همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیبایی

بهترین مدل موی کوتاه مردانه (مدل موی باز کات، کرو کات و…)

مدل مو یک مسئله کاملاً سلیقه ای است. ممکن است شما از یک مدل مو خوشتان بیاید و دیگری مدل موی متفاوتی را بپسندد. سلیقه هر فرد متفاوت است و انواع مدل موی کوتاه مردانه نیز به اندازه ای متنوع هستند که شما انتخاب های زیادی را پیش رو داشته باشید.

در این مطلب قصد داریم بهترین مدل های موی کوتاه آقایان را با همدیگر بررسی کرده و با تصاویر مناسب آنها را توضیح دهیم. از مدل مو باز کات تا کرو کات، سزار کارت و غیره مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اما قبل از آن دعوت می کنیم مقاله ای که در مورد بهترین واکس موی مردانه نوشته ایم را نیز بخوانید.

مدل های موی کوتاه مردانه تنوع زیادی دارند

مدل مو به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد. نوع مو، جنس پوست، میزان چربی موی سر، منطقه آب و هوایی، رنگ پوست و مو و بسیاری مسائل در انتخاب یک مدل موی مناسب تأثیرگذار است.

مدل موی کوتاه مردانه نیز مورد پسند بسیاری از آقایان و البته خانم ها است. رسیدگی و مراقبت از مدل موهای کوتاه مردان بسیار ساده تر از انواع مدل موی بلند است. به همین دلیل بسیاری افراد این مدل مو را ترجیح می دهند.

مدل موی کوتاه مردانه

البته دقت داشته باشید که هر مدل مو را با اعمال تغییرات جزئی می توان به سلیقه خودتان تغییر دید. به همین دلیل مجبور نیستید که دقیقاً مشابه مدل های معرفی شده را پیاده کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که مدل مویی جذاب و منحصر به فرد است که شما با آن احساس خوبی داشته باشید. هنگامی که مقابل آینه می روید و احساس می کنید که این مدل مو با ساختار چهره و البته نوع پوست و موی شما سازگاری دارد، این همان مدل موی فوق العاده ای است که به دنبالش هستید.

بنابراین همیشه خود را در دام تصاویر و مطالب سطح وب محصور نکنید. احساس خوب شما است که یک ظاهر خوب را متجلی خواهد کرد. در ادامه برخی از رایج ترین و محبوب ترین انواع مدل موی کوتاه مردانه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آیا مدل موی باز کات بهترین است؟

در میان مدل های موی کوتاه آقایان می توان مدل بازکات (Buzz Cut) را متداول ترین و ساده ترین مدل دانست. طول مو در مدل موی بازکات در تمام بخش های سر یکسان است. معمولاً آرایشگر کار ساده ای در پیش دارد و شما نیز برای مراقبت از آن بسیار آسوده خواهید بود.

مدل موی باز کات

مدل موی بازکات از انواع مدل موی کوتاه مردانه است که طرفداران پرشماری دارد. البته همان طور که در ابتدای مطلب عنوان شد، می توانید به دلخواه خود نیز تغیراتی در این مدل مو بدهید اما شاید زیبایی این مدل مو به همان سادگی آن است.

فرم صورت الماسی، کشیده و مستطیلی گزینه های مناسبی برای این مدل مو هستند. برای فرم صورت قلبی، بیضی شکل و مثلثی نیز می توان تا حدودی از این مدل مو استفاده کرد. اما اگر فرم صورت شما گرد است، بهتر است دور این مدل مو را خط بکشید.

مدل مردانه کرو کات چیست؟

مدل موی کروکات (Crew Cut) نیز شباهت زیادی به مدل موی بازکات دارد. با این تفاوت که اطراف سر در این مدل مو مقداری فید (محو) می شود. مدل موی کروکات نیز به سادگی قابل اجراست. معمولاً در مدل موی کروکات حجم موی بالای سر مقداری بیشتر از کناره هاست.

مدل مردانه کرو کات

نوع فید شدن اطراف سر کاملاً به شما بستگی دارد. ممکن است بخواهید که بخش زیادی از اطراف سر شما فید شود. ممکن است دوست داشته باشید که تنها بخشی یا نصفی از اطراف سر شما فید شود. در هر صورت، فید شدن اطراف سر بخشی از این مدل مو است.

فرم صورت بیضی، گرد و مستطیلی بهترین گزینه ها برای این نوع مدل مو هستند. اگر فرم صورت شما از نوع الماسی، قلبی و مثلثی است، می توانید با احتیاط از این مدل مو استفاده کنید. افراد دارای فرم صورت کشیده بهتر است دور این مدل مو را خط بکشند.

مدل موی سزار کات

مدل موی سزار کات در اصل به دنبال تیبریوس ژولیوس سزار نامگذاری شده است. این  امپراتور رومی مدل موی ساده ای داشت و معمولاً در تصاویر و مجسمه هایی که از به جای مانده، موهای خود را به سمت جلو شانه کرده است.

مدل موی سزار کات

در مدل موی سزار کات نیز بخش زیادی از موها با ارتفاع یکسان اصلاح می شوند. موهای جلوی سر به سمت پیشانی شانه می شوند. افراد مشهوری همچون جورج کلونی در دهه 90 میلادی بسیار از این مدل مو استفاده می کردند و اکنون نیز طرفداران بسیاری دارد.

سادگی این مدل مو باعث می شود که طرفداران پرشماری داشته باشد. برخی افراد ترجیح می دهند که همچون مدل کرو کات اطراف سر خود را به حالت فید کوتاه کنند. به کلی که اطراف سر کوتاه تر از بالای سر باشد. اما شانه کردن به سمت پیشانی ویژگی اصلی این مدل مو است.

فرم چهره الماسی، بیضی، مستطیلی و مثلثی بهترین گزینه ها برای مدل موی سزار کات هستند. افراد دارای فرم صورت کشیده نیز تا حدودی می توانند گزینه های خوبی برای مدل مو کوتاه پسرانه سزار کات هستند. در صورتی که فرم صورت قلبی یا گرد دارید، این مدل مو نمی تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

مدل موی مردانه ساید پارت

مدل موی ساید پارت (یا فرق کنار) اصولاً خودش یک مدل مو است اما بسیاری اوقات در ترکیب با دیگر انواع مدل مو نیز به کار گرفته می شود. با اینکه این مول بیشتر برای انواع مدل موی کوتاه مردانه استفاده اما می توان برای موهای با حجم متوسط نیز از آن استفاده کرد.

مدل موی مردانه فرق کنار

همان طور که از نام آن پیداست، در مدل موی ساید پارت موهای شما به یک طرف حالت داده می شوند و فرق سر شما در یک طرف سر قرار می گیرد. این سمت هم بستگی به خط رویش و جهت طبیعی موهای شما خواهد داشت.

برخی افراد با توجه به نحوه رویش موها، می توانند موهای خود را به هر دو سمت حالت دهند. این مدل مو یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین انواع مدل موی کوتاه مردانه در کشور ماست. از کودکان گرفته تا نوجوانان، جوانان، افراد میانسال و سالخورده می توانند از این مدل مو استفاده کنند.

فرم صورت بیضی، مستطیلی و مثلثی بهترین گزینه برای این مدل مو هستند. همچنین افراد دارای فرم صورت الماسی، کشیده، گرد و قلبی نیز تا حدودی می توانند از این مدل مو استفاده کنند.

مدل موی طاس (بدون مو)

اشتباه نکنید؛ طاسی همیشه یک اجبار نیست. گاهی اوقات افراد به دلخواه خود موهایشان را از بیخ می زنند. افراد مشهوری همچون جیسون استاتهام و دوئین جانسون نمونه های جذابی از این مدل مو هستند. البته ممکن است شما به دلیل ریزش مو یا استفاده از برخی داروها مقدار زیادی از موهای خود را از دست داده باشید. در این صورت نیز استفاده از این مدل مو بسیار توجیه پذیر است.

مدل موی طاس (بدون مو)

با اینکه این مدل مو بسیار ساده به نظر می رسد اما برعکس، نیازمند رسیدگی بیشتر نسبت به برخی دیگر از انواع مدل مو است. اصلاح مداوم موی سر و همچنین استفاده از روغن های مخصوص برای این مدل مو ضروری است. روغن هایی که هم از آسیب دیدن پوست و موی سر در مقابل اصلاح مداوم جلوگیری کنند و هم باعث براق شدن پوست سر شوند.

مدل موی آیوی لیگ

این مدل مو را می توان ترکیبی از دو مدل کرو کات و ساید پارت دانست. اطراف سر در این مدل مو کوتاه و فید می شوند. بالای سر به اندازه ای بلند است که می توان موها را همچون مدل ساید پارت به یک طرف حالت داد.

مدل موی آیوی لیگ

اما شاید ویژگی منحصر به فرد مدل آیوی لیگ در بخش جلوی موها است. در مدل آیوری لیگ، بخشی که به پیشانی شما می رسد مقداری به طرف بالا حالت داده می شود. به شکلی که جهت موها در این بخش متفاوت از دیگر بخش ها در بالای سر شما است.

مدل آیوی لیگ توسط افراد فراوانی استفاده می شود و یکی از انواع مدل موی کوتاه مردانه به شمار می رود. با این وجود، برخی افراد ترجیح می دهند که موهای خود را بلند کرده و از همین مدل استفاده کنند. انتخاب با شما خواهد بود.

مدل موی کوتاه مردانه چتری

مدل موی چتری طرفداران زیادی دارد. البته مدل چتری و کلاسیک کمتر استفاده می شود و مخصوص برخی از موهای خاص است. اما مدل موی چتری را می توان با تغییرات جزئی بسیار جذاب و منحصر به فرد کرد.

مدل موی کوتاه مردانه چتری

اصلی ترین ویژگی مدل موی چتری این است که موهای شما از بالاترین نقطه سرتان به سمت پایین حالت داده می شود و دقیقاً مانند یک چتر فرم داده می شود. در نوع کلاسیک این مدل مو، موهای فرد تا بالای ابروها برای دید مناسب چیده می شود.

در انواع جدید مدل چتری، موها به صورت لایه لایه فرم داده می شود. برای مثال می توان موها را لایه لایه توسط بیگودی فر کرد. همچنین نیازی به چیدن قسمت پیشانی نیست و می توانید اندکی موهای خود را کنار بزنید تا مقابل دید شما را نگیرد. کره ای ها و ژاپنی ها از این مدل مو بسیار استفاده می کنند.

همچنین می توانید بخش کناری موهای خود را مقداری فید کرده و تغییراتی در این مدل مو با سلیقه خود ایجاد کنید. در پایان پیشنهاد می کنیم مطلبی که با عنوان راهنمای انتخاب و خرید سشوار منتشر کرده ایم را نیز از دست ندهید.

چند مدل موی ساده، کوتاه و مردانه را در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم. بدون شک مدل موهای دیگری نیز هستند که در این مطلب به آنها اشاره نشد. خوشحال می شویم که شما نیز مدل موی مورد علاقه خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.7 / 5. تعداد رای ها: 15

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا