همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
سلامت پوست و مو

بهترین ماشین ریش تراش کدام است؟ (راهنمای انتخاب ریش تراش)

اصلاح هرروزه صورت در آقایان با استفاده از تیغ های قدیمی، کاری پردردسر و تا حدی خطرناک بوده است. اولین ماشین ریش تراش، به دلیل کوتاه کردن زمان تراشیدن ریش های بلند در یک پایگاه ارتش اختراع شد. چیزی شبیه به ماشین ریش تراش ولی بدون استفاده از برق و باتری که توسط مارک “موناکو” تولید شده بود، در پروازهای فضایی آمریکا هنگام ماموریت های آپولو استفاده می شد.

پیشرفت تکنولوژی در پیرایش، دستگاه های ریش تراش را روانه بازار کرد که بهترین اصلاح صورت را در کوتاه ترین زمان امکان پذیر کرد. در حال حاضر بیشتر آقایان به دلایل مختلف مثل کمبود زمان و یا حساسیت پوست استفاده از ماشین ریش تراش را به اصلاح با تیغ ترجیح می دهند.

مزایای استفاده از ماشین ریش تراش

مزایای استفاده از ماشین ریش تراش چیست؟

  1. صرفه جویی در زمان
  2. حفاظت بیشتر و بهتر از پوست صورت در مقابل بریدگی
  3. کم شدن موهای زیر پوستی
  4. دوام بالا با تیغ های ضد زنگ و ضد کندی
  5. امکان اصلاح خشک
  6. صرفه جویی در هزینه
  7. بدون نیاز به وسایل اضافه مثل کرم اصلاح، صابون و یا ژل
  8. اصلاح دقیق موهای صورت
  9. کاهش لک و ایجاد زخم
  10. کنترل اندازه ته ریش
  11. خلاقیت در اصلاح
  12. قابل حمل بودن با کمترین خطر

برای خرید ریش تراش چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

در انتخاب بهترین ماشین ریش تراش، باید به اولویت های مربوط به اصلاح، نوع پوست فرد و مقدار بودجه مورد نظر توجه کرد. با پیشرفت تکنولوژی در زمینه اصلاح صورت، ریش تراش های متنوع با امکانات جدید وارد بازار شدند. با توجه به این مسئله، نکاتی وجود دارد که توجه به آن هنگام انتخاب ریش تراش، مهم است.

بهترین ماشین ریش تراش

۱. بهترین ماشین اصلاح صورت چرخشی یا فویلی (توری)

ریش تراش های برقی به دو دسته تقسیم می شوند. ماشین ریش تراش چرخشی و ریش تراش فویلی (توری). هر دو مدل از ریش تراش تاثیر یکسانی دارند اما نکاتی وجود دارد که با توجه به آن می توان مناسب ترین و بهترین ماشین ریش تراش را انتخاب کرد.

ریش تراش های چرخشی

این ریش تراش ها از تیغه های دایره ای قابل انعطاف درست شده اند. دارای سه سر گرد و چرخان هستند که متناسب با صورت اصلاح می کند. موتور ریش تراش چرخشی معمولاً کم صدا و بی صدا کار می کند. ریش تراش چرخشی برای افرادی با پوست معمولی و تراکم ریش متوسط تا زیاد گزینه مناسب تری هستند. این مدل ریش تراش برای اصلاح موهای بلند بسیار کارآمد تر هستند. ریش تراش چرخشی بهترین ریش تراش برای آقایانی است که موهای بلند و ضخیم دارند و هر روز اصلاح صورت انجام نمی دهند.

ریش تراش های فویلی

ریش تراش فویلی از یک ورق فلزی نازک و منحنی ساخته شده که در زیر آن تیغه های برش قرار دارند. ریش تراش فویلی را باید در حرکتی مستقیم و طولانی به عقب و جلو روی صورت و گردن حرکت داد. هنگام استفاده از ریش تراش توری، فویل ها قبل از هدایت مو به داخل تیغه آن ها را بلند می کنند، این اتفاق باعث می شود موها به آسانی در معرض برش قرار بگیرند. این ریش تراش برای موهای بلند کارایی لازم را ندارند. ریش تراش های فویلی برای ریش های کوتاه و اصلاح روزانه مناسب ترین انتخاب هستند.

۲. اصلاح خشک و اصلاح مرطوب

ریش تراشی انتخاب کنید که هم در شرایط خشک و هم مرطوب قابل استفاده باشد.

۳. دسته راحت و سری قابل انعطاف

برای اصلاحی راحت تر، هنگام انتخاب ریش تراش به دسته آن توجه کنید. بهتر است ریش تراش دسته ارگونومیک و سری با قابلیت چرخش و انعطاف داشته باشد.

۴. بهترین مارک ماشین ریش تراش کدام برندها هستند؟

فیلیپس، براون، پاناسونیک و رمینگتون از معروف ترین تولید کنندگان ماشین ریش تراش هستند. چون ریش تراش با صورت در تماس است، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که استانداردهای لازم را داشته و معتبر هستند.

۵. مراقبت از پوست صورت در حین اصلاح

ریش تراشی بهترین ماشین اصلاح صورت است که با سر محافظ ضد اصطکاک همراه باشد. توجه کنید ریش تراشی انتخاب کنید که با ارگونومی صورت، ضخامت موها و حساسیت پوست متناسب باشد. این ویژگی ها باعث آسیب دیدگی کمتر پوست و جلوگیری از ایجاد بریدگی می شود.

۶. نحوه تمیز کردن دستگاه ریش تراش

تمیز نگه داشتن ریش تراش و تیغه مهم است. انتخاب ریش تراشی که مرتباً احتیاج به تمیز کردن داشته باشد و یا ریش تراش ضد آبی که به راحتی قابل شستشو باشد بستگی به حوصله و سبک زندگی دارد.

۷. ضمانت نامه

ماشین ریش تراش دارای ضمانت نامه، نگرانی نبود قطعات دستگاه و یا از کار افتادن ناگهانی دستگاه را از بین می‌برد. ضمن اینکه معمولاً ارائه ضمانت نامه، نشان دهنده کیفیت خوب دستگاه است.

نکات استفاده از ریش تراش

برای داشتن یک اصلاح سریع، مرتب و بدون ایجاد آسیب به پوست مواردی وجود دارد که رعایت کردن آن کیفیت اصلاح را افزایش می دهد.

نکات استفاده از ریش تراش

  • برای اصلاح خشک، موها نباید خیلی بلند باشند. بلندی بیش از اندازه مو، باعث تراشیدگی و آسیب رسیدن به پوست صورت می شود.
  • برای کم کردن زمان اصلاح و بالا بردن کیفیت آن، دستگاه را برخلاف جهت رویش مو به صورت دورانی حرکت دهید.
  • اگر زمان کافی برای اصلاح دارید، صورت را با آب ولرم و شوینده تمیز کنید. شستشو باعث روان تر شدن حرکت دستگاه بر روی پوست شده و اصلاح صورت تمیزتر و راحت تر انجام می شود.
  • قبل از شروع اصلاح بهتر است با استفاده از مقداری کف یا ژل اصلاح، صورت و گردن را ماساژ دهید. بگذارید مواد چند دقیقه بر روی پوست و مو بماند و بعد از آن اصلاح را شروع کنید.
  • هنگام اصلاح، با دست آزاد خود، پوست را به آرامی و با کمترین فشار بکشید. دقت کنید به هیچ عنوان ماشین ریش تراش بر روی پوست خود فشار ندهید. این کار باعث حساسیت پوست و آسیب به آن می شود.
  • اصلاح را از نقاط حساس تر مانند گردن شروع کنید. اگر اصلاح را با حوصله و دقت انجام دهید لازم نیست ماشین ریش تراش را چند بار در یک قسمت حرکت دهید.
  • بهتر است ماشین ریش تراش بعد از هر بار اصلاح تمیز شود. این کار باعث دوام بیشتر دستگاه خواهد شد.
  • بعد از اصلاح، صورت و گردن را با حوله ای نرم و تمیز خشک کنید. بهتر از بعد از اصلاح، پوست را با لوسیون مرطوب کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.4 / 5. تعداد رای ها: 14

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا