همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسراهنمای خرید لباس

انواع شلوار زنانه (از جین و کتان، تا چرم)

شلوار جز اصلی ترین پوشاک روزمره برای خانم ها و آقایان محسوب می شود. از آن جایی که شلوار نسبت به سایر لباس ها بیشتر مصرف می شود و همچنین تعدادی که خریداری می کنیم نسبت به پیراهن ها و یا مانتو احتمالاً کمتر است، باید در خرید آن دقت لازم را به خرج داد. شلوارها انواع گوناگونی دارند. هرکدام از انواع شلوار کاربرد خود را داشته و برای استایل های گوناگون استفاده می‌شوند. در ادامه قصد داریم به راهنمای خرید شلوار زنانه بپردازیم. قبل از خرید شلوار باید به تمام تکاتی که در ادامه این مطلب گفته می شود توجه داشته باشید.

در مجله اپریشم در مقاله ای دیگر به آموزش نحوه شستشوی شلوار جین نیز پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم از دست ندهید.

انواع شلوار زنانه

شلوارها از لحاظ جنس پارچه به چندین دسته تقسیم می شوند. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

راهنمای خرید شلوار جین زنانه

شلوار جین در سراسر جهان از پرطرفدارترین نوع شلوار برای خانم ها و آقایان محسوب می شود. شلوار جین از مقاوت بالایی نسبت به باقی جنس ها برخوردار است و همچنین با لباس های گوناگون نیز ست می شود. شلوار جین برای استفاده در تمام فصول مناسب است. این نوع شلوار هم به صورت کشی و هم غیر کشی تولید می شود.

به شلوار جینی که خاصیت کشسانی داشته باشد، شلوار اسپاندکس نیز گفته می شود. مواردی که حتماً باید قبل از خرید شلوار جین به آن توجه کنید آن است که شلوارهای جین پس از چندبار استفاده جا باز می کنند. درنتیجه اگر هنگام خرید احساس کردید میزان خیلی کمی کمر آن چسبان است، نگران نباشید. زیرا که با دوبار پوشیدن اندازه آن درست خواهد شد.

راهنمای خرید شلوار کتان زنانه

راهنمای خرید شلوار کتان زنانه

شلوار کتان از دیگر انواع شلوار است که پس از انواع شلوار جین پرطرفدارین و پرمصرف ترین است. پارچۀ کتان از فیبر و الیاف گیاه کتان تولید می شود. این نوع پارچه به دلیل دارا بودن الیاف طبیعی بسیار خنک و انعطاف پذیر است. درنتیجه گزینۀ مناسبی برای ماه های گرم سال می باشد. شلوار کتان از ظرافت بیشتری نسبت به جین برخوردار است. اما لازم به ذکر است که مقاوت آن نیز به دلیل دارا بودن الیاف گیاهی پایین تر است.

درنتیجه ممکن است پس از شست و شوی مداوم پس از مدت زمان کوتاه تری از بین برود. موردی که حتما باید قبل از خرید شلوار به آن توجه داشته باشید آن است که شلوارهای از جنس کتان پس از چند بار استفاده ممکن است که کمی گشاد شوند. در آخر باید بدانید که شلوارهای کتان تنوع رنگی بالایی دارند و طبق سلیقۀ همۀ افراد تولید شده و در بازار موجود هستند.

راهنمای خرید شلوار پارچه ای زنانه

شلوارهای پارچه برای تیپ های رسمی بسیار مناسب هستند. این نوع شلوار نیز برای استفاده سرکارهای رسمی کاربرد بیشتری دارند. باید بدانید که شلوار پارچه ای تنوع رنگی گوناگونی دارند. این نوع شلوار ممکن است از جنس نخ و یا کتان باشند. در نتیجه هرچیز که در قسمت قبل درمورد شلوار کتان خواندید برای آن نیز صادق است.

راهنمای خرید شلوار پارچه ای زنانه

شلوار زنانه ابریشمی

ابریشم جز گران ترین مواد در تهیه و تولید پوشاک است. شلوارها و به طور کلی لباس های ابریشمی نسبت به اجناس دیگر گران تر بوده و همچنین نگهداری آن‌ها نیز دشوار تر است. این پارچه لوکس به دلیل بافت ویژه ای که دارد بیشتر مناسب ماه های سرد سال است. همچنین جز قدیمی ترین مواد اولیه برای تولید پوشاک محسوب می شود.

شلوار پشمی زنانه

شلوار پشمی نوع دیگر از شلوار محسوب می شود. این نوع شلوار نیز از تنوع بسیاری برخوردار است و همان‌طور که می دانید مناسب روزهای سرد است.

زیرا که هوای گرم را در خود نگه می دارد و همچنین مانع ورود هوای سرد شده و به عنوان عایق عمل می کند. قیمت شلوارهای پشمی نیز متناسب با پشم به کار رفته در آن نیز متفاوت می باشد. لازم به ذکر است که شلوارهای پشمی نیز شامل پشم طبیعی و پشم مصنوعی می شوند. پشم مصنوعی قاعدتاً از پشم طبیعی قیمت پایین تری دارد.

شلوارهایی از جنس نایلون، پلی استر، ابریشم مصنوعی

نایلون، پلی استر، ابریشم مصنوعی الیاف ترکیبی هستند که به راحتی تمیز می شوند اما از دوام یا ظاهر پشم یا پنبه برخوردار نیستند. همچنین اغلب با الیاف طبیعی مخلوط می شوند تا از بهترین کیفیت در هر یک بهره‌مند شوند. پلی استر یا همان پلاستیک نیز در بسیاری از پارچه ها وجود دارد. باید توجه داشته باشید که پارچه های کشی حتماً شامل مقداری پلاستیک هستند تا خاصیت کشسانی در آن‌ها به وجود آید.

شلوارهایی از جنس نایلون، پلی استر، ابریشم مصنوعی

شلوار زنانه چرمی

شلوار چرمی نوع دیگری از شلوار است که همان‌طور که از نام آن مشخص است جنس آن از چرم می باشد. لباس های چرمی به طور کلی از چرم های مختلفی تولید می شوند. همچنین باید بدانید که چرم مصنوعی نیز وجود دارد که نسبت به چرم اصلی قیمت کمتری دارد. نگهداری از اجناس چرمی نسبت به پارچه کار سخت تری است زیرا که خیلی راحت تر آسیب می بیند و دچار ترک می شود. شلوار چرم طرفداران مخصوص به خود را دارد و مناسب استایل های خاص خود است.

راهنمای سایز شلوار زنانه

انتخاب سایز جز مهم ترین موارد در راستای خرید شلوار زنانه است. به طور کلی می توان گفت هیچ معیار مشخص و دقیقی برای انتخاب سایز وجود ندارد. مخصوصاً که تولیدی های مختلف هرکدام سایزهای شلوارهایشان با یکدیگر متفاوت است. نکتۀ حائز اهمیتی دیگری که باید به آن اشاره کرد آن است که برندهای خارجی و مخصوصاً اروپایی سایزهایشان نسبت به ایران همیشه مقداری کوچک تر است.

اما به طور مثال برندها و شرکت های آمریکایی برخلاف اروپا معمولاً لباس ها و شلوارهای گشاد تولید می کنند. پس بهتر است که هنگام پرو کردن شلوار یک سایز بزرگ تر و یک سایز کوچک تر را نیز امتحان کنید. این باعث می شود تا راحت تر بتوانید سایز مورد نظر و مناسب را پیدا کنید.

راهنمای سایز شلوار زنانه

خرید آنلاین شلوار زنانه

با پیشرفت تکنولوژی و شروع کسب و کارها به شکل آنلاین، خرید و فروش اجناس در میان مردم شکل جدیدی به خود گرفت. خرید و فروش پوشاک نیز از این موضوع استثنا نیست. یکی از خریدهای دشواری که به صورت آنلاین انجام می شود لباس و مخصوصاً خرید شلوار است. برای خرید آنلاین شلوار باید به چند نکته مهم توجه کنید زیرا که همانند خرید حضوری امکان پوشیدن آن وجود ندارد.

آنلاین شاپ ها معمولاً راهنمای انتخاب سایز برای راحتی انتخاب خریداران قرار می دهند. اگر اندازه دور کر خود را بدانید انتخاب شما بسیار آسان تر خواهد شد. همچنین مورد دیگری که حتماً باید به آن توجه کنید قد شلوار است.

قد شلوار ها به طور کلی یا 90 و یا 110 سانتی‌متر است. قد 90 کمی بالای مچ قرار می گیرد و قد 90 نیز پایین مچ و به اصلاح بر روی کفش. نکتۀ مهم دیگر فاق شلوار است. در سال های اخیر شلوارهایی با فاق کوتاه مد شد. اما خیلی از افراد شلوارهای فاق بلند را به دلیل راحتی بیشتر ترجیح می دهند. پس حتماً هنگام خرید آنلاین شلوار به آن توجه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.7 / 5. تعداد رای ها: 16

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا