همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسراهنمای خرید لباس

آموزش تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد

آیا تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد امکان پذیر است؟ این روزها پیدا کردن کفش اصل برندهای معروف در بازار تبدیل به کاری سخت و گاهی تخصصی شده است. با توجه به قیمت این کفش‌ها، بسیاری از سودجویان اقدام به تولید نمونه‌های کپی و تقلبی می‌کنند. این نمونه‌های غیر اصل از کیفیتی پایین و نامناسب برخوردار هستند و حتی ممکن است به پاهای افراد آسیب وارد کنند. به همین دلیل پیدا کردن و خرید کفش اصل از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.

برند نایک یکی از معروف ترین و بهترین برندهای موجود در بازار است و راه‌های متفاوتی برای پیدا کردن کفش اصل نایک وجود دارد. تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد یکی از این روش‌هاست. در این مطلب از بلاگ اپریشم ابتدا قصد داریم تا در خصوص تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد نکاتی را بیان کنیم و سپس سایر روش‌هایی را که توسط آنها می‌توانید متوجه شوید که آیا کفش نایک اصل است یا خیر، معرفی کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

بارکد نایک چیست و کجای کفش قرار دارد؟

برای تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد باید بارکد موجود روی زبانه کفش و کتانی را چک کنید. اما روی زبانه تنها بارکد وجود ندارد. بر روی این لیبل بخشی سیاه رنگ وجود دارد. روی این بخش می‌توانید عبارت (nikebetterword.com) را که با رنگ سفید نوشته شده است، مشاهده کنید.

بارکد نایک

با توجه به قوانین بین المللی تولید کنندگان کفش‌های تقلبی نمی‌توانند بارکد نایک را روی این زبانه قرار دهند. زیرا در این صورت مرتکب تخلف و جرم شده اند که این حالت می‌تواند برای آن‌ها عواقب ناخوشایندی مانند جریمه‌های سنگین و حتی زندان در پی داشته باشد.

تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد از طریق شماره (SKU) نیز ممکن است. این شماره روی کفش و جعبه وجود دارد و آن‌ها باید با یکدیگر مطابقت داشته و یکسان باشند. اگر این شماره روی جعبه و کفش با یکدیگر تفاوت داشت، به اصل بودن کفش نایک شک کنید. اما نکته مهم تر این است که اگر این شماره روی کفش و جعبه وجود نداشت، باید بدانید که قطعاً کفشی که در دست دارید، تقلبی است.

تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد

همانطور که گفتیم، تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد امکان پذیر است. البته این حرف به آن معنی نیست که کفش‌های تقلبی بارکد ندارند. اما بارکد کفش‌های اورجینال و اصلی نایک را می‌توان در گوگل جست و جو کرد. این جست و جو به شما مدل کفش و حتی رنگ آن را نشان می‌دهد و همین امر سبب شده تا بتوان به این روش برای پیدا کردن کفش‌های اصلی اعتماد کرد.

تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد

نکاتی در خصوص تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد

در هنگام تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد باید به برخی نکات توجه داشته باشید. توجه به این نکات باعث خواهد شد که شما کفش اصل نایک را خریداری کنید. این نکات عبارتند از:

  • در برخی از مدل‌های نایک، بارکد روی زبانه وجود ندارد و این بارکد در قسمت‌های دیگر کفش قابل مشاهده است. به این نکته توجه داشته باشید.
  • برچسب اطلاعات و بارکد نایک در کفش‌های تقلبی در سایزهای نامتعارف، با فونت‌هایی متفاوت و اطلاعاتی که معمولاً درست نیست قابل مشاهده هستند.
  • باید بدانید که کفش‌های نایک در کشورهای چین، تایوان و هند تولید می‌شوند. پس همه کفش‌های نایک که روی آن‌ها علامت تولید چین وجود دارند، تقلبی نیستند.
  • باید بدانید که 6 رقم آخر بارکد به مشخصات، مدل، سایز و اندازه کفش ارتباط دارد.

نکاتی در خصوص تشخیص اصل بودن کفش

چه روش‌های دیگری برای تشخیص اصل بودن کفش نایک وجود دارد؟

اکنون که با تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد آشنا شدید، زمان آن رسیده تا در خصوص برخی موارد و روش‌های دیگر که توسط آن می‌توان کفش نایک اصل را شناسایی و خریداری کرد، نکاتی را بیان کنیم. از دیگر روش‌هایی که توسط آن‌ها می‌توان متوجه اصل بودن کفش نایک شد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

روش‌های دیگری برای تشخیص اصل بودن کفش نایک

1- بررسی جعبه

بررسی جعبه یکی از روش‌های پیدا کردن کفش نایک اصل است. در خصوص شماره (SKU) در بخش‌های قبل نکاتی را بیان کردیم. اما باید بدانید که این تنها نکته موجود در خصوص جعبه کفش نایک نیست. بسیاری از کفش‌های نایک تقلبی بدون جعبه یا با جعبه‌هایی نامتعارف عرضه می‌شوند.

معمولاً کفش در این جعبه‌ها به درستی قرار نگرفته و همچنین کیفیت ساخت جعبه پایین است و استحکام مناسبی ندارد. اغلب رنگ جعبه کفش‌ نایک نارنجی است اما در میان محصولات اصلی این شرکت، برخی کفش‌ها در جعبه‌هایی به رنگ سبز، مشکی، صورتی و قرمز نیز قرار داده شده اند. در صورتی که رنگ جعبه با این موارد همخوانی نداشت، دقت بیشتری به بارکد و سایر موارد داشته باشید.

2- توجه به قیمت

درست است که تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد مطمئن ترین روش انجام این کار است، اما بررسی قیمت نیز می‌تواند راهی ساده و مناسب برای پیدا کردن کفش اصلی نایک باشد. اگر متوجه شدید که قیمت کفش نایکی که قصد دارید آن را بخرید، بسیار کمتر از ارزش واقعی آن است، به اصلی بودن آن شک کنید.

معمولاً این کفش‌ها تقلبی یا دست دوم هستند. باید بدانید که قیمت کفش‌های نایک را می‌توانید در سایت این برند مشاهده کنید و پس از آن تنها لازم است قیمتی را که مشاهده می‌کنید، به واحدی که قصد دارید برای خرید کفش پرداخت کنید، تبدیل کنید.

3- بررسی اطلاعات کفش در سایت نایک و اینترنت

بررسی اطلاعات کفش در سایت نایک یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن کفش‌های اصلی این برند است. برخی مواقع فروشندگان ادعا می‌کنند که این کفش سفارشی است و یا تنها چند سایز خاص از آن مانده و برای همین شما در مغازه‌های دیگر آن را مشاهده نمی‌کنید. شما می‌توانید با بررسی سایت نایک متوجه شوید که آیا این مدل اصلاً توسط نایک تولید شده است یا فروشنده قصد دارد کفشی تقلبی به شما بفروشد.

4- کیفیت ساخت کفش

کفش‌های نایک اصل به دلیل استفاده از متریال مرغوب بسیار نرم تر از کفش‌های تقلبی هستند و در زمان پوشیدن حس بهتری به پاها انتقال می‌دهند.

همچنین باید بدانید که روی لژ مدل‌های تقلبی کفش نایک نقاطی اضافی وجود دارند که این نقاط روی کفش‌های اصلی وجود ندارند. کف کتانی اصل نایک نیز بسیار نرم و مرغوب است و حس خوبی به پاها انتقال می‌دهد در حالی که کف کفش‌های تقلبی پلاستیکی هستند و کشسانی مناسبی ندارد. همین موارد سبب می‌شود که حس مناسبی به پاها انتقال پیدا نکند.

5- توجه به اندازه و سایز کفش

روش دیگری که می‌تواند به شما در خصوص اصل یا تقلبی بودن کفش نایک اطلاعاتی دهد، توجه به اندازه و سایز کفش است. کفش‌های تقلبی سایز دقیقی ندارند و معمولاً به اندازه نیم سایز کوچک تر یا بزرگ تر از مدل‌های اصلی هستند. توجه به این مورد سبب خواهد شد که شما به اصل بودن کفش شک کنید و پس از آن با استفاده از نکاتی که در تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد گفته شد، اصالت کفش را به دقت بررسی کنید.

جمع بندی

تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد را باید معتبر ترین و بهترین روشی دانست که توسط آن می‌توان از اصل بودن کفش اطمینان حاصل کرد. شما باید بارکد موجود روی زبانه کفش را در گوگل جست و جو کنید تا ببینید آیا این کفش با کفشی که نایک تولید کرده یکی است یا خیر. البته روش‌های دیگری مانند توجه به جعبه، کیفیت ساخت، قیمت، سایز و اندازه و بررسی اطلاعات کفش نیز وجود دارند که توسط آن‌ها می‌توانید اصل بودن کفش نایک را بررسی کنید.

پرسش‌های پرتکرار

1- چگونه توسط بارکد می‌توان از اصل بودن کفش نایک مطمئن شد؟

تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد را باید بهترین و مطمئن ترین روش برای انجام این کار دانست. تنها لازم است بارکد موجود روی زبانه کفش را در اینترنت جست و جو کنید تا متوجه شوید کفشی که در دست دارید، توسط نایک تولید شده است یا خیر.

2- آیا بارکد تمام کفش‌های نایک روی زبانه آن‌هاست؟

بارکد برخی از کفش‌های تولید شده توسط نایک روی زبانه کفش نیست و در بخش‌های دیگری از کفش قرار دارد. اما باز هم با پیدا کردن آن می‌توانید کار تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد را انجام دهید.

3- شماره (SKU) چیست؟

(SKU) یک شماره است که روی جعبه و کفش وجود دارد. در صورتی که شماره روی جعبه و کفش با یکدیگر تفاوت داشته باشد، باید به اصل بودن کفش شک کنید.

4- چه روش‌های دیگری وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان متوجه اصل بودن کفش نایک شد؟

بررسی کیفیت ساخت، قیمت، جعبه، سایز و اندازه و اطلاعات موجود در سایت نایک از دیگر روش‌هایی هستند که توسط آنها می‌توان اصل بودن کفش را بررسی کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.5 / 5. تعداد رای ها: 12

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا