همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسنگهداری و شستشوی پوشاک

راهنمای پاک کردن لکه های قهوه ای (لکه شکلات و قهوه) از لباس

پاک کردن لکه قهوه ای از مشکل ترین کارهایی است که هنگام شست و شو رخ می دهد. مخصوصاً اگر لباس سفید یا رنگ روشن باشد. اما روش های مختلفی برای پاک کردن این لکه ها وجود دارد. ما در این مطلب قصد داریم به آموزش پاک کردن لکه قهوه ای از لباس بپردازیم. اگر شما از از دوستداران قهوه یا شکلات هستید و ممکن است که این لکه ها روی لباستان ایجاد شود، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با راهکارهایی برای رفع این مشکل آشنا شوید.

ضمنا در مقاله دیگری نحوه پاک کردن آدامس از لباس را هم توضیح داده ایم که این مطلب نیز می تواند برای شما مفید باشد.

روش هایی برای پاک کردن لکه قهوه ای از لباس

گاهی کثیفی و ایجاد لکه روی لباس به راحتی و با استفاده از ماشین لباسشویی پاک نمی شود. مخصوصاً اگر بین لکه و رنگ لباس تفاوت رنگ زیادی وجود داشته باشد. در این مواقع باید از روش های دیگری استفاده کرد. در ادامه چندین روش برای پاک کردن لکه قهوه ای از پارچه آموزش خواهیم داد.

پاک کردن لکه شکلات از لباس

شستن لباس!

شستن لباس احتمالاً اولین فکری است که پس لک شدن لباس به ذهن می رسد. این کار خیلی وقت ها در صورتی که به موقع انجام شود باعث پاک شدن لکه خواهد شد. بنابراین زمانی که قهوه و یا شکلات روی لباستان ریخت، سریعاً لباس را پشت و رو کرده و همان قسمت را زیر آب سرد بگیرید. توجه داشته باشید که آب سرد از تثیت لکه جلوگیری می کند. در همین زمان نیز می توان در بهترین حالت از مواد شوینده استفاده کرد تا پارچه کاملاً تمیز شود.

شستن لباس با مایع ظرفشویی امکانپذیر است؟

یکی از راه های پاک کردن لکه های قهوه ای از روی لباس استفاده از مایع ظرفشویی است. مایع ظرفشویی به دلیل ساختاری که دارد باعث می شود لک قهوه یا شکلات از بین برود و در نهایت با چندبار آبکشی از بین برود. البته لازم به ذکر است که شامپو نیز می تواند برای این کار مناسب باشد، در صورتی که در شامپو نرم کننده وجود نداشته باشد.

استفاده از آبلیمو در پاک کردن لکه های قهوه ای چه تاثیری دارد؟

آبلیمو یکی از خوراکی های اسیدی است که می توان از آن برای لکه زدایی استفاده کرد. لازم به ذکر است که آبلیمو برای پاک کردن لکۀ قهوه مناسب است. زمانی که پارچه به قهوه آغشته می شود، روی همان ناحیه کمی آبلیمو بریزید و اجازه دهید تا اثر کند. توجه داشته باشید که آبلیمو نباید دارای شکر باشد. زیرا شکر خود باعث ایجاد لکه می شود. در نهایت پس از آن که اثر قهوه کم شد، پارچه را آبکشی کنید.

پاک کردن لکه قهوه از لباس

پاک کردن لکه قهوه ای با سرکه

سرکه نیز همانند آبلیمو می تواند به عنوان یک لکه زدا عمل کند. البته روش استفاده از سرکه متفاوت است. برای این کار ابتدا لباس را با پدر یا مایع لباسشویی بشویید و زمانی که کاملاً کفی بود، آن را با سرکه آبکشی کنید. سرکه و قهوه هردو خاصیت اسیدی دارند. بنابراین سرکه در پاک کردن لک قهوه بسیار مؤثر است.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ نیز می تواند لک قهوه را پاک کنید. برای استفاده از تخم مرغ برای پاک کردن لک قهوه ابتدا باید سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید. سپس سفیده را هم بزنید و به آن کمی آب گرم بیفزایید. سپس مایع را روی ناحیه مورد نظر بریزید. پس از چند دقیقه که شاهد کمتر شدن لکه بودید، آبکشی کنید.

نور خورشید برای پاک کردن لک قهوه ای

احتمالاً عجیب باشد اما نور خورشید به تنهایی می تواند لکه قهوه را پاک کند. در این حالت باید لباس را بشویید سپس آن را به مدت دو الی سه روز در معرض نور خورشید قرار دهید. این نور می تواند طی این دو روز لکه را محو کند. البته توجه داشته باشید که فقط در صورتی این اتفاق خواهد افتاد که لکه کوچک باشد.

پاک کردن شکلات با آب سرد

همانطور که در ابتدا اشاره شد، آب سرد از تثبیت شدن لکه جلوگیری می کند. بنابراین در صورتی که روی لباس لک شکلات ایجاد شد و قصد پاک کردن لکه شکلات از لباس را داشتید، ابتدا باید با استفاده از دستمال یا حوله شکلات را پاک کنید. البته توجه داشته باشید که دستمال را روی سطح کثیف نکشید. زیرا باعث پخش شدن بیشتر می شود. سپس همان ناحیه را زیر آب سرد بگیرید. سپس با دست سعی کنید لکه را کمرنگ کنید. در ادامه لباس را در آب سرد قرار دهید تا به اصطلاح کمی خیس بخورد. در آخر می توانید لباس را با مواد شوینده نیز شسته و آبکشی کنید.

پاک کردن لکه قهوه ای از پارچه

محلول سرکه و الکل

الکل به تنهایی قدرت لکه زدایی قهوه را ندارد. اما در صورتی که آن را با سرکه ترکیب کنید می توانید از آن برای پاک کردن لک قهوه از لباس استفاده کنید. نسبت الکل و سرکه نیز در این محلول برابر است. پس از درست کردن این محلول، اول آن را روی لباس بریزید و چند دقیقه تا یک ساعت اجازه دهید تا اثر خود را بگذارد. سپس می توانید آبکشی کنید.

گلیسیرین برای پاک کردن لکه شکلات و قهوه

گلیسیرین نیز همانند موارد گفته شد مادۀ خوبی برای پاک کردن لکه های قهوه ای است. در صورتی که مایل بودید از گلیسیرین برای پاک کردن لک قهوه ای استفاده کنید، ابتدا ناحیه مورد نظر را با آب و اسفنج پاک کنید. سپس کمی گلیسیرین گرم روی آن قرار دهید و حدود یک ساعت آن را کنار بگذارید. سپس می توانید آن را با آب گرم آبکشی کنید و سپس با آب و صابون بشویید.

جوش شیرین لکه زدای قوی

جوش شیرین همیشه جز بهترین لکه برها بوده و در برخی مواد پاک کننده نیز استفاده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های جوش شیرین آن است که برای هر نوع لکه ای استفاده می شود. برای استفاده از جوش شیرین به عنوان لکه بر ابتدا باید ناحیه مورد نظر را با آب خیس کنید سپس جوش شیرین را روی آن قرار دهید و سپس کمی با دست روی آن را بمالید. در آخر اجازه دهید چندین ساعت به همین شکل بماند و در آخر آبکشی کنید.

پاک کردن لکه قهوه ای

چمع بندی

همانطور که خواندید روش های مختلفی برای پاک کردن لکه های قهوه ای روی لباس و پارچه وجود دارد. برخی از این مواد به نسبت سایرین قدرت بیشتری دارند. همچنین برخی ضعیف تر هستند. این که از چه ماده ای برای لکه زدایی استفاده می کنید، بستگی به مقدار و نفوذ لکه به پارچه دارد. در آخر نیز لازم به ذکر است که برای پاک کردن لکه بهتر است لباس را پشت و رو کرده و از کشیدن دستمال روی آن ناحیه خودداری کنید تا بیشتر پخش نشود. سپس بعد از کم کردن مقدار ماده روی لباس، از مواد پاک کننده استفاده کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.5 / 5. تعداد رای ها: 16

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا