همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
انواع مدل لباس

انواع مدل سوتین را بهتر بشناسید

انواع مدل سوتین در طرح و رنگ‌های مختلف تولید و در بازار عرضه می‌شوند. استفاده از انواع مدل‌های این لباس زیر زنانه تنها برای زیبایی و خوش فرم نگهداشتن سینه‌ها نیست. بلکه پوشیدن سوتین در سلامت سینه‌ها اهمیت قابل توجهی دارد. اما موضوع مهمی که باید توجه داشت، آگاهی از کاربرد هر مدل سوتین است. شما با در نظر گرفتن اهمیت هر مدل برای استفاده کوتاه مدت یا روزانه می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. بنابراین بهتر است همراه ما باشید تا اطلاعات لازم در مدل‌های مختلف سوتین به دست آورید.

آشنایی با انواع مدل سوتین

همزمان با سن بلوغ تغییراتی در ظاهر و سایز سینه‌ها در خانم‌ها رخ می‌دهند که خانم‌ها را به استفاده از سوتین مناسب سوق می‌دهند. اما سؤالی برای خانم‌ها در سنین مختلف مطرح می‌شود. آن هم این است که کدام یک از انواع مدل سوتین برای ما مناسب است؟ در ادامه با شناخت مدل‌های گوناگون سوتین می‌توانید تصمیم درستی درباره خریداری لباس مورد نظر بگیرید.

انواع مدل سوتین

سوتین فنردار

سوتین فنردار یکی از مدل‌های محبوب سوتین میان خانم‌ها به حساب می‌آید. در طراحی این سوتین فنر به کار رفته و همین باعث می‌شود که ظاهر بهتری به سینه‌ها هنگام پوشیدن داده شود. در واقع سوتین فنر دار یک لباس برای نگهداری سینه‌هاست که در بافت آن از فنر نیم دایره ای استفاده شده است.

سوتین‌های فنردار طرح و رنگ‌های مختلفی دارد. هدف اصلی تولید کنندگان از طراحی این نوع سوتین، فرم دهی بیشتر و بالا کشیدن سینه‌ها بوده است. این سوتین سینه‌ها را محکم نگه می‌دارد و به همین دلیل ممکن است باعث فشار آوردن به بافت سینه شود. به همین دلیل توصیه می‌کنند که طولانی مدت از این لباس استفاده نشود.

آیا سوتین فنردار مزایا و معایب خاصی دارد؟

سوتین فنردار که گاهی فنرهایی از جنس پلاستیکی دارد، برای خانم‌هایی با سایز سینه بزرگ کاربردی است. این سوتین باعث فرم دادن به سینه‌ها و محکم نگهداشتن سینه‌هایی با سایز بزرگ می‌شود. برای بالا کشیدن سینه‌های دارای حالت افتاده مناسب به نظر می‌رسد. زیرا باعث می‌شود که دو سینه در یک راستا قرار می‌گیرند. اما معایب این نوع سوتین  را نباید فراموش کرد. قرمزی یا زخم شدن پوست سینه‌ها در صورت نامناسب بودن سایز سوتین مهم ترین عیب سوتین فنردار محسوب می‌شود. علاوه بر این، این لباس می‌تواند باعث اذیت شدن کاربران برای استفاده طولانی مدت بشود. در حالی که بافت پارچه با شستشوی مکرر آسیب می‌بیند.

سوتین فنردار

سوتین تی شرت

یکی دیگر از سوتین‌هایی که می‌توانیم در این مطلب معرفی کنیم، سوتین تی شرت است. این نوع سوتین بدون درز و همراه قالب یا همان کانتور دوخته می‌شود. در نتیجه اگر با لباس نازک و سبک پوشیده شود، ظاهر سینه‌ها را زیبا نگه می‌دارد. در صورت پوشیدن سوتین تی شرت، سینه‌ها صاف و بدون برآمدگی به نظر می‌رسند.
طراحی این لباس به گونه ای است که در کاپ آن کمی اسفنج به کار رفته تا برجستگی نوک سینه زیر لباس‌های نازک دیده نشود.

جالب است بدانید که علت محبوبیت سوتین تی شرت طراحی آن به حساب می‌آید. در حقیقت اگر دقت کنید، لباس روی انواع مدل سوتین به گونه ای قرار می‌گیرد که دوخت لباس مشخص خواهد بود. اما پوشیدن سوتین تی شرت این مسئله را حل می‌کند. علت اصلی آن را می‌توان به سایزهای سوتین تی شرت نسبت داد. افراد می‌توانند به راحتی با تعیین سایز سوتین، لباس مناسب خود را انتخاب کنند.

سوتین استراپلس

نوعی سوتین است که هیچ گونه بندی ندارد. شما می‌توانید این سوتین را هنگام پوشیدن پیراهن‌هایی که آستین ندارند، استفاده کنید.

سوتین استراپلس

سوتین دکلته

سوتین دکلته که به اسم سوتین مجلسی بدون بند نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع مدل سوتین است. این لباس برای زمانی مناسب خواهد بود که پیراهنی با یقه باز یا دکلته بر تن داشته باشید. نداشتن بند سوتین امکان زیباتر جلوه دادن لباس مجلسی را فراهم می‌کند. این سوتین‌ها بدون بند و عموماً اسفنجی هستند که با کلمه فرانسوی (Décolleté) شناخته می‌شوند. طراحی آن به نحوی است که سینه‌ها و لایه ای را زیر آنها می‌پوشاند. حتی بند پشتی آن نامرئی طراحی می‌شود که حتی اگر از پشت پیراهن بیرون باشد، به چشم نیاید. به این ترتیب خانم‌ها در حالی که لباس زیبایی به تن می‌کنند، سینه‌هایی با ظاهر خوش فرم خواهند داشت.

بهتر است چه سوتین دکلته‌ ای انتخاب کنیم؟

توجه داشته باشید که افرادی با سایز سینه بزرگ بهتر است سوتین دکلته با کاپ‌های نازک انتخاب نمایند. بر خلاف آن، توصیه می‌کنیم که خانم‌هایی با سینه‌های کوچک از سوتین دکلته جک دار استفاده کنند.

سوتین بدون درز

مدل دیگری از سوتین که به خاطر داشتن کاپ نرم بسیار مورد استقبال قرار دارد، سوتین بدون دوخت یا بدون درز نامیده می‌شود. در توضیح کامل تر باید بگوییم که سوتین‌های بدون درز به گونه ای طراحی نمی‌شوند که بافت سینه را محکم نگه دارند. اما پارچه به کار رفته در تولید این لباس و کاپ نرم آن امکان احساس آرامش در استفاده طولانی مدت را فراهم می‌کند.

نوعی از سوتین بدون درز، دارای کاپی است که به شکل‌های دلخواه در می‌آید. این نوع از لباس‌های زیر زنانه قدرت محافظت کنندگی بیشتری دارند. خانم‌ها می‌توانند سوتین بدون درز را زیر لباس‌های جذب و چسبان بپوشند. علاوه بر این، افرادی که از نمای دوخت روی لباس‌های خود شکایت دارند، می‌توانند از سوتین بدون دوخت استفاده کنند. به این ترتیب ظاهری صاف و بدون خط برای لباس اصلی ایجاد می‌کند.

سوتین اسفنجی

یکی از بهترین انواع مدل سوتین، سوتین اسفنجی است. دلیل نام گذاری این مدل سوتین، اسفنجی بوده در کاپ آن به کار رفته و با مدل سوتین ابری فرق دارد. افرادی که سینه‌هایی با سایز کوچک دارند، می‌توانند با پوشیدن سوتین‌های اسفنجی، ظاهری بهتر به سینه‌های خود بدهند.

سوتین اسفنجی از انواع مدل سوتین

سوتین اسفنجی مدل‌های مختلفی دارد. یکی از معروف‌ ترین آنها، سوتین ابری است. اما برخی از سوتین‌های اسفنجی دارای فنر هستند. این فنر به بهتر نگهداشتن سینه‌ها کمک بسیاری می‌کند. اگرچه نباید فراموش کرد که ساختار این سوتین به شکلی است که جریان هوا زیر آن وجود دارد. بنابراین از نظر سلامتی آسیبی به سینه‌های خانم‌ها وارد نمی‌شود.

آیا پوشیدن سوتین اسفنجی به سلامت سینه‌ها آسیب می‌زند؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا پوشیدن سوتین اسفنجی به سلامت سینه‌ها آسیب می‌زند؟ در پاسح باید بگوییم که پوشیدن طولانی مدت سوتین اسفنجی بافت سینه را کمی سفت می‌کند. به همین دلیل درد سینه برای کاربران آزاردهنده خواهد بود. از طرفی، هنگام خرید باید به کیفیت محصول توجه کرد. برخی از تولید کنندگان از مواد اولیه نامرغوب استفاده می‌کنند. این موضوع باعث ایجاد حساسیت پوستی در خانم‌ها خواهد شد.

سوتین‌ تبدیل شونده

استفاده از بهترین مدل سوتین برای همه خانم‌ها اهمیت بسیاری دارد. اما خریداری سوتینی که استفاده از آن امکان بهره مندی از چند مدل سوتین را به وجود آورد، تصمیم درستی خواهد بود. در این راستا، خانم‌ها می‌توانند از سوتین تبدیل شونده استفاده کنند.

این سوتین که دو طراحی مجزا دارد، در حالت اول به صورت یک سوتین معمولی است. اما با جدا کردن بندهای آن می‌توانید یک سوتین دکلته داشته باشید. با توجه به اینکه خرید سوتین‌های تبدیل شونده امری به صرفه نیز به حساب می‌آید، خرید آن را به خانم‌ها توصیه می‌کنیم.

سوتین راحت، یکی از محبوب ترین انواع مدل سوتین

گاهی دختر خانم‌ها در ابتدای سن بلوغ با پوشیدن سوتین مشکل دارند. این در حالی است که گاهی به دلیل تغییرات مرتبط با چرخه قاعدگی، سینه‌ها دردناک خواهند شد. پوشیدن سوتین راحت به خانم‌ها کمک می‌کند. این سوتین‌ها عموماً نخی هستند. طراحی آنها به گونه است که زیر سینه‌ها و بالای شکم را می‌پوشانند. علاوه بر این، ظاهر این لباس به نحوی است که زیر لباس‌های یقه باز به چشم نمی‌آیند.

سوتین راحت

ساختار سوتین کانتور چگونه است؟

تا اینجا با چندین مدل از انواع مدل سوتین آشنا شدیم. یکی دیگر مدل‌های رایج سوتین، کانتور یا قالب دار نام دارد. افرادی که تاپ و تی شرت‌های چسبان و تنگ می‌پوشند، از این مدل سوتین استقبال می‌کنند. حتماً در موارد توضیح داده شده با مدل‌هایی برخورد کردید که کاپ بزرگ دارند. برای مثال سوتین اسفنجی یا دکلته جک دار، به بزرگ تر جلوه کردن لباس کمک می‌کنند. اما ساختار سوتین کانتر چه فرقی با آنها دارد؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که در کاپ سوتین کانتور از پارچه و یک لایه نازک فوم استفاده می‌شود. این در حالی است که کاپ‌ها یک تکه هستند. وجود فوم‌ها مانع از به چشم آمدن برجستگی نوک سینه‌ها می‌شود. همین موضوع در خوب نگهداشتن سینه‌ها نقش مهمی بازی می‌کند. در ضمن تولید کنندگان از مواد با کیفیت استفاده می‌کنند. دوخت آنها به گونه‌ای انجام می‌شود که اثر دوخت‌ها در ظاهر خانم‌ها دیده نمی‌شود.

با وجود مزایای فوق باید دقت کنید که ساختار سوتین قالب دار به نحوی نیست که سینه‌ها را خیلی محکم نگه دارد. در نتیجه استفاده طولانی مدت از آن شاید باعث افتادگی سینه‌ها شود.

سوتین ورزشی، یکی از انواع مدل سوتین

سوتین ورزشی، همانطور که می‌توان از نامش فهمید، مدل سوتینی است که برای ورزش به کار می‌رود. این سوتین سینه‌ها را محکم می‌گیرند. به این ترتیب، حرکات بدن هنگام ورزش، به سینه‌ها آسیبی وارد نمی‌کنند. علاوه بر این، در تولید سوتین ورزشی از پارچه‌هایی استفاده می‌کنند که خاصیت جذب عرق دارند. بنابراین خبری از عرق سوز شدن هنگام ورزش یا در محیط گرم نیست.

سوتین ورزشی

جمع بندی

در این مقاله از مجله اپریشم، شما را با انواع مدل سوتین آشنا کردیم. توضیحاتی درباره ساختار، مزایا و معایب استفاده از هر یک ذکر کردیم. این راهنما به شما کمک می‌کند که بتوانید با شناخت دقیق تری نسبت به خرید بهترین و مناسب ترین مدل سوتین اقدام کنید. اکنون نوبت شماست که تجربه خود درباره مدل‌های مختلف سوتین با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های پرتکرار

  1. انواع مدل سوتین چیست؟سوتین‌ها انواع مختلفی دارند. اما به طور موردی این مدل‌ها شامل سوتین اسفنجی، سوتین دکلته، سوتین فنری، سوتین راحت، سوتین تبدیل شونده، سوتین ورزشی، سوتین بدون درز، سوتین استراپلس، سوتین تی شرت و سوتین کانتور می‌شوند.
  2. بر چه اساسی می‌توان مدل مناسب سوتین را انتخاب کرد؟انتخاب سوتین‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارند. سایز سینه، موقعیت و شرایط استفاده از سوتین، مدت زمان استفاده و نوع لباسی که روی سوتین به تن می‌شود در انتخاب محصول نهایی مؤثر هستند.
  3. آیا استفاده از سوتین معایب هم دارد؟بله. استفاده از سوتین در شرایط خاصی می‌تواند آسیب رسان باشد. سوتین تنگ باعث سفتی بافت سینه می‌شود. علاوه بر این سوتین دارای فنر باعث آزار رساندن به خانم‌ها خواهد شد. این در حالی است که اگر جنس پارچه، فوم یا اسفنج به کار رفته در کاپ‌ها نامرغوب باشد، فرد حساسیت پوستی را تجربه خواهد کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.6 / 5. تعداد رای ها: 14

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا