همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیباییراهنمای خرید لوازم آرایشی

انواع لاک ناخن شفاف و اکلیلی (آشنایی با انواع مدل لاک)

لاک یکی از لوازم آرایش مخصوص به ناخن است که انواع گوناگونی دارد. لاک زیبایی دست ها را چند برابر می کند و همین نکته باعث شده است که از قرن‌ها پیش، خانم‌هایی که از مرتبه اشراف زادگان بودند، انواع لاک ها را استفاده کنند. حتی در تمدن‌های باستانی چین و مصر امپراطورها و ملکه‌ها یا سایر اعضای خانواده‌های سلطنتی از انواع مدل لاک برای زیبا کردن ظاهر خود بهره مند می‌شدند. بعدها استفاده از لاک‌های مختلف میان مردمی از اقشار مختلف رایج شد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم انواع لاک رنگی ناخن، کاربرد و چگونگی انتخاب آن را توضیح دهیم. هر فرد می تواند بنابر سلیقۀ خود یکی از انواع و رنگ ها را انتخاب کند و از آن لذت ببرند.

یکی از ویژگی های این محصول آرایشی آن است که از خردسالی تا حتی میانسالی و پیری می‌توان از آن استفاده کرد و طرفداران خیلی زیادی دارد. لوازم آرایشی مخصوص کودکان وجود ندارد و اغلب برای آن ها مضر است، اما لاک ناخن یکی از آن لوازم آرایشی به حساب می آید که برای کودکان مضر نیست و بچه ها از کودکی به آن علاقه نشان می دهند.

انواع لاک ناخن

همان‌طور که گفته شد لاک ناخن در انواع گوناگونی در بازار وجود دارد. این در حالی است که تا چندسال اخیر اغلب لاک های ساده و براق در تنوع رنگی متفاوت داشتند. در صورتی که امروزه این محصول آرایشی پرطرفدار در نوع های مختلف توسط شرکت های آرایشی تولید شده و در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد. درنتیجه شما می توانید با توجه به سلیقه و کارایی آن ها هر مدلی را که تمایل داشتید انتخاب کنید.

انواع لاک ناخن

لاک ناخن براق

لاک ناخت براق همان مدل های قدیمی لاک را شامل می شود. یعنی یک پوشش براق با تنوع رنگی متفاوت. این لاک ها هنوز هم طرفداران بسیاری دارد و می توان آن را با لباس های مختلف ست کرد. لاک ناخن براق باعث درخشندگی، براق شدن و افزایش مقاومت ناخن‌ها می‌شود. لاک ناخن براق علاوه بر حفظ سادگی ناخن‌ها، آنها را جذاب ‌تر و زیباتر می‌سازد.

لاک ناخن مات

لاک ناخت مات یکی دیگر از انواع لاک است. جلوه این لاک ها مات بوده و ظاهر بسیار جذابی به دست می بخشد. ویژگی لاک مات نسبت به لاک براق آن است که دیرتر از آن خسته می شوید و دائماً باعث جلب توجه نخواهد شد. همچنین می توانید برای طراحی ناخن از این لاک در کنار لاک های براق استفاده کنید. لاک مات معمولاً با تیپ های کلاسیک همخوانی بیشتری دارد.

به همین دلیل افرادی که عموماً در جلسات رسمی حاضر می‌شوند، لاک‌های مات را برای ناخن‌های خود انتخاب می‌کنند. در واقع، لاک ناخن مات به علت داشتن حالت مینیمالی و ساده اش، طرفداران خاصی دارد و مناسب افرادی با تیپ اسپرت نیست.

لاک نئونی یا فسفری

افرادی که اسم انواع لاک را می‌دانند، با لاک نئون نیز آشنایی دارند. در فرمولاسیون این لاک موادی به کار رفته که نورهای مختلف را جذب کرده و در محیط‌های تاریک سطح ناخن را کمی روشن می‌کند. لاک نئونی نیز به دلیل دارا بودن ظاهر جذاب از پرطرفدارترین انواع لاک محسوب می شود. این نواع لاک همانطور که از نامش مشخص است، جلوۀ نئونی دارد.

استفاده از لاک نئونی سبب می شود تا زمانی که نور کم باشد انگشتان شما درخشان باشند. رنگ های لاک نئونی شامل طیف رنگی شاد می شود و در رنگ‌بندی متنوع در دسترس هستند. لاک نئونی بیشتر مناسب تیپ های اسپورت است. درنتیجه خیلی برای تیپ های رسمی و کلاسیک مناسب نمی باشد.

لاک نئونی یا فسفری

لاک ناخن اکلیلی

لاک اکلیلی یکی دیگر از انواع لاک است. لاک های اکلیلی همان‌طور که از نامشان مشخص است ظاهری اکلیلی دارند. این لاک ها نیز مانند انواع دیگر لاک از رنگ‌بندی متنوعی برخوردار هستند. بعضی از انواع لاک های اکلیلی تک رنگ و بعضی نیز سه، چهار یا حتی هفت رنگ هستند. استفاده از لاک اکلیلی بیشتر برای طراحی ناخن هاست. به طوری که چند تا از ناخن ها را با لاک اکلیلی می پوشانند و مابقی را با انواع دیگر لاک آرایش می کنند.

البته بسیاری هم تمام ناخن‌ها را لاک اکلیلی می‌زنند و روی آن را با لاک براق می‌پوشانند تا لاک ناخن‌ها دوام بیشتری داشته باشند و با یک ضربه ساده از بین نروند. لاک اکلیلی جلوۀ زیبایی دارد و جلب توجه می‌کند به همین دلیل برای مراسم‌ها و جشن ها مناسب است. استفاده از این لاک همراه با لباس های شب نمای زیبایی به دستان شما خواهد بخشید. البته نباید نقطه ضعف این لاک را فراموش کنید. این لاک به سختی از روی ناخن پاک می‌شود و برای بعضی‌ها آزاردهنده است.

لاک ناخن ترک

لاک ناخن ترک در چند سال اخیر در مدت کوتاهی بسیار مد شد. اما پس از مدتی نیز از مد خارج و جای خود را به انواع لاک های دیگر داد. البته این مدل لاک هنوز در بازار وجود دارد. لاک ترک به گونه ای است که کمی پس از آن که روی ناخن قرار می گیرد ترک میخورد و رنگ لاک زیرین نمایان می شود در نتیجه ناخن ها نمای دو رنگ متفاوت را خواهند داشت. این لاک نیز در رنگ‌بندی متنوع تولید شده است. برای اینکه بتوانید این لاک را با دوام بالایی روی ناخن‌های خود نگهداری کنید، باید یک لایه لاک بزنید و سپس این لاک را روی آن بزنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

لاک ناخن آینه ای یا متالیک چیست؟

لاک ناخن آینه ای یا متابولیک یکی دیگر از انواع لاک است. این نواع لاک ظاهر بسیار شیک و جذابی دارد و زیبایی دست را چندین برابر می کند. جلوۀ این لاک براق است و پس از استفاده زمانی که نور به آن می تابد همانند آینه می درخشد. لاک متالیک یکی از پرطرفدارترین انواع لاک محسوب می شود. همان‌طور که اشاره شد این نوع لاک جلوۀ صیقلی دارد. بنابراین احتیاج به مراقب بیشتری نسبت به لاک های دیگر خواهد داشت. زیرا خط و خش روی آن خیلی زود نمایان می شود و به راحتی نیز به چشم می آیند.

لاک صدفی

لاک صدفی

لاک صدفی، لاک شفاف ناخن است که طرفداران خاصی دارد. لاک صدفی از دیگر انواع لاک است که همراه با تیپ های رسمی می‌تواند ظاهر بسیار زیبایی داشته باشد. این نوع لاک معمولاً به رنگ کرمی و درخشان است. لاک های صدفی درواقع به همان رنگ صدفی هستند. کسانی که پوست تیره و یا برنزه دارند این نوع از لاک جلوۀ جذابی به دستان آن ها می بخشد. لازم به ذکر است که این نوع لاک نیز براق می باشد. بنابراین شما می‌توانید از این لاک شفاف به جای لاک براق نیز استفاده کنید.

لاک مخملی

لاک مخملی نیز ظاهر شبیه به مخمل داشته و در رنگ‌بندی های گوناگون در دسترس علاقه‌مندان است. این لاک دارای پرزهای ریزی است که پس از تماس با آب از بین می روند. در نتیجه نگهداری از این لاک نسبت به انواع دیگر دشوارتر است.

لاک ناخن مغناطیسی

یکی از انواع مدل‌ لاک، لاک ناخن مغناطیسی است که با استفاده از آن می‌توانید طرح‌های سه بعدی روی ناخن ایجاد کنید. در واقع در فرمولاسیون این لاک موادی استفاده شده که خاصیت ربایش دارند. بعد از اینکه لاک را روی ناخن زدید، می‌توانید با کمک یک آهنربا که در قسمت در ظرف لاک ناخن است، به لاک شکل دهید.

لاک ناخن مغناطیسی

لاک ویتامینه

لاک ویتامینه در واقع خاصیت درمانی دارد. این لاک با فرمولاسیون ویژه سبب استحکام ناخن ها و همچنین رشد سریع تر آن‌ها می شود. لاک ویتامینه توسط شرکت های مختلف تولید می‌شود و در قیمت های گوناگون در بازار موجود است.

لاک تلخ

این مدل لاک که معمولاً بدون رنگ هستند برای کسانی تولید شده که ناخن های خود را جویده و از بین می برند. این نوع لاک طعم بسیار تلخ و بدی داشته و همین امر از باعث می‌شود تا فرد کمتر ناخن خود را بجود.

برق ناخن

انواع مختلف برق ناخن وجود دارد. کار اصلی برق ناخن آن است که بر روی لاک اصلی قرار گرفته و باعث جلای بیشتر ناخن شود. استفاده از برق ناخن زیبایی لاک را تشدید خواهد کرد. به برق ناخن لاک شفاف نیز گفته می شود. زیرا که بدون رنگ بوده و رنگ لاک زیرین به خوبی نمایان می شود. انواع لاک شفاف در بازار وجود دارد و توسط شرکت های آرایشی تولید می شود.

برق ناخن

لاک شنی

یکی دیگر از انواع لاک، لاک شنی است که به صورت پیکسل‌های گلوله ای روی ناخن‌ها قرار می‌گیرد. در نهایت شما متوجه طرح شنی لاک روی ناخن‌های خود خواهید بود. البته به دلیل ظاهری که دارد، عموماً برای لاک زدن ناخن کودکان از آن استفاده می‌کنند.

تاپ کات چیست؟

تاپ کات ها یکی دیگر از محصولات مربوط به ناخن هستند که بر روی لاک اصلی استفاده می شوند. البته لازم به ذکر است که تلفظ صحیح این محصول تاپ کُت است. کت به انگلیسی درواقع همان معنی چیزی پوشیدنی می دهد که روی چیز دیگری قرار می گیرد. نور و اشعه های خورشید باعث تغییر رنگ ناخن می شود و تاپ کُت ها از لاک در مقابل نور خوشید محافظت می کنند.

البته اصلی ترین کار تاپ کُت ها جلوگیری از لب پر شدن رنگ لاک است. یعنی با استفاده از این محصول ماندگاری لاک بر روی ناخن ها به میزان قابل توجهی افرایش می باید. تاپ کُت ها نیز به سه دسته تاپ کات ژل ناخن، تاپ کات معمولی ناخن، تاپ شاین ناخن تقسیم می شوند. هرکدام از این مدل ها با توجه به کاربرد و همچنین لاک اصلی استفاده می شوند. اما برای لاک های معمولی از همان تاپ کات معمولی ناخن استفاده می شود.

همان‌طور که خواندید لاک ها انواع گوناگونی دارند.شرکت های بزرگ نیز سالانه محصولات جدیدی را وارد بازار می کنند که در مدت زمان کوتاهی ترند شده و فروش آن‌ها معمولا زیاد می شود. با توجه به گوناگونی رنگ و تنوع آن ها هرکس می تواند متناسب با سلیقه شخصی خود لاک مورد نظر را انتخاب کند.

لاک شنی

جمع بندی

همان‌طور که در این مقاله اپریشم خواندید لاک ها انواع گوناگونی دارند. شرکت های بزرگ نیز سالانه محصولات جدیدی را وارد بازار می کنند که در مدت زمان کوتاهی ترند شده و فروش آن‌ها معمولا زیاد می شود. با توجه به گوناگونی رنگ و تنوع آن ها هر کس می تواند متناسب با سلیقه شخصی خود لاک مورد نظر را انتخاب کند. خوشحال می‌شویم که نظر خود درباره انواع لاک را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.9 / 5. تعداد رای ها: 14

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا