همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسراهنمای خرید لباس

نحوه تشخیص عینک، کیف و کلاه پرادا اصل و تقلبی

برند پرادا یکی از لوکس ترین و محبوب ترین برندهای جهان است که متقاضیان بسیاری دارد. این برند پس از تأسیس خود به یکی از بهترین برندهای پوشاک و اکسسوری در سطح جهانی تبدیل شد. در این مطلب قصد داریم به روش های تشخیص محصولات پرادا اصل و تقلبی بپردازیم.

تاریخچه برند پرادا

برند پرادا نخستین بار در سال 1913 توسط ماریو پرادا و برادرش مارتینو پرادا در میلان ایتالیا تأسیس شد. اما می توان گفت که مؤسس و مالک اصلی این برند ماریو پرادا بوده است. پرادا نیز مانند بسیاری از برندهای دیگر یک برند خانوادگی بوده و توسط یک شخص تأسیس نشده و پس از آن نیز مدیریت آن به فرزندان آن ها رسیده است.

ماریو پرادا در ابتدا با تأسیس یک فروشگاه در میلان به فروش کیف های دستی چرمی پرداخت. برند پرادا تنها 6 سال پس از تأسیس به تأمین کننده اصلی اکسسوری و کیف های خانواده سلطنتی ایتالیا تبدیل شد. این اتفاق نقطه عطفی در کار پرادا بود. زیرا که خیلی زود تبدیل به یک برند اشرافی و لوکس شد.

برند ایتالیایی پرادا

درگذشت ماریو پرادا

ماریو پرادا 1952 یعنی حدود 40 سال پس از تأسیس برند پرادا در گذشت. او با توجه به جامعه مردسالارانۀ آن زمان ایتالیا معتقد بود زنان جایی در بازار کار ندارند و نمی توانند شغل های مدیریتی را به خوبی ایفا کنند. پسر ماریو پرادا نیز علاقه ای به تجارت نداشت. درنتیجه وارث مشخصی برای برند پردا پس از مرگ او وجود نداشت.

در نهایت دختر ماریو به نام لوئیزا مدیریت برند پرادا را بر عهده گرفت. او 20 سال مدیر برند پرادا بود. پس از لوئیزا دختر وی موچیا تا به امروز مدیریت برند پرادا را بر عهده داشته و با فعالیت ها و همکاری های مختلف به ارزش این برند افزوده است. به طوری که در سال 2005 از نگاه مجله تایم موچیا پرادا به یکی از 100 فرد تأثیرگذار تبدیل شد.

محصولات برند پرادا

برند پرادا بیشتر به دلیل داشتن کیف های چرمی و عینک های جذابش مشهور است. کیف های چرم پرادا از مرغوب ترین چرم ها تولید می شود و به همین دلیل یکی از بهترین کیف ها بین کیف های چرمی محسوب می شود و دوام بالایی نیز دارد. لازم به ذکر است که چرمی که پرادا در محصولاتش استفاده می کند منحصراً برای این برند بوده و تنها برای محصولات آن ها تولید و استفاده می شود. عینک های پرادا نیز در سال های اخیر بسیار مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته است. قیمت کیف و عینک های پرادا به نسبت بالا می باشد.

قیمت ساده ترین و ارزان ترین عینک های پرادا در ایران از 3 میلیون تومان شروع می شود. پرادا علاوه بر کیف و عینک تولید کننده انواع کفش و ادکلن و پرفیوم نیز هست. لازم به ذکر است که قیمت ادکلن پرادا اصل در ایران بالای 2 میلیون تومان است. علاوه بر آنچه گفته شد این برند مشهور خط تولید جواهرات از جمله، گوشواره، گردنبند، دستبند و انگشتر نیز دارد.

پیشتر در مقاله ای در مورد نحوه تشخیص عینک تقلبی از اصلی توضیحاتی داده ایم. پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید.

تغییر و رشد برند پرادا

میوچا پرادا در سال 1987 با برتلی ازدواج کرد. از آن سال تا به امروز این دو در رأس فعالیت های این برند قرار دارند و ابداعات و طرح های جدیدی را برای این برند به ارمغان آورند. آن ها همچنین برندهای کوچک تری در این زمان تأسیس کردند که آن ها نیز در سطح جهانی بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. در سال 1993 اولین کالشن پوشاک و کفش مردانه پرادا نیز معرفی شد. از آن سال این برند به عنوان یکی از تولید کنندگان پوشاک مردانه نیز معرفی شد. در همان سال 1993 میوچا پرادا برندی دیگری با نام میو میو تأسیس کرد. این برند مخصوص خانم هایی بود که تمایل داشتند از مد و فشن روز کمی جلوتر باشند.

پرادا اصل و تقلبی

با توجه به محبوبیت برند پرادا و قیمت های بالای آن مانند هر برند دیگری محصولات تقلبی آن نیز به وفور تولید می شود. پرادای اصل ویژگی های بارز و مشخصی داشته که نشان از کیفیت و دقت در تولید کالاهای آن دارد. تنها با کمی دقت و دانستن برخی از این مشخصات می توان پرادا اصل را از پرادا تقلبی تشخیص داد.

برای تشخیص پرادای اصل از تقلبی چکار کنیم؟

برای تشخیص یک محصول تقلبی از اصل آن توجه به جزئیات مهم ترین کار است. اگر به جزئیات آن ها به درستی و با دانستن برخی از مشخصات توجه کنید به راحتی می توانید این تفاوت ها را دریابید. درست است که برخی از محصولات تقلبی شباهت بسیار زیادی به کالای اصلی دارند اما غیرممکن است که دقیقاً و صد درصد مشابه یکدیگر باشند. زیرا که هر برند مطرح و مشهوری به امکانات بسیار زیادی دسترسی دارد و متریال و مواد اولیه با کیفیت، گران قیمت و در برخی مواقع مخصوص به خود برند استفاده می کند که یک تولید کننده محصولات تقلبی به آن ها دسترسی نخواهد داشت.

کیف پرادا

روش های تشخیص پرادای اصل از تقلبی

قبل از هر چیز برای تشخیص پرادا اصل و تقلبی باید به کیفیت محصول توجه کرد. خیلی از کالاها در نگاه اول با کمی دقت مشخص می شود که کیفیت پایینی دارند. در نتیجه می توان تشخیص داد که این محصول اصلی نیست.

خطوط دوخت پرادای اصل

خط های دوخت یک محصول باید منظم و دقیق باشد. هرگونه خطا و یا نشانی از نامرتب بودن این خطوط نشان از تقلبی بودن کالا دارد. تمام محصولات پرادا با استفاده از دستگاه های بسیار با کیفیت انجام می شوند و این گونه خطاها در آن ها دیده نخواهد شد. لازم به ذکر است که محصولاتی هم که از خود برند پرادا دچار مشکل می شوند وارد بازار نخواهند شد. زیرا که پس از تولید تمام آن ها چک و بررسی می شوند.

استحکام قطعات فلزی در پرادا اصل و تقلبی

قطعات فلزی که بر روی محصول قرار دارند از جمله زنجیر و قلاب کیف و یا حتی لوگوی فلزی پرادا باید همگی از استحکام و کیفیت بالایی برخوردار باشند. معمولاً قطعات فلزی در کالاهای تقلبی لبه های تیز و جنس بسیار نامرغوبی دارند که به راحتی قابل تشخیص است.

لوگوی پرادا اصل و تقلبی چه فرقی دارد؟

لوگوی پرادا بر روی محصولات آن ها وجود دارد. این لوگو دارای جزئیاتی است که در نمونه های تقلبی وجود ندارد. به طور مثال روی حرف (R) یک شکاف وجود دارد. برای تطبیق لوگوی واقعی و تقلبی می توان لوگوی اصلی آن را با دقت بررسی کرد تا متوجه تفاوت های آن شد.

کیفیت زیپ

توجه به کیفیت زیپ یکی دیگر از مواردی است که می توان با در نظر گرفتن آن محصول تقلبی را از اصل آن تشخیص داد. برندهای معتبر جهان همگی از زیپ های بسیار مرغوب با برندهای معتبر از جمله YKK ، Riri ، Opti ، Ipi و Lampo استفاده می کنند.

پرادا اصل و تقلبی

پلاک پرادا

روی کیف های پرادا یک پلاک وجود دارد که نام برند روی آن نوشته شده است. این پلاک ها باید همرنگ با کیف باشند. در صورتی که این پلاک به هر رنگ دیگری بود نشان از تقلبی بودن آن است.

آستر داخلی کیف های اصلی

داخل کیف های پرادا یک آستر با کیفیت وجود دارد که بر روی آن نام پرادا با استفاده از فونت همیشگی آن ها به تناوب وجود دارد. در صورتی که پارچه داخلی کیف چیزی غیر از این باشد، این کیف پرادا تقلبی است.

روش تشخیص عینک پرادا اصل

عینک پرادا اصل

تا اینجا شما را با روش تشخیص کیف پرادا اصل از تقلبی آشنا کردیم. اما در ادامه نیز نکاتی را توضیح می‌دهیم که با کمک آنها بتوانید عینک پرادا اصل را از محصولات تقلبی آن تشخیص دهید.

پرادا برای عینک آفتابی علاوه بر طرح‌های ساده و کلاسیک، مدل‌ها و طرح‌های جدید و متفاوتی تولید کرده است. اما اگر بخواهیم مشخصات عینک پرادای اصل را بررسی کنیم، باید موارد زیر را مورد اشاره قرار دهیم:

  • اولین نکته‌ای که باید درباره عینک پرادای اصل بیان کنیم، قیمت آن است. قیمت آن با توجه به اینکه عینک آفتابی یا طبی باشد، متفاوت است اما از 1.500.000 تومان شروع می‌شود.
  • نشانه دیگری که اصل بودن عینک پرادا اصل را ثابت می‌کند، نام برند ایتالیایی پراداست که آن را از موارد کپی و غیراصل عینک پرادا جدا می‌کند.
  • هنگام بررسی عینک پرادا اصل، کیفیت آن را در مقابل نور فرابنفش بررسی کنید. نمونه‌هایی از عینک آفتابی پرادا مانند مدل (QS02( اشعه ماوراء بنفش (UV) را با مقدار 400 (UV) جذب می‌کنند.
  • کیفیت عینک یکی از ویژگی‌هایی است که باعث متمایز ساختن عینک پرادا اصل از موارد غیر اصل شده است. فریم محکم و مقاوم نوع اصلی آن است. هر نوع خش، موج، نقطه، خط قالبی که در فریم عینک نشانه غیر اصل بودن عینک پرادا به حساب می‌آید.

همان طور که خواندید برای تشخیص پرادای اصل از تقلبی روش‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توانید با دانستن و توجه به آنها محصولات تقلبی را شناسایی کنید. برای کفش و کلاه هم به همین شکل است. در واقع شما باید علاوه بر ویژگی‌های کلاه یا کفش مورد نظر خود به طور کامل درباره قیمت کفش و کلاه پرادا اصل اطلاعات داشته باشید و سپس به خرید محصولات مورد نظر اقدام کنید. این نکته هنگام کفش پرادا زنانه اصل نیز صدق می‌کند. شما هنگامی که تصمیم می‌گیرد کیف، کلاه یا کفش پرادای اصل را خریداری کنید، باید به لوگوی پرادا، بارکد کفش که داخل آن قرار گرفته و مشخصات فنی کفش پرادای اصل توجه داشته باشید تا آن را از مدل‌های تقلبی تشخیص دهید.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.6 / 5. تعداد رای ها: 19

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا