همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
برندهای پوشاکدنیای مد و لباس

برند رالف لاورن (Raulf Lauren) و تاریخچه آن

برند رالف لاورن (رالف لورن) یکی از لوکس ترین و محبوب ترین مارک های بین المللی در زمینه مد و پوشاک است که طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر به دنیای فشن و مد علاقه مند باشید، حتماً نام این برند را بارها شنیده اید. برند رالف لاورن چندین برند دیگر مربوط به همین شرکت دارد که آن ها نیز بسیار مشهور هستند. جالب است بدانید که رالف لورن لباس‌ های تیم ایالات متحده آمریکا برای مسابقات المپیک را نیز طراحی کرده است.

در ادامه قصد داریم به طور کامل به معرفی این برند بپردازیم.

المپیک رالف لاورن

برند رالف لورن

شرکت رالف لورن برندی جهانی در زمینه طراحی، بازاریابی و توزیع محصولات بسیار باکیفیت است. محصولات رالف لورن به پنج دسته تقسیم می شوند. برای بیش از 50 سال پیاپی، شهرت رالف لورن در بیشتر محصولات، مارک ها و بازارهای بین المللی گسترش یافته است.

این شرکت نام های تجاری مختلفی مانند (Ralph Lauren Collection)، (Double RL) و (Lauren Ralph Lauren) دارد. همین گستردگی باعث شده که رالف لورن به عنوان یکی از شناخته شده و وسیع ترین برندهای جهانی شناخته شده است. این شرکت تحت هدایت رالف لورن، طراح مشهور بین المللی، تأثیر قابل توجهی در نحوه لباس پوشیدن مردم و نحوه تبلیغ و جشن مد در سرتاسر جهان داشته است.

علاقه رالف لورن به دنیای فشن

رالف لورن از دوران کودکی دوست داشت لباس های خاص بپوشد. به همین دلیل همیشه یک قدم فراتر از هم سن و سالان خود بود و سعی می کرد خاص به باشد. او همیشه کلاه‌ های زیبای پدرش را امتحان می کرد. گاهی لباس‌های برادران بزرگترش را با سبک و استایل خود می پوشید. او به خوبی می‌ دانست که چگونه آستین‌ های لباسش را دور شانه ‌هایش گره بزند. او می دانست چگونه به شکل جذابی دم ‌پای شلوار جین خود را تا بزند.

رالف لاورن همیشه لباس هایش را به شکلی با یکدیگر ست می کرد که خیلی ویژه و منحصر به فرد به نظر برسد حتی اگر لباس ها برند خاصی نبودند.

رالف لاورن

تاریخچه رالف لاورن

رالف لورن طراح مد و فشن در سال 1939 در نیویورک چشم به جهان گشود. والدین رالف مهاجران خارجی بودند که از بلاروس وارد آمریکا شدند. رالف پس از دبیرستان به دانشگاه نرفت و به دستفروشی و کار در فروشگاه های مختلف از جمله (Brooks Brothers) پرداخت. سپس او در چند کلاس مربوط به کسب و کار شرکت کرد و سپس شروع به فروش و طراحی کراوات کرد.

در آن زمان که همۀ کراوات های موجود در بازار باریک بودند او کراوات هایی پهن و با تنوع رنگی بالا تولید کرد که بسیار مورد توجه واقع شد. برند رالف لورن از زمان تاسیس تا به امروز محصولات متفاوتی را در خط تولید خود قرار داد. از لباس و اکسسوری و عصر گرته تا لوازم خانگی لوکس.

سایر فعالیت های رالف لورن

رالف لاورن بخش زیادی از ثروت خود را به جمع آوری ماشین های کلاسیک اختصاص شده است و امروزه یکی از بزرگترین نمایشگاه های ماشین های کلاسیک را دارد. جالب است بدانید که او در زمینۀ سینما و تلوزیون نیز فعالیت می کند.

او لباس بازیگران را در برخی از فیلم های سینمایی از جمله گتسبی طراحی کرده است. همچنین با الهام از سریال دانتون ابی، کالکشن فصل پاییز خود را طراحی کرد. همچنین اسپانسر فصل آخر این سریال که در سال 2016 پخش شد نیز بود.

برند رالف لاورن

تاسیس برند رالف لورن

رالف لاورن در سال 1967 برای برند (Beau Brummell) کار می کرد. او در همان سال بود که کراوات هایی را با طراحی خودش تولید کرد. این کروات ها با نام تجاری (Polo) وارد بازار شدند. در ابتدا کراوات های رالف لاورن در فروشگاه مشهور بلومینگ دیلز دیده شدند. پس از آنکه کمی شناخته شد با گرفتن یک وام 30 هزار دلاری کسب و کار خود را آغاز کرد.

جالب است بدانید که طراحی های رالف لورن از طرف منتقدان مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. زیرا آن ها معتقدند که این طراحی اصلاً خلاقانه نیست و مشابه آن ها به وفور یافت می شود. اما با این حال طرفداران این برند به دلیل ساده و شیک بودن این محصولات و همچنین کیفیت بالای آن ها جز مصرف کنندگان دائمی هستند.

توسعه خط تولید

در سال ۱۹۷۰ رالف لاورن به دلیل طراحی لباس‌های مردانه موفق به کسب جایزه (Coty Award) شد. این جایزه بسیار در شناخته شدند رالف لاورن تاثیر داشت. پس از این اتفاق خط تولید لباس‌های زنانه که با استایل کلاسیک کت و شلوار مردانه طراحی شده بود را نیز تاسیس کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

پیراهن های پولو

رالف لورن با طراحی و عرضه پیراهن های آستین کوتاه پلو بیش از پیش در دنیای فشن مطرح شد. این پیراهن ها در سال 1972 در 24 رنگ متفاوت تولید شدند. در تمام فروشگاه های رالف لاورن و دیگر فروشگاه های مطرح مربوط به مد و فشن خیلی زود مورد توجه قرار گرفت. همچنین فروش بسیار خوبی داشت. این پیراهن ها با لوگوی پولو تا به امروز تولید می شوند.

پیراهن های پولو

هنوز پس گذشت سال ها جز پرفروش ترین محصولات این برند به حساب می آیند. پس از مطرح شدن این پیراهن ها بود که طراحی لباس های فیلم گتسبی به رالف لورن پیشنهاد شد و به شهرت او افزود. خط تولید لباس های اسپرت پولو در سال 1993 تاسیس شد. سپس به طراحی و عرضه لباس های اسپرت زنانه و مردانه پرداخت.

فروشگاه های پولو

برند پولو به عنوان زیر مجموعۀ برند رالف لورن در اواخر قرن 20 میلادی با افتتاح فروشگاه های بین المللی متعدد گسترش یافت. در سال ۱۹۸۶ رالف لائورن بهترین فروشگاه‌ های خود در رایلند ایالت ویسکانسین را افتتاح نمود. یک دهه بعد از تأسیس فروشگاه لباس زنانه رالف برند پولو رالف لورن شهرت جهانی پیدا کرد. سپس در سال ۱۹۸۱ نخستین شعبه خارجی پولو رالف لورن در شهر لندن افتتاح شد.

محصولات رالف لاورن

کلکسیون ماشین های کلاسیک

همانطور که گفته شد رالف لورن به خاطر کلکسیون اتومبیل ‌های کلاسیک شهرت خاصی دارد. لاورن در کلکسیون خود اتومبیل ‌هایی از جمله فراری 250 جی تی او، مک لارن اف وان و بوگاتی ویرون دارد. رالف لاورن امروزه تبدیل به یکی از امپراطوران دنیای مد و فشن شده است که در سراسر جهان شهرت بسیار دارد. همانطور که خواندید رالف لورن در دنیای مد یکی از تاثیرگذارترین افراد است. شرکت او در بورس نیویورک نیز ثبت شده است. دارایی خالص وی نیز امروزه به 6.5 میلیارد رسیده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.8 / 5. تعداد رای ها: 14

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا