همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسنگهداری و شستشوی پوشاک

آموزش نحوه تمیز کردن کفش های جیر و نبوک

کفش ها از جنس های متنوعی نظیر انواع چرم، رویه کفش ورزشی، رویه پلاستیک، میکروفیبر، مواد طبیعی، رویه مواد مصنوعی، مخمل و جیر تولید می شوند.

جیر نمونه ای از کفش های تولید شده است که بسیار شیک و زیباست. همچنین طرفداران زیادی در بین خانم ها و آقایون دارد اما متاسفانه خیلی زود کثیف و لکه دار می شود و گرد و خاک می گیرد. پاک کردن کفش های جیر زمان بر بوده و دغدغۀ بزرگی برای افرادیست که به این مدل کفش علاقه دارند.

در این مقاله به چند راهکار کاربردی برای تمیز کردن کفش جیر، تمیز کردن کفش نبوک، نحوه شستن کفش جیر و نظافت کفش های جیر و از بین بردن لکه اشاره خواهیم کرد، با ما در مجلۀ اپریشم همراه باشید.

تمیز کردن کفش جیر

چرا نظافت کفش های جیر بسیار مهم است؟

کفش های جیر ظاهر زیبا و شیکی دارند اما وقتی که کثیف می شوند، به راحتی پاک و تمیز نمی شوند. بنابراین اگر از روش های اشتباه برای تمیز کردن کفش های جیر استفاده کنید، لکه از بین نمی رود و پارچۀ کفش آسیب می بیند.

نحوه تمیز کردن کفش نبوک

در ادامه به چند روش برای تمیز کردن کفش های نبوک و جیر اشاره می کنیم.

نحوه شستن کفش جیر با پارچۀ نرم و آب

کفشی که گرد و خاک گرفته را می توانید با پارچۀ مرطوب راحت تمیز کنید. زمانی که آب یا هر مایع دیگری روی کفش بریزد، لکه را با استفاده از پارچۀ نرم و آب تمیز کنید، سپس منتظر بمانید تا کفش خشک شود. همچنین ا استفاده از یک براش تمیز مرطوب شده روی قسمت های لک شده کفش بکشید تا رطوبت براش روی لکه پخش شود و از بین برود.

بهترین روش برای از بین بردن لکۀ روی کفش آب است و لکه بر فوق العاده ای است. سپس کفش ها را در محیط خنک و تاریک در مجاورت هوا قرار دهید. کفش جیر و نبوک نسبت به کفش های دیگر زمان بیشتری برای خشک شدن لازم دارند. همچنین برای خشک کردن کفش، کفش را در نور مستقیم خورشید و در معرض گرما قرار ندهید.

سرکه سفید برای نظافت کفش های جیر

برای تمیز کردن کفش جیر می توانید از پارچۀ تمیز و سرکه سفید استفاده کنید. به این صورت که پارچه را به سرکه آغشته کرده و روی کفش بکشید تا لکه تمیز شود و از بین برود. همچنین سرکه سفید لکۀ جوهر را به خوبی پاک می کند.

سیم ظرفشویی برای شستن کفش جیر

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن لکه های خشک و سخت استفاده از سیم ظرفشویی است زیرا به راحتی لکه را از بین می برد.

استفاده از سوهان ناخن و بخار آب

یکی دیگر از راه های پاک کردن لکۀ روی کفش نبوک و جیر، سوهان ناخن است.

چگونه لکۀ روغن را از روی کفش جیر پاک کنیم؟

برای تمیز کردن روغن و چربی ریخته شده روی کفش از دستمال نرم و سفید استفاده کنید و روغن را تمیز کنید. در مرحلۀ بعد روی لکۀ کفش آرد ذرت یا پودر بچه بریزید و یک شب اجازه دهید پودر بماند، سپس پودر را با یک برس یا جارو برقی تمیز کنید.

روش تمیز کردن لکه آدامس از روی کفش جیر

تمیز کردن لکه آدامس

برای از بین بردن لکۀ آدامس از روی کفش جیر و نبوک، بهتر است کفش را به مدت چند ساعت داخل یخچال فریزر قرار دهید تا آدامس سفت شود تا به راحتی از روی کفش جدا شود.

چگونه گل را از روی کفش جیر تمیز کنیم؟

اجازه دهید گل روی کفش در مجاورت هوا خشک شود، سپس گل اضافی را از روی کفش برداشته و با یک دستمال مرطوب روی گرد و خاک باقی مانده از گل بکشید و با یک برس نرم و تمیز روی کفش را تمیز کنید.

روش از بین بردن لکۀ جوهر

برای از بین بردن لکه جوهر از روی کفش های جیر ابتدا از دستمال کاغذی استفاده کرده و آن را روی جوهر قرار دهید و جوهر اضافه را از روی کفش پاک کنید. سپس با استفاده از الکل کفش را تمیز کنید. به این صورت که پنبه ای را به الکل آغشته کرده و روی لکه جوهر بکشید تا لکه از بین برود.

تمیز کردن کفش جیر با شامپو و سرکه

با استفاده از شامپو و سرکه کفش جیر را تمیز کنید. ترکیب محلول سرکه و شامپو را با یک مسواک نرم روی کفش بکشید، بعد از پاک شدن لکه با یک دستمال مرطوب تمیز محلول را از روی کفش جیر پاک کنید و لکه های سیاه را از روی کفش پاک کنید.

در این میان پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در مورد پاک کردن لکه قهوه از لباس نوشته ایم را نیز مطالعه کنید.

از بین‌بردن لکه‌های خون

بهترین راه برای تمیز کردن لکۀ خون از روی کفش استفاده از پراکسید است. به این صورت که پنبه را به پراکسید آغشته کرده و روی لکه بکشید تا پاک شود.

تمیز کردن کفش جیر با استفاده از اسپری

تمیز کردن کفش جیر با اسپری

زمانی که کفش شما گرد و خاک دارد، گرد و غبار را از روی کفش پاک کنید. سپس از اسپری های مخصوص کفش جیر و نبوک که در بازار موجود است، استفاده کنید تا همیشه کفش سالم و تمیزی داشته باشید.

تمیز کردن لکۀ مایع با مایع ظرفشویی

برای از بین بردن لکۀ مایع از یک دستمال کاغذی استفاده کرده و لکه را خشک کنید. سپس با آب و مایع ظرفشویی محلولی درست کرده و روی لکۀ کفش بریزید و با یک برس نرم روی لکه بکشید تا پاک و تمیز شود. در مرحله آخر با یک دستمال مرطوب روی کفش بکشید و در مجاورت هوا قرار دهید تا خشک شود.

تمیز کردن کفش جیر قبل از پوشیدن

اگر می خواهید همیشه کفش مرتب و تمیزی داشته باشید هر بار قبل از پوشیدن کفش با براشی مخصوص آن را تمیز کنید.

نحوه شستن کفش جیر مشکی

برای تمیز کردن این نوع کفش از مایع ظرفشویی و آب ولرم استفاده کنید. این محلول را با هم مخلوط کرده و روی کفش جیر مشکی بریزید و با استفاده از دستمال مرطوب روی لکۀ کفش بکشید تا پاک شود. سپس روی کفش را با یک دستمال خشک کنید.

روش تمیز کردن کفش جیر روشن

برای تمیز کردن لکه‌ ها از روی کفش جیر روشن از پاک کن مخصوص جیر استفاده کنید. اگر لکه ها با پاک کن، پاک نشدند از یک دستمال مرطوب و سرکه سفید استفاده کنید و رطوبت باقی مانده بر روی کفش را با یک دستمال تمیز خشک کنید. ضمناً لکه‌ های که به سختی از روی کفش پاک می شوند را با استفاده از سوهان ناخن از بین ببرید.

نحوه شستن کفش جیر در ماشین لباسشویی

برای شستن کفش های جیر و نبوک در لباسشویی، از شوینده‌ های مخصوص این نوع کفش ها که در بازار موجود است استفاده کنید. در ادامه لباسشویی را بر روی حالت گردش ملایم قرار دهید. سپس در مرحلۀ بعد کفش‌ های جیر را از ماشین لباسشویی بیرون آورده و روی یک دستمال تمیز قرار دهید تا کاملاً خشک شوند.

جمع بندی دربارۀ نظافت کفش های جیر و نبوک

  •  توجه داشته باشید که از مداد پاک کن هم برای از بین بردن لکه های روی کفش جیر استفاده می شود.
  •  پس از تمیز کردن کفش جیر و نبوک با استفاده از برسی نرم پرز کفش را به حالت اولیه بازگردانید.
  • پس از اینکه کفش جیر را تمیز کردید حتماً اجازه دهید کفش خشک شود و آب اضافی کفش به طور کامل بخار شود.
  • از قرار دادن کفش جیر و نبوک در زیر نور مستقیم خورشید و گرما خودداری کنید.
  • توجه کنید که از شست و شوی بیش از اندازۀ کفش جیر دوری کنید و از برس زیاد استفاده نکنید زیرا پرز کفش را از بین می رود.
  • بر روی کفشی که تازه تهیه کرده اید یک لایه اسپری محافظ کفش بزنید تا دیرتر کثیف شود.
  • هنگامی که کفش جیر را تمیز می کنید اگر از آب زیادی استفاده کرده اید، بهتر است که آب اضافی را با استفاده از یک کاغذ خشک کن بگیرید تا زودتر خشک شود.
  • روش دیگر خشک کردن کفش ها، اسفنج است.
  • بند کفش‌هایی که کثیف شده است را با توجه به جنس آنها با آب و صابون تمیز کنید.
  • با مراقبت درست از کفش ها عمر کفش را بیشتر کنید.
  • به‌ خاطر بسپارید که کفش ها را می توانید با استفاده از اسپری های مخصوص و واکس جلا دهید و یک لایۀ محافظتی روی کفش ایجاد کنید.
  • کفش جیر و نبوک پارچه ای از جنس نرم دارد، بنابراین برس مخصوص جیر را تهیه کرده و با آن کفش را تمیز کنید.
  • در صورتی که رنگ کفش‌ از بین رفت و کم رنگ شد، از یک اسپری رنگ کفش جیر استفاده کنید تا رنگ کفش به حالت اولیه برگردد.

در پایان یادآوری کنیم که برای علاقه مندان به زیورآلات مقاله جذابی در مورد نحوه تمیز کردن طلای زرد و سفید نیز تهیه کرده ایم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.2 / 5. تعداد رای ها: 12

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا