همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسست کردن لباس

رنگ سال 2021 و تأثیر و کاربرد آن در دنیای مد

در سال 2021 نیز مؤسسۀ رنگ پنتون رنگ زرد (Illuminating) و خاکستری (Ultimate Gray) را به عنوان رنگ سال انتخاب کرد. این انتخاب بر فعالیت های مختلف در دنیای مد و فشن، دکوراسیون و ایده های اجرایی در بخش های مختلف زندگی اثر چشمگیری دارد. در این مقالۀ اپریشم به رنگ 2021 و نقش آن در دنیای مد بیشتر می پردازیم.

رنگ 2021

انتخاب رنگ سال

سال هاست که انتخاب رنگ سال برای بسیاری از صنایع و مشاغل موضوع مهمی به حساب می آید. اهمیت این انتخاب به اندازه ای است که مؤسسۀ پنتون مسئولیت این کار را برعهده گرفته است.

مؤسسه پنتون و رنگ سال

مؤسسۀ پنتون در سال 1950 با هدف چاپ و نشر فعالیت خود را آغاز کرد. در راستای فعالیت خود سیستم دقیقی برای استانداردسازی رنگ ها ایجاد کرد. به گونه ای که هر رنگ عدد مشخصی داشت، در واقع چیزی شبیه جدول مندلیف بود.

رنگ پنتون

انتخاب رنگ پنتون طی ماه های می و نوامبر هر سال میلادی انجام می شود. این جلسه با حضور جمعی از نمایندگان سراسر دنیا صورت می گیرد.

انتخاب رنگ سال 2021

سال 2020 نیز مانند سال های پیش اتاق تماماً سفید مؤسسۀ پنتون به عنوان محل برگزاری جلسۀ نمایندگان آماده شد. اما برخلاف سال های قبل، به جای یک رنگ، دو رنگ زرد (Illuminating) و خاکستری (Ultimate Gray) به عنوان رنگ سال 2021 انتخاب شد. رنگی که توانست دنیای مد و فشن را به شکل های مختلفی تحت تأثیر قرار دهد.

خصوصیات رنگ زرد

رنگ زرد بدون توجه به اینکه به عنوان رنگ 2021 شناخته شود، ویژگی های متمایز کننده ای دارد. این رنگ گرم در میانۀ طیف رنگ های سبز و نارنجی قرار دارد. حضور آن در زندگی بیانگر شور و شوق جوانی، معرفت، دانش، آفتاب و گرماست. طیف مختلف رنگ زرد مفاهیم مختلفی را القا می کنند. اما رنگ زرد لیمویی، نماد شور و شوق زندگی می باشد.

رنگ زرد و زندگی

خصوصیات رنگ خاکستری

رنگ دیگری که در سال 2021 انتخاب شد، رنگ خاکستری است. رنگ خاکستری در ابتدا حس دل‌مردگی، بی حوصلگی و ناراحتی را به یاد می آورد. اما نماد بی طرفی و استقلال، سازش و عقل نیز می باشد. پنتون سایه ای خاکستری را به عنوان رنگ سال 2021 انتخاب کرد که مقاومت و ایستادگی را نشان می دهد.

رنگ خاکستری و زندگی

مفهوم رنگ سال 2021

بر اساس ویژگی های رنگ های زرد و خاکستری می توانیم معنای رنگ 2021 را دقیق تر بفهمیم. این رنگ ها به ما یادآوری می کنند که دنیا هنوز هم پر از امید و اتفاقات خوب است. اما نباید همدیگر را در سختی ها تنها بگذاریم

کاربرد رنگ سال در مد چیست؟

شاید برای بسیاری از شما هم این سؤال پیش آمده باشد که رنگ سال چه کاربردی در صنعت مد و فشن دارد. در پاسخ باید بگویم که آنچه مردم را به پیروی از مد علاقه‌مند می کند، همگام شدن با روند  مثبت و سازندۀ جهان است. مد هم از رنگی که طبق استاندارد جهانی انتخاب شده است پیروی می کند. بنابراین فعالیت های مردم تحت الشعاع رنگ سال قرار می گیرد.

رنگ 2021 و زندگی

رنگ سال و زندگی روزمره

شاید برای هم شما عجیب باشد، اما رنگ سال بر ابعاد مختلفی مانند دکوراسیون داخلی ساختمان، طراحی صنعتی، صنعت نساجی و حتی طرح و رنگ شکلات و شیرینی ها تأثیر دارد. محصولات آرایشی و حتی نوشیدنی های مختلف هم متأثر از رنگ سال، طرح ویژه ای برای محصولات خود انتخاب می کنند. بنابراین زنگ سال در تمام ابعاد زندگی ما طرحی نو به وجود می آورند. این طرح جدید هم به خاطر پیروی از مد است.

رنگ 2021 در دنیای مد

رنگ زرد و خاکستری پیام آور خوشبختی هستند. این دو رنگ حس مثبت و قدرتمندی را برای انسان تداعی می کند. رنگ هایی که صنعت پوشاک در سال 2021 را دگرگون کرد. هرچند برخی از صنایع معتبر پوشاک رنگ مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

احتمالاً شما هم بعد از انتخاب رنگ زرد و خاکستری، متوجه تغییر ویترین های فروشگاه های پوشاک و اکسسوری های شده اید.

رنگ 2021 و مد

ایده های جدید طراحان لباس در سال 2021

بعد از انتخاب رنگ 2021، نوبت به طراحان لباس رسید. رنگ زرد در دنیای مد فرصتی بود تا شادی و نشاط در پوشش مردم بیشتر به چشم بیاید. در واقع دوران کرونا روحیۀ مردم را آسیب پذیر کرده است. رنگ زرد در لباس و اکسسوری های مورد استفاده شوق و شور بیشتری را به یاد می آورد. رنگ سال در مد توانست به شکل زیر تغییراتی را به وجود آورد.

رنگ پاستیلی

در سال 2021، رنگ پاستیلی محبوبیت ویژه ای به دست آورد. رنگ های پاستیلی بسیار روشن و نزدیک به رنگ های خنثی مانند رنگ خاکستری، مشکی و سفید هستند. از این رنگ ها در دنیای مد برای خنثی کردن رنگ های تند استفاده می شود. رنگ سال 2021 فرصت خوبی برای طراحان لباس به وجود آورد تا بتوانند از پارچه های توری بیشتر استفاده کنند. لباس های ساده در زندگی روزمره متأثر از رنگ زرد و خاکستری از مد بیشتر پیروی کند.

  • ست کردن رنگ های پاستیلی با رنگ خنثی خاکستری طرفداران بیشتری دارد.
  • همراه کردن رنگ های پاستیلی با رنگ متضاد زرد لیمویی نیز بیشتر از رنگ های متضاد دیگر به چشم می آید.
  • لباس های پاستیلی رنگ را می توانید با کفش های خاکستری ست کنید.
  • لوازم آرایشی رنگ خاکستری نیز انتخاب دیگری برای ست کردن در سال 2021 است.

رنگ سال 2021 و خاکستری

استایل مونوکروم

استایل مونوکروم می تواند تحت تأثیر رنگ سال 2021 قرار گیرد. طراحان لباس می توانند با طرح و مدل های پیشنهادی تک رنگ را با استفاده از رنگ های زرد لیمویی و خاکستری ارائه دهند.

غافلگیری رنگ سال 2021

در سال 2021، رنگ هایی که غم و اندوه را القا می کنند کنار گذاشته شدند. رنگ های برگزیده در طرح و مدل های جدید این سال روزهای بهتر را به مردم نوید می دهند. در همین راستا برندهای مختلف مانند پرادا، ژاکموس، برند گوچی، بالمین و جیوانچی برنامۀ جدیدی برای خط تولید انتخاب کنند.

رنگ سال 2021 و برندهای معروف

کاربرد رنگ سال 2021 در پوشاک زنان و مردان

برای بررسی کاربرد رنگ سال در دنیای مد، می توانیم طرح و مدل های جدید سال 2021 را دقیق تر نگاه کنیم.

پوشاک زنانه

در سال 2021 ترکیب رنگ زرد لیمویی و خاکستری در پوشاک بانوان هم دیده شده است. انتظار می رود در پاییز و زمستان سویشرت، کاپشن یا پالتوی زرد رنگ را با شلوار و کلاه خاکستری ست کنند. رنگ زرد رنگی خاص و گرم به حساب می آید. ست کردن آن با شلوار، کلاه یا کفش خاکستری انرژی متعادلی را به همراه دارد.
کلاه، شال گردن و دستکش های به رنگ خنثی خاکستری اکسسوری های جذاب برای بانوان خواهند بود. این اکسسوری ها با پوشیدن کت و مانتوهای زرد ماکسی یا بلند گرما و انرژی خاصی القا می کنند.

پوشاک مردانه

رنگ 2021 برای مردان نیز طرحی جدید آماده کرده است. کت و شلوار، بافت و تیشرت در سال 2021 با رنگ های خنثی بیشتر در ویترین ها دیده می شود. البته اکسسوری های آقایان مانند کمربند و ساعت هم از رنگ سال بی نصیب نمانده اند.

رنگ سال 2021 و پوشاک

پوشاکی با طرح خاص

برای اینکه کاربرد رنگ سال در مد را به شکل دیگری امتحان کنید، می توانید پوشاک خاص را انتخاب کنید. با انتخاب مانتوی خاکستری و روسری راه راه خاکستری و زرد استایل زیبایی خواهید داشت. شلوار زرد هم می تواند اعتماد به نفس و جسارت شما را نشان دهد. زیرا ظاهری شیک و جدید برای استایل شما خواهد بود

اکسسوری با رنگ های روشن

برای اینکه رنگ سال 2021 را برای کیف دستی خود انتخاب کنید، کافی است رنگ خاکستری روشن یا رنگ زرد روشن را در اولویت قرار دهید. گردنبند و  گوشوار هم در دنیای مد از رنگ سال تبعیت می کند.

رنگ سال 2021 و پوشاک خاص

پوشاک مهمانی

برای مهمانی می توانید کت و شلوار خاکستری را با اکسسوری های طلایی ست کنید. ست کردن کت پارچه ای با بلوز و شلوار جین خاکستری به شما حس استقلال و شور و شوق متفاوتی می بخشد. اگر تیپ اسپورت داشته باشید می توانید از کوله پشتی خاکستری یا زرد و کفش های زرد استفاده کنید. شما می توانید نقش رنگ سال 2021 در دنیای مد را با ست کردن پوشاک و اکسسوری ها مشاهده کنید. شادابی و انرژی و در عین حال توانمندی و استقلال در دنیای مد 2021 ملموس است.

جمع بندی 
دنیای مد همچون سال های قبل تحت تأثیر رنگ سال قرار گرفته است. معنای همدلی و امید برای آینده ای روشن دلیل انتخاب رنگ زرد و خاکستری است. پیروان مد با ست کردن پوشاک و اکسسوری مناسب همچون نمونه های فوق می توانند گرما، انرژی، قدرتمند و استقلال بیشتری را در ظاهری شیک به نمایش بگذارند.

در پایان یادآوری کنیم که ما در مجله اپریشم در مورد رنگ ها زیاد نوشته ایم. پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در مورد رنگ صورتی چرک و کاربرد آن در ست کردن نوشته ایم را از دست ندهید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.4 / 5. تعداد رای ها: 11

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا