همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباس

لباس برای عکاسی چی بپوشیم؟ (لباس مناسب عکاسی در فضای باز و آتلیه)

دو نوع طرز فکر مختلف در پاسخ به سؤال برای عکاسی چی بپوشیم، وجود دارد. بهترین انتخاب تلفیقی از این دو طرز فکر است. دسته اول کسانی هستند که بدون هیچ شکی لباس هایی را انتخاب می کنند که به آن ها علاقه بیشتری دارند و دسته دوم افرادی هستند که با چمدانی بزرگ سر قرار عکاسی حاضر می‌ شوند. آنها تا لحظات آخر پیش از عکاسی هنوز موفق نشده اند لباس مناسب عکاسی را انتخاب کنند.

دسته اول با نگاه کردن به عکس ها به این فکر می کنند چرا لباس هایی که اینقدر دوست داشتند در عکس جلوه مناسبی ندارند و اگر جزء دسته دوم هستید، حتی بعد از دیدن عکس ها به این موضوع فکر می کنید که باید لباس دیگری را انتخاب می کردید. جالب است بدانید فقط با توجه چند نکته کلیدی، به راحتی می توان لباس مناسب برای عکاسی را انتخاب کرد. نکات مهمی که کمک می کند به راحتی از نتیجه عکاسی رضایت داشته باشید.

برای انتخاب لباس عکاسی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

به این نکات دقت کنید و ترتیب را رعایت کنید. ممکن است در نگاه اول پیش پا افتاده به نظر برسند، اما تجربه ثابت کرده است که اگر به همین ترتیب گزینه ها را محدود کنید، نتیجه به صورت قابل توجهی رضایت بخش خواهد بود.

برای عکاسی چی بپوشیم؟ (راهنمای انتخاب لباس برای عکس بهتر)

انتخاب لباس متناسب با فضای عکاسی

برای ثبت عکس های خانوادگی اتلیه رزرو کرده اید یا تصمیم دارید یک مجموعه عکس از خودتان در فضای باز داشته باشید؟ برای اینکه با دقت بیشتری در مورد سؤال برای عکاسی چی بپوشیم، تصمیم بگیریم، باید نسبت به نوع عکاسی، گزینه ها را بررسی کنیم. لباس مناسب عکاسی پرتره، با پوشش مناسب برای عکاسی در فضای باز متفاوت است. همینطور عکس‌ های خانوادگی، عکس های اسپرت دو نفره و عکاسی به مناسبت یک اتفاق خاص.

  • عکاسی در فضای باز

در انتخاب لباس مناسب عکاسی فضای باز، به فصل و مکان مورد نظر برای عکاسی توجه کنید. بهتر است تا حد امکان لباس هایی را انتخاب کنید که با فضای مد نظر هماهنگی داشته باشد و به راحتی از فضای اطراف خود متمایز باشید. اگر برای عکاسی در فضای سبز و پر درخت، لباسی سبز انتخاب کنید، به میزان لازم از فضای عکاسی قابل تشخیص نیستید.

یک دست لباس کرم و یا قهوه ای برای عکاسی در کویر مناسب نیست. انتخاب لباسی دقیقا همرنگ با فضای اطراف، جذابیت بصری را کاهش می دهد. در نهایت شما بخشی از محیط عکاسی به نظر می رسید. قبل از انتخاب چندین لباس برای عکاسی، توجه کنید که در لوکیشن عکاسی مکانی برای تعویض لباس وجود دارد یا نه. در صورت در دسترس نبودن فضای مورد نیاز، چند لایه لباس بپوشید تا تنوع مختصری در عکس ها به وجود بیاید.

  • عکاسی در استودیو

به صورت معمول در آتلیه، پس زمینه های محدودتر و خلوت تری نسبت به فضای باز برای عکاسی در دسترس هستند. این مسئله باعث می شود در انتخاب رنگ لباس حق انتخاب بیشتری داشته باشید. به راحتی می توان پس زمینه ای مناسب با توجه به رنگ لباس انتخاب کرد. عکاسی  در استودیو، گزینه های بیشتری برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهد.

توجه به فرم بدنی در انتخاب لباس برای عکس

زمانی که به انتخاب لباس مناسب عکاسی فکر می کنید، فرم بدنی را در نظر بگیرید. اشتباه در انتخاب لباس می تواند باعث شود ظاهری بر خلاف میل خود پیدا کنید. انتخاب لباس های ساده، بدون زرق و برق با رنگ های تیره، مواردی است که افراد  دارای اضافه وزن به آن توجه کنند. استفاده از کمربند، لباس های بلند، طرح های عمودی در پارچه لباس و تفاوت رنگ در بلوز و شلوار، باعث می شود قد بلندتر دیده شوید.

توجه به فرم بدنی در انتخاب لباس برای عکس

  • سایز لباس

لباسی که برای عکاسی انتخاب می کنید، دقیقاً باید اندازه باشد. پوشیدن لباس های با سایز بزرگ یا خیلی تنگ باعث اصلاح فرم بدنی نخواهد شد. همینطور لباس های خیلی بلند و یا خیلی کوتاه انتخاب مناسبی برای عکاسی نیستند.

  • رسمی یا اسپرت

اگر موضوع خاصی برای عکاسی در نظر ندارید، انتخاب هایی میانه داشته باشید. لباس هایی که ظاهری خیلی رسمی دارند، با توجه به مد روز انتخاب شده اند و یا بی اندازه اسپرت و راحت هستند، باعث می شوند که در زمان کوتاهی از عکس ها خسته و دلزده شوید.

  • انتخاب رنگ و طرح مناسب برای لباس

به صورت کلی از پارچه هایی با طرح های بزرگ و شلوغ، رنگ هایی خاص و جیغ و لباس هایی با لوگوهای عجیب اجتناب کنید. استفاده از طرح های خیلی ریز مانند چهارخانه یا راه راه و شکل های عجیب دیگر، توجه بیننده را بیش از حد لازم به خود جلب می کنند. به خاطر داشته باشید شما برای تبلیغ لباس عکاسی نمی کنید.

۳. مدل مو و آرایش مناسب عکاسی

تا حد امکان از آرایش خاص و غلیظ خودداری کنید. مدل موها بهتر است ساده و طبیعی باشد. بهترین مدل مو و آرایش، انتخاب هایی است که به حالت طبیعی شما نزدیک بوده و با استایل هماهنگی داشته باشد. ضمن اینکه اگر مدل مو و آرایشی خاص داشته باشید تمام مدت عکاسی باید توجه کنید که آن ها خراب یا به هم ریخته نشوند. آراسته، مرتب و طبیعی بودن بهترین انتخاب برای عکاسی است.

مدل مو و آرایش مناسب عکاسی

استفاده هوشمندانه از اکسسوری

اگر برای عکاسی کلاهی بزرگ با حلقه گل در نظر دارید، نتیجه قابل پیش بینی است. با دیدن عکس ها همه از کلاه تعریف می کنند و ممکن است از شما بپرسند که آن را از کجا خریده اید، اما احتمالاً درباره خود شما حرفی نخواهند زد. اکسسوری را مینیمال، متناسب با استایل و به گونه ای انتخاب کنید که باعث شود زیبایی، ظرافت و سلیقه منحصر به فرد شما به نظر برسد نه صرفا خود اکسسوری.

ضمن اینکه از اکسسوری ها و زیورآلات می توانند به اصلاح فرم بدن کمک کنند. برای مثال استفاده از کمربند ساده و مناسب باعث کشیدگی در اندام خواهد شد.

صحبت از کلاه شد. پیشتر در مقاله معرفی انواع کلاه های مردانه و زنانه کلاه های جذاب و زیبایی را معرفی کرده ایم که ممکن است برای عکاسی نیز به دردتان بخورد.

انتخاب لباس برای عکس های خانوادگی

در عکس های دو نفره، چند نفره یا خانوادگی از لباس های یک رنگ، یک طرح و یک شکل دوری کنید. شاید هنگام عکاسی شرایط بامزه به نظر برسد ولی نتیجه مانند عکاسی گروه سرود و یا عکاسی از شرکت های خدماتی به نظر می رسد. تا حد ممکن لباس هایی انتخاب کنید که با هم هارمونی داشته باشند و هیچ کدام رنگ خیلی جیغ یا طرح عجیبی نداشته باشند. قبل از زمان عکاسی با مشورت، به جوابی مشترک درباره سوال برای عکاسی چی بپوشیم، برسید.  تصمیم بگیرید همه لباس هایی اسپرت یا رسمی بپوشند اما بیش از حد وارد جزئیات نشوید.

انتخاب لباس برای عکس های خانوادگی

برای عکاسی چی نپوشیم؟

اگر به هر دلیلی زمان یا گزینه هایی محدود برای انتخاب لباس مناسب برای عکاسی دارید، نکات زیر کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید.

  •  استفاده بیش از اندازه از اکسسوری
  •  پوشیدن لباس هایی با طرح های بزرگ و شلوغ
  •  لباس هایی با لوگو های بزرگ و نمادین
  •  استفاده از لباس هایی با یک طرح و یک رنگ برای عکس های چند نفره
  •  لباس های نازک و یا کاملا بدن نما
  •  استفاده از لباس های خیلی براق
  •  توجه به تناسب لباس و محل عکاسی
  •  اجتناب از محوریت مد روز در پوشش

برای عکاسی چی بپوشیم یا نپوشیم

نهایتا برای عکاسی چی بپوشیم؟

رعایت تمام نکات در نتیجه عکاسی تاثیر مثبتی خواهند داشت اما فراموش نکنید، بدون شک هر فرد دارای زیبایی خاص و منحصر به فردی است. بهترین نتیجه وقتی به دست خواهد آمد که با حس خوب، انرژی مثبت و استایل شخصی خود برای عکاسی حاضر شوید. از هر چیزی که باعث می شود از محوریت عکس خارج شوید، دوری کنید. جلسه عکاسی را ساده و بدون حساسیت زیاد سپری کنید. به تجربه و مهارت عکاس اعتماد کنید. برای دیدن عکس ها در لحظه اصرار نکنید و اجازه دهید عکاس به نتیجه فکر کند. اعتماد به نفس داشته باشید و آرامش را در مدت زمان عکاسی فراموش نکنید.

در پایان بد نیست به مقاله راهنمای خرید و انتخاب روسری هم اشاره کنیم. قطعا این مطلب نیز می تواند برای خوانندگان این مطلب جذاب باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.8 / 5. تعداد رای ها: 14

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

1 دیدگاه

  1. سلام من میخام یرای تولدپسرم بریم آتلیه هم برای تولدش هم برای سال نو خودم نمیدونم بپوشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا