همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباس

معروف ترین طراحان لباس دنیا را بهتر بشناسید

در این مقاله از مجله مد و زیبایی اپریشم قصد داریم شما را با معروف ترین طراحان لباس دنیا آشنا کنیم. بنابراین با ما همراه باشید تا بهترین و معروف ترین طراحان مد در دنیا را مورد بررسی قرار دهیم.

معروف ترین طراحان لباس دنیا چه کسانی هستند؟

  • کوکو شانل
  • جورجیو آرمانی
  • دانا کرن
  • دناتلا ورساچه
  • کلوین کلاین
  • کریستین دیور
  • رالف لورن
  • تام فورد
  • پیر کاردین
  • کارل لاگرفلد
  • کریستین لوبوتان
  • روبرتو کاوالی
  • دومنیک دولچه و استفانو گابانا
  • مارک جیکوبز
  • الکساندر مک کوئن
  • میوچا پرادا
  • استلا مک‌ کارتنی
  •  آگاتا رویز دلا پاردا
  • پگاه انواریان
  • جان گالیانو
  • سندی پاول
  • والنتینو
  • بیژن پاکزاد
  • شادی پرند

طراحان لباس دنیا

معروف ترین طراحان لباس دنیا کدامند؟

در ادامه به معرفی طراحان مشهور و محبوب در جهان خواهیم پرداخت.

کوکو شانل

یکی از طراحان مد و زیبایی محبوب و سرشناس فرانسوی، گابریل بونور بوده که مؤسس برند شانل (Chanel) است. عواملی نظیر طرز تفکر مدرن و طراحی ساده، از این فرد، یک شخصیت مهم و مشهور در قرن بیستم میلادی برای جهان ساخت. گابریل بونور تنها شخص فعال در حوزه خیاطی بوده که نام او در فهرست مهم ترین افراد، در قرن بیستم ثبت شده است.

دناتلا ورساچه

دناتلا ورساچه یکی از طراحان مد و زیبایی به شمار می‌رود که با راه اندازی فروشگاه‌‌های زیادی در سرتاسر دنیا از جمله میلان و نیویورک، به مردم خدمت ارائه کرده است. افرادی نظیر جنیفرلوپز و مدونا، مهم ترین افرادی هستند که از محصولات این برند مانند لباس، زیورآلات، عطر و لوازم خانگی آن استفاده می‌کنند.

تام فورد یکی از معروف ترین طراحان لباس دنیا

تام فورد یکی از معروف ترین طراحان لباس دنیا

تام فورد از مشهورترین طراحان لباس در دوره معاصر است که انواع لباس و زیورآلات متنوع و منحصر به فرد را تولید می‌کرد. وی پیش از تولید برند خود، برای یو سنت لوران و گوچی کار می‌کرد. برند تام فورد در سال 2000 بسیار محبوب بود و این محبوبیت به دریافت جایزه بهترین طراح بین المللی ختم گردید.

جورجیو آرمانی

یکی از معروف ترین طراحان لباس دنیا در ایتالیا، جورجیو آرمانی بوده که تمرکز وی بیشتر به سمت طراحی‌ لباس‌های مردانه است. وی برند خود را در سال 1975 تأسیس کرد و در قرن بیست و یکم به عنوان یکی از موفق ترین و بهترین طراحان لباس ایتالیایی شناخته شد. جورجیو سالانه درآمدی به مبلغ 1/6 میلیارد دلار دارد. او همچنین اولین طراحی بود که استفاده از مدل‌های زیر سن 18 سال را ممنوع کرد. آرمانی با این کار، انقلاب بزرگی در صنعت مد به وجود آورد.

کلوین کلاین از معروف ترین طراحان لباس دنیا

یکی دیگر از معروف ترین طراحان لباس دنیا، کلوین کلاین بوده و 75 سال است که مرکز طراحی او از بهترین و مشهورترین خانه‌های مد به شمار می‌رود. وی در سال 1942 متولد شد و در رشته هنر و طراحی مد در نیویورک شروع به تحصیل کرد اما نتوانست در این رشته فارغ التحصیل شود. او در یک کارگاه قدیمی مشغول به تولید کت و شلوار شد. در سال 1968 شرکت خود را بنیان کرده و لباس‌های هیپ‌ هاپی را به بازار عرضه کرد. طراحی‌های این برند به علت اینکه از ترکیب مدرنیته، کلاسیک، سادگی و مد روز تهیه می‌شوند، طرافداران فراوانی دارند.

بیژن پاکزاد، یکی دیگر از معروف ترین طراحان لباس دنیا

بیژن پاکزاد (مالک و موسس برند بیژن) طراح مشهور مد و لباس ایرانی به آمریکا مهاجرت کرده است. نام برند وی بیژن بوده که محصولاتی نظیر انواع لباس مردانه و زنانه، عطر و ادکلن را تولید می‌کند. پاکزاد همچنین کت و شلوار رئیس جمهورهای مختلفی را طراحی کرده و دارای ثروت 50 میلیون دلاری است.

محبوب ترین طراح لباس

والنتینو

والنتینو گاراوانی در سال 1932 در ایتالیا متولد شد. او در سال 1950 برای تحصیل به پاریس رفته و در سال 1959 به ایتالیا بازگشت. گاراوانی در خانه‌های مد زیادی نظیر (Dessus) و (Laroche) شروع به فعالیت کرد. سپس در طراحی لباس زنانه به موفقیت چشم گیری دست یافت. این برند با طراحی بی نظیر و فوق العاده، طرافداران بسیاری نظیر ژاکلین کندی دارد. والنتینو از رنگ قرمز برای برند خود الهام گرفته است.

دومنیک دولچه و استفانو گابانا

طرح‌های دومنیک دولچه و استفانو گابانا که از برترین طراحان لباس در جهان به شمار می‌رود، در سال 1985 به عنوان یک نام تجاری لوکس و مدرن شناخته شد. برند (DOLCE & GABBANA) به خوبی نشان دهنده نوعی ظرافت در طراحی انواع لباس است. وی با خلاقیت و سلیقه بی نظیر خود، انواع لباس را از تلفیق مدل‌های مدرن و کلاسیک تهیه می‌کند. همچنین با طراحی این برند منحصر به فرد، موجب ایجاد انقلاب در صنعت مد شد.

محبوب ترین طراح لباس در جهان، کریستین دیور

کریستین مشهور در سال 1905 در کشور فرانسه متولد شده و در سال 1947 برند خود (دیور) را به بازار مد عرضه کرد. با ارائه این برند موجب تغییر لباس‌های زنان بعد از جنگ جهانی دوم شد. این شخص همچنین در زمینه توانمند سازی زنان و حمایت از فمینیسم‌، تلاش‌های زیادی کرده است.

برندی خلاق و مدرن

دانا کرن، برندی خلاق و مدرن

یکی دیگر از طراحان مشهور در دنیا، دانا کرن است که در نوجوانی به مد علاقه زیادی داشت و این علاقه موجب ایجاد برند دانا شد. این طراح محبوب در سال 1984 برند خود را به بازار مد عرضه کرد و موجب تغییر اساسی در نحوه لباس پوشیدن زنان شد. نام برند دانا کرن (Donna Karen New York) است که تقریباً در سه دهه گذشته به عنوان یک برند خلاق و مدرن در جهان شناخته می‌شود.

سندی پاول، مشهورترین طراح لباس بریتانیایی

سندی پاول از هنرمندان و طراحان مد در بریتانیا است که با خلاقیت منحصر به فردی که دارد، جایزه‌های بسیار زیادی دریافت کرده است. وی 12 مرتبه نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

شادی پرند، هنرمند ایرانی

شادی پرند یکی دیگر از هنرمندان در دنیای مد، فعالیت خود را قبل از تحصیل در رشته مد، در ایران آغاز کرد. این خانم با خلاقیت بالایی که دارد، موفق به طراحی و تولید انواع لباس‌های زیبا و منحصر به‌ فرد شده و طرفداران بسیار زیادی در دنیای مد دارد.

آگاتا رویز دلا پاردا

پاردا طراح معروف اسپانیایی، در جهان به عنوان ملکه رنگ‌ها شناخته شده است. به این دلیل که در طراحی انواع لباس و کیف، دارای سبک کاری و خلاقیت فوق العاده ای است. این شخص برای طراحی و تولید محصولات خود از طبیعت الهام می‌گیرد. بنابراین تقریباً تمام مدل‌های خود را به کمک رنگ‌ها و زیبایی‌های موجود در طبیعت طراحی می‌کند. همچنین پاردا برای طراحی انواع لباس و کیف، از مدل‌های رنگی و بچه گانه استفاده می‌کند. (Prada) برند مورد علاقه بسیاری از بانوان در دنیای مد است.

کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد متولد هامبورگ آلمان، در سن 21 سالگی به مدت 4 سال، به عنوان کارگردان هنری در ژان پوتو فعالیت کرده است. این شخص به عنوان پدیده مد چند ملیتی در جهان شناخته شد.

استلا مک‌ کارتنی

استلا طراح متولد لندن، در سال 1995 از دانشگاه سنت مارتینز فارغ التحصیل شده و دو سال بعد به عنوان کارگردان در (Chloe) در پاریس مشغول به فعالیت شد. برند استلا در سال 2001 در حوزه طراحی لباس‌های چرم و خزدار به شهرت چشم گیری دست یافت. استلا محصولاتی نظیر انواع لباس، عطر، عینک، زیورآلات، لباس زیر زنانه و لباس بچه گانه طراحی و تولید می‌کند. سبک وی نشان دهنده نماد زنانگی و اعتماد به نفس است.

روبرتو کاوالی

روبرتو در سال 1940 در فلورانس ایتالیا متولد شده و از جمله طراحان مد در جهان است که اولین مجموعه خود را در سال 1970 به بازار مد عرضه کرد. وی انواع لباس چرمی و جلیقه‌های مدرن و زیبا را با چاپ و رنگ‌های مختلف طراحی می‌کند. اساسی ترین ویژگی این برند، ظرافت بی نظیری است که در طراحی‌های وی به چشم می‌آید. روبرتو همچنین برای افراد مشهوری نظیر ویکتوریا بهکام و جنیفر لوپز در مراسم فرش قرمز، لباس طراحی‌ کرده است.

جان گالیانو از معروف ترین طراحان لباس دنیا

جان یکی دیگر از مشهورترین طراحان مد در بریتانیا بود که در جبل‌ الطارق چشم به دنیا باز کرد. وی برای تحصیلات به انگلستان مهاجرت کرد و برای مدتی با عنوان طراح ارشد شرکت فرانسوی ژیوانسی شروع به فعالیت کرد. سپس برند خود را به نام جان گالیانو به بازار مد ارائه کرد. طرح‌های جان، نماد احساسات خلاقانه به همراه آزار و اذیت‌های او در مدرسه است. به همین سبب طرح‌های جان گالیانو به سبکی خاص در دنیای مد معروف شده و طرفداران خاص خود را دارد.

جان گالیانو از معروف ترین طراحان لباس دنیا

پیر کاردین طراح معروف فرانسوی

پیرکاردین فرانسوی در قرن بیستم برای طرح‌های متفاوت و بی نظیر خود، به شهرت رسید. وی برای طراحی انواع لباس از اشکال هندسی استفاده می‌کرد. او همچنین انواع لباس را از ترکیب فضا، زمین و رنگ‌های خاص طراحی و به بازار مد عرضه می‌کرد. این برند در دنیا دارای محبوبیت بسیار زیادی است.

میوچا پرادا

میوچا یکی از محبوب ترین طراحان ایتالیایی متولد 10 می در سال 1949 است که در سال 1985 با استفاده از نایلون سیاه انواع کیف دستی و کوله پشتی را طراحی کرد. این محصلات از زیبایی خاصی برخوردار بودند. پرادا با ثروت چند میلیاردی خود موجب  تغییر چشم گیری در صنعت مد شد. به این صورت که دنیای مد را برای تولید انواع پارچه و الگوهای خاص، به سمت استفاده از کامپیوتر هدایت کرد.

رالف لورن از معروف ترین طراحان لباس دنیا

برند رالف دارای ثروتی به مبلغ 7/5 میلیون دلار است. این برند دارای سبک بسیار پیچیده از ترکیب مدل‌های کلاسیک و نو تولید شد. برند پولو (Polo) در سال 1970 انواع لباس زنانه و مردانه با سبک کلاسیک را به بازار مد عرضه کرد. سپس دو سال بعد انواع پیراهن آستین کوتاه را با همان طراحی کلاسیک نیز به دنیای مد ارائه کرد. برند رالف لورن یکی از محبوب ترین برندهای دنیا در میان افراد به شمار می‌رود.

کلام آخر

در این مقاله از مجله مد و زیبایی اپریشم سعی کردیم شما را با مشهورترین ترین و معروف ترین طراحان لباس دنیا آشنا کنیم. این هنرمندان با خلاقیت و استعداد هنری فوق العاده خود، تأثیر چشم گیری در صنعت مد داشتند. خوشحال می‌شویم اگر نظر یا پیشنهادی در زمینه معرفی بهترین طراحان مد لباس در دنیا دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای ها: 12

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا