شود اما سشوار آیونیک در باد سرد نیز تولید یون می کنند.

قدرت و توان مصرفی سشوار

قدرت و توان مصرفی عددی است که بر حسب ولت بر روی سشوارهای مختلف درج شده است. این عدد درواقع تعیین کنندۀ کارکرد مفید سشوار است. یعنی هرچقدر ولتاژ دستگاه بالاتر باشد قدرت آن بیشتر است و موها زودتر خشک می شوند. این عدد برای سشوارهای خانگی زیر ۲۰۰۰ و برای سشوارهای حرفه ای که در آرایشگاه ها استفاده می شوند بالای ۲۰۰۰ است.

اهمیت امکانات جانبی در خرید سشوار

منظور از امکانات جانبی داشتن سری های مختلف مانند دیفیوزر و یا ماساژور است. مشخص است که وجود این امکانات در پکیج سشوار امتیاز محسوب می شود. به طور مثال دیفیوز برای کسانی که موی فر دارند استفاده می شود و با کنترل و متعادل کردن دما از وز شدن مو جلوگیری می کند. دیفیوز به جلوی سشوار متصل می شود. یکی دیگر از این وسایل جانبی، سری متمرکز است.

امکانات جانبی سشوار

این سری نیز مانند دیفیوزر به جلوی سشوار وصل می شود و همان‌طور که از نامش مشخص است حرارت را روی یک قسمت متمرکز می کند. این موضوع باعث می شود موها بهتر و سریع تر صاف شوند.

اهمیت نوع مو در خرید سشوار

هنگام خرید سشوار، علاوه بر مشخصات فنی باید به ویژگی‌های موی خود نیز توجه داشته باشید.

موی ضخیم و وز

افرادی با موهای ضخیم و وز برای خشک کردن موی خود باید از سشوار یونی استفاده کنند. این نوع از سشوار سرعت و قدرت کافی برای خشک کردن چنین موهایی را دارد.

موی نرم و نازک

خرید سشوار سرامیکی به افرادی که موهای نرم و نازکی دارند، توصیه می‌ شود. زیرا حرارت یکنواخت و آسیب کمتری به موها وارد می کند. هرچند باید دقت کرد که موهای نازک نباید مدت زمان زیادی تحت تأثیر حرارت قرار گیرند.

موی فر و مجعد

برای خشک کردن موهای فر باید علاوه بر ضخامت مو به وجود ابزار متمرکز کننده هوا در جعبه سشوار انتخاب شده توجه کرد. زیرا این ابزار به ارتقای عملکرد خشک کنندگی موها کمک می کند.

موی صاف

افرادی که موهای صافی دارند هنگام خرید سشوار باید به سبک بودن دستگاه انتخابی توجه داشته باشند. زیرا حالت دادن موهای صاف به زمان زیادی نیاز دارد و سنگینی دستگاه باعث خستگی دست می شود.

انتخاب سشوار مناسب

موی وز

خرید سشوار یونی کم وزن به افرادی که موهای وز، خشک و شکننده دارند یا از موخوره رنج می برند، توصیه می شود. این نوع سشوار با خنثی سازی یون های مثبت و استفاده کمتر از حرارت نسبت به سشوار سرامیکی، علاوه بر خشک کردن موهای وز، آسیب کمتری به آنها وارد می کند.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی انواع سشوار پرداختیم. در ادامه مواردی که عنوان شد به طور خلاصه معیارهایی بودند که باید در هنگام خرید سشوار به آن‌ها دقت کنید. سشوارهای خانگی و یا مسافرتی که ابعاد کوچکتری دارند می توانند از یک سری از این معیارها بهره‌مند نباشند اما برای خرید سشوار آرایشگاهی و نیمه حرفه ای بهتر است که بیشتر به قابلیت های آن توجه شود.

در پایان پیشنهاد می کنیم که اگر آقا هستید و به دنبال خرید یک ماشین ریش تراش مناسب هستید مقاله ای که با عنوان بهترین ماشین ریش تراش منتشر کرده ایم را از دست ندهید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای ها: 13

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا