همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسراهنمای خرید لباس

راهنمای انتخاب و خرید روسری (چطور روسری انتخاب کنیم؟)

شال و روسری بخش مهمی از استایل زنان ایرانی را شامل می شود. راهنمای خرید روسری، کمک می کند که مدت زمان کمتری برای انتخاب صرف کرده و ظاهر شما جلوه بهتری پیدا کند. در این مطلب انواع روسری را مورد بررسی قرار داده و به مهم ترین نکات درباره انتخاب روسری اشاره می کنیم.

راهنمای خرید روسری ها مختلف

برای انتخاب روسری مناسب، باید به جنس پارچه و اندازه روسری دقت کنید. روسری مناسب مراسم رسمی با روسری روزمره جنس و قواره متفاوتی دارد. با توجه به فصل، استایل و کاربرد می توان گزینه های بهتر را انتخاب کرد. شناخت انوع مختلف پارچه های روسری  قدم اول برای راهنمای خرید روسری است.

راهنمای خرید روسری های متنوع

راهنمای خرید روسری، انواع جنس و اندازه روسری

پارچه های روسری بسیار متنوع هستند اما برای انتخاب روسری مناسب کافی است بدانید روسری ها به صورت کلی از نخ های گیاهی (پنبه و کتان)، پشم (پشم انواع حیوانات)، ابریشم (نخ طبیعی با استفاده از پیله کرم ابریشم و یا ابریشم مصنوعی) و پلی استر (الیاف مصنوعی) دوخته می شوند.
انواع پارچه روسری با همین مواد بافته می شوند اما نسبت به استفاده از هر کدام از این مواد در پارچه به کار برده شود، اسامی متفاوتی بر روی آنها گذاشته می شود.

راهنمای خرید روسری در جنس های مختلف

برای مثال پارچه موهر، از نوعی پشم بز بافته می شود و روسری حریر، با استفاده از ابریشم مصنوعی با طبیعی به صورت خیلی نازک بافته می شوند. متداول ترین جنس پارچه در دوخت روسری، شامل موارد زیر است.

راهنمای خرید روسری نخی

روسری های نخی با درصد بالایی از نخ پنبه تهیه می شوند. این نوع روسری با توجه به کیفیت پنبه قیمت های مناسب تری برای خرید دارند. آنها سبک، خنک و با دوام هستند. این ویژگی ها به همراه ایستایی بالا بر روی سر، اتو کشی آسان، در دسترس بودن و قیمت مناسب، محبوبیت بسیاری به دست آورده اند.

روسری ابریشمی

روسری از جنس ابریشم، جزء روسری های گران و خاص دسته بندی می شوند. حتی اگر در نظر دارید این روسری با ابریشم مصنوعی تهیه کنید، باید بودجه قابل توجهی برای آن در نظر بگیرید. این نوع روسری به ندرت چروک می شوند و بافت فوق العاده و با دوامی دارند.

راهنمای خرید روسری برای خانم ها

این نوع از روسری در استایل های کلاسیک و رسمی بهترین انتخاب بوده و در تمامی فصل ها قابل استفاده می باشند. به خاطر داشته باشید روسری های ابریشمی ایستایی قابل قبولی دارند و از روی سر سر نمی خورند.

راهنمای خرید روسری ساتن

پارچه های ساتن اصل از ابریشم بافته می شوند اما ساتنی که امروز در روسری ها به کار برده می شود، نوعی الیاف مصنوعی با پلی استر است. پارچه ساتن با ظاهری براق و رنگ هایی خاص و عجیب و البته قیمت مناسب تر از روسری های ابریشمی، انتخاب خوبی برای استایل رسمی و کلاسیک است.

روسری های ساتن به شدت لیز بوده و به هیچ عنوان بر روی سر ایستایی ندارند. به همین دلیل این جنس روسری در استفاده روزمره کاربردی ندارند. این روسری با بافتی ضخیم و دوام نسبتا کم، برای استفاده در تمام فصول مناسب است.

روسری حریر

پارچه این نوع روسری از ابریشم بسیار نازک بافته می شود اما روسری های موجود در بازار معمولا از ابریشم های مصنوعی بافته شده اند. اغلب روسری های حریر، به دلیل بافت نازک به صورت کامل پوشش ایجاد نمی کنند و اصطلاحا سایه می اندازند. بی نهایت سبک و بسیار خنک بوده و تقریباٌ هیچ راهی وجود ندارد که بتوان آن ها را ثابت بر روی سر نگه داشت.

این نوع روسری مناسب روزهای گرم فصل بهار و تابستان هستند و اگر با لیز خوردن دائمی آن مشکلی نداشته باشید، برای استایل ساده و کلاسیک انتخاب فوق العاده ای خواهد بود.

راهنمای خرید روسری موهر (پشمی)

این نوع روسری از پشم لطیف بافته می شود. انتخاب مناسبی برای روزهای سرد بوده و دوام بالایی دارند. همچنین روسری های پشمی که یکی از معروفترین آن ها روسری موهر است، قابلیت جذب رطوبت دارند.
انواع لطیف تر روسری پشمی برای استفاده رسمی و کلاسیک مناسب بوده و یکی از بهترین گزینه ها برای فرار از سرما هستند. روسری موهر با مقاومت بالا در برابر چروک، ثبات رنگ فوق العاده و سبکی قابل توجه انتخاب مناسبی برای استفاده روزمره در فصل زمستان است.

سایز و قواره روسری را چطور انتخاب کنیم؟

توجه به اندازه روسری، به اندازه شناخت جنس مناسب، در انتخاب روسری اهمیت دارد. اندازه روسری، با توجه به کاربرد آن ها طور معمول، شامل این ابعاد هستند.

راهنمای خرید روسری برای سلیقه های مختلف

روسری با ابعاد 65 سانتی متر

کاربرد این اندازه از روسری در تزیین و تکمیل استایل بوده و معمولاً برای پوشش سر از آن استفاده نمی شود. روسری با این اندازه معمولا برای مچ بند، تزیین کیف، دستمال گردن و بعنوان اکسسوری است.

روسری با ابعاد 75 سانتی متر

این سایز روسری، کوچکترین سایزی است که می توان از آن برای پوشش سر استفاده کرد. جنس پارچه این نوع روسری معمولا ساتن، حریر و ابریشمی است و استفاده از آن بیشتر وابسته به مد روز است. این روسری نسبتا کوچک در تابستان طرفداران بیشتری پیدا می کند.

روسری با ابعاد 90 سانتی متر

این سایز روسری اندازه محبوبی است که با پارچه نخی برای روزمره و پارچه های خاص تر در استایل رسمی و کلاسیک استفاده می شود.

روسری با ابعاد 140

روسری ها با این اندازه به روسری های قواره بزرگ معروف هستند. با پارچه های مختلف می توانند برای هر استایلی مناسب باشند اما بیشترین کاربرد ان ها در فصل زمستان است.

راهنمای خرید روسری در طرح های مختلف

چه نکاتی را برای خرید روسری در نظر بگیریم؟

بعد از شناخت انواع جنس و اندازه روسری، باید با توجه به موارد شخصی روسری مورد نیاز را انتخاب کرد. مواردی که برای انتخاب روسری باید در نظر داشت، به ترتیب:

رنگ پوست صورت

روسری نزدیک ترین پوشش به صورت است، برای همین با توجه به تن پوست صورت، رنگ روسری را انتخاب کنید. برای اینکه سریع و ساده متوجه تن پوست شوید، به رگ زیر مچ دست نگاه کنید. اگر رگ ها رنگ آبی یا بنفش دارند، تن پوست سرد بوده و اگر رگ ها سبز به نظر می رسند، تن پوست گرم است. سبز، صورتی، قرمز و آجری و انواع تیره تر و روشن تر از این رنگ ها برای پوست گرم مناسب تر است و اگر پوست سردی دارید انتخاب رنگ های آبی کاربنی، بنفش و سبز کله غازی جلوه بهتری به صورت شما می بخشند.

راهنمای خرید روسری

انتخاب روسری مناسب استایل

روسری را با توجه به استایل و کاربرد انتخاب کنید. برای استایل رسمی و کلاسیک پارچه های ابریشمی، ساتن و حریر و برای استفاده روزمره روسری نخی انتخاب های مناسبی هستند. یک روسری موهر با قواره بزرگ، تنوع جذابی برای استایل معمولی بوده و شما را به خوبی گرم نگه می دارد.

روسری ساده یا روسری طرح دار

ست کردن روسری با مانتو یا پالتو احتیاج به مهارت زیادی ندارد اما اگر تجربه کافی ندارید از ست کردن روسری طرح دار با مانتو یا پالتوی طرح دار اجتناب کنید. برای مانتو های طرح دار، روسری ساده با توجه به کمترین رنگ استفاده شده در طرح لباس انتخاب کنید و اگر برای لباسی ساده به دنبال روسری مناسب هستید، طرح های خلوت با رنگ های مکمل می توانند در جذابیت استایل بسیار موثر باشند.

شاید بهترین راهنمای خرید روسری این باشد که اگر لباس خاصی برای ست کردن در نظر ندارید، رنگ های خنثی را انتخاب کنید. مشکی، سفید، طوسی و خاکستری رنگ هایی هستند که با بیشتر لباس ها هماهنگ می شوند و در هر فصل و هر مکان، جذابیت منحصر به فردی دارند.

جمع بندی راهنمای خرید روسری

داشتن تعداد زیاد شال و روسری به بهبود ظاهر و استایل کمکی نمی کند. تلاش کنید با توجه به راهنمای خرید روسری، انتخابی مناسب و موثر داشته باشید. هر قدر برای انتخاب جزئیات دقت و زمان بیشتری صرف کنید، نتیجه رضایت بخش خواهد بود.

در هنگام خرید، روسری را انتخاب کنید که هارمونی مناسبی با تعداد بیشتری از لباس های شما داشته باشد و تا حد ممکن از خرید روسری با الیاف مصنوعی خود داری کنید، روسری با پوست صورت در تماس است و استفاده از روسری بی کیفیت می تواند به سلامتی و شادابی پوست آسیب برساند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای ها: 12

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا