همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
سلامت پوست و مو

بالیاژ مو چیست و چقدر هزینه دارد؟ (هزینه بالیاژ موی کوتاه)

بالیاژ مو یکی از به روزترین و جذاب ترین تکنیک ها برای رنک کردم موهاست. اما قبل از هرچیز باید به این سؤال که بالیاژ مو چیست؟ بپردازیم و شرح دهیم این روش چه تفاوتی با روش های دیگر دارد. پس برای دانستن پاسخ این سوال و کاربرد بالیاژ مو تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ مو یک روش فرانسوی است که برای اولین بار در سال 1970 در همین کشور انجام شد. با استفاده از این روش بدون فویل می توان مو را با هر اندازه ای هایلات کرد. این شیوه تکنیک ویژه رنگ کردن مو به حساب می‌آید که آرایشگر با در اختیار داشتن فرچه رنگ، از میانه مو تا انتهای آن را رنگ می‌کند. این در حالی است که بخش پایینی مو رنگ بیشتری خواهد داشت و قسمت میانی مو رنگ کمتری دارد و ریشه مو رنگ نمی‌شود. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت بالیاژ مو آن است که روی موهای کوتاه نیز جواب می دهند و ظاهر زیبایی ایجاد خواهد کرد. همچنین که زحمت انجام آن نسبت به فویل کمتر است. همچنین نتیجه نسبت به هایلایت هایی که با فویل انجام می شود ملایم تر است. لغت بالیاژ نیز به معنای مش مو در فضای آزاد است. در ادامه به مزایای و البته معایب بالیاژ مو آن نیز خواهیم پرداخت.

بالیاژ مو

بالیاژ مو چگونه انجام می‌شود؟

این سؤال برای بسیاری از افراد وجود دارد که آیا می‌توانند بالیاژ مو را انجام دهند یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که تکنیک بالیاژ مو روی موهایی با رنگ طبیعی بهتر اثر می‌کند اما افرادی هم که موهای خود را رنگ کرده‌ اند، می‌توانند از این تکنیک بهره مند شوند. هرچند بهتر است اول موهای خود را تیره کنند و سپس بالیاژ مو را به کار ببرند.

اما درباره روش انجام بالیاژ مو باید بگوییم که آرایشگر پیش از انجام بالیاژ موی کوتاه درباره مدل مویی که می‌خواهید استفاده کنید، میزان مویی که قصد بالیاژ آن را دارید و دفعات ترمیم بالیاژ سؤال می‌پرسد. حتی رنگ بالیاژ نیز مهم است. برای مثال بالیاژ صورتی و طیف رنگی آن مشخص می‌شود، سپس سراغ مراحل بالیاژ مو می‌رود.

بالیاژ مو چگونه انجام می‌شود؟

آرایشگر ابتدا دسته‌هایی از مو که برای بالیاژ مد نظر شماست، جدا کرده و به نوبت می‌کند. پس از آن به رنگ مو می‌رسد، با توجه به اینکه رنگ از تیره به روشن گرایش پیدا می‌کند، ضربه‌های فرچه آغشته با رنگ در قسمت بالایی کمتر از پایین خواهد بود. با ضربه‌های سبک تر فرچه رنگ، قسمت میانی مو را رنگ می‌کند. پس از آن فرچه را به گونه‌ ای به قسمت پایینی مو می‌کشد که رنگ بیشتری به خود بگیرد و درخشندگی رنگ بیشتر شود.

تفاوت هایلات و بالیاژ مو چیست؟

همانطور که اشاره شد هایلات مو توسط فویل و سپس با حرارت انجام می شود. در صورتی که بالیاژ را می توان خیلی ساده تر و با استفاده از براش های ظریف انجام داد. البته این دو تکنیک تفاوت های دیگری هم دارند. برای مثال رنگ حاصل از هایلات قوی تر و پررنگ تر است در صورتی که بالیاژ ملایم تر است. تفاوت دیگر بالیاژ با هایلایت در این است که رنگ در ریشه تیره ترین رنگ و روشن ترین رنگ را در صاقه و نوک مو دارد. به همین دلیل هایلات و بالیاژ کاملاً سلیقه است.

تفاوت بالیاژ و آمبره

آرایشگر در تکنیک بالیاژ از یک رنگ استفاده می کند. سپس بعضی از قسمت ها را روشن تر می کند که ظاهر مو یکپارچه شود. اما در مدل آمبره از دو رنگ موی متفاوت استفاده می شود. در واقع می توان گفت که بالیاژ تکنیکی برای هایلایت است. اما آمبره رنگ های تیره را به روشن تبدیل می کند. در روش آمبره رنگ موها به صورت هایلایت نیست و تمام رنگ موها یکدست است. اما در قسمت بالایی موها تیره و در قسمت پایین به مرور روشن تر می شوند که مرز بخش روشن و بخش تیره مشخص هستند. باعث می شود ظاهر متفاوت و جذابی پیدا کند.

مزایای بالیاژ مو شامل چه مواردی است؟

بالیاژ مو دارای ویژگی های خاصی است که برخی از آن ها تنها با استفاده از این تکنیک ایجاد می شوند. در ادامه به خواص بالیاژ خواهیم پرداخت.

تفاون بالیاژ و هایلایت

تنوع بالای رنگ

رنگ‌ هایی که می‌ توان از آن‌ ها برای بالیاژ مو استفاده کرد بسیار متنوع و زیبا هستند. بنابراین می توانند نظر هرکسی را جلب کنند. تنوع زیاد رنگ هایی که می توان با آن ها از تکنیک بالیاژ استفاده کرد یکی از مهم ترین ویژگی های بالیاژ است.

جلوه طبیعی و زیبا

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم بالیاژ بدون فویل انجام می شود و دیگر مرز بین فویل و رنگ طبیعی م مشخص نمی شود. همچنین آرایشگر می تواند با استفاده از براش موها را رنگ کند. همین موضوع سبب می شود تا انتخاب راحت و انجام کار به شکل متنوع صورت بگیرد.

آسیب کمتر به مو

همانطور که اشاره شد، رنگ حاصل از بالیاژ از هایلایت با فویل یا آمبره ملایم تر است. همچنین که مقدار دکلره و رنگ استفاده شده در این تکنیک نیز کمتر خواهد بود. در نتیجه می توان گفت آسیبی که به دلیل استفاده از مواد شیمیایی حاصل می شود، کمتر است.

نگه داری آسان

رنگ های فانتزی و به طور کلی رنگ هایی که روی دکلره هستند معمولاً با گذر زمان بر اثر شستن تغییر رنگ می دهند. همچنین با توجه به اینکه بالیاژ روی ریشه موها تأثیری ندارد و رشد مو باعث خراب شدن ظاهر آن نخواهد شد، نیازی نیست به طور مرتب برای تمدید رنگ مو به آرایشگر مراجعه کرد. در حالی که بعد از انجام هایلایت معمولی باید مرتباً موهایتان را ریشه‌ گیری کنید تا ظاهر زیبای خود را حفظ کند.

چطور بالیاژ کنیم؟

بالیاژ مو در خانه

احتمالاً این پرسش برای شما نیز پیش آمده که چطور بالیاژ کنیم؟ باید بگوییم که بهتر است این کار را در خانه انجام ندهید. زیرا تکنیک بالیاژ مو کمی دشوار است و حتماً باید توسط آرایشگر انجام شود. همچنین که این کار دقت بالایی نیاز دارد.

سوال بعدی آن است که مدت زمان لازم برای بالیاژ مو چقدر است؟ لازم به ذکر است که زمان مورد نیاز برای بالیاژ متفاوت است و به نوع و اندازۀ بستگی دارد. این زمان می تواند از 50 دقیقه تا 3 ساعت متغیر باشد. برای مثال همانطور که مشخص است موهای بلند زمان بیشتری احتیاج دارند. همچنین برخی از انواع مو پس از دکلذه دیرتر رنگ باز می کند که همین موضوع باعث افزایش زمان می شود.

زمان ترمیم بالیاژ

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، بالیاژ مو از ریشه شروع نمی شود. بنابراین دائماً نیاز به رنگ کردن ریشه برای یکدست شدن موها نیست. پس می توان این گونه عنوان کرد که تا زمانی که خودتان احساس نیاز نکنید، ضرورتی برای ریشه گیری وجود ندارد. اما مهم ترین نکته در ارتباط با ترمیم مجدد بالیاژ نحوه نگهداری است. مشخصاً برای موهای رنگ شده باید از شامپوی مخصوص استفاده کنید تا رنگ مو در طولانی مدت حفظ شود. همچنین شستشوی زیاد مو نیز باعث از بین رفتن رنگ می شود. بنابراین در صورتی که نحوه نگهداری از مو مناسب نباشد، باید در بازۀ زمانی کوتاه تری به آرایشگاه مراجعه کنید.

نکات نگهداری بالیاژ موی کوتاه

بعد از اینکه موهای خود را با تکنیک بالیاژ مو رنگ کردید، با توجه به اینکه ریشه موها رنگ نشده اند، اختلاف رنگ در قسمت ریشه مو وجود ندارد. اما باید موهای خود با شامپوی مناسب رنگ کرده و در صورت لزوم با استفاده از ماسک‌های مو، آنها را مورد مراقبت قرار دهید.

معایب بالیاژ

یکی از مهم ترین مواردی که در مورد بالیاژ کردن موها مورد پسند همه نیست، زرد شدن موهاست. دلیل زردی مو نیز آن است که هنگاه دکلره، مو فقط تا پایه 8 روشن می شود. در نتیجه ممکن است پس از رفتن رنگساژ، زردی مو مشخص شود و نیاز به رنگساژ داشته باشید. البته راه هایی نیز وجود دارند که می توانید زردی مو را بگیرید. برای این کار حتماً با آرایشگر خود مشورت کنید.

یکی دیگر از معایب بالیاژ مو آن است که برای موهای سفید خیلی مناسب نیست. زیرا اگر فردی که موهای سفید زیادی دارد، مایل باشد با استفاده از بالیاژ سفیدی آن را بگیرد، خیلی موفق نخواهد شد. در نتیجه می توان گفت پوشاندن سفیدی مو جزو کاربر بالیاژ نیست.

کاربرد بالیاژ

هزینه بالیاژ مو

پس از تصمیم به این نوع رنگ کردن مو یکی از مهم ترین سؤال‌ها قیمت این نوع رنگ کردن موست. هزینه بالیاژ مو به عوامل زیادی بستگی دارد. از این عوامل می‌ توان به اندازه مو، مقدار مواد مصرف شده، کیفیت مواد، مهارت آرایشگر و موارد این چنینی اشاره کرد. اما به طور کلی می‌توان گفت هزینه بالیاژ کردن مو از 500 هزار تومن شروع می شود.

نتیجه ‌گیری

همانطور که خواندید بالیاژ یک تکنیک رنگ موست که برای انواع مو استفاده شده و ظاهر جذابی به مو می بخشد. اگر قصد بالیاژ مو دارید، حتماً از قبل رنگ مورد نظر و قسمتی که تمایل دارید رنگی شود را مشخص کنید. همچنین که بهتر است این‌ کار توسط یک آرایشگر حرفه‌ ای و در آرایشگاه انجام شود تا نتیجه نهایی زیباتر شود. پس از آن که رنگ مو انجام شد، توجه داشته باشید که مواردی که برای نگهداری مو باید انجام دهید را انجام دهید. زیرا باعث می شود ترمیم مو دیرتر نیاز باشد. در  نتیجه هزینه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.3 / 5. تعداد رای ها: 12

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا