همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیباییراهنمای خرید لوازم آرایشی

کاربرد انواع براش آرایشی که همه خانم ها باید بدانند!

بد نیست سری به کیف یا میز آرایشی خود بزنید و بررسی کنید که چند برس آرایشی دارید. اکثر افراد تنها یکی دو قلم برس آرایشی بیشتر ندارند. اغلب چنین تصوری دارند که براش‌ها به عنوان ابزاری چندان ضروری محسوب نمی‌شوند. بنابراین حتی احساس می‌کنند که نیازی به فکر کردن یا تحقیق درباره آن ندارند. اما بر خلاف تصور، برای رسیدن به یک ظاهر مطلوب و البته بی عیب و نقص، شناخت کاربرد انواع براش آرایشی و البته استفاده از آنها الزامی است.

شما به عنوان یک بانوی خوش سلیقه نیاز دارید تا مجموعه‌ ای از براش‌های آرایشی را برای روتین روزانه، مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و مجالس گوناگون داشته باشید. در اینجا قرار است به معرفی کاربرد‌ انواع براش آرایشی از نگاه آرایشگران حرفه ای و مشهور بپردازیم.

قبل از هر چیز بد نیست مقاله ای که در مورد بهترین برندهای آرایشی ایرانی نوشته ایم را نیز مطالعه کنید.

کاربرد انواع براش آرایشی

اگر به عنوان یک فرد عادی قرار است از براش‌های آرایشی استفاده کنید، باید حداقل با چند مورد از پرکاربردترین آن‌ها آشنا باشید. اما از آن‌ جایی که حدود 40 نوع برس آرایشی در جهان وجود دارد که هر یک عملکرد منحصر به فرد خود را دارند، به عنوان یک میکاپ آرتیست حرفه ای، باید بتوانید براش‌های مختلف و کاربرد هر یک از آنها را به خوبی تشخیص داده و از این ابزار زیبایی در جای درست استفاده کنید. در ادامه لیستی از این براش‌ها را به همراه کاربرد هر یک از آنها در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید به کمک آنها یک ظاهر زیبا و چشم نواز را خلق کنید.

براش حرفه ای

برس فونداسیون چیست و چه کاربردی دارد؟

یک کاربرد انواع براش آرایشی، استفاده از آن برای انجام زیرسازی است. اگر هنوز هم در دسته بانوانی قرار دارید که فونداسیون صورت خود را به کمک انگشتان اعمال می‌کنید، وقت آن رسیده است که استفاده از این شیوه قدیمی و بعضاً ناکارآمد را متوقف کنید. براش‌های فونداسیون حرفه ای حتی بسیار بهتر از انگشت یا پد صورت عمل می‌کنند و در صورت استفاده مناسب نتایج زیبایی را به دنبال خواهند داشت.

برس فونداسیون یک براش کاربردی است که برای ایجاد پایه آرایش صورت بسیار ضروری است. در اصل اگر قرار است از یک کرم فونداسیون مایع برای پایه کار خود استفاده کنید، بدون کمک براش این کار سخت خواهد بود. این سری از برس‌ها از لحاظ ظاهری دارای سر باریک و البته موهایی متراکم‌ هستند. براش پایه آرایش به گونه ای طراحی شده است که خطوط صورت شما را دقیقاً همانطور که نیاز است، به صورت کاملاً زاویه دار طراحی کند. بنابراین هنگام استفاده از آن‌ها جای هیچ گونه نگرانی نیست.

براش آرایشی

نحوه استفاده از براش فونداسیون

برای استفاده از این براش آرایشی، باید آن را در کرم مایع فونداسیون فرو ببرید یا مقداری از کرم را روی نوک برس بریزید. حالا باید کرم را روی قسمت‌های مختلف صورت از جمله گونه، بینی و چانه خود بمالید. همزمان که این کار را انجام می‌دهید، در حین حرکت کرم را روی پوست خود به صورت حرکات دایره ای اعمال کنید تا ترکیب کاملاً متناوب و به صورت یکنواخت روی کل صورت پخش شود. همیشه این اصل را به یاد داشته باشید که با مقدار کمی از کرم شروع کنید و در صورت نیاز میزان آن را بیشتر کنید تا شاهد خراب شدن پایه آرایش خود نباشید.

کاربرد انواع براش آرایشی با برس پودر

یکی دیگر از براش‌های کاربردی برای اعمال آرایش حرفه ای روی صورت، برس مخصوص پودر است. اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از بانوان از پودرهای مختلف برای تکمیل آرایش خود استفاده می‌کنید، حتماً باید با ابزارهای انجام این کار هم آشنایی داشته باشید. یک براش پودر، از لحاظ ظاهری صاف یا پفی است و باعث می‌شود که از جابجایی یا رگه دار شدن فونداسیون و پایه آرایش صورت روی پوست جلوگیری شود. از طرف دیگر این براش باعث می‌شود تا زیر کار آرایش بهتر ببندد و بیشتر روی پوست دوام بیاورد.

برخی از آرایشگران به این ابزار براش کابوکی یا برس قارچی نیز می‌گویند. این براش از لحاظ ظاهری دارای یک دسته کوتاه و پرزهایی متراکم است که از موی طبیعی یا مصنوعی ساخته شده اند. سر این برس بسته به برند و نوع آن می‌تواند به صورت گرد یا صاف طراحی شده باشد. تراکم این براش باعث می‌شود تا عملکردش نسبت به برس‌های معمولی بهتر باشد و پوشش فوق العاده تری روی پوست ایجاد کند. براش مخصوص پودر این قابلیت را دارد که برای بسیاری از کارهای زیبایی و آرایشی استفاده شود، زیرا خود را با غالب کاربری‌ها تطبیق می‌دهد.

انواع براش

نحوه استفاده از براش پودر

فرقی نمی‌کند که از پودرهای نرم یا فشرده استفاده می‌کنید، زیرا برای استفاده از آن، باید سر براش را در پودر صورت خود فرو ببرید. پس از انجام این کار براش را روی پوست قرار داده و سر آن را به صورت دورانی و دایره ای به همراه ترکیبی از حرکات کششی روی پوست بچرخانید. این کار را تا زمانی که یک پوشش صاف و یکنواخت روی صورت شما ایجاد شود، انجام دهید. نکته استفاده از این براش آن است که باید استفاده از پودر را از بخش میانی صورت خود آغاز کنید و به تدریج راه خود را روی دیگر بخش‌های صورت ادامه دهید تا از کاربرد این براش نهایت استفاده را ببرید.

کاربرد براش رژگونه چیست؟

در بررسی کاربرد انواع براش آرایشی، به برس رژگونه می‌رسیم. استفاده از رژگونه یکی از جذاب ترین بخش‌های آرایش برای بسیاری از زنان محسوب می‌شود. بر خلاف برس‌های فونداسیون که دارای پرزهایی محکم هستند، موهای براش‌های رژگونه عموماً کرکی و نرم طراحی می‌شوند. سر این برس‌ها اغلب به صورت گرد یا بیضی خواهد بود و از آن حتی می‌توان برای برنزه کردن پوست هم استفاده کرد. به عبارتی براش‌های رژگونه برای اضافه کردن رنگ یا روشنایی به پوست طراحی شده اند. حال می‌خواهد این رنگ از رژگونه به دست آید یا از محصولات مخصوص برنزه کردن و یا ترکیبی از هر دو مورد باشد.

این را به یاد داشته باشید که حتی بهترین مارک رژگونه موجود در بازار هم اگر به صورت حرفه ای و درست استفاده نشود، می‌تواند نتایج نامطلوبی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل اهمیت انتخاب و استفاده درست از ابزار براش رژگونه با کیفیت بسیار زیاد است و ارزش سرمایه گذاری شما را دارد. این براش‌ها می‌توانند مرز میان یک آرایش طبیعی با آرایشی باشند که بیشتر شبیه لکه روی صورت می‌ماند.

برس مخصوص آرایش

نحوه استفاده از براش رژگونه

براش مورد نظر را روی پالت رژگونه یا کرم برنزه کننده خود بکشید. سپس به آرامی روی آن ضربه بزنید تا پودر اضافی از روی آن آزاد شود. برای کشیدن رژگونه باید اول از بخش سیب گونه شروع به کار کنید. در ادامه باید حرکات دایره ای را به ترکیب کار خود اضافه کنید تا محصول مورد نظر به خوبی روی پوست گونه پخش شود. اگر قرار است از این براش برای برنزه کردن پوست خود استفاده کنید، باید حرکات را به صورت عدد 3 انجام داده و محصول را روی صورت خود بمالید.

برای انجام این کار در ابتدا باید از پیشانی خود شروع کنید. بعد به قسمت استخوان گونه حرکت کرده و در ادامه نیز براش را تا خط فک پایین بکشید. در سمت دیگر صورت هم این کار را انجام دهید. البته نباید سیب گونه را فراموش کنید. بعد از کشیدن براش روی سیب گونه نوبت به برنزه کردن بینی می‌رسد. از آن جایی که خورشید به صورت طبیعی روی این نقطه از صورت شما می‌تابد، باید روی برنزه کردن این بخش دقت بیشتری کنید.

کاربرد براش کانتور چیست؟

از دیگر کاربرد انواع براش آرایشی می‌توانیم به کانتور صورت اشاره کنیم. کانتورینگ می‌تواند راهی عالی برای طبیعی تر جلوه دادن چهره شما به شمار آید. به همین دلیل برای انجام آن باید از یک برس حرفه ای زاویه دار استفاده کنید. بسیاری از افراد از براش مخصوص رژگونه یا فونداسیون برای این کار استفاده می‌کنند، اما در حالت ایده آل شما باید از براش مخصوص کانتورینگ استفاده کنید. براش‌های کانتورینگ بر خلاف برس‌های رژگونه که معمولاً گرد هستند، اشکال مختلفی دارند که باید متناسب با فرم صورت خود آنها را خریداری کنید. برای این کار حتماً از فروشنده یا آرایشگر خود مشاوره دریافت کنید.

براش کرم پودر

نحوه استفاده از براش کانتورینگ

برای درک بهتر کاربرد انواع براش آرایشی، باید نحوه استفاده از آنها را نیز بدانید. این ابزار را می‌توان هم برای پودرهای کانتور و هم کرم‌های مخصوص کانتورینگ استفاده کرد. برای استفاده از این براش باید آن را به کرم آغشته کرده و با یک حرکت نوک انگشتی زوایای صورت خود را مشخص کنید. سپس نواحی خط کشی شده را به صورت دورانی محو کنید. کانتورینگ حرفه ای شامل نواحی مختلف صورت می‌شود.

کاربرد براش کانسیلر چیست؟

زمانی که کرم پودر را روی صورت خود ماساژ دادید، نوبت به استفاده از براش کانسیلر می‌رسد. از انواع کانسیلر می‌توانید برای پنهان کردن تمامی عیوب صورت خود استفاده کنید و قسمت‌های خسته و رنگ و رو رفتۀ پوست را روشن و شاداب کنید. اگر بخواهید کانسیلر را نیز مانند دیگر اقلام آرایشی به شکل هنرمندانه روی صورت خود پیاده سازی کنید، باید از براش مخصوص آن کمک بگیرید. از لحاظ ظاهری برس مختص کانسیلر شبیه یک براش مختص فونداسیون اما با جثه و اندازه ای کوچک تر است. چیزی شبیه قلم مو، البته پرزهای آن از نظر تراکم از براش پایه آرایش متراکم تر هستند.

نحوه استفاده از براش کانسیلر

برای استفاده درست از کانسیلر، مقدار مناسبی از محصول را روی نواحی مورد نیاز بزنید. سپس به کمک براش مخصوص آن را روی صورت خود بمالید و با سایر کرم‌ها ترکیب کنید. البته نکته استفاده از کانسیلر این است که باید این محصول آرایشی را به صورت کم روی پوست خود بمالید تا به خوبی عیوب صورت شما را بپوشاند. کانسیلر بهترین انتخاب برای رفع عیوب پوستی مختلف مثل بیماری‌های پوستی و تیرگی زیر چشم محسوب می‌شود.

انواع برس مخصوص آرایش

کاربرد انواع براش آرایشی با برس لب

هیچ می‌دانستید که برای انجام آرایش حرفه ای لب، براش مخصوص وجود دارد؟ از دیگر کاربرد انواع براش آرایشی می‌توانیم برس مخصوص لب را نام ببریم که از آن برای زدن رژ و برق لب استفاده می‌شود. هرچند افراد زیادی ترجیح می‌دهند که این اقلام آرایشی را به صورت مستقیم روی لب‌ها به کار ببرند، اما برخی از خانم‌ها برای یکنواخت شدن رنگ و ظاهر لب خود، از براش‌های مخصوص استفاده می‌کنند.

نحوه استفاده از براش لب

برس لب کمک می‌کند تا بتوانید خطوط لب خود را به صورت واضح و مشخص ترسیم کنید. این برس از لحاظ ظاهری کوچک است و پرزهای آن نیز بسیار نازک هستند. برای استفاده از این براش باید اول از خط لب یا رنگی شبیه به رژ لب خود استفاده کرده و حاشیه لب را ترسیم کنید. بعد از آن باید از برس حرفه ای به منظور رنگ کردن لب‌ها استفاده کنید. اگر لازم است چندین بار برس را روی پوست لب خود بکشید تا رنگ دلخواه شما به دست آید. براش لب بهترین گزینه برای ترکیب دو رنگ رژ لب یا همان آمبره لب نیز محسوب می‌شود. پس اگر طرفدار این سبک آرایشی هستید، حتماً یک براش لب حرفه ای را سفارش دهید.

کاربرد برس هایلایت چیست؟

در بررسی کاربرد انواع براش آرایشی، برس هایلایت متفاوت تر از سایر نمونه‌هاست. این برس از لحاظ ظاهری چیزی شبیه به بادبزن است. البته پرزهای آن به صورت باریک و از موهای مصنوعی ساخته شده اند. با استفاده از این براش می‌توانید هایلایتر را به صورت مساوی در هر دو قسمت صورت خود اعمال کنید.

آرایش با براش

نحوه استفاده از براش هایلایت

برای شروع هایلایت کردن برخی از نواحی صورت، باید مقداری از محصول را روی براش قرار دهید. سپس باید برس را روی استخوان گونه خود گذاشته و با عقب، جلو کردن براش، یک ترکیب شیک و ظاهری منحصر به فرد را ایجاد کنید. البته اگر بخواهید ظاهر براق بیشتری ایجاد کنید، می‌توانید نوک براش هایلایت را روی نوک بینی و خصوصاً قسمت کمان آن بکوبید. این کمک می‌کند تا آرایش شما جلوه زیباتری به خود بگیرد.

جمع بندی

براش‌های آرایشی دقیقاً مانند برس‌های نقاشی در اندازه‌ها، سایزها و اهداف متفاوتی ساخته می‌شوند. حتی اگر از بهترین ابزار آرایشی استفاده می‌کنید هم به ابزار مناسب برای استفاده درست از لوازم آرایشی نیاز دارید. به عنوان مثال این روزها برای اینکه از صنعت مد و زیبایی خانم‌ها عقب نمانید، باید کاربرد انواع براش‌ آرایشی را بدانید. به تعداد لوازم آرایشی موجود، برس آرایشی وجود دارد که باید به مرور بر استفاده از همۀ آن‌ها تسلط داشته باشید. استفاده اشتباهی یا نادرست از براش‌ها می‌تواند تأثیر منفی روی آرایش شما بگذارد. بنابراین هر زمان که لازم دیدید، از این راهنما استفاده کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.6 / 5. تعداد رای ها: 11

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا