همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
اکسسوری و زیورآلاتدنیای مد و لباسراهنمای خرید اکسسوریراهنمای خرید لباس

راهنمای انتخاب و خرید ساعت مچی مردانه

تا به حال شده آرزو کنید که یک ساعت بسیار خاص داشته باشید اما هر چه فکر می‌کنید دقیقاً نمی‌دانید چه چیزی می‌خواهید؟ یک ساعت مچی مردانه بسته به ویژگی‌ها، مواد ساخت و زیبایی می‌تواند به طیف گسترده ای از انواع برندها و مدل‌ها تقسیم شود. از همه مهم تر، انتخاب ساعت مناسب از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا آدم‌ها سلایق و علاقه مندی‌های مخصوص به خود را دارند.

اگر شما نیازهای خود را خوب بشناسید و در فرآیند خرید هوشمندانه عمل کنید، این امکان را دارید ساعت مچی مورد نظرتان را خیلی سریع پیدا کنید. در این بررسی به شما کمک می‌کنیم که تا بتوانید در انتخاب ساعت مچی مردانه موفق عمل کنید.

انواع ساعت مچی مردانه

قبل از خرید محصول مناسب ابتدا بهتر است انواع ساعت مچی را بشناسید. سه نوع اصلی ساعت مچی وجود دارند که شامل آنالوگ، دیجیتال و آنالوگ/دیجیتال هستند. یک ساعت آنالوگ عقربه‌های ساعت و دقیقه را با اعداد، علامت‌ها یا اعداد رومی نشان می‌دهد. ساعت‌های دیجیتال زمان را به صورت عددی بر روی صفحه (LCD) یا (LED) نمایش خواهند داد. ساعت‌های آنالوگ/دیجیتال هر دو سبک نمایش اعداد را در یک ساعت ترکیب می‌کنند.

ساعت‌های آنالوگ معمولاً سنتی در نظر گرفته می‌شوند و برای موقعیت‌های رسمی و بیزینسی مناسب هستند. ساعت‌های دیجیتال مدرن‌ تر هستند و هم برای موقعیت‌های رسمی و هم اسپرت کاربرد دارند. ساعت‌های آنالوگ/دیجیتال را می‌توان به صورت روزانه در محیط کار و دانشگاه استفاده کرد اما برای موقعیت‌های رسمی مناسب نیستند.

انواع ساعت مچی مردانه

مواد ساخت ساعت مچی

دو قسمت در ساعت مچی وجود دارند که در آن جنس مواد اهمیت ویژه‌ای دارند. این دو قسمت شامل قاب و بند هستند که بسته به برند، سبک طراحی و قیمت از مواد متفاوتی ساخته می‌شوند. قاب یا قسمتی که صفحه ساعت را نگه می‌دارد، معمولاً می‌تواند از پلاستیک، رزین، فولاد، برنج یا تیتانیوم و همچنین فلزات گرانبهایی مانند طلا، نقره و پلاتین ساخته شود. بند ساعت را می‌توان از چرم (اصلی و تقلبی)، پلاستیک و حتی پوست حیوانات خاص تولید کرد. همچنین هنگام انتخاب نوع مواد سازنده در بند باید به انعطاف پذیری، استحکام بالا، دوام، راحتی، مقاومت در برابر تعریق و آب توجه کنید.

قیمت هر یک از انواع مواد ساخت ساعت مچی بسیار متفاوت است. بدیهی است که پلاستیک ارزان‌ترین ماده مصنوعی خواهد بود، چرم و سایر پوست‌های حیوانی قیمت بیشتری خواهند داشت. فلزات معمولی در رتبه بندی قرار خواهند گرفت، در حالی که ساعت‌های فلزی گرانبها معمولاً گران‌ ترین نوع محصولات هستند. در اینجا چیزی که مهم است، بررسی مقدار بودجه پرداختی شماست. اگر بودجه زیادی دارید، در انتخاب ساعت مچی مردانه به سراغ محصولات گرانبها بروید.

متریال ساخت ساعت مچی مردانه

انتخاب ساعت مچی بر اساس نحوه حرکت عقربه‌ها

نوع حرکت عقربه‌ها می‌تواند نوع منبع انرژی ساعت‌ها را مشخص کند. ساعت‌ها از سه نوع منبع انرژی استفاده می‌کنند که شامل باتری، کوارتز و مکانیکی هستند. ساعتی باتری خور از باتری‌ها به عنوان تنها منبع انرژی خود استفاده می‌کند. ساعت کوارتزی زمانی کار می‌کند که نیروی باتری از طریق کوارتز داخل ساعت تأمین شود. ساعت مکانیکی متکی به سیم پیچی المان‌ها توسط کاربر است که به صورت دستی یا خودکار عمل می‌کند.

  • ساعت‌های باتری دار ارزان‌ ترین مدل‌ها هستند. ساعت‌های دیجیتال معمولاً از نوع ساعت‌های باتری خور هستند.
  • ساعت‌های کوارتزی کمی گران‌ تر از ساعت‌های باتری خور سنتی هستند اما دقیق‌ ترین ساعت‌ها نیز محسوب می‌شوند. این ساعت‌ها به دلیل سادگی در طراحی مورد توجه کلکسیونرها قرار ندارند.
  • ساعت‌های مکانیکی در طول روز با حرکات کاربر (اتوماتیک یا خود سیم پیچی) کار می‌کنند. این ساعت‌ها گران‌ ترین و مجلل‌ ترین مدل‌ها هستند و به دلیل پیچیدگی در طراحی، بیش از بقیه مورد توجه کلکسیونرها قرار دارند.

نحوه حرکت عقربه‌های ساعت مچی مردانه

سبک طراحی ساعت مچی چگونه است؟

این امکان را دارید ساعت‌هایی را تهیه کنید که به طور خاص برای ورزش، محل کار، رویدادهای رسمی، بیرون رفتن و لباس‌های غیررسمی طراحی شده‌اند. جایی که قرار است ساعت خود را به دور مچ خود ببندید، باید عامل اصلی تصمیم گیری در مورد سبک طراحی ساعت باشد. اگر می‌خواهید از ساعت در حین دویدن و شنا کردن استفاده کنید یا می‌خواهید برخی ویژگی‌های اضافی مانند سنجش ضربان قلب را داشته باشید، باید از یک ساعت ورزشی، ساعت صحرایی یا ساعت غواصی استفاده کنید.

اگر به ساعتی برای استفاده در محل کار و رویدادهای رسمی نیاز دارید، بهترین گزینه می‌تواند انتخاب ساعت مچی مردانه رسمی باشد. اگر فقط می‌خواهید برای استفاده روزانه یک ساعت به دست کنید تا زمان را تشخیص دهید، یک مدل معمولی کفایت می‌کند. استفاده از ساعت رسمی با لباس‌های اسپرت بهتر از ساعت اسپرت با سبک پوشش رسمی است! همچنین ساعتی با بند چرمی مشکی ساده و صفحه‌ ای بدون پیچیدگی در رنگ سفید یا تیره بهترین انتخاب برای یک استایل رسمی است.

ساعت‌های هوشمند یک سبک نوظهور محسوب می‌شوند که هر ساله محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. این مدل ساعت‌ها هنوز هم در بین افراد عاشق فناوری محبوبیت زیادی دارند. آنها دارای ویژگی‌هایی مانند تقویم، دوربین‌های دیجیتال و ارسال یا باز کردن ایمیل هستند. سبک‌های طراحی ساعت بسته به برند، قیمت و عملکرد می‌توانند از ساده تا لوکس متغیر باشند.

سبک طراحی ساعت مچی مردانه

انتخاب ساعت مچی مردانه بر اساس برند

با در نظر گرفتن بودجه خود، انواع برندهای ساعت را بررسی کنید و سپس مارک مورد علاقه خود را انتخاب کنید. بسیاری از برندهای معتبر مانند ‎ساعت مچی سیتیزن (Citizen)، ‎اُمگا (Omega)، ‎تیسوت (Tissot)،‎ سواچ (Swatch) و غیره سال‌هاست که جزء مارک‌های معتبر جهانی قرار دارند.

شما می‌توانید از خانواده و دوستان خود بپرسید که چه مارک‌هایی را دوست دارند و تا کنون چه تجربه‌ ای در استفاده از آنها کسب کرده‌اند. حتی می‌توانید تحقیقات آنلاین انجام دهید، نظرات خریداران را در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها جویا شوید. باید مطمئن شوید که برندی که انتخاب می‌کنید مطابق با بودجه و علائق شماست. در ادامه گزیده‌ا ی از بهترین مارک‌ها آورده شده است:

  • رولکس (Rolex) احتمالاً محبوب‌ ترین برند در بین تمام ساعت‌های سوئیسی است.
  • کارتیه (Cartier): چیزی که کارتیه را خاص می‌کند، نحوه نزدیک شدن سبک طراحی آن به ساعت‌ها براساس متد جواهرسازی است.
  • اُمگا (Omega): تنها ساعت مورد تایید ناسا برای استفاده در حین پرواز است.
  • آی دبلیو سی (IWC): بیشتر به خاطر طراحی ساعت برای نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در دهه 40 شناخته می‌شود.
  • سیکو (Seiko): این برند ساعت‌های بسیار بادوام و لوکسی را می‌سازد.
  • زنیت (Zenith): اولین مخترع ساعت کرنوگراف (نمایش زمان و کرنومتر) خودکار در جهان بود.

انتخاب برند ساعت مچی مردانه

ویژگی‌های ساعت مچی مردانه شامل چه مواردی می شود؟

وقتی ساعت ایده‌ آل خود را انتخاب می‌کنید، باید بدانید که به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید. همه ساعت‌ها دارای مدل‌های ساده و پیچیده‌ ای هستند. شما می‌توانید هر ساعتی را انتخاب کنید، از یک ساعت رسمی که فقط زمان را نشان می‌دهد تا یک ساعت پیشرفته که ضربان قلب، مسافت طی شده و میزان کالری سوزی را به شما نشان می‌دهد.

هرچه ویژگی‌ها چشمگیرتر باشند، ساعت گران تر است. نوع ویژگی‌ها بستگی به این دارد که ساعت خود را برای چه کاری می‌خواهید. برای مثال، اگر قصد دارید سفرهای بین المللی زیادی را برای کارهای اداری خود انجام دهید، ممکن است به خرید ساعتی فکر کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا زمان را در چندین منطقه زمانی مشخص کنید.

یکی از ویژگی‌هایی که ممکن است در نظر بگیرید، سطح مقاومت در برابر آب است. سطح مقاومت بستگی به مدت زمان نگهداری ساعت در آب دارد. ساعت مخصوص غواصی بدون شک مقاومت بیشتری نسبت به ساعتی دارد که تنها برای چندین دقیقه در آب قرا می‌گیرد (آب باران، شستن ظروف یا ریختن آب روی ساعت).

انتخاب ساعت مچی مردانه بر اساس سایز

وقتی تمام مشخصات ساعتی که دوست دارید را بررسی کردید، اکنون باید آخرین مرحله را انجام دهید. یعنی مطمئن شوید که ساعت برای شما مناسب است. شاید بخواهید بند ساعت به اندازه‌ ای محکم باشد که دور مچ دستتان نلغزد، اما آنقدر هم شل باشد که گردش خونتان را قطع نکند. ساعت باید نه سفت و نه شل باشد.

همچنین ساعت نباید به راحتی دور مچ شما حرکت کند، به شکلی قاب ساعت گاهی روی مچ یا زیر مچ برود. بهتر است نسبت به تعداد سوراخ‌های روی بند ساعت مطمئن شوید. همچنین صفحه ساعت را نسبت به سایز مچ دست و قد خود انتخاب کنید. برای افراد با قد کوتاه، صفحه ساعت باید کوچک باشد.

انتخاب ساعت مچی مردانه بر اساس موقعیت

انتخاب ساعت مچی مردانه بر اساس موقعیت

  1. ساعت‌های معمولی: این نوع ساعت مردانه می‌تواند دارای نمایشگر آنالوگ یا دیجیتال باشد. این ساعت شامل یک استایل مینیمال است و هیچگونه عناصر لوکسی ندارد. ساعت‌های معمولی برای استفاده روزانه، محیط کاری و غیره مناسب‌تر هستند. آنها کاملاً با شلوار جین و تی‌ شرت ست می‌شوند.
  2. ساعت‌های ورزشی: بسیاری از ساعت‌های ورزشی رده بالا دارای عملکردهای مختلفی مانند نمایشگر ضربان قلب، ردیابی (GPS)، فشارسنج، قطب نما و غیره هستند. این ساعت‌ها عمدتاً ساعت‌های بزرگی هستند که برای دوچرخه سواران، ملوانان، کوهنوردان، دوندگان و غیره ایده آل خواهند بود.
  3. ساعت‌های رسمی: این نوع ساعت‌ها با کلاس و شیک هستند و بهتر است با پوشش رسمی استفاده شوند. این ساعت‌ها جذابیت بصری کمی دارند. درحقیقت، تزئینات یا زیورآلات خاصی ندارند.
  4. ساعت‌های لوکس: این ساعت‌های یک کالای سرمایه گذاری و کلکسیونری هستند. آنها طراحی‌های جسورانه و در عین حال ظریف دارند. اکثر ساعت‌های لوکس از کیفیت ساخت بالا برخوردار بوده و دارای نوآوری‌های فنی پیشرفته هستند.
  5. ساعت‌های (GMT): این نوع ساعت‌ها برای مسافران مناسب هستند زیرا به آنها امکان می‌دهند دو منطقه زمانی را همزمان مشاهده کنند. ساعت‌های (GMT) به زمان گرینویچ اشاره دارد. این ساعت دارای عقربه ساعت معمولی است که هر 12 ساعت یکبار می‌چرخد ​​(دایره کامل) در حالی که عقربه ساعت دوم هر 24 ساعت یکبار چرخش دارد.

کلام آخر

انتخاب ساعت مچی مردانه در میان برندها و ویژگی‌های مختلف کار دشواری است. اما اگر از قبل در مورد نیازهای خود بررسی‌های لازم را انجام داده باشید، روند انتخاب شما راحت‌ تر خواهد بود. به علائق و نیازهای خود توجه کنید و ببینید ساعت را برای چه موقعیت و چه نوع استفاده در نظر دارید. سپس بودجه مشخصی را تعیین کنید. همیشه انتخاب یک برند معتبر می‌تواند به معنای سرمایه گذاری بلند مدت باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.5 / 5. تعداد رای ها: 11

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا