همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیبایی

نحوه آرایش چشم درشت و برجسته با 6 تکنیک حرفه ای

آرایش چشم درشت هم مانند آرایش چشم‌های معمولی و یا کوچک نیاز به ترفندهای خاص خود دارد. چشم‌های درشت و برجسته یک ویژگی مثبت در فرم صورت هستند که تنها با کمک چند حرکت آرایشی معمولی مثل زدن ریمل یا حتی کشیدن سرمه هم زیباتر خواهند شد.

پس کار چنین افرادی برای انجام آرایش تا حدودی آسان است. اما این همه ماجرا نیست. اگر دوست دارید خاص باشید و با یک آرایش چشم زیبا بدرخشید، باید چشمان خود را به صورت حرفه ای آرایش کنید. این چیزی بیشتر از چند حرکت ساده آرایشی است.

اصلاح ابرو

اصطلاح ابرو

برای داشتن یک آرایش چشم درشت فوق العاده باید بتوانید ابروهای خود را نیز با فرم چشم‌ها هماهنگ کنید. پس تصور نکنید که در آرایش چشم درشت تنها باید به ناحیه اطراف چشم توجه کنید. فارغ از مد روز، بهتر است اندازه ابروهای خود را با شکل چشم‌هایتان متناسب کنید. باور کنید که ظاهر ابروها در جذابیت چشم‌ها تأثیر زیادی دارد.

آماده سازی چشم برای آرایش

قبل از انجام آرایش چشم های درشت، باید زیرساز کار را انجام دهید. این مرحله اغلب توسط افراد زیادی نادیده گرفته می‌شود. اما به عنوان کسی که دوست دارید آرایش چشم‌های خیره کننده‌ای داشته باشید، استفاده از کرم زیرساز و پرایمر خوب برای رد کردن این مرحله توصیه می‌شود. برای شروع اول پوست اطراف چشم خود را به کمک یک دستمال مرطوب پاک کنید. این کار را به صورت ملایم انجام دهید تا تمامی کثیفی‌های اطراف چشم تمیز شوند.

اگر دستمال مرطوب ندارید، می‌توانید به کمک یک پنبه و شیر پاک کن هم این کار را انجام دهید. بعد از این کار باید از یک پرایمر مخصوص چشم خنک کننده استفاده کنید. تمام دور تا دور چشم را به کمک پرایمر پوشش دهید و هر گونه نقصی را در این ناحیه پنهان کنید.

بعد از این کار باید از یک کرم پودر در کل اطراف چشم استفاده کنید. البته شاید بخواهید به جای کرم پودر از یک مرطوب کننده رنگی استفاده کنید. اما نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که طوری زیرسازی کنید که رنگ اطراف چشم شما به صورت یکنواخت به نظر برسد.

استفاده از هایلایتر

استفاده از هایلایتر

لازم نیست که بگوییم چشمان درشت، زیباترین و در بسیاری از مواقع گیراترین چشمان دنیا هستند. اما پیدا کردن نکات آرایشی برای خاص کردن چشم‌های درشت اصلاً کار آسانی نیست. در حال حاضر که چشمان درشتی دارید، نیازی به استفاده از هزار و یک ترفند برای آرایش کردن آن‌ها ندارید. اما تکنیک استفاده از سایه را باید حتماً بلد باشید. یکی از تکنیک‌های سایه زنی استفاده از هایلایتر است. استفاده از هایلایت برای جلوه بخشیدن به آرایش چشم درشت فقط زمانی کاربردی خواهد بود که برای ناحیه خاصی از صورت به کار برده شود.

اما در انتخاب هایلایتر خوب هم دقت کنید. برای مثال بافت و رنگ آن از اهمیت زیادی برخوردار است. پس نباید موقع استفاده روی پوست پخش شود یا بریزد. البته بسیاری از افراد اعتقاد دارند که یک هایلایتر خوب می‌تواند در درشت کردن چشم‌ها مؤثر باشد و چندان برای چشمانی که خود برجسته هستند، مفید نیست. اما این ترفند آرایشی می‌تواند جذابیت چشمان شما را دو چندان کند. از یک برس یا انگشتان خود برای زدن هایلایت به نقاط خاصی از اطراف چشم، خصوصاً نقاط استخوانی استفاده کنید. یک مداد چشم سفید هم می‌تواند تکمیل کننده کار شما باشد.

آرایش چشم درشت با سایه زدن

بهترین روش آرایش چشم درشت با سایه زدن چیست؟

دانستن فرم چشم‌ها می‌تواند در ایجاد یک آرایش چشم زیبا مؤثر باشد. این موضوع می‌تواند در انتخاب رنگ سایه چشم شما هم مهم باشد. اگر نتوانید رنگ مناسب را انتخاب کنید، کل آرایش چشم شما خراب می‌شود. شما دو انتخاب فوق العاده برای سایه زدن دارید. یکی سایه چشم‌های تیره است و دیگری استفاده از سایه براق که هر یک برای مناسبت خاصی پیشنهاد می‌شود.

استفاده از سایه براق

سایه‌های براق در برجسته تر کردن و خاص نشان دادن چهره شما بسیار مؤثر هستند. این سایه‌ها با ایجاد زرق و برقی چشمگیر، چشمان شما را افسون می‌کنند. برای انجام این کار می‌توانید یک خطی از رنگ مات را در امتداد مژه خود بکشید. سپس قسمت پلک و حتی کمی از قسمت زیر چشم، درست زیر مژه‌های پایین را سایه بزنید.

سایه‌های براق انواع گوناگونی دارند. برخی از آن‌ها زرق و برق زیادی دارند و از تکه‌های سایه رنگی تشکیل شده‌ اند که هنگام استفاده، خصوصاً در شب بسیار جلب توجه می‌کنند. این سایه‌ها بیشتر برای مجالس، جشن‌ها، عروسی و یا به طور کلی برای ست کردن با لباس شب مناسب هستند. سایه‌هایی که کمتر براق هستند هم برای مصارف عمومی کاربرد دارند. بنابراین برای استفاده از سایه‌ها به منظور استفاده در آرایش چشم درشت، حتماً به نیاز خود دقت کنید.

برای استفاده از سایه‌های درخشان باید یک نکته دیگر را نیز به یاد داشته باشید و آن هم این است که رنگ سایه با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. خرید سایه را تنها بر اساس فرضیات خود انجام ندهید، بلکه حتماً سایه را از قبل امتحان کنید و از تطابق آن با رنگ پوست خود مطمئن شوید.

استفاده از سایه تیره

استفاده از سایه تیره

بسیاری از افراد برای استفاده از سایه‌های تیره مردد هستند. اما داشتن یک آرایش جسور برای جذابیت چشم‌های درشت شما اهمیت زیادی دارد و این بدون استفاده از سایه‌های تیره امکان پذیر نیست. استفاده از یک سایه تیره در کنار خط چشم، برای تکمیل استفاده از هایلایت اهمیت زیادی دارد و نتیجه کار را تکمیل خواهد کرد. درست همانطور که باید به نظر برسید. البته نکتۀ جالب توجه اینجاست که وقتی صحبت از سایه تیره می‌شود، لزوماً منظور استفاده از یک سایه غلیظ نیست. این می‌تواند به سلیقه و موقعیت استفاده از سایه برگردد.

برای مثال شما ممکن است یک سایه مشکی را برای آرایش چشم درشت خود انتخاب کنید، یا اینکه بخواهید با کمک یک سایه کم رنگ یا به اصطلاح آرایشگران با یک سایه برهنه آرایش خود را تکمیل کنید. از جمله سایه‌های تیره مناسب چشم درشت، می‌توانیم به قهوه ای تیره اشاره کنیم. این رنگ را می‌توانید با کمی شکلاتی یا مشکی ترکیب کنید. البته باید بدانید که چه مقدار از هر کدام را استفاده کنید تا آرایش سایه شما کاملاً هماهنگ و متقارن باشد. البته این موضوع را هم به یاد داشته باشید که در استفاده از سایه چشم تیره زیاده روی نکنید. در غیر این صورت ممکن است به جای جذاب تر کردن چشمان خود، چشمانی شبیه خرس پاندا داشته باشید.

علاوه بر انتخاب نوع سایه و رنگ آن، ترکیب کردن سایه چشم یک هنر بزرگ است که باید برای رسیدن به این هنر یا به عبارتی این مهارت، حسابی تمرین کنید. بهتر است از فیلم‌های آموزشی کمک بگیرید تا بدانید که سایه را چطور ترکیب کنید. برای سایه زدن تنها به انگشتان خود اکتفا نکنید و حتماً لبه‌های ترکیب نشده یا خطوط اضافی را محو کنید. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، برس‌های مخصوص سایه زدن گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

سایه زدن برای چشم

استفاده از سایه چشم

یکی دیگر از وسایل آرایش محبوب که در کیف آرایشی خانم‌ها پیدا می‌شود، خط چشم است. استفاده از یک خط چشم مناسب و زیبا باعث می‌شود که زیباتر به نظر برسید. این مسئله در ایجاد اعتماد به نفس در شما هم مؤثر خواهد بود. البته خط چشمی که می‌کشید، علاوه بر اندازه چشم‌ها، کاملاً به فرم چشم شما نیز بستگی دارد. در ادامه نحوه کشیدن خط چشم را برای انواع فرم چشم بررسی می‌کنیم.

چشم‌های بادامی

اگر از آن دسته بانوانی هستید که چشمان درشت شما بادامی شکل هستند، باید خط چشم خود را نیز متناسب با آنچه بررسی می‌کنیم، پیاده سازی کنید. خبر خوب این است که چشم‌های بادامی تقریباً با هر نوع خط چشمی سازگار هستند. بنابراین این فرم چشم‌ها همه کاره هستند، اگرچه شاید خط چشم گربه ای بهترین انتخاب برای چشم‌های بادامی محسوب شود. برای شروع از یک خط چشم مایع برای اعمال خط نازک از گوشه داخلی چشم شروع کنید و در حین رسیدن به مرکز آن را ضخیم تر کنید. زمانی که کشیدن خط چشم به بخش انتهایی می‌رسد، هم زمان خط را باریک تر کنید و البته آن را به سمت بیرون بکشید.

آرایش چشم زیبا

چشم‌های کلاه دار

افراد با چشم‌های کلاه دار، باید خط چشم را در قسمت پایه مژه‌های خود بکشند. برای این گروه از افراد ضخیم کردن خط چشم مانعی ندارد. زیرا وقتی چشمان خود را باز می‌کنند، خط چشم‌ها به سختی دیده می‌شود. یک ترفند دیگر این است که خط چشم خود را در مرکز چشم به صورت ضخیم بکشید و گوشه آن را نازک کنید. این باعث می‌شود توهمی را در آرایش خط چشم ایجاد کنید که انحنای بیشتری را نشان می‌دهد. دقت داشته باشید که افرادی با این فرم چشم بهتر است از کشیدن خط چشم پایینی خودداری کنند.

چشمان خیلی بزرگ

این گروه از افراد بهتر است از خط چشم به صورت ملایم استفاده کنند. برای شروع بهتر است اول روی پلک بالایی کار کنید. دقت کنید که ضخامت خط چشم را در کل یکسان نگه دارید. البته منظور تا ناحیه خط مژه است.

چشم‌های رو به پایین

فرم چشم برخی از افراد رو به پایین است. این سری از خانم‌ها هم باید متناسب با چشم خود از خط چشم استفاده کنند. هرگز نباید خط چشم این فرم چشم را رو به پایین و در امتداد پلک و خط مژه بکشید. برای شروع بهتر است خط چشم خود را از مرکز چشم بکشید، سپس در امتداد خط مژه پایین بیاورید. اما به انتهای چشم و مژه که رسیدید خط را رو به بالا ببرید تا یک زاویه چشمگیر ایجاد کنید. برای تکمیل آرایش چشم درشت به کمک خط چشم، باید از پد پنبه ای مرطوب استفاده کنید. بر این اساس زیر چشم را به سمت بالا پاک کنید.

چشمان گرد

وقتی نوبت به چشم‌ها گرد و درشت می‌رسد، کشیدن خط چشم حرفه ای کمی سخت می‌شود. برای کشیدن خط چشم، اول از مژه‌های بالایی خود شروع کنید و گوشه‌های بیرونی چشم را با یک بال بلند و کشیده از خط چشم زیبا جلوه دهید.

ریمل زدن

ریمل زدن برای آرایش چشم درشت به صورت است؟

استفاده از ریمل چه در آرایش چشم درشت و مشکی و چه برای چشم‌های رنگی بسیار توصیه می‌شود. این وسیله آرایشی فوق العاده می‌تواند باعث کشیدن شدن مژه‌، حجم دهی و افزایش طول آن‌ها شود، ضمن اینکه در ضخیم شدن مژه‌ها نیز مؤثر است. از طرف دیگر رنگ مژه‌ها را نیز تیره‌ تر خواهد کرد. این مزیت وضوح چشم‌ها را افزایش می‌دهد و باعث جلب توجه به این ناحیه از صورت می‌شود. البته از آن جایی که مژه‌های شما حساس هستند، باید در استفاده از ریمل برای آرایش چشم درشت، احتیاط کنید. برای مثال هر روز از ریمل استفاده نکنید.

استفاده درست از ریمل در انجام آرایش باعث می‌شود که به چشم‌های خود عمق بیشتری دهید و مژه‌های خود را پرتر کنید. این عمل باعث می‌شود که چشم‌های شما شگفت انگیزتر و خیالی تر به نظر برسند. حتی در بسیاری از مواقع استفاده از یک ریمل خالی در کنار رژ لب برای آرایش کردن کافی به نظر می‌رسد. بدون اینکه به خط یا سایه چشم نیازی داشته باشید. اگر دوست دارید مانند یک میکاپ آرتیست حرفه ای به مژه‌های خود ریمل بزنید، حتماً به صورت گام به گام با مراحل زیر پیش بروید.

  1. برای شروع استفاده از ریمل، قدرت فر مژه را دست کم نگیرید. برای فر کردن مژه‌ها بیشتر روی بخش انتهایی و گوشه مژه‌ها تأکید داشته باشید.
  2. جالب است بدانید که مژه‌ها هم مانند پوست شما به پرایمر احتیاج دارند. این کار می‌تواند به ثابت نگه داشتن آرایش ریمل کمک کند. دقت داشته باشید که از پرایمر مژه با کیفیت و با فرمول مناسب استفاده کنید.
  3. برای زدن ریمل باید برس این وسیله آرایشی را از ریشه مژه‌ها تا نوک آن‌ها بکشید. برای شروع مژه‌های بالایی را ریمل بزنید و در آخر برس را روی مژه‌های پایینی بکشید.

یکی از روش های زیباسازی و آرایش چشم نیز استفاده از اکستنشن مژه است. اگر نمی دانید اکستنشن مژه چیست یا با مزایا و معایب آن آشنایی کاملی ندارید پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در این مورد نوشته ایم را مطالعه کنید.

کلام پایانی

همه دوست دارند که چشمان خود را درشت و برجسته کنند. در مقابل عده ای نیز هستند که بدون نیاز به استفاده از ترفندهای آرایشی، چشمان درشتی دارند. اما حتی افرادی که از این نعمت برخوردار هستند هم باید با نحوه آرایش چشم درشت آشنا باشند. در اینجا طرز آرایش کردن چشم‌های برجسته و درشت را به شما نشان دادیم. استفاده از این ترفندها می‌تواند چشمان شما را خارق العاده کند و در جذابیت کلی صورت شما تأثیر زیادی داشته باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای ها: 13

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا