همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
انواع مدل لباسدنیای مد و لباس

انواع یقه کت زنانه و مردانه که باید بشناسید

کت یکی از مهم ترین و پر کاربردترین لباس‌های مردانه به حساب می‌آید. خانم‌ها نیز کت را در مجالس و مهمانی‌های رسمی به تن می‌کنند. بنابراین انواع یقه کت در ظاهر لباس‌ آنها مؤثر است. آنچه باعث می‌شود خانم‌ها و آقایان انتخاب درستی داشته باشند، کسب اطلاع درباره قسمت‌های مختلف لباس انتخابی است.

به همین دلیل در این مقاله از مجله اپریشم، شما را با انواع مدل یقه کت زنانه و مردانه آشنا خواهیم کرد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید

انواع مدل یقه کت زنانه

کت و دامن یا کت و شلوار دو گروه از لباس‌هایی هستند که خانم‌ها می‌توانند در مهمانی‌های مختلف بپوشند. زیبایی این لباس‌ها به خاطر دوخت خوب تمام بخش‌‌های لباس از جمله یقه کت‌هاست. به همین دلیل انتخاب یقه کت مناسب می‌تواند در زیباتر جلوه دادن کت و به طور کلی، تمام لباس اثر بسزایی داشته باشد.

انواع مدل یقه کت زنانه

1- یقه هفت، یکی از انواع یقه کت

یقه هفت یکی از انواع یقه کت است که برای مجالس رسمی کاربرد دارد. این مدل یقه کت برای افرادی که صورت گرد و اندام درشتی دارند، مناسب است. زیرا گردن را کشیده تر می‌کند. جالب است بدانید که یقه هفت به گونه ای طراحی می‌شود که توجه همه را به صورت فرد جلب می‌کند. بنابراین به افرادی که گردن لاغر و بالا تنه کشیده دارند، توصیه نمی‌کنیم که برای کت خود یقه هفت را انتخاب کنند.

2- یقه انگلیسی

یقه کت یکی از بخش‌های تزیینی لباس به شمار می‌رفته است. در این بین یقه انگلیسی یکی از انواع یقه کت زنانه است که در زمان پیتر اول برای اولین بار طراحی شد و ظاهری مانند یقه هفت برگردان داشت. در حال حاضر نیز این مدل یقه به عنوان یکی از محبوب ترین مدل‌های یقه برای کت در مراسم رسمی به حساب می‌آید. اگرچه میزان پهنای یقه و باز بودن آن متنوع است.

3- یقه آرشال

یقه آرشال مدلی از یقه کت به حساب می‌آید که ترکیبی از ظاهر یقه هفت و یقه انگلیسی است. با این تفاوت که دل یقه در آن وجود ندارد. گاهی پهنای برگردان یقه آرشال باریک و کشیدگی آن زیاد است. در این حالت گردن و اندام خانم‌ها را کشیده تر و لاغرتر نشان می‌دهد.

یقه کت زنانه آرشال

4- یقه کت گرد

یکی از انواع یقه کت که می‌توانیم معرفی کنیم، یقه گرد است. این مدل یقه که می‌تواند تا حلقه آستین باز باشد، برای کت خانم‌هایی مناسب است که اندامی لاغر و صورتی استخوانی دارند. هنگام طراحی یقه گرد و تعیین میزان باز بودن آن باید توجه کنید که وضعیت سرشانه‌هایتان چگونه است. یقه‌های باز برای افرادی با سرشانه‌های معمولی بهتر خواهند بود

5- یقه ایستاده، از ساده ترین انواع یقه کت

یقه ایستاده یکی از مدل‌های یقه است که کت را رسمی تر نشان می‌دهد. ظاهر این یقه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در حقیقت، یقه ایستاده با توجه به لبه‌های جلویی یقه، شکل‌ها و اسم‌های گوناگونی دارد. در حالی که درازای یقه و نحوه بسته بودن دور گردن باعث می‌شود ظاهری متنوع تر برای یقه ایستاده وجود داشته باشد. این نوع یقه برای افرادی درشت اندام با صورت گرد مناسب است زیرا ظاهر فرد را کشیده تر نشان می‌دهد.

6- یقه ماندارین (چینی)

یقه ماندارین مدلی دیگر از یقه کت است که لبه‌های آن، لب‌ به‌ لب یکدیگر بوده و زیر چانه از همدیگر جدا می‌شوند. ظاهر آن می‌تواند تیز یا گرد باشد و در کت افراد آسیای شرقی بیشتر استفاده می‌شود.

7- یقه چین دار

یقه چین دار همراه پایه ای در میانه گردن قرار گرفته است. زیبایی این نوع یقه مخصوصاً برای دختر خانم‌ها به گونه ای است که در تهیه کت، پیراهن و شومیز از آن استفاده می‌کنند. علت اصلی آن نیز حالت فانتزی و غیررسمی یقه به حساب می‌آید.

یقه جین دار کت

8-یقه دیپلمات

یقه دیپلمات نوعی از یقه ایستاده به حساب می‌آید. نام دیگر آن یقه ایرانی بوده و برای خانم‌هایی مناسب است که می‌خواهند ظاهری کلاسیک و رسمی داشته باشند. لبه‌های یقه دیپلمات روی هم قرار می‌گیرند و با دکمه به هم متصل می‌شوند.

9- یقه کراواتی

از آنجایی که مردان در مجالس رسمی و انواع مهمانی‌ها کت را با کراوات می‌پوشند، تصور ظاهر کت بیشتر با کراوات در ذهن شکل می‌گیرد. در مورد کت‌های زنانه نیز یقه کراواتی وجود دارد. این مدل یقه کت ظاهری ایستاده و رو به پایین دارد. لبه‌های انتهایی کت نیز تیز هستند. جالب است بدانید که این نوع یقه کت بیشتر در پیراهن خانم‌ها کاربرد دارد و در کت خیلی استفاده نمی‌شود.

10- یقه کت ب ب

مدل یقه ب ب یکی از محبوب ترین طرح‌های یقه کت میان خانم‌هاست. این مدل یقه از اوایل قرن بیستم مورد توجه قرار رفت. اکنون بیشتر در پیراهن و کت دخترهای جوان و نوجوان به کار می‌رود. یقه کت ب ب مانند یقه ایستاده نوعی یقه پایه است که حول خط گردن و به صورت صاف قرار می‌گیرد.

هرچند خیاطان این مدل یقه را با پایه و بدون پایه به کت می‌دوزند. به این ترتیب اگر بدون پایه باشد روی سرشانه می‌ماند. اما اگر با پایه باشد تا حدود دو یا سه سانتی متر روی گردن قرار می‌گیرد.

انواع یقه کت مردانه

کت یکی از لباس‌هایی است که مردان در محیط‌ها و شرایط مختلف می‌پوشند. در طراحی کت‌های مردانه از سه یقه اصلی استفاده می‌شود. یقه انگلیسی، یقه آرشال و یقه بلیزر انواع یقه کت هستند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

انواع یقه کت مردانه

یقه انگلیسی (پله ای)

اولین یقه کت که نام آن یقه پله ای است، ساده ترین و سنتی ترین مدل یقه کت به شمار می‌رود. این مدل یقه کت، خط شکست بزرگی به حالت زاویه قائمه دارد و به سمت بیرون سینه کشیده می‌شود. یقه کت انگلیسی ظاهری کلاسیک به آقایان می‌دهد که باعث شده کت‌ها در مهمانی‌ها و مجالس رسمی از این نوع باشند.

یقه کت بلیزر

کت بلیزر یکی از معروف ترین انواع مدل کت مردانه و زنانه به حساب می‌آید. یقه کت بلیزر به دلیل ظاهر نوک تیز انتهای آن، به یقه نوک تیز هم معروف است. البته ظاهر آن به گونه ای طراحی می‌شود که به یک دکمه ختم می‌شود.

یقه آرشال

یقه آرشال نه تنها در میان خانم‌ها، بلکه در میان آقایان هم محبوبیت دارد. این یقه با طراحی منحنی و بدون خط شکست، طراحی ساده تر و هماهنگ تر با کت دارد. گفتنی است که این مدل یقه در طراحی کت و شلوار های تاکسیدو و برخی از انواع روبدوشامبر استفاده می‌شود.

انواع یقه کت مردانه از منظری دیگر

پیش از این انواع مدل یقه کت مردانه را توضیح دادیم. اکنون دسته بندی دیگری برای مدل‌های یقه کت آقایان ارائه می‌دهیم.

انواع یقه کت مردانه

یقه کت ناچ

یقه ناچ مدلی از یقه کت به حساب می‌آید که بالای برگردان و انتهای یقه با یک بریدگی و محدوده زاویه 75 تا 90 درجه بهم وصل می‌شوند. این مدل یقه طراحی رسمی دارد و در کت‌هایی به کار می‌رود که در مصاحبه یا جلسات اداری پوشیده می‌شوند. البته در کت‌های اسپرت و بلیزر هم از یقه ناچ استفاده می‌شود. اما کت‌هایی که در محیط‌های رسمی نوشته می‌شوند، این مدل یقه را استفاده می‌کنند.

یقه کت پیک

یقه کت پیک که ظاهری رسمی تر نسبت به مدل ناچ دارد، دارای لبه‌های تیز به سمت دوش است. این مدل یقه به سه شکل استاندارد، باریک و پهن طراحی می‌شود. به همین دلیل به راحتی در کت و شلوار مناسب مراسم عروسی، مهمانی‌های رسمی و حتی مناسبت‌های کاری استفاده می‌شود.

یقه شال

یقه شال مدلی از یقه است که ظاهری رسمی تر نسبت دو طرح ناچ و پیک دارد. این مدل یقه هیچ خط شکستی نداشته و بیشتر در تاکسیدوها به کار می‌رود. یقه شال در انواع کت‌های رسمی پوشیده می‌شوند.

جمع بندی

در این مقاله از مجله اپریشم شما را با انواع مدل یقه کت مردانه و زنانه آشنا کردیم. هر یقه طرحی مخصوص به خود دارد. به همین دلیل با توجه به محیط و مراسمی که کت را می‌پوشید، یقه مناسب را باید استفاده نمایید. شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را درباره انواع یقه کت با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.8 / 5. تعداد رای ها: 14

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا