همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسراهنمای خرید لباسمد و لباس کودکان

نحوه انتخاب لباس بهاری برای کودک

با فرا رسیدن فصل بهار، انتخاب لباس بهاری برای کودک تبدیل به یکی از مشکلات و دغدغه‌ های والدین می‌شود. این که چه لباسی در فصل بهار برای کودک مناسب است؟ این لباس چه ویژگی‌ هایی باید داشته باشد؟ و باید در چه رنگ‌ هایی آن را انتخاب کرد تا کودک ظاهری بسیار زیبا تر داشته باشد؟

فصل بهار به معنی کنار گذاشتن لباس های گرم و ضخیم زمستانه و پوشیدن لباس هایی نازک‌ تر برای لذت بردن از هوای بهاری است. اما نباید فراموش کنید که در چند هفته ابتدایی این فصل ممکن است هوا برای کودکان کمی سرد باشد.

این روز ها لباس های بچه گانه بهاره در انواع متنوعی به بازار عرضه شده و همین امر باعث شده تا انتخاب لباس بهاری برای کودک اندکی سخت شود. در این مطلب از اپریشم قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که کار انتخاب لباس بهاری برای کودکان را راحت‌ تر کند. تا انتها با ما همراه باشید.

در مطلبی دیگر به انتخاب لباس مناسب برای بهار پرداخته ایم، اما در این مطلب به صورت اختصاصی به کودکان توجه داشته ایم.

برای خرید و انتخاب لباس بهاری برای کودک چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

همان‌طور که در ابتدای متن گفتیم، خرید لباس بهاری برای کودکان شاید در ابتدا راحت به نظر برسد اما باید بدانید به دلیل حساسیت بیشتر پوست کودکان و این که زودتر سرد و گرمشان می شود اگر به برخی نکات توجه نکنید، لباسی نا مناسب را خریداری خواهید کرد که یا موجب اذیت شدن کودک می شود و یا ممکن است باعث مریض شدن آن ها شود.

نکات مهم در هنگام خرید و انتخاب لباس بهاری برای کودک

به همین دلیل باید به برخی نکات توجه کرد. مهم‌ترین نکاتی که در هنگام انتخاب لباس بهاری برای کودکان باید به آن توجه کرد، عبارتند از:

۱- میزان مناسب لباس

هوای بهار از زمستان گرم ‌تر است اما این امر نباید باعث شود تا سریعاً تمام لباس ‌های زمستانه را جمع کنید. در اوایل بهار برخی اوقات هوا بیش از چیزی که انتظار دارید سرد می‌ شود و همین امر می‌تواند موجب بیمار شدن کودک شود. بهتر است در هفته ‌های ابتدایی بهار لباس گرم مناسب برای کودکان در دسترس داشته باشید تا در صورت کاهش دمای هوا بتوانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. البته می توانید با خرید یک سویی شرت و همراه داشتن آن برای زمانی که کودک سردش می شود این مشکل را حل کنید.

۲- بارانی

بهار را با باران‌ های بهاری باید شناخت. باران هایی که از شروع تا پایان آن ها گاهی تنها چند دقیقه است اما می‌تواند باعث شود تا خیس شوید. این خیس شدن در کنار کاهش دمای هوا پس از باریدن باران می‌ تواند کودکان که حساس‌ تر هستند را بیمار کند. به همین دلیل پس از هفته‌ های اول که دیگر نیازی به لباس های گرم وجود نداشت، همراه داشتن یک بارانی سبک و مناسب می‌تواند از خیس شدن کودک جلوگیری کند.

بارانی‌ ها در طرح‌ ها و رنگ‌ های متفاوتی در بازار وجود دارد. مدل‌ های رنگی و سبک می‌ تواند بهترین انتخاب باشد. این بارانی‌ ها موردعلاقه کودکان است، وزن کمی دارد و می‌ توان به راحتی آن را حمل کرد. حتماً در هنگام انتخاب لباس بهاری برای کودکان، خرید یک بارانی را فراموش نکنید.

۳- چند لایه لباس

یکی دیگر از کارهایی که در اوایل بهار می‌ توان انجام داد، پوشاندن چند لایه لباس به کودک است. به عنوان مثال پوشاندن یک لباس آستین کوتاه که بر روی آن بافت ریز یا ژاکتی گرم‌تر پوشانده شود می‌تواند راهکار مناسبی باشد. در این صورت با گرم شدن هوا لباس را از تن کودک خارج کرده تا کودک عرق نکند و گرمش نشود و در صورتی که هوا رو به سردی رفت، لباس را مجدداً به کودک پوشاند. این مورد می تواند آرامش بیشتری را برای کودکان به همراه داشته باشد.

چند لایه لباس

۴- چرا جنس لباس خیلی مهم است؟

از دیگر مواردی که در انتخاب لباس بهاری برای کودک، توجه به جنس لباس است. توجه به جنس کودک تنها مختص انتخاب لباس بهاری نیست و باید در انتخاب تمام لباس های کودکان مخصوصاً آن هایی که با تن او در تماس هستند، به جنس لباس توجه داشت. پوست کودکان بسیار حساس است و لباس هایی که در آن ها از الیاف مصنوعی استفاده شده می‌تواند به پوست کودکان آسیب بزند و باعث ایجاد حساسیت شود.

لباس هایی با الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان و ساتن می‌توانند گزینه‌ های مناسبی برای لباس بچه گانه باشند. به خاطر داشته باشید که هیچ چیزی مهم‌تر از امنیت و سلامت کودکان نیست و نباید به خاطر این‌که لباس زیبایی به تن داشته باشند، جنس نامناسب انتخاب شود تا کودکان اذیت شوند و به حساسیت‌ های پوستی یا تنفسی گوناگون دچار شوند.

۵- رنگ لباس

پایان فصل زمستان به معنی بیدار شدن طبیعت از خواب زمستانی است. باز شدن گل‌ها و روییدن برگ‌ها باعث می‌شود که رنگ و بویی تازه به طبیعت داده شود. لباس بهاره می‌تواند بر خلاف لباس های سرد و بی روح زمستان سرشار از رنگ، شور و نشاط باشد. در هنگام انتخاب لباس بهاری برای کودک بهتر است که از لباس هایی با رنگ‌ های گوناگون استفاده کنید. البته در هنگام این انتخاب به ست کردن لباس ها با توجه به دایره رنگ نیز دقت کنید تا بتوانید ظاهری جذاب‌تر به کودک دلبندتان هدیه کنید.

استفاده از رنگ های شاد در هنگام انتخاب لباس بهاری کودک

می‌ توانید در هنگام انتخاب رنگ از کودک نیز کمک بگیرید تا رنگ‌های مورد علاقه او را تهیه کنید و کودک تمایل بیشتری برای پوشیدن آن لباس داشته باشد. سعی کنید در خصوص دایره رنگ و نحوه ست کردن لباس ها با یکدیگر اطلاعات کسب کنید تا بتوانید کار ست کردن لباس را راحت‌تر انجام دهید.

در دایره رنگ‌ها معمولاً هر رنگ را با رنگ قبل و بعدش ست می‌کنند اما گاهی اوقات می‌توان جسورتر بود و لباس ها را با استفاده از رنگ‌ های روبرو در دایره رنگ ست کرد. روش دیگر ست کردن لباس با استفاده از یک طیف رنگ است. پیراهنی به رنگ آبی روشن در کنار یک شلوار جین آبی تیره نیز می‌ تواند ستی زیبا باشد.

۶- کلاه

موهای کودکان بسیار لطیف و ظریف هستند و همین امر موجب می‌شود تا نتوانند به خوبی از سر در برابر سرما محافظت کنند. یکی از راه‌ های جلوگیری از سرما خوردن کودکان در بهار، استفاده از کلاه‌ های کودکانه مناسب برای بهار است.

کلاه کودک

این کلاه‌ های بهاری نه تنها می‌ توانند از سر کودک در برابر وزش باد و سرما خوردن حفظ کنند بلکه می‌ توانند تا حدی جلوی برخورد نور خورشید به صورت و چشم‌ های کودکان را بگیرند. پس در هنگام خرید و انتخاب لباس بهاری برای کودک، پیشنهاد می‌ کنیم حتماً کلاهی مناسب نیز برای او خریداری کنید.

۷- کفش

کفش یکی دیگر از موارد مهمی است که در هنگام انتخاب لباس بهاری برای کودک باید به آن توجه کرد. همان‌طور که گفتیم بارش باران و سرمای نسبی هوا، مخصوصاً در اوایل فصل بهار باعث می‌ شود تا پوشاندن کفش مناسب به کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. کفش‌ های مناسب برای این زمان باید بتواند به خوبی پای کودکان را بپوشاند و از خیس شدن آن جلوگیری کند.

همچنین انتخاب یک کفش مناسب می تواند به جذابیت ظاهری کودک نیز اضافه کند. البته به خاطر داشته باشید که پا قلب دوم انسان است و اصلاً نباید کفش های تنگ و نامناسب را برای کودک خریداری کرد. همان طور که می دانید بدن کودکان بسیار حساس و ظریف است. همین مسئله باعث می شود تا کفش تنگ به سرعت باعث آسیب دیدن پای کودکان شود.

۸- راحتی

نکته ای که در هر راهنمای خرید لباس بهاری کودک باید به آن اشاره شود، راحتی کودک است. به خاطر داشته باشید که حتی لباس مهمانی کودکان نیز باید راحت باشد. کودکان زمانی که در لباس احساس ناراحتی کنند، بهانه‌گیر می‌شوند. هیچ کودکی از پوشیدن لباس های تنگ خوشحال نمی‌شود زیرا این لباس ها به بدن او فشار می‌آورند و او را اذیت می‌کنند.

همچنین لباس های تنگ و ناراحت باعث می‌شوند که کودکان نتوانند به راحتی بازی کنند و همچنین احتمال پاره شدن این لباس ها بیشتر است. مورد دیگری که باید به آن توجه داشت راحتی در پوشاندن و در آوردن لباس است. لباس هایی که دکمه‌های زیاد دارند، به سختی باید آن ها را به کودک پوشاند و یقه تنگی دارند که باعث آزار کودکان می‌شوند و کودکان از این‌گونه لباس ها خوششان نمی‌آید.

۹- شستشوی آسان

لباس های کودکان به سرعت کثیف می‌شود. لباس مناسب کودکان برای فصل بهار باید به گونه‌ای باشد که به آسانی بتوان آن را شست. همچنین باید توجه داشت که این لباس به گونه‌ای باشد که به سرعت نیز خشک شود تا بتوان از آن استفاده کرد. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که به دلیل نیاز به شستشوی مداوم لباس، از خرید لباس هایی که فقط باید آن ها را با دست شست پرهیز کنید.

شستشوی آسان لباس بهاری کودک

۱۰- استایل مناسب

والدین دوست دارند که کودکشان بهترین و زیباترین لباس ها را بپوشد اما ممکن است به طور کامل با تمام ویژگی‌های استایل مناسب آشنایی نداشته باشند. اولین نکته‌ای که این دسته از والدین باید برای انتخاب لباس بهاری برای کودک یا هر لباس بچه گانه دیگری به آن دقت کنند، شناخت درست از سایز، فرم اندام‌ ها، رنگ پوست، رنگ چشم، حالت صورت و حتی علائق کودک در خصوص رنگ است.

برخی از اشتباهاتی که در پوشاندن لباس به کودکان مشاهده می‌کنیم همان اشتباهاتی است که برخی بزرگ‌سالان نیز مرتکب آن می‌شوند. یکی از شایع‌ ترین اشتباهات انتخاب نامناسب لباس با توجه با سایز و وزن است. لباس های تنگ برای افرادی که اندکی چاق هستند مناسب نیست و افراد خیلی لاغر هم نباید لباس های خیلی گشاد بپوشند.

برخی مواقع می‌ توان این اصل را نادیده گرفت اما به صورت کلی عدم رعایت این اصل از زیبایی ظاهری افراد به صورت محسوسی می‌ کاهد. لباس مناسب کودکان معمولاً لباسی است که اندکی برای آن ها بزرگ‌تر باشد تا کودک در آن احساس راحتی داشته باشد. لباس های بسیار تنگ یا بسیار گشاد برای کودکان جذاب نیست.

۱۱- اکسسوری‌ ها

برخی اکسسوری ‌ها مانند دستبند های زیبا و رنگارنگ یا کش مو و تل رنگی می ‌تواند استایل ظاهری کودک شما را بهبود بخشد و زیبایی بیشتری به آن دهد. اکسسوری ‌های گوناگون و متفاوتی وجود دارد که با توجه به سن، علاقه و لباس کودک می‌توانید از آن ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که تمام اکسسوری‌ ها برای کودکان مناسب نیستند. حتماً در هنگام استفاده از زیورآلات قیمتی بیشتر مراقبت کودکان خود باشید تا جلوی موارد ناخوشایند احتمالی مانند گم شدن و یا دزدیده شدن زیورآلات گرفته شود.

اکسسوری مناسب برای کودک

توصیه ‌هایی مهم در خصوص انتخاب لباس بهاری برای کودک

پس از این که در خصوص مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید لباس بهاری برای کودک نکاتی را بیان کردیم، بد نیست تا توصیه‌هایی داشته باشیم تا هم والدین و هم کودکان از فصل بهار و لباسی که برای کودک خریده‌اند، بیشترین لذت را ببرند. این نکات ساده اما کاربردی می‌تواند نقش بسیار مهمی در راحتی کودک و والدین داشته باشد. این نکات عبارتند از:

 مد خوب است اما همه چیز نیست

انتخاب لباس بهاری متناسب با مد می‌تواند باعث شود تا استایل کودکتان بسیار جذاب و زیبا شود اما آیا مد روز بودن از سلامت کودک مهم‌تر است؟ توجه داشته باشید که راحتی، سلامت و علاقه کودک بسیار از مد مهم‌تر است. کودکان دوست دارند که راحت باشند، بدوند، بازی کنند و انرژی فراوان خود را تخلیه کنند. برخی از این لباس ها مانع تحرک کودک می‌شوند و در صورتی که لباس صدمه ببیند والدین به خاطر پول بسیار زیادی که برای خرید لباس مد روز داده‌اند ناراحت می‌شوند.

انتخاب لباس بهاری برای کودک با توجه به مد

به همین دلیل باید لباس را با توجه به نیازها و علایق کودک و حفظ سلامت او انتخاب کنید و مد را در مرحله بعدی در نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم اطلاعاتی در خصوص استایل مینیمال به دست بیاورید تا استایل کودک خود را زیباتر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم مطلب با استایل مینیمال در مد بیشتر آشنا شوید! را مطالعه کنید.

سایز مناسب لباس کودکان

در قسمت راهنمای خرید و انتخاب لباس بهاری برای کودک نیز به این نکته اشاره کردیم. اما این بار می خواهیم این نکته را از جهت دیگری بررسی کنیم. برخی افراد می‌خواهند اقتصادی فکر کنند و لباسی برای کودک می‌خرند که بسیار بزرگ‌تر از سایز فعلی او است تا در زمانی که بزرگ‌تر شد هم بتواند آن ها را بپوشد.

این افراد باید توجه داشته باشند که این‌ گونه لباس ها علاوه بر این‌که کودک را چاق، شلخته و نامرتب نشان می‌ دهند، می‌ توانند بر روحیات او نیز تأثیر بگذارند و مشکلاتی در آینده برای او به وجود بیاورند. بهتر است لباس هایی که برای کودک انتخاب می‌کنند تنها اندکی بزرگ‌تر از سایز او باشد تا بتواند آن ها را تا انتهای فصل و زمانی که لباس های فصل بعد را به تن می‌کند استفاده کند.

تعیین بودجه و انتخاب لباس بهاری برای کودک با توجه به کیفیت

از دیگر نکاتی که باید در هنگام اقدام برای خرید و انتخاب لباس بهاری برای کودک یا به طور کلی خرید لباس برای کودک و برای هر فصل دیگری در نظر گرفت، تعیین میزان بودجه است. لباس کودکان از تنوع و رنگ بسیار زیادی برخوردار است و اگر بودجه تعیین نکنید ممکن است با تعداد بسیار زیادی لباس از خرید بازگردید. همین امر در کنار سرعت رشد کودک باعث می‌شود که بسیاری از این لباس ها را وقت نکنید به او بپوشانید یا تنها برای یک یا دو بار استفاده شود.

تعیین بودجه و خرید لباس با کیفیت

لباس های گران قیمت، الزاماً لباس های خوبی نیستند. همان‌طور که تمام لباس های ارزان به درد نخور نیستند. در انتخاب لباس برای کودک قبل از توجه به قیمت به کیفیت، زیبایی، قابل شستشو بودن و دوام آن فکر کنید. مهم نیست که قیمت لباس چقدر است زمانی که با مشکلاتی مانند اذیت شدن کودک، پاره شدن لباس، آب رفتن و یا تغییر رنگ در هنگام شستشو و موارد بسیار دیگری مواجه شوید. پس باید گفت که کیفیت لباس را در اولویت قرار دهید.

به یاد داشته باشید که کودکان انرژی بسیاری دارند و دوست دارند تا می‌توانند بازی کنند. این بازی‌ها می‌تواند باعث کثیف شدن بسیار سریع لباس هایشان شود. به همین دلیل لباس بچه گانه مناسب را باید بتوان به راحتی با ماشین لباس‌ شویی شست. قابلیت شست و شو با ماشین لباس‌ شویی باعث می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن لباس کودکتان تمیز شود و او همیشه لباس هایی تمیز و مرتب به تن داشته باشد.

انتخاب لباس بهاری برای کودک مناسب با آب و هوا

ایران کشوری چهار فصل است و نوع آب و هوای شهرهای مختلف با یکدیگر فرق می‌کند. برخی از شهر های ایران مانند شهرهای قسمت جنوبی کشور بهاری نیمه گرم دارند. برخی دیگر مانند تبریز و ارومیه معمولاً بهاری سرد دارند و برخی شهرها مانند خطه سرسبز شمال ایران بهاری پر باران را تجربه می‌کنند. از دیگر معیار ها و نکاتی که در هنگام انتخاب لباس بهاری برای کودک باید به آن توجه کرد، نوع آب و هوای محل سکونت است.

افرادی که در شهر هایی با آب و هوای سرد و خشک زندگی می‌کنند باید لباس های گرم‌تری نسبت به آن هایی که بهاری ملایم را تجربه می‌کنند تهیه و خریداری کنند. همچنین در شهر های پر باران خرید بارانی و کاپشن برای در امان ماندن از قطرات باران باید از اولویت‌های والدین باشد. در بسیاری از شهرها مانند تهران بهار ملایم و نیمه گرم است. برای لباس بهاری کودکان در این شهرها می‌توان از سوئی شرت و استفاده کرد.

جمع بندی

انتخاب لباس بهاری برای کودک با توجه به نکاتی که در این مطلب به آن اشاره کردیم، دیگر کار سختی نیست. برای انتخاب لباس مناسب تنها کافی است که به موارد گفته شده به خوبی دقت کنید تا کودک دلبند شما علاوه بر داشتن لباس مناسب، استایل زیبایی نیز داشته باشد. شما در هنگام خرید لباس بهاری برای کودک به چه نکاتی توجه می کنید؟ اگر قرار باشد راهنمای خرید لباس بهاری کودک به کسی کنید، به چه نکاتی اشاره می کنید؟ تجربیات، نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت کامنت با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.6 / 5. تعداد رای ها: 14

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا