همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسراهنمای خرید لباس

روش انتخاب سایز سوتین (چطور سایز سوتین را درست انتخاب کنیم؟)

یکی از مهم ترین پرسش ها هنگام انتخاب لباس زیر زنانه مخصوصاً سوتین انتخاب سایز مناسب است. زیرا این لباس ها را نمی توان مانند هر لباس دیگری پیش از خرید امتحان کرد. اما چه راهی برای به دست آوردن دقیق سایز سوتین وجود دارد؟ ما در این مطلب قصد داریم شما را با راهنمای سایز سوتین آشنا کنیم. اگر این پرسش برای شما نیز پیش آمده است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سایزبندی سوتین به چه شکل است؟

معمولاً برای اینکه بدانید سایز مناسب برای خرید سوتین چه عددی است باید به دو نکته توجه کنید. اولین مورد اندازه گیری دور سینه است. این عدد در واقع همان چیزی است که سایز سینه را مشخص می کند. این سایز در استاندارد انگلیسی و آمریکایی از شماره ۲۸ شروع می شود. سپس در مضارب ۲ تا ۶۰ ادامه می یابد.

به این منظور که از 28 شروع شده و دوتا دوتا بالا می رود. (28، 30، 32 و… 60). اما سایز بندی در سیستم کشورهای اروپایی که بیشترین شباهت را به سایزبندی ایرانی ها دارد از ۶۰ شروع شده و در مضارب ۵ تا ۱۴۰ ادامه می یابد. به این معنی که از 60 تا 140 5تا 5 تا بیشتر می شود. (60، 65، 70 و…. 140)

مورد بعدی که در راهنمای سایز سوتین اهمیت دارد، اندازه کاپ سینه است. اندازه کاپ سینه در واقع همان سایز و حجم سینه را مشخص می کند. اندازه کاپ را بر خلاف سایز سینه که با عدد مشخص می شود، با حروف انگلیسی نشان می دهند. برای مثال کوچک ترین سایز AA بوده و حروف بعدی به معنای افزایش اندازه کاپ است.

سایز سوتین

راهنمای اندازه گیری سایز سینه

کمی قبل تر خواندید که یکی از مراحل به دست آوردن اندازه دقیق سایز سوتین، اندازه گیری سایز سینه است. اما این کار را چگونه می توانید خودتان انجام دهید؟ برای این کار به یک متر نواری نیاز دارید. ابتدا یک سوتین که با آن احساس راحتی دارید به تن کنید. سپس متر را زیر سینه و روی خط سوتین قرار دهید و دور سینه بچرخانید. بهتر است این کار را جلوی آینه انجام دهید تا در صورتی که متر کج شود متوجه شوید.

نکته مهم در اندازه گیری با متر آن است که باید حتماً سایز سینه را به اینچ اندازه گیری کنید. زیرا استاندارد سایزها بر اساس اینچ اندازه گیری می شود. حال عدد روی متر را بخوانید. اگر عدد به دست آمده فرد بود، ممکن است سوتین سایز قبل از آن و همچنین سوتین سایز بعد از آن مناسب شما باشد. برای مثال اگر اگر عدد 33 بود سایز سوتین شما هم می تواند 32 یا 34 باشد. اما در صورتی که عدد به دست آمده زوج باشد، آن عدد سایز سوتین شماست.

راهنمای اندازه گیری کاپ سینه

برای اندازه گیری کاپ نیز مجدد باید متر را روی سینه قرار دهید. توجه داشته باشید که متر باید جایی باشد که بیشتر حجم سینه در آن قرار دارد. سپس آن را دور سینه بچرخانید. لازم به ذکر است که متر را نباید خیلی سفت یا خیلی شل بگیرید. متر باید دقیقاً اندازه باشد تا سایز به دست آمده نیز مناسب و دقیق باشد.

برای این کار می توانید از شحصی دیگر نیز کمک بگیرید تا احتمال خطا کم شود. متر در پشت کمر شما باید کاملاً صاف باشد. همچنین با توجه به آنکه اکثر افراد سینه های متفاوت از هم ( از نظر اندازه) دارند، بهتر است سینه بزرگ تر را برای اندازه گیری در نظر بگیرید. حال عدد به دست آمده را بخوانید. فراموش نکنید که این عدد نیز باید به اینچ باشد. نکته آخر آنکه با توجه به تغییرات هورمونی سایز کاپ تغییر می کند. بنابراین این کار را زمانی انجام دهید که در طبیعی ترین حال خود قرار دارید.

اندازه گیری دور سینه

به دست آوردن سایز سوتین

پس از اندازه گیری زیر سینه و کاپ، باید این دو عدد را از هم کم کنید. تفاوت بین این دو عدد سایز سوتین را مشخص می کند.

  • 1 اینچ = کاپ A
  • 2 اینچ = کاپ B
  • 3 اینچ = کاپ C
  • 4 اینچ = کاپ D
  • 5 اینچ = کاپ DD

زمانی که این اندازه بالای 5 اینچ یا معادل بیشتر از 12.5 سانتی متر باشد، سایز سوتین در شرکت های مختلف متفاوت می شود. برای اندازه گیری صحیح می توانید از راهنمای برند تولید کننده استفاده کنید.
حال باید سایز سینه و اندازه کاپ را در کنار هم قرار دهید تا اندازه دقیق به دست آید. برای مثال 34C.

سایزبندی سوتین

سایزبندی های یکسان

به یاد داشته باشید که اندازه کاپ برای هر اندازه سایز باند یا پایین خط سینه یکسان نیست. به این معنی که برای مثال سایز 34B کوچک تر از اندازه 36B خواهد بود. هنگام امتحان سوتین، اگر اندازه باند سینه را تغییر دهید، باید اندازه کاپ را نیز تغییر دهید.

اگر به نیاز دارید باند بزرگ تری داشته باشید باید اندازه را یک کاپ پایین تر بیاورید. بنابراین به جای 34B سایز 36A برای شما مناسب خواهد بود. اگر به اندازه باند کوچک تر نیاز دارید، باید اندازه را یک کاپ بالا تر بیاورید. پس به جای 34B به سراغ 32C بروید.

سایز سوتین خواهرچیست؟

سایز سوتین خواهر (Sister size) در راهنمای سایز سوتین یکی از آن نکاتی است که باید با آن آشنایی داشته باشید. توجه داشته باشید که تفاوتی ندارد چه سایز سوتینی را انتخاب کنید، هر سایز دارای یک سایز خواهر نیز هست. اما منظور از سایز خواهر چیست؟

منظور از سایز خواهر سایزی است که اگرچه به لحاظ عددی با هم متفاوت هستند اما اندازه‌ آنها دقیقاً مشابه یکدیگر است. در واقع اگر چه حرف مربوط به سایز کاپ یا عدد مربوط به باند دور سینه در این سوتین‌ ها متفاوت است اما اندازه‌ کلی این سوتین‌ ها کاملاً مشابه و هم اندازه است.

راهنمای انتخاب سایز سوتین

جمع بندی

در این مطلب با راهنمای انتخاب سایز سوتین آشنا شدید. روش ساده ای برای اندازه گیری سایز سوتین وجود دارد که در این مطلب آن را قدم به قدم آموزش دادیم. نکات مهم برای انتخاب درست آن است که همه اندازه ها به اینچ محاسبه شود و همچنین اندازه گیری کاملاً دقیق و بدون اشکال باشد. همچنین توجه داشته باشید که سایز اروپایی همانند سایزبندی ایرانی هاست.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای ها: 12

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا