همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
انواع مدل لباسدنیای مد و لباس

انواع شلوار جین (چند نوع شلوار جین وجود دارد؟)

شما طرفدار کدام یک از انواع شلوار جین هستید؟ می دانید در کل چند نوع شلوار جین تا به امروز تولید یا اختراع شده است؟ چرا می گوییم اختراع؟ چون هر کار هنری در نوع خود یک ابداع است و طراحی لباس هم یک هنر محسوب می شود و توسط افرادی که در این زمینه تخصص دارند انجام می شود.
در این مقاله شما را با تاریخچۀ شلوار جین و انواع مدل های شلوار جین زنانه، مردانه، طراحی، دوخت و رنگ های مختلف شلوار برای استایل‌های متفاوت آشنا خواهیم کرد و به توضیح درمورد آنها می پردازیم. با ما همراه شوید.

ضمنا پیشتر در اپریشم به نحوه شستشوی شلوار جین هم پرداخته ایم و اطلاعات کاملی در این زمینه ارائه کرده ایم.

آشنایی با انواع شلوار جین (چند نوع شلوار جین وجود دارد؟)

شلوار جین از سربازان آمریکایی تا سلبریتی ها

شلوار جین از اواخر قرن نوزدهم به دنیای مد و طراحی لباس وارد شد. تا به امروز شلوار جین یکی از بهترین و پرفروش ترین شلوار های زنانه و مردانه در جهان است.

شلوارهای جین را در ابتدا فقط کارگران استفاده می کردند اما از دهۀ سی قرن بیست میلادی، هالیوود شروع به ساختن فیلم‌های کابوی کرد. بازیگران آن فیلم از لباس‌ ها و شلوار های جین استفاده می کردند. این موضوع مورد توجه همۀ افراد قرار گرفت و استفاده از جین در بین همه رواج پیدا کرد.

جالب است بدانید که در دنیای مد استایلی به اسم استایل کابوی به وجود آمد. سپس لباس‌ های جین را سربازان آمریکایی در جنگ‌ جهانی‌ دوم پوشیدند و زمانی که جنگ به پایان رسید. کمپانی‌ های متفاوتی مانند رانگلر (wrangler) و لی (Lee) لباس‌ های جین را طراحی و تولید کردند.

تاریخچۀ شلوار جین

در دنیای مد از مرلین مونرو (Marilyn Monroe)، مارلون براندو (Marlon Brando) و جیمز دین (Jamse Dean) که در فیلم‌ های خود از شلوارهای جین استفاده می کردند، بسیار الهام می گرفتند.

انواع پارچۀ جین

شلوار های جین بر اساس جنس، طراحی و رنگ از پارچه‌ های مختلفی تولید می‌شوند و امروزه در بازار پوشاک به فراوانی موجود هستند. پارچه هایی که برای تهیه شلوار جین استفاده می شوند عبارتند از: جین کشی، جین کتانی، جین سنگ شور، جین ضخیم و جین کاغذی. از نظر رنگ پارچه نیز رنگ های آبی روشن و  آبی تیره، مشکی، زغالی،طوسی و قهوه برای تولید انواع جین استفاده می شود.

انواع پارچۀ جین

انواع شلوار جین و مدل های مختلف آن

در دنیای مد امروز با مدل های متفاوت شلوار جین از جمله جین گشاد و راحت، شلوار هایی با کمر بلند و پاچه‌ های گشاد، تنگ و چسبان با نام های مام استایل، بگی، اسلش، زاپ دار، گرل فرند و بوی فرند آشنا شده اید. در گذشته با وجود استفاده طولانی مدت از شلوار چسبان و جذب استقبال از مدل های جین گشاد و راحت تا حدودی دور از ذهن به نظر می‌رسید اما آمار فروش این شلوارها در بازار پوشاک اخیراً نشان می دهد، شلوار های گشاد و راحت طرفدار زیادی در میان زنان و مردان پیدا کرده است.

مدل های مختلف شلوار جین در آینده

بسیاری از فروشندگان لباس های جین مدعی هستند که اگر چه به پایان فروش شلوارهای جین چسبان نرسیده ایم اما بدون تردید فروش انواع مدل جین راحتی، گشاد و آزاد روز به‌ روز در حال افزایش است و رقابت زیادی با شلوار های چسبان دارد. جسارت تغییر استایل در انواع مدل شلوار جین باعث شده است که دنیای مد به سمت استایل کژوال و پوشیدن لباس‌های راحت پیش برود.

این همان سبک نوستالژیک پرطرفدار گذشته است که امروزه نیز طرفداران زیادی دارد. از اصول مهم برای برندهای معروف تولید پوشاک، راحتی و شیک پوشی است که در بازار شلوار های جین هر روزه در حال افزایش است.

شلوارهای جین را با چه بپوشیم؟

شلوار جین در بین آقایون بسیار طرفدار دارد و به راحتی با انواع تی‌شرت، پولوشرت، پیراهن مردانه، هودی، سویشرت، کاپشن و کت‌ های کوتاه اسپرت ست می‌ شود. بهترین انتخاب‌ برای استایل آقایون با شلوار جین اسلش، کفش‌ های کتانی و کفش‌ های بدون بند اسپرت است.

همچنین خانم‌ها می‌توانند شلوار جین را با کت‌ های کوتاه جین، مانتو های گشاد جلو بسته کوتاه یا جلو باز بلند و مانتو های گشاد کتی بپوشند. دقت کنید که شلوار جاگر به آسانی با انواع تاپ و تیشرت اسپرت زنانه نیز ست می‌شود.

خانم ها می توانند شلوار های جین شیک و زیبا را با تاپ و شومیز جذب بپوشند. همچنین با استفاده از یک کمربند ظریف به زیبایی شلوار بیفزایند. کت‌ های جین با این شلوار، ترکیب فوق‌العاده جذابی خواهند شد و همچنین افرادی که قد بلند ندارند، می‌توانند قد شلوار را به گونه ای تنظیم کنند که کفش مشخص نشود تا قد پا بیشتر دیده شود.

مدل های شلوار جین

شلوار های جین را به انواع مدل می توان دسته بندی کرد که در ادامه به معرفی این مدل ها می پردازیم

انواع شلوار جین

انواع شلوار جین را بشناسیم

شلوار های جین تنوع زیادی در طراحی، دوخت و سایز دارند. در ادامۀ این مطالب به معرفی انواع مدل شلوار جین می پردازیم.

شلوار جذب یا اسکینی

شلوار های جین اسکینی یا جذب یکی از به روز ترین مدل ها و طراحی های شلوار در دنیای مد است. این مدل شلوار، تنگ و چسبان بوده و برای افراد لاغر زیبا و مناسب است. همچنین شلوار اسکینی ساختار مخروطی شکل دارد و قطر آن هر چه به سمت پایین می رود، کمتر می شود.

شلوار اسلیم فیت

شلوار های اسلیم فیت نمونۀ دیگری از شلوارهای جین هستند که شبیه شلوار های اسکینی به نظر می رسند اما با این تفاوت که روی قسمت ران چسبان تر است و از زانو به سمت ساق پا کمی آزادتر می شود. در واقع این مدل شلوار به سبکی طراحی و دوخته شده که مابین شلوار اسکینی و راسته است و انتخاب خوبی برای افراد ریزنقش و لاغر است.

شلوار جین لوله تفنگی

خیلی از افراد تصور می‌کنند این مدل از شلوار ها برای کسانی که ران های درشت و بزرگی دارند مناسب هستند و با باریک شدن شلوار از بالا به پایین اندام آنها را لاغرتر نشان می دهند اما این گمان نادرست است. بنابراین پوشیدن این نوع شلوارها مانند شلوار های جذب یا اسکینی فقط برای افراد لاغر مناسب است.

شلوار جین گشاد

این مدل شلوار جین برای محیط های کاری و پرتحرک انتخاب خوبی است. به گونه ای دوخته شده که کمر و ران راحت و پاچۀ شلوار آزاد و بلند است. شلوارهای جین گشاد ابتدا برای اندام هایی طراحی شده بودند که باسن های بزرگی داشتند. امروزه این مدل شلوار ها مورد پسند بسیاری از مردان جوان است که استایل های خاص، کژوال و اسپرت را دوست دارند.

 

شلوار جین بگی (Baggy Jeans)

شلوار جین بگی از گشادترین نوع شلوار های جین به حساب می آید. این مدل شلوار جین در قسمت ران و باسن، فضای باز زیادی دارد و پاچۀ شلوار تقریباً در زیر انگشت های پا قرار می گیرد. شلوار جین بگی برای افرادی که اضافه وزن دارند و دارای ران و باسن بزرگ هستند، انتخاب مناسبی است.

ترکیب شلوار جین بگی با مانتو های جلو بسته و گشاد بسیار شیک بوده و برای بهار و تابستان، استایل جذاب و خنکی است. همچنین این نوع شلوار با کت های چرم کوتاه در پاییز و زمستان، ست زیبایی خواهد بود. ترکیب تاپ‌ های تنگ، تیشرت و شومیز جذب با شلوار جین بگی نتیجۀ فوق‌ العاده‌ای دارد. استفاده از کفش‌ های کتانی با شلوار بگی تیپ اسپرت را جذاب‌ تر نشان می دهد.

شلوار جین لوله تفنگی

شلوار جین سیگاری (Cigarette Jean)

شلوار جین سیگاری به شلوار جین جذب شباهت دارد اما نسبت به آن کمی آزادتر است. در واقع این شلوار جین در قسمت باسن و ران جذب و از ران تا مچ پا کمی آزادتر و گشادتر است. این مدل شلوار، بالاتر از مچ پا قرار می گیرد و مخصوص بانوان است.

مدل گرل فرند (Girlfriend Jeans)

شلوار جین گرل فرند نسبت به شلوار بوی فرند استایل  ظریف تر و زنانه‌تری دارد. شلواری به سبک کلاسیک که کمی جمع‌ تر از شلوار پسرانه است. در قسمت ران به آزادی شلوار های جین بوی فرند نیست و شبیه استایل جذب است. همچنین در قسمت ساق، پاها کشیده‌ تر به‌ نظر می‌رسند و انتهای شلوار به مچ پا نمی‌ چسبد.

شلوار گرل فرند با انواع پوشاک زنانه ست می‌ شود. تاپ، تیشرت، مانتو های اورسایز و معمولی ترکیب زیبایی با شلوار جین گرل فرند خواهند داشت. همچنین کفش‌ های اسپرت،کالج و کفش‌ های پاشنه‌ دار باریک انتخاب فوق العاده ای برای ست با این مدل شلوار هستند.

مدل گرل فرند(Girlfriend Jeans)

شلوار مدل بوی فرند (Boyfriend Jeans)

شلوار جین بوی فرند ابتدا توسط مرلین مونرو  استفاده شده است. قبل از این مدل شلوار، شلوار ها به صورت تنگ و چسبان بودند و بعد از این مدل هایی طراحی شدند که ظاهری گشادتر و راحت‌ تری داشتند. شلوار لی بوی فرند، نوعی شلوار جین راحتی و راسته است و به گونه ای به نظر می رسد که گویی یک سایز برای شما بزرگ تر است. شلوار جین بوی فرند تلفیقی از شلوار جین بگی و شلوار جین راسته است.

مدل جین جاگر یا اسلش (Jogger Jeans)

از جذاب‌ ترین شلوارهای استایل اسپرت شلوار های جین اسلش با کمر های کشی و بنددار هستند که مچ‌ های کش‌ دوز دارند. ران و ساق شلوار جاگر آزاد است و در قسمت مچ پا تنگ‌تر می‌ شود. ضمناً شلوار جاگر یکی از شلوار های راحت و کژوال است که در صورت استفاده از پارچه‌ های سبک و خنک به لباس‌خانگی تبدیل می شود.

شلوارهای مدل زاپ‌ دار یا زخمی

زاپ به دلیل داشتن پارگی در قسمت‌ های مختلف جذابیت زیادی به شلوار می‌دهد. امروزه این شلوار مورد توجه همه با هر استایل و سلیقه ای است. شلوار جین زاپ دار در قسمت های مختلف دارای پارگی هایی بوده و رنگ پا در آن قسمت ها مشخص می‌شود. همچنین بهتر است بدانید که این نوع شلوار مناسب تیپ های اسپرت، هنری و کژوال بوده و در میان افراد جوان بسیار پرطرفدار است.

شلوارهای مدل زاپ‌ دار یا زخمی کدامند؟

شلوار جین پاکتی

شلوار لی پاکتی یکی از مدل‌های محبوب در بین زنان و مردان است. این شلوار به صورتی طراحی شده که در قسمت پایین پاچه، کمی تا خورده و دوخته شده است. شلوار های جین پاکتی در دنیای مد و لباس امروز فوق العاده شیک هستند. با مدل های متفاوت کفش، در استایل‌ های مختلف بسیار زیبا به نظر می رسند.

این مدل شلوار تقریباً به هر مدل اندامی از جمله ساعت شنی، سیبی، گلابی می آید و افرادی که تقریباً هر فرم بدنی دارند، می توانند از این مدل شلوار استفاده کنند.

شلوار جین مام استایل (Mom Style)

شلوار های جین مام استایل در دهۀ 1980 میلادی تولید شده اند. در مدت زمان زیادی افراد برای استایل خود از شلوار جین‌ های خیلی تنگ استفاده می کردند تا اینکه به استایل‌ خانم ها و آقایون شلوار های جین‌ بوی فرند و مام استایل نیز اضافه شد.

شلوار جین مام استایل(Mom Style)

مام استایل ها با فاق‌ های بلند، قسمت میانی بدن را تخت تر و کشیده‌تر از حالت  عادی نشان می دهند اما به دلیل گشادی پاچه‌ های شلوار، برای افراد قد کوتاه انتخاب مناسبی نیستند. ست شلوار با تیشرت‌ های ساده، استایل شیکی است.

همچنین شلوار مام استایل را می‌توانید در فصل بهار با لباس‌ های نخی و گل گلی بپوشید و ترکیب زیبایی را برای مهمانی‌ها، گردش و طبیعت گردی‌ ها بسازید. در تابستان‌ هم می‌توانید مام استایل را با نیم تنه‌ های یقه قایقی، پیراهن‌ های نخی کوتاه و اکسسوری‌ های زیبا استفاده کنید.

در فصل پاییز یک پلیور بافتنی همراه با شلوار مام استایل‌ ترکیب کلاسیک و فوق العاده ای برای شماست. ضمناً اگر شخصی سرمایی هستید و زمستان‌ را با کت های اور سایز پشمی یا استایل های چند لایه می‌گذرانید، بهترین استایل برای شما پوشیدن جین مام استایل در کنار بوت‌ های کوتاه ساق‌ دار خواهد بود.

شلوار جین پاکتی

شلوار جین مام فیت (Mom Fit jeans)

شلوار جین مام فیت مانند شلوار مام استایل است اما تفاوت‌ های کوچکی دارند که مهم هستند. جین مام فیت فاق بلندی دارد اما در قسمت کمر و باسن شلوار به اندازۀ شلوار مام استایل آزاد نیست. در قسمت باسن و ران شلوار جین، فیت‌تر از مام استایل روی تن می‌نشیند.

ضمناً گاهی کمر شلوار های مام فیت کش‌ دوز هستند و برای زیبایی بیشتر این شلوار، کمربندی از جنس جین به آن اضافه می کنند. شلوار مام فیت را از پارچه‌ های ضخیم زمستانی، خنک و کاغذی تولید می‌کنند. با این سبک شلوار می‌توانید انواع مانتو های گشاد یا کوتاه جلو باز ست کنید.

همچنین انواع پلیور، تیشرت، شومیز و پالتو با شلوار جین مام فیت زیبا خواهند شد و با توجه به فصل می توانید یکی از انواع کفش کالج، کتانی و نیم‌بوت را برای استایل خود انتخاب کنید.

شلوار جین مام فیت(Mom Fit jeans)

شلوار جین بوت کات (دمپا گشاد)

شلوار جین بوت کات در قسمت کمر، ران و باسن چسبان است و این در حالی است که از زانو گشاد می‌شود. شلوار جین دمپا گشاد یا بوت کات از شلوار های راحت و آزاد بوده که در دهه‌ های 60 و 70 میلادی بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. این مدل به گونه ای طراحی شده که با استفاده از بوت،چکمه و کفش های پاشنه بلند استایل بسیار شیک و جذابی برای افراد است.

شلوار جین راسته گشاد

این مدل شلوار از قسمت ران تا ساق پا یکسره گشاد بوده و دمپای آنها از قسمت های دیگر شلوار آزادتر است. شلوار جین راستۀ گشاد، برای فرم بدن هایی که قد بلندی ندارند مناسب نیست زیرا قد آنها را کوتاه‌تر نشان می دهد.

شلوار جین راستۀ گشاد

شلوار فاق بلند جین

یکی از انواع شلوار جین، شلوار فاق بلند است. شلوار های فاق بلند اواخر دهۀ هشتاد میلادی ترند شدند. به دلیل راحتی‌ که شلوار فاق بلند داشت توسط زنان میانسال پوشیده می شد اما بعد از مدتی این شلوار مورد استقبال افراد جوان نیز قرار گرفت. شلوار‌های مام‌ استایل که امروزه در دنیای مد و لباس وجود دارد، ترکیبی از شلوار های فاق بلند و شلوار های تپ‌ رد هستند. این مدل شلوار بالاتر از ناف قرار می گیرد و برای سبک زنانه و مردانه بسیار شیک است.

شلوار جین فاق متوسط

فاق این مدل از شلوار ها مابین شلوار های فاق بلند و فاق کوتاه است. شلوار جین با فاق متوسط همچنین باسن را پهن تر نشان می دهد.

شلوار جین فاق متوسط

شلوار فاق کوتاه جین

شلوار های فاق کوتاه بعد از شلوار های فاق بلند مد شدند. نکتۀ اصلی که در مورد شلوار های فاق بلند و فاق کوتاه وجود دارد این است که شلوار های فاق کوتاه، قد را کوتاه تر و شلوار های فاق بلند قد را بلندتر نشان می دهند. دقت کنید که شلوار های جین فاق کوتاه پایین تر از ناف قرار می گیرند و برای قرار های رسمی مناسب نیستند.

شلوار جین استرپ

شلوار های جین استرپ یک ترند متفاوت در دهۀ هشتاد میلادی بودند. این شلوارها به گونه ای طراحی شده اند که یک کش به کنار پاچه‌ های شلوار وصل شده بود.

شلوار جین سه ربع

این مدل شلوار جین نسبت به شلوار های جین دیگر قد کوتاه تری دارد. بنابراین از مچ پا بالاتر قرار می گیرد و این مدل شلوار جین پاها را کشیده تر و لاغرتر نشان می دهد.

شلوار جین تپ رد

شلوار جین تپ‌ رد در قسمت ران پهن، عریض و در قسمت پایین و ساق پا عرض کمی دارد. بنابراین شلوار جین تپ رد برای افراد کوتاه قد مناسب نیست.

شلوار جین بل باتم

این مدل شلوار ها در دهۀ ۶۰ میلادی ترند بودند. طرح شلوار جین بل باتم به گونه ای است که در قسمت ران به شدت چسبان و در قسمت زانو و ساق پا به شکل اغراق آمیزی گشاد به نظر می رسد.

مدل های محبوب مهمانی و اداری

در ادامه به معرفی انواع دیگر شلوار جین می پردازیم.

شلوار جین ملوانی

شلوار جین ملوانی به گونه ای طراحی شده است که در قسمت جلوی شلوار جیب و به صورت ردیفی دکمه دارد. همچنین برش آزادی دارد و شبیه به شلوار دمپا گشاد و راستۀ گشاد است. از این شلوار جین برای استایل های خاص و مجلسی بیشتر استفاده می شود.

شلوار جین ملوانی

شلوار جین راسته

شلوار جین راسته به صورتی طراحی شده است که عرض ثابتی دارد و شلوار تنگ یا گشاد نمی‌شود. این شلوار برای استایل های رسمی از جمله دانشگاه بسیار مناسب است.

جالب است بدانید که شلوار های جین‌ راسته به گونه ای طراحی شده‌ اند که برای انواع فرم بدن مناسب هستند. همچنین برای افرادی که قد کوتاهی دارند پوشیدن این نوع جین، پاهای آنها را کشیده‌ تر می کند.

جمع بندی

در این مقاله از مجله مد و زیبایی اپریشم شما را با بیش از 10 مدل شلوار جین آشنا کردیم. همانطور که گفتیم شلوار های جین سالیان سال است که مورد استفاده همه افراد با ویژگی های ظاهری مختلف قرار گرفته است. بنابراین خانم ها و آقایان با توجه به سلیقه خود می توانند مدل های مختلف شلوار جین را انتخاب کرده و استفاده کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.8 / 5. تعداد رای ها: 18

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا