همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیباییسلامت پوست و مو

بهترین ماسک های صورت خانگی برای پوست را بشناسید

ماسک های خانگی برای پوست یکی از روش‌های مراقبتی هستند که افراد به آن روی می‌آورند. در واقع داشتن پوستی شفاف و با طراوت یکی از موضوعات مهم برای افراد مختلف به ویژه خانم‌ها به حساب می‌آید که با پاکسازی، لایه برداری و مرطوب کردن به راحتی انجام می‌شود. این امور با بهره مندی از ماسک‌های صورت امکان پذیر است. در این مقاله از اپریشم سعی می‌کنیم که شما را با بهترین ماسک‌های صورت که در خانه تهیه می‌شوند، آشنا کنیم.

تاریخچه ماسک صورت

تولید ماسک صورت به دوران باستان باز می‌گردد که از خاک رس، ماسه و گل برای نرم کردن پوست استفاده می‌کردند. علت اصلی استفاده از این ماسک‌ها وجود مواد معدنی مختلفی مانند سولفور است که می‌توانند به بهبود کیفیت پوست کمک کنند. در قرن 18 میلادی از ماسک‌ های خانگی برای صورت به منظور سفید کردن پوست صورت استفاده می‌کردند اما بعدها برای درمان بیماری‌های پوستی به این ماسک‌ها روی آوردند. امروزه هم برای جوانسازی و طراوت پوست از آن استفاده می‌کردند.

دلایل استفاده از ماسک خانگی برای صورت چیست؟

ماسک‌ های خانگی برای پوست به علت اینکه فاقد هرگونه ماده شیمیایی هستند، برای بهبود کیفیت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما وجود هر کدام از مواد برای پوست خواص مشخصی دارد. در نتیجه شما با استفاده از هر کدام از مواد گیاهی می‌توانید نیاز به پوست خود به موادی مشخص را رفع کنید. اما به طور کلی با کمک ماسک‌ها می‌توانید پوست خود را سفت، تمیز، نرم، روشن و لایه برداری کنید. پوست شما مواد مغذی مختلفی دریافت می‌کند. با از بین رفتن سلول‌های مرده از روی پوست، شاهد درخشش پوست خود خواهید بود.

انواع ماسک های خانگی برای صورت

اکنون نوبت به آن رسیده که با بهترین ماسک های خانگی برای صورت آشنا شوید.

انواع ماسک های خانگی برای صورت

1- ماسک خانگی صورت برای رفع آکنه

عموماً در صورت مسدود شدن منافذ پوستی و تجمع سلول‌های مرده پوست و باکتری‌ها در این همان منافذ آکنه به وجود می‌آید. جوش‌های سر سفید، سر سیاه، ندول و کیست آکنه به حساب می‌آیند که با بهترین ماسک های خانگی برای صورت، می‌توانید مشکلات آنها را رفع کنید.

بهترین ماسک خانگی برای رفع آکنه، ماسکی از سفیده تخم مرغ است. شما باید سفیده تخم مرغ را جداگانه در ظرفی بریزید و با پنبه روی پوست خود بکشید. بعد از 10 الی 15 دقیقه آن را از روی صورت خود پاک کنید. با کمک مرطوب کننده ای مناسب پوست خود را پس از شستشوی این ماسک مرطوب نگه دارید.

2- ماسک زردچوبه و عسل برای لکه‌های پوستی

یکی از ماسک های خانگی برای پوست از ترکیب زردچوبه و عسل به دست می‌آید. این ترکیب به کاهش التهابات پوستی کمک می‌کند. کافی است نصف قاشق چای خوری زردچوبه و 2 قاشق عسل را ترکیب کنید. سپس باید آن را روی پوست خود قرار دهید. ماساژ دادن یکی از مراحل مهم استفاده از این ماسک است. در ضمن باید آن را بعد از 10 دقیقه با آب گرم بشویید.

دقت کنید که خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی باعث رفع جوش‌ها می‌شوند و به راحتی می‌توانید این ماسک را در خانه درست کرده و به طور منظم استفاده کنید.

3- ماسک صورت با بلغور جو دو سر و جوش شیرین

یکی از ماسک های خانگی برای پوست که خاصیت لایه برداری دارد، ماسک جوش شیرین و بلغور جو دوسر است. برای تهیه این ماسک خانگی باید 2 قاشق بلغور جو دوسر و 1 قاشق جوش شیرین را ترکیب کنید. سپس چند قطره آب به آن بیفزایید. اکنون خمیری در اختیار دارید که باید روی صورت خود بمالید. بعد از ماساژ دادن پوست، بگذارید که ماسک روی پوستتان خشک شود. سپس بعد از 10 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت جوش شیرین و بلغور جو دوسر

4- ماسک صورت روغن زیتون و موز

با کمک یک ماسک خانگی دیگر که از موز و زیتون تهیه شده است، می‌توانید برای کنترل چربی و پاکسازی پوست خود استفاده کنید. به واسطه این ماسک خانگی به راحتی از پوست خود در برابر انواع آکنه و جوش مراقبت خواهید کرد. کافی است که 1 موز، 1 قاشق چای خوری زیتون و 10 قطره آبلیمو را با هم ترکیب کنید. پس آن باید آن را روی پوست خود قرار دهید و 15 دقیقه صبر کنید. به این ترتیب با استفاده منظم از این ماسک، پوست با طراوتی خواهید داشت.

5- ماسک های خانگی برای پوست با خیار و آلوئه ورا

خیار و آلوئه ورا دو ماده ای هستند که آب زیادی در بافت‌های خود دارند. به همین دلیل استفاده از ماسک های خانگی برای پوست که خیار و آلوئه ورا دارند، می‌توان برای رفع خشکی و خارش‌های پوستی استفاده کرد. خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی برای طراوت و شادابی پوست شما بسیار مهم هستند. شما باید 1 خیار متوسط را رنده کرده و با 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. بعد از قرار دادن آن روی پوست، نیاز به ماساژ دادن است. بعد از 30 دقیقه آن را به طور کامل بشویید.

ماسک خیار و آلوئه ورا

6- ماسک صورت آووکادو و عسل

آووکادو و عسل ترکیبی به وجود می‌آورند که با کمک آنها می‌توانید چین و چروک پوست خود را رفع کنید. در واقع، چنین ترکیبی برای جوانسازی پوست شما بسیاری کاربردی است. برای تهیه چنین ماسکی 2 عدد آووکادو، 1 قاشق عسل و 2 قاشق پودر کاکائو را با هم به خوبی ترکیب کنید. ماسک را روی پوست قرار داده و به آرامی ماساژ دهید. بعد از 20 دقیقه می‌توانید این ماسک را بشویید و با کرم مناسبی مرطوب کنید.

7- ماسک صورت آلوئه ورا و آرد نخودچی برای پاکسازی پوست

یک ماسک خانگی دیگری که می‌توانید با آلوئه ورا درست کنید، ماسک صورت حاوی سیب زمینی، آرد نخودچی و آلوئه وراست. این ماسک به پاکسازی عمقی سلول‌های پوستی کمک می‌کند. به این شکل که باید نصف فنجان آب الوئه ورا، 4 قاشق غذاخوری آب سیب زمینی رنده شده و 4 قاشق آرد نخودچی را با هم ترکیب کنید. سپس خمیر به دست آمده را با مقداری گلاب ترکیب کرده و روی پوست بمالید. بعد از 15 دقیقه آن را با آب گرم بشویید. انجام منظم این برنامه به شما در پاکسازی پوست کمک می‌کند.

8- ماسک های خانگی برای پوست با کشک و عسل

همه ما با خواص شگفت انگیز عسل آشنایی داریم. اما اگر این ماده با موادی مانند کشک و آب لیموی ترش ترکیب شود، ماده ای به دست می‌آید که برای رفع مشکلات پوستی مناسب خواهد بود. این ماسک در کنترل میزان چربی نقش مهمی بازی می‌کند. بنابراین کافی است نصف فنجان کشک، 2 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش و 2 قاشق غذاخوری عسل را با هم ترکیب کنید. سپس ترکیب به وجود آمده را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار دهید. خاصیت ضد التهابی این ماسک با ویتامین ث موجود در آن برای رفع جوش‌های آزاردهنده پوست مفید هستند.

ماسک عسل و کشک

9- ماسک صورت دارای آرد گندم، آووکادو و عسل

ماسک دیگری که باعث آبرسانی به پوست شما می‌شود، ماسک دارای آرد گندم، آووکادو و عسل است. البته به غیر از مرطوب کردن، به پاکسازی پوست نیز کمک می‌کند. کافی است که 4 قاشق غذاخوری آرد گندم، 1 فنجان گوشت آووکادو و 2 قاشق غذاخوری عسل را به خوبی ترکیب کنید. بعد از اینکه ماسک را روی صورت قرار دادید، 20 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. این روند را به صورت منظم انجام دهید تا پوستی پاک، شفاف و نرم داشته باشید.

10- ماسک صورت با کره و عسل

دو ماده خوراکی کره و عسل به راحتی قابل تهیه هستند و شما با ترکیب آنها می‌توانید پوستی نرم، پاک و شفاف داشته باشید. شما باید 1 قاشق غذاخوری کره‌ نرم شده، 1 قاشق چای‌ خوری عسل خام و 1/4 قاشق چای‌ خوری آب لیمو ترش را با هم ترکیب کنید. سپس ماسک به دست آمده را روی پوست خود قرار دهید و 25 تا 30 دقیقه صبر کنید تا تأثیر خود را روی پوستتان بگذارد.

نکات مهم استفاده از ماسک های خانگی برای پوست

اکنون که با تعدادی از ماسک های خانگی برای پوست آشنا شدید، بهتر است به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

نکات استفاده از ماسک

  1. 10 تا 30 دقیقه زمان لازم است تا ماسک روی صورت باشد و اثر خود را بر پوست وارد کند.
  2. پیش از استفاده از ماسک، حتماً پوست خود را با آب گرم و پاک کننده بشویید. به این واسطه نفوذ مواد ماسک به پوست بهتر است.
  3. حتماً بعد از شستن صورت و پاک کردن ماسک، صورت خود را با مرطوب کننده ای مناسب مرطوب کنید.
  4. اگر متوجه بروز علائم آلرژیک روی پوست خود شدید، استفاده آن را کنار بگذارید.
  5. استفاده یکی دو دفعه از ماسک در هفته کافی است.
  6. هنگامی که ماسک را می‌شویید، از صابون و یا شوینده ای که پوست را خشک می‌کند، استفاده نکنید. زیرا ممکن است با خشکی و التهاب یا قرمزی پوست خود مواجه شوید.

نحوه استفاده درست از ماسک های خانگی به چه صورت است؟

شاید تهیه کردن ماسک های خانگی برای پوست راحت باشد، اما اگر از آن به درستی استفاده نکنید با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

  • پوست خود را کامل تمیز کنید.
  • ماسک را یکنواخت روی پوست قرار دهید.
  • در صورت لزوم، ماسک را روی پوست خود ماساژ دهید.
  • زمان استفاده را با توجه به دستورالعمل پیروی کنید.
  • شستشوی ماسک را با آب گرم انجام دهید.
  • تونر، سرم، مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب پوست برای محافظت از پوست شما کمک کننده هستند.

جمع بندی

در این مقاله اپریشم، شما را با تعدادی از ماسک های خانگی برای پوست آشنا کردیم و نکات مهم در تهیه و استفاده را بیان نمودیم. شما کدام یک از ماسک‌های خانگی برای پوست را انتخاب می‌کنید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.5 / 5. تعداد رای ها: 12

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا