همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
اکسسوری و زیورآلاتراهنمای خرید اکسسوری

آموزش نحوه تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

یکی از بهترین روش ها برای مراقبت از چشم ها در برابر نور مستقیم خورشید، استفاده از عینک آفتابی مناسب و اصل است. برای خرید عینک آفتابی باید به اصل بودن عینک توجه کنید. در مجله مد و زیبایی اپریشم به آموزش تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی می پردازیم.

با ما همراه باشید و با توجه به نکاتی که در این مقاله برای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی خواهیم گفت، عینک آفتابی اصل و مناسب را برای مراقبت از چشم هایتان در برابر تابش نور مضر خورشید خریداری کنید.

معرفی انواع عینک آفتابی

  • عینک با لنز سایه روشن
  • لنز بنفش
  • عینک آفتابی با فریم گرد و بزرگ
  • هالیوودی و کلاسیک
  • عینک آفتابی اسرار آمیز با لنز سبز رنگ
  • عینک ساده
  • مدل چشم گربه‌ای

معرفی انواع عینک آفتابی

برای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید عینک، برای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی به مواردی که در ادامه بیان خواهیم کرد، دقت کنید.

برچسب و لوگوی عینک آفتابی

یکی از راه ها تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی توجه به برچسب و لوگوی عینک آفتابی است. لوگو و بر چسب ها روی عینک آفتابی اصل در سمت راست عینک و روی دسته یا داخل دسته عینک آفتابی قرار می‌ گیرند. همچنین این لوگوها اندازه، فونت نوشتاری و رنگ ثابتی روی عینک آفتابی دارند.

بنابراین کوچکترین اشتباه نوشتاری یا تفاوت در بین لوگوها، نشان دهنده تقلبی بودن عینک آفتابی است. برای نمونه گاهی روی دسته عینک یا شیشه عینک آفتابی نام برند تولید کننده با غلط املایی نوشته شده است. این اشتباهات نشان دهنده تقلبی بودن عینک است.

برای خرید عینک آفتابی ابتدا به سایت برند تولید‌ کننده عینک مورد نظر خود مراجعه کرده و با برچسب و لوگوی برند آن عینک آشنا شوید. سپس عینک مورد نظر خود را با توجه به این مورد خریداری کنید.

عینک آفتابی اصل

شماره مدل عینک راه تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

درج شماره مدل عینک روی همه عینک های آفتابی، قانونی جهانی است. خرید عینک آفتابی چه به صورت حضوری و چه به شکل آنلاین، باید در هر دو روش شماره مدل روی عینک های آفتابی درج شده باشد.

بنابراین یکی از نکات دیگر در تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی، شماره مدل عینک آفتابی است. برای اینکه بدانید آیا شماره مدل عینک مورد نظرتان اصل یا تقلبی است، به سایت تولید کننده عینک آفتابی مراجعه کرده و شماره مدل عینک را بررسی کنید.

شماره‌ مدل عینک آفتابی روی قاب عینک‌ ها درج شده است. به این نکته توجه داشته باشید که عینک‌ های آفتابی تقلبی هم دارای شماره هستند اما این شماره ها را در فهرست شماره‌ های سایت تولید کننده عینک آفتابی ثبت نشده اند.

تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

خرید عینک آفتابی اصل از فروشنده های معتبر

یکی دیگر از راه های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی، خرید عینک از سایت‌ های اینترنتی یا فروشگاه‌ های معتبر و معروف است.

این فروشگاه ها و سایت های معتبر محصولات تقلبی نمی‌ فروشند اما برخی از فروشگاه های نامعتبر و دست فروش ها عینک های تقلبی می فروشند. بنابراین برای خرید عینک آفتابی اصل به موارد زیر دقت کنید:

  • از سایت هایی محصول مورد نظر خود را سفارش دهید که آدرس و شماره تماس مشخصی دارند و به راحتی می توان محصول را تعویض کرد.
  • از خرید عینک آفتابی از فروشگاه ها و سایت هایی که روی این محصولات بیش از حد تخفیف زده اند، خودداری کنید زیرا امکان تقلبی بودن این محصولات زیاد است.
  • اگر عینک آفتابی را از سایت و به صورت آنلاین خریداری می‌ کنید، به قسمت نظرات خریداران و تعداد خرید آن عینک توجه کنید. سایت های معتبر شامل این بخش ها هستند. همچنین انواع عینک آفتابی را با جزئیات برای مشتریان خود معرفی می‌ کنند.
  • سایت‌ های معتبر و فروشگاه های معروف در هنگام خرید عینک آفتابی اصل، ضمانت محصول را هم به مشتریان ارائه می‌ دهند.

دفترچه و شناسنامه عینک آفتابی

عینک‌ های آفتابی اصل دارای شناسنامه و دفترچه اصالت دار هستند. در شناسنامه عینک آفتابی جزئیات دقیقی در مورد عینک، مقدار خش‌ پذیری لنز، مقاومت عینک در برابر اشعه ماوراء‌بنفش خورشید، جنس فریم را بیان می‌ شود.

بنابراین در هنگام خرید عینک آفتابی، عدم وجود شناسنامه و دفترچه اصالت دار عینک، نشان دهنده تقلبی بودن عینک آفتابی است.

خرید عینک آفتابی اصل از فروشنده های معتبر

مقاومت عینک آفتابی اصل در برابر اشعه مضر خورشید

اشعه ماوراء بنفش خورشید دارای دو طیف به نام‌ UVA و UVB است که به چشم ها و پوست ضرر می رسانند. استفاده از عینک آفتابی اصل از چشم ها و پوست اطراف چشم ها در برابر اشعه‌ های مضر خورشید محافظت می کند.

بنابراین اگر عدسی یا لنز عینک آفتابی کیفیت بالایی داشته باشد، میزان زیادی از اشعه‌ های UVA و UVB مضر خورشید را جذب کرده و مانع از آسیب رسیدن به چشم ها می شود.

برای ارزیابی مقاومت و کیفیت عینک آفتابی در مقابل اشعه های UVA و UVB مضر خورشید از دستگاه فتومتر استفاده می‌ شود و در همه عینک‌ فروشی‌ ها موجود است.

عینک‌ های آفتابی تقلبی از چشم‌ ها در برابر نور ماوراء بنفش محافظت نمی کنند. بنابراین استفاده از عینک آفتابی تقلبی موجب پراکنده شدن نور و دید نامناسب روی چشم ها می شود.

جعبه عینک برای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی مهم است؟

عینک‌ های آفتابی اصل، درون جعبه‌ های مخصوصی که برند تولید کننده عینک‌ را نشان می‌ دهد، قرار دارند. در قسمت پایین جعبه عینک آفتابی اصل برچسب، بارکد و اطلاعات مربوط به برند تولید کننده عینک نوشته می شود.

همچنین داخل جعبه عینک آفتابی، دفترچه و شناسنامه عینک (اطلاعات مربوط به محصول، برگه ضمانت و برخی از توضیحات دیگر عینک) موجود است. بنابراین اگر عینک آفتابی این جعبه و موارد ذکر شده را نداشته باشد، تقلبی است.

جا عینک آفتابی

یکی دیگر از راه های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی، جا عینکی‌ های مخصوص عینک آفتابی است که لوگوی برند تولید کننده عینک روی آن ثبت شده است. عینک های تقلبی در جا عینکی های معمولی و بدون لوگوی خاصی قرار دارند.

عینک آفتابی

کیفیت عینک

لنز عینک باید محکم و با دوام باشد. عینک‌ های آفتابی استاندارد و اصل در برابر ضربه مقاوم بوده و سبک هستند. در نگاه اول همچنین متوجه کیفیت عینک آفتابی می شوید و وجود هر نوع خش، موج، نقطه و خط قالب در فریم عینک آفتابی نشان دهنده تقلبی بودن عینک آفتابی است.

عینک آفتابی اصل دارای لولاهای شل و سست نیست و مقاومت و ساختار محکمی دارد. همچنین در هنگام استفاده از عینک آفتابی اصل احساس راحتی روی چشم هایتان دارید.

توجه به لولاهای محکم و با کیفیت عینک آفتابی

دسته های عینک‌ آفتابی اصل به‌ آسانی باز و بسته می‌ شوند زیرا لولاهای عینک آفتابی را به صورت نرم و در عین حال محکم و با کیفیت درست می کنند. بنابراین یکی از راه های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی داشتن لولاهای مقاوم و با کیفیت در عینک آفتابی است.

پلاریزه بودن عینک آفتابی

عینک آفتابی پولاریزه در محیط‌ ها و فضاهای پر نور موجب بهتر دیده شدن اطراف می شود. از چشم ها در برابر تابش مستقیم نور خورشید و انعکاس نور خورشید در روزهای تابستان محافظت می‌ کند.

عینک آفتابی پلاریزه، تابش نور را با زاویه‌ ای متفاوت دفع کرده و باعث ایجاد دیدی واضح از اطراف برای بیننده می‌ شود. یکی از روش‌ های ساده برای تشخیص پلاریزه بودن عینک آفتابی، آزمایش لنز عینک آفتابی با صفحه گوشی موبایل است.

به این صورت که صفحه گوشی موبایل را روشن نگه داشته و لنز عینک را در برابر صفحه گوشی بگیرید. سپس با زاویه 60 درجه بچرخانید، اگر لنز عینک آفتابی پلاریزه باشد، رنگ‌ آن تیره می شود.

پلاریزه بودن عینک آفتابی

توجه به کلمات درج شده روی عینک آفتابی

برای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی به کلمات نوشته روی عینک توجه کنید. کلماتی نظیر بسیار با کیفیت (High Quality)، الهام گرفته از (Inspired by)، آرایشی و تزئینی (Cosmetic) و کپی (Replica) نشان دهنده اصل نبودن عینک آفتابی است.

برند تولید کننده عینک آفتابی چیست؟

برای انتخاب عینک آفتابی اصل به کشور و برند تولید کننده عینک آفتابی توجه کنید. از خرید عینک هایی که کشور تولید کننده عینک های آفتابی کشور چین است، خودداری کنید زیرا امکان تقلبی بودن عینک آفتابی در این کشور زیاد است.

قیمت عینک آفتابی، راه تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

یکی از بهترین روش‌ های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی، قیمت عینک آفتابی است. معمولاً عینک آفتابی کپی‌ و تقلبی با تخفیف‌ بالایی فروخته می‌ شود. بنابراین تخفیف زیاد روی این محصولات نشان دهنده تقلبی بودن عینک است.

گاهی اوقات هم ممکن است عینک آفتابی تقلبی را با قیمت بالایی بفروشند. بنابراین هنگام خرید عینک آفتابی به قیمت عینک آفتابی توجه کنید.

عینک

کلام آخر

در هنگام انتخاب عینک آفتابی برای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی به موارد فوق توجه کرده و برای حفاظت از چشم ها در برابر اشعه های مضر خورشید با وسواس عینک آفتابی مورد نظر خود را از فروشگاه ها و سایت های معتبر و معروف به صورت اینترنتی یا حضوری خریداری کنید.

همچنین برای خرید عینک‌ آفتابی از انتخاب عینک‌ های ارزان‌ قیمت و بی کیفیت خودداری کنید زیرا انتخاب و خرید عینک آفتابی تقلبی موجب ایجاد آسیب به چشم هایتان می شود.

در این مقاله سعی کردیم همه روش های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی را معرفی و بررسی کنیم. به نظر شما روش های دیگری برای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی است؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.7 / 5. تعداد رای ها: 13

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا