همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیباییراهنمای خرید لوازم آرایشی

تینت لب چیست و چه کاربردی دارد؟

لب‌های را باید یکی از مهم ترین اعضای صورت دانست که زیبایی آن‌ها تأثیر بسیار زیادی در چهره افراد خواهد داشت. رژ لب و برق لب را باید متنوع ترین محصولات آرایشی در جهان دانست. تینت لب هم یکی دیگر از محصولات آرایشی مخصوص لب‌هاست. شاید بسیاری افراد ندانند که تینت لب چیست و چه کاربردی دارد. به همین دلیل در این مطلب از بلاگ اپریشم قصد داریم تا نکات بیشتری در این خصوص بیان کنیم. با ما تا انتها همراه باشید تا بدانید که تینت لب چیست، چه کاربردی دارد و با بسیاری نکات دیگر در خصوص آن آشنا شوید.

تینت لب چیست؟

همان طور که گفتیم رژ لب‌ و برق لب از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. اما این موضوع نتوانست تولید کنندگان را راضی کند و آن‌ها اقدام به تولید محصولات دیگری برای افزایش زیبایی لب‌های افراد کردند. یکی از این محصولات تینت لب است. اکنون شاید این سؤال در ذهنتان وجود داشته باشد که تینت لب چیست؟ تینت لب را باید یک محصول آرایشی سبک و جذاب دانست که با استفاده از آن می‌توان به لب‌ها رنگی طبیعی اما جذاب و زیبا داد.

تینت لب چیست؟

در واقع این محصول بیشتر در میان کسانی که به آرایش‌های سبک و ملایم علاقه دارند، محبوب است. تینت لب را باید محصولی مایع دانست که غلظت آن نیز کم است و باید آن را محصولی میان رژ لب و برق لب در نظر گرفت. این محصول به دلیل داشتن بافت سبک، هیچ گونه احساس سنگینی روی لب‌ها ایجاد نمی‌کند و بسیاری در زمانی که از این محصول استفاده کرده‌ اند فراموش می‌کنند که لب‌های آن‌ها نیز دارای آرایش است.

تینت لب به دلیل عدم استفاده از سرب و موم در آن برای لب‌ها مضر نیست و افراد می‌توانند به راحتی از آن برای مدت طولانی تری استفاده کنند. ماندگاری آن هم بیشتر از رژ لب و برق لب است و همین امر هم باعث علاقه بیشتر افراد به این محصول آرایشی شده است.

تینت لب به صورت کلی در دو نوع براق و مات تولید می‌شود و بسیاری افراد از تابستان از آن استفاده می‌کنند. زیرا هم ماندگاری این محصولات در تابستان بیشتر است و هم باعث می‌شود تا در طول روز، زیبایی لب‌های افراد حفظ شود. ایجاد نرمی و افزودن جلوه ای خاص و زیبا به لب‌ها از دیگر مزایای استفاده از تینت لب است.

مزایای استفاده از تینت لب چیست؟

مزایای استفاده از تینت لب چیست؟ استفاده از این محصول آرایشی مزایای خاص و جذابی به همراه دارد که در ادامه برخی از مهم ترین این مزایا را با هم مرور خواهیم کرد.

1- خوش فرمی لب‌ها

مواد استفاده در تینت لب باعث می‌شود تا پوست لب افراد اندکی جمع شود و همین امر سبب می‌شود تا افتادگی پوست لب بهبود پیدا کند. این امر در نهایت باعث خواهد شد تا افراد لب‌هایی خوش فرم تر و زیباتر داشته باشند. همچنین نوع براق آن باعث می‌شود تا افراد اندکی خطای دید پیدا کنند و تصور کنند که لب‌های فرد برجسته تر شده است.

2- آبرسانی به لب

مزیت دوم استفاده از تینت لب چیست؟ مزیت دیگری که در این مطلب می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، آبرسانی به لب با استفاده از این محصول آرایشی است. یکی از موادی که در تینت لب به کار رفته هیالورونیک اسید است. این محصول نقش خوبی در آبرسانی به پوست لب دارد. به همین دلیل استفاده از تینت لب باعث می‌شود تا لب‌ها نرم و مرطوب شوند و از زیبایی و طراوت بیشتری برخوردار شوند. این امر حتی می‌تواند در بهبود ترک لب‌ها و پوسته پوسته شدن آن‌ها نیز نقش بسیار خوبی داشته باشد.

3- رنگ طبیعی لب‌ها

شاید زمانی که فردی از تینت لب استفاده می‌کند، بسیاری افراد در نگاه اول متوجه نشوند که آن‌ها از محصولات مناسب برای لب‌ها استفاده کرده اند. با استفاده از این محصول می‌توان آرایشی سبک و طبیعی داشت که در آن رنگ طبیعی لب افراد بیشتر مشخص باشد.

4- عدم ایجاد حس سنگینی

بسیاری از محصولاتی که برای لب‌ها ساخته شده اند به افراد حس سنگینی روی لب می‌دهند. اما اغلب افراد پس از استفاده از تینت لب، فراموش می‌کنند که آرایشی داشته اند. دلیل این امر بافت سبک این محصول است که باعث ایجاد حس سنگینی روی لب‌ها نمی‌شود.

5- عدم نیاز به تجدید آرایش لب

بسیاری افراد زمانی که از رژ لب استفاده می‌کنند، در روز چندین بار آن را تجدید می‌کنند. اما تینت لب برای مدت طولانی تری به صورت مناسب روی لب‌ها باقی می‌ماند و همین امر سبب می‌شود که افراد نیازی به تمدید چند باره آن در طول روز نداشته باشند. این امر در روزهای گرم تابستانی تأثیر خود را بیشتر نشان می‌دهد.

تفاوت رژ لب و برق لب با تینت لب چیست؟

یکی از سؤالاتی که ممکن است در ذهن افراد بسیاری وجود داشته باشد این است که تفاوت میان رژ لب و برق لب با تینت لب چیست؟ در ادامه به برخی از مهم ترین تفاوت‌های رژ لب و برق لب با این محصول آرایشی جدید و جذاب اشاره خواهیم کرد.

تفاوت رژ لب و برق لب با تینت

1- باقی نگذاشتن رد

بسیاری از بانوان با این موضوع که رژ لب روی دندان‌ها، لیوان و بسیاری موارد دیگر رد باقی می‌گذارند، مشکل دارند. استفاده از تینت لب این مشکل را به صورت کامل حل کرده است. زیرا در هنگام استفاده از تینت لب، هیچ ردی روی دندان‌ها، دستمال، لیوان و بسیاری موارد دیگر وجود نخواهد داشت. همچنین این محصول اطراف لب را کثیف نمی‌کند و پس از استفاده از آن نیاز به دقت بسیار برای پاک کردن بخش‌های اضافی وجود ندارد.

2- عدم استفاده از روغن و موم در تینت لب

تعداد رژ لب و برق لب‌هایی که در بازار وجود دارند بسیار زیاد است. اما تقریباً در تمام انواع آن‌ها از موم و روغن استفاده شده است. حالت روغنی که آن‌ها روی لب ایجاد می‌کنند باعث می‌شود تا ظاهر لب‌ها اندکی مناسب به نظر رسد. یکی از دلایل سبکی تینت لب هم عدم استفاده از موم و روغن در ترکیبات سازنده آن است.

3- عطر و بوی خوشایند

بسیاری افراد از عطر، طعم و بوی رژ لب و برق لب خوششان نمی‌آید. این محصولات آرایشی به دلیل این که حاوی روغن و موم هستند، معمولاً مزه مناسب و خوبی ندارند و تلخ هستند. اما تینت‌های لب دارای طعم و رایحه میوه‌های متفاوت هستند که همین امر باعث می‌شود عطر و طعم آن‌ها بسیار بهتر از سایر محصولات آرایشی مناسب برای لب‌ها باشد.

4- بی ضرر بودن

در موادی که برای ساخت تینت لب استفاده می‌شود، سرب وجود ندارد. همین امر سبب می‌شود تا این محصول را بتوان محصول آرایشی بی ضرری دانست که افراد می‌توانند برای افزایش زیبایی لب‌های خود به راحتی از آن استفاده کنند.

5- ماندگاری بالا

تینت لب از ماندگاری و دوام بیشتری نسبت به رژ لب و برق لب برخوردار است. همین امر سبب می‌شود که حتی با خوردن و آشامیدن هم این محصول به خوبی روی لب‌های افراد باقی بماند و زیبایی خود را از دست ندهد. همچنین رنگ تینت لب در طول روز کم نمی‌شود و بر خلاف رژ لب نیازی به شارژ و تمدید ندارد.

نحوه استفاده از تینت لب چیست؟

درست است که تینت لب‌ها انواع متفاوتی دارند اما به صورت کلی نحوه استفاده از آن‌ها به یک صورت است. بهتر است قبل از استفاده از تینت لب از پالم لب بی رنگ برای افزایش شادابی و بر طرف کردن خشکی استفاده شود. این کار علاوه بر موارد گفته شده باعث می‌شود تا امکان پاک کردن و تصحیح تینت لب هم تا حدی وجود داشته باشد. بهتر است زدن تینت لب را از قسمت داخلی لب‌ها شروع کنید و سپس چند بار لب‌ها را به آرامی روی هم فشار دهید تا رنگ آن در تمام لب پخش شود.

انواع تینت لب چیست؟

تینت لب به سرعت در میان بسیاری از بانوان محبوب شد و همین امر سبب شد تا مجموعه‌های تولید کننده لوازم آرایش متفاوت به فکر تولید مدل‌ها و انواع مختلفی از آن بیفتند. از مهم‌ ترین انواع تینت لب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

انواع تینت لب

1- تینت لب مایع

محبوب ترین، پر فروش ترین و رایج ترین مدل تینت لب، تینت لب مایع است. شاید برخی تصور کنند که استفاده از تینت لب مایع سخت است اما باید بدانید که نحوه استفاده از آن بسیار راحت است و افراد به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

2- تینت لب استیک

تینت لب استیک یا پیجی نوع دیگری از تینت لب است که از نظر ظاهری شباهت بیشتری به رژ لب دارد. بافت این محصول مانند کرم است. وجود مواد مرطوب کننده بیشتر در این محصول باعث شده که آن را محصولی مناسب برای افرادی بدانیم که لب‌هایی خشک دارند.

3- تینت لب مات

تینت لب مات از نظر کارایی به رژ لب مات شباهت بسیاری دارد اما از آن بهتر است. زیرا لب‌ها را خشک نمی‌کند. خشک نشدن لب‌ها هم در نهایت مانع از ایجاد چروک و ترک روی این عضو حساس صورت می‌شود. این تینت‌های لب می‌توانند ظاهری طبیعی تر و زیباتر از رژ لب روی لب‌های افراد ایجاد کند.

4- تینت لب براق

تینت لب براق یکی دیگر از انواع تینت لب است که بسیاری افراد برای آرایش‌های سبک از آن استفاده می‌کنند.

آیا استفاده از تینت لب عوارض دارد؟

با توجه به این که در ساخت تینت لب از روغن، موم و سرب استفاده نمی‌شود، استفاده از این محصول آرایشی هیچ عوارضی برای افراد ندارد و همه می‌توانند از آن به سادگی استفاده کنند. تنها موردی که بد نیست در خصوص آن توجه بیشتری داشته باشید، نحوه استفاده و پیدا کردن تینت لب مناسب است.

نکاتی در خصوص تینت لب و استفاده از آن

در هنگام استفاده و خرید تینت لب بد نیست به نکاتی توجه داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • تینت لب به سرعت جذب پوست می‌شود و به همین دلیل تصحیح آن اندکی دشوارتر از رژ لب است. به همین در هنگام زدن آن باید دقت بیشتری داشته باشید.
  • استفاده از تینت لب باعث آبرسانی و هیدراته شدن پوست لب‌ها می‌شود و همین امر سبب می‌شود تا مشکل خشکی لب‌ها تا حدودی بر طرف شود.
  • برای استفاده از تینت لب از برس داخل تیوپ این تینت‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید.
  • بهتر است برای این که لب‌های شما بیش از حد رنگ نگیرند، تینت لب را روی لب پایینی بزنید و با فشار دادن آرام لب‌ها به همدیگر آن را روی لب بالایی نیز به خوبی پخش کنید.
  • باید بدانید که تینت گونه هم در بازار وجود دارد که این محصول را باید با مواردی دیگری مانند رژ گونه مقایسه کرد.
  • تینت‌های لب حاوی ویتامین (E) نیز هستند که همین امر می‌تواند میزان لطافت و نرمی لب‌ها را افزایش دهد.

جمع بندی

تینت لب چیست؟ تینت لب را باید یکی از محصولات آرایشی جذاب و بدون ضرر برای بانوان دانست که می‌توان از آن به جای رژ لب یا برق لب استفاده کرد. عدم وجود روغن، موم و سرب در این محصول علاوه بر تبدیل کردن آن به یک محصول بی ضرر باعث خواهد شد تا به لطافت لب‌ها افزوده شود، لب‌ها آبرسانی شوند، رنگ لب‌ها به میزان زیادی طبیعی باشد و در طول روز نیاز به تمدید نداشته باشند. بسیاری از بانوان زمانی که قصد دارند آرایشی سبک و ملایم انجام دهند، به جای رژ لب از تینت لب استفاده می‌کنند تا علاوه بر زیبایی آن، روی لب‌های خود احساس سنگینی نداشته باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای ها: 14

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا