همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسمد و لباس زنانهمد و لباس مردانه

انواع آستین لباس مردانه و زنانه را بشناسید

تا به حال درباره انواع آستین لباس فکر کرده اید؟ می‌دانید چند نوع آستین برای لباس‌های مردانه و زنانه وجود دارد؟ شاید بتوان گفت که آستین لباس اولین چیزی است که در ظاهر آن به چشم می‌خورد. بنابراین اهمیت آن در هر کدام از لباس‌های زنانه و مردانه غیر قابل انکار به نظر می‌آید. به همین دلیل، قصد داریم که در این مقاله از اپریشم شما را با انواع آستین لباس‌های مردانه و زنانه آشنا کنیم.

انواع آستین لباس

همانطور که می‌دانید آستین قسمتی از لباس است که دست را از شانه تا مچ می‌پوشاند. انواع مختلف آستین لباس به طور کلی عبارتند از:

  • بدون آستین یا آستین حلقه ای (sleeveless)
  • آستین بسیار کوتاه (cap sleeve)
  • آستین کوتاه (Short sleeve)، (1/4 length sleeve) و (Quarter-length sleeve)
  • آستین سه ربع (Bracelet sleeve)
  • آستین بلند (Long sleeve)

این در حالی است که دو دسته اصلی لباس عبارتند از:

  • جدا (Set-in sleeve): این نوع از آستین در بالای شانه (دقیقاً محل اتصال بازو به شانه) درز می‌خورد.
  • سرخود (All-in one sleeve): آستینی بدون حلقه است که به صورت یک پارچه بریده و دوخته می‌شود.

انواع آستین لباس زنانه

تنوع مدل لباس زنانه باعث شده است که انواع آستین برای لباس‌های زنان وجود داشته باشد. در ادامه نیز شما را با چندین مدل از آستین لباس زنانه آشنا خواهیم کرد.

انواع آستین لباس زنانه

آستین رگلان

آستین راسته تنگ که رگلان نیز نامیده می‌شود که برای انواع شومیز، تی شرت، لباس‌های تنگ و سایر لباس‌های غیر رسمی استفاده می‌شود. اما شاید برای شما هم این سؤال وجود داشته باشد که آستین رگلان چه شکلی است؟ در پاسخ باید بگوییم که درز آستین رگلان از زیر بغل شروع می‌شود و به تدریج این درز تا مچ کمتر و کمتر می‌گردد.

آستین کیمونو

آستین کیمونو یکی دیگر از انواع آستین‌هاست که در طراحی لباس زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی بلند، گشاد و رهای آستین کیمونو برای بسیاری از خانم‌ها جذاب است. به همین دلیل در لباس‌های هندی‌ها و اروپاییان از این مدل آستین زیاد به کار می‌رود. در واقع اگرچه این مدل آستین متأثر از طراحی لباس‌های ژاپنی‌هاست اما در پیراهن و بلوزهای بلند و کوتاه اروپایی‌ها هم وجود دارد.

آستین بیشاپ

یکی از آستین‌هایی که می‌توانیم معرفی کنیم، آستین بیشاپ نام دارد. این نوع از آستین در نزدیکی شانه تا آرنج، گشاد و آزاد است اما از نزدیکی آرنج تنگ می‌شود و تا مچ به همین مقدار تنگ باقی می‌ماند. این در حالی است که مانند پیراهن مردانه  از پایین آرنج تا قسمت مچ دست دکمه می‌خورد.

انواع آستین لباس زنانه بی شاپ

آستین آف شولدر برای لباس زنانه

آف شولدر یکی از مدل‌های آستین لباس زنانه است. محبوبیت این نوع از آستین‌ها میان زنان به این دلیل است که اندازه آن بر اساس سلیقه افراد مختلف خواهد بود. این آستین از استخوان شانه شروع می‌شود و مدلی کاملاً باز و آزاد است. بنابراین با پوشیدن لباسی با این مدل آستین احساس آرامش و راحتی به شما می‌دهد. هنگام طراحی و دوخت انواع بلوز، ساری، پیراهن و پیراهن ماکسی از آستین آف شولدر استفاده می‌کنند.

آستین پروانه ای

یکی از انواع آستین لباس زنانه که برای لباس‌های مهمانی انتخاب می‌شود، آستین پروانه ای نام دارد. این آستین، شانه شما را کشیده تر و ظاهر شما را زیباتر نشان می‌دهد. بر خلاف آستین پفی، این آستین تنگ نمی‌شود و برای لباس‌های یقه باز یا بلوز مناسب است.

آستین پفی

آستین پفی هم یکی از محبوب ترین انواع آستین برای لباس‌های زنانه است. شما می‌توانید برای لباس‌هایی مانند پیراهن‌های کوتاه، تونیک، تی‌شرت و تاپ‌های گشاد از این مدل آستین استفاده کنید.

آستین پفی

آستین کاپی، از انواع محبوب آستین

آستین کاپی یکی از انواع آستین است که در لباس‌های مجلسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که از مدل‌های فانتزی لباس استقبال می‌کنند، از آستین کاپی در لباس خود بهره مند می‌شوند. به این ترتیب استخوان ترقوه نیز زیباتر جلوه می‌کند.

آستین فرشته ای

آستین فرشته ای ظاهری شبیه بال‌های فرشته دارد. در نتیجه با انتخاب این آستین برای لباس خود می‌توانید ظاهری زیبا برای لباس خود به وجود آورید. البته باید توجه کنید که سایز آن با توجه به معیارهایی مانند سایز لباس تغییر می‌کند. بهتر است بدانید که لباس‌های یقه بلند از این مدل آستین به کار می‌برند.

آستین بلند، رایج ترین مدل آستین

یکی از انواع آستین برای لباس‌های زنانه و مردانه آستین بلند است. مدلی بسیار ساده دارد و بدون اینکه تغییری در تنگی و گشادی آن شود، تا مچ دست را می‌پوشاند.

آستین دکمه دار

آستینی که برای بسیاری جذابیت دارد، آستین دکمه دار است. دکمه این مدل آستین روی مچ یا روی آرنج قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به راحت آستین لباس خود را بالا بزنید. مخصوصاً مواردی که دکمه روی آرنج است، امکان تا زدن و نگه داشتن با یک بند کوچک هم برای شما فراهم می‌کند.

آستین کلوش

یکی از آستین‌هایی که در دهه‌های پیش در لباس‌های مجلسی به کار می‌رفت، آستین کلوش است. البته نباید فراموش کرد که این آستین اندازه‌های مختلفی با حالت مخروطی دارد.

آستین متوسط

آستین متوسط تا روی آرنج است و به همین دلیل از آستین بلند متمایز خواهد شد. یک مزیت مهم این نوع آستین، بی نیازی شما به تا زدن لباس هنگام کار کردن است.

آستین متوسط

مدل آستین پیراهنی

آستین پیراهنی یکی از مدل‌هایی است که در بسیاری از لباس‌ها حتی لباس عروس هم استفاده می‌شود. با به کار بردن این مدل آستین ظاهر دست‌های شما کشیده تر و زیباتر می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید در تهیه انواع شومیز، پیراهن زنانه و تی شرت از این مدل آستین استفاده کنید.

آستین شنلی، یکی از انواع آستین لباس

همانطور که از نام آن برمی‌آید، این آستین مانند شنل روی دستان شما را می‌پوشاند. بنابراین بدنه لباس و آستین‌های آن لباس کشیده تر به نظر می‌رسند. جالب است بدانید که بعضی از آنها به لباس متصل بوده و برخی از آستین جدا می‌شوند. شما در آماده کردن پیراهن مجلسی بلند می‌توانید از این مدل استفاده کنید.

آستین گلبرگی

یکی دیگر از انواع آستین، مدل گلبرگی یا لاله ای است. در حقیقت ظاهر این آستین به صورت گلبرگی و کوتاه در می‌آید. شما در تهیه لباس‌هایی از جنس پارچه حریر، شومیز و حتی تی شرت می‌توانید از آستین گلبرگی استفاده کنید.

آستین شانه باز

اگر به مدل‌های مختلفی از آستین که پیش از این اشاره کردیم، علاقه ندارید، فرصت دیگری برای تهیه یک لباس متفاوت برای شما وجود دارد. شما می‌توانید برای لباس‌های نیم تنه و تاپ تابستانی از این مدل آستین استفاده کنید.

آستین خفاشی

آستین دیگری که در طراحی آن از ظاهر بال‌های خفاش الهام گرفته اند به آستین خفاشی یا بتوینگ شهرت دارد. این مدل آستین تنوع بالایی دارد و بسته به سلیقه خود می‌توانید از آستین خفاشی مورد نظر استفاده کنید. گاهی مدلی باز بوده و گاهی نیز درز دارد. شما برای تونیک یا پیراهن‌های کوتاه می‌توانید از این مدل آستین استفاده کنید.

آستین خفاشی

آستین چاک دار

یکی دیگر از انواع آستین که برای لباس‌های زنانه کاربرد دارد، آستین چاک دار بوده که معمولاً بلند یا سه ربع است. اگر بلند باشد، روی مچ آن کمی تنگ شده و دکمه می‌خورد.

انواع آستین لباس مردانه

اکنون نوبت به آن رسیده که نگاهی به انواع آستین‌هایی بیندازیم که در لباس‌های مردانه وجود دارند.

آستین رگلان برای لباس‌های مردانه

رگلان یکی از رایج ترین انواع آستین‌ها به حساب می‌آید. به همین دلیل لباس‌های آقایان نیز آستین‌هایی با مدل رگلان دارند. این آستین درزی مورب دارد که در جلوی لباس از زیر بغل شروع می‌شود و در پشت به بالا تنه متصل می‌گردد.

آستین معمولی

آستین ساده و معمولی یکی دیگر از انواع آستین محسوب می‌شود. قسمت بالای منحنی آن را که متناسب با گردی سر شانه است، به قسمت داخلی حلقه آستین می‌دوزند.

آستین کپ

یکی از آستین‌هایی که در تی شرت و پیراهن‌های مردانه به کار می‌رود، آستین کوتاهی با نام آستین کپ (Cap) است. اندازه این آستین با یک برش پارچه تا روی بازو قرار می‌گیرد.

آستین سه ربع

آستین دیگری که در تی شرت و پیراهن مردانه نیز به کار می‌رود، آستین سه ربع است. این آستین تا حدوداً 10 سانتی متر زیر آرنج قرار دارد.

آستین سر دوشی دار

آستین لباس مردانه ای که می‌توانیم نام ببریم، آستین سر دوشی دار است. در حقیقت، روی شانه‌های آن بندی وجود دارد که نشانه حمل شنل بوده است.

سر دوشی دار

آستین کتی

از انواع آستین لباس مردانه می‌توانیم آستین کتی را معرفی کنیم. این آستین مدلی از آستین‌های دو تکه ای است. دوخت آن به جای زیر بغل در جلو و پشت پیراهن قرار می‌گیرد. این مدل آستین بیشتر برای دوخت آستین کت‌ها استفاده می‌شود.

آستین بندی یا بند دار

آستین بند دار، یک نوار نازک رنگی در انتهای خود دارد. این نوار نازک رنگی انتهای آستین ظاهری متفاوت به تی شرت و پیراهن مردانه می‌دهد.

آستین آرنج وصله‌ دار

آستینی دیگر که می‌توانیم شرح دهیم، آستین آرنج وصله دار است. همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد، وصله ای با رنگ متفاوت از پیراهن پشت آرنج قرار دارد. به همین دلیل به آن آستین آرنج وصله دار می‌گویند.

جمع بندی

در این مقاله اپریشم، شما را با انواع آستین لباس مردانه و زنانه آشنا کردیم. با توجه به اینکه هنگام طراحی لباس سلیقه افراد مهم است، شما با انواع آستین برخورد خواهید کرد. اکنون شما می‌توانید مدل‌های دیگری از آستین را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.5 / 5. تعداد رای ها: 11

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا