همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
انواع مدل لباسدنیای مد و لباس

لباس شب چیست؟ (انواع لباس شب)

برخلاف باور عموم مدل های لباس شب با مدل های لباس مجلسی متفاوت است. هر دو این لباس ها رسمی هستند و برای مراسم های خاص پوشیده می شوند. اما میان آن ها تفاوت های اساسی وجود دارد. لباس شب و به طور کلی لباس های مجلسی باید به درستی انتخاب شوند تا جلوۀ زیبای خود را نمایان کنند. در ابن مطلب قصد داریم به معرفی انواع لباس شب، چگونگی انتخاب آن و تفاوت های آن ها بپردازیم.

لباس شب چیست؟

لباس شب به لباس های مجلسی کوتاه و یا بلند گفته می شود که طراحی خاص خود را دارند و لزوماً از مد روز پیروی نمی کنند. این لباس ها غالب ویژه ای دارند و بسیار متناسب با بدن افراد دوخته می شوند. برای انتخاب یک لباس شب مناسب باید به المان های متفوتی از جمله سایز و رنگ آن دقت کرد. لباس شب باید دقیقاً متناسب با سایز انتخاب شود. همچنین رنگ این لباس ها نیز باید با توجه به شرایط انتخاب شود تا جلوۀ نهایی خود را نمایان کند. لباس شب به گونه ای طراحی می شود که گردن به زیبایی در آن نشان داده شود. همچنین پارچه هایی که برای لباس شب استفاده می شود پارچه هایی مرغوب و با کیفیت هستند.

انواع لباس شب

انواع لباس شب

لباس های شب انواع مختلفی دارند. هرکدام از این مدل ها ممکن است برای افراد با استایل های متفاوت، مناسب تر باشد. در ادامه به شرح انواع لباس شب پرداخته ایم.

لباس شب کلوش

لباس شب کلوش یکی از انواع لباس شب است. این نوع لباس بالا تنۀ جذب دارد و از پایین کمر گشاد می شود. لباس کلوش برای افرادی که بالاتنۀ لاغر و پایین تنۀ پر دارند مناسب است. لباس های کلوش مناسب انواع مراسم های رسمی نیز هستند. به لباس های کلوش (A-Line Dress) نیز گفته می شود.

لباس شب جذب

لباس جذب همان طور که از نامش مشخص است به لباس هایی گفته می شود که کاملاً جذب بدن هستند و فرم و حالت بدن را به نمایش می گذارند. لباس های جذب نیز بسیار مناسب مراسم رسمی هستند و برای خانم هایی که اندامی به حالت ساعت شنی دارند بسیار مناسب خواهد بود.

انواع مدل های لباس شب

لباس شب بندی

لباس شب بندی، لباس هایی با یقه های گرد هستند که با بند نگه داشته می شوند. این لباس ها برای مهمانی هایی در فصل های گرم سال بهترین گزینه محسوب می شوند. زیرا که علاوه بر زیبایی باعث می شوند تا فرد آزادانه بتواند حرکت کند.

لباس شب راسته

لباس شب راسته برخلاف انواع دیگر لباس های شب خیلی بدن نما نیست. این لباس همان طور که از نامش مشخص است لباسی ساده و بلند است که برای مهمانی های رسمی بسیار مناسب می باشد. لباس های راسته نیز برای افرادی که انحنای کمر دارند بسیار جذاب و مناسب خواهد بود.

لباس شب نامتقارن

لباس شب نامتقارن مناسب خانم های است که تمایل دارند کمی متفاوت تر به نظر آیند. منظور از لباس های شب نامتقارن آن است که قسمتی از لباس با قسمت دیگر آن هماهنگی ندارد. به طور مثال یک سمت از لباس از سمت دیگر آن کوتاه تر و یا بلندتر است. این لباس ها را می توان در مهمانی های رسمی و غیررسمی پوشید. لباس های کوتاه و بلند نیز در این دسته قرار می گیرند.

 لباس دکلته

لباس شب دکلته

لباس شب دکلته نیز یکی از زیباترین انواع لباس شب است. این لباس ها از قسمت سینه و بالا تنه بدون هیچ بندی ثابت می مانند. این لباس ها برای انواع مهمانی ها مناسب هستند. لباس دکلته ممکن است برای همۀ افراد مناسب نباشد. زیرا که با توجه به حالت های بدنی خاص طراحی و دوخته می شود. اگر قصد خرید لباس شب دکلته دارید حتی قبل از خرید چندین بار آن را امتحان کنید و مطمئن شوید که در طولانی مدت اذیت نخواهید شد.

لباس شب شیفت چیست؟

لباس های شیفت یکی از رایج ترین و محبوب ترین انواع لباس های شب و مجلسی هستند. این لباس ها کوتاه و بدون آستین هستند و نسبت به انواع دیگر لباس های شب ساده تر و غیررسمی تر هستند. در نتیجه برای مهمانی های دوستانه نیز مناسب می باشند. این لباس ها را می توان با کفش های مختلفی پوشید و علاوه بر زیبایی، بسیار راحت بوده و فرد می تواند آزادانه حرکت کند.

انتخاب لباس شب بر اساس فرم بدن

لباس های شب همان طور که گفته شد کاملاً باید سایز مناسب داشته باشد تا جلوۀ زیبای خود را نمایش بگذارد. اما نکتۀ دیگری که باید هنگام خرید به آن توجه شود فرم بدن است. در بالا به طور مختصر اشاره شد که چه لباس هایی برای چه فرم های بندی مناسب هستند.

به طور مثال اگر تمایل دارید لباس های بلند که تا نوک پا ادامه دارند را بپوشید، توجه داشته باشید که باید قد بلندی داشته باشید. این لباس ها برای افراد قد بلند جلوۀ زیباتری دارند. همچنین اگر اندام تو پر و قد کوتاه تری دارید نباید از لباس های یقه گرد استفاده کنید. زیرا که شما را چاق و کوتاه تر نشان خواهند داد.

انتخاب لباس شب بر اساس رنگ به چه صورت است؟

همان طور که قبل تر گفته شد لباس های شب باید متناسب با فرم بدن و سایز انتخاب شوند. همچنین لازم به ذکر است که رنگ های مختلف لباس شب هرکدام نشان از چیزی دارد و باید آن را با دقت و متناسب با شرایط انتخاب کرد. علاوه بر این ها باید رنگ پوست نیز در هنگام انتخاب لباس شب در نظر گرفته شود. به طور مثال لباس شب مشکی نشان از وقار و جذابیت بسیار دارد. طرح های طوری بر روی لباس و همچنین استفاده از جواهرات مناسب می تواند بسیار جلوۀ زیبایی داشته باشد و جذابیت را دوچندان کند.

لباس شب سفید نیز احساس پاکی و خالصی را منتقل می کند. به همین دلیل است که لباس عروس نیز به این رنگ است. لباس سفید نیز همراه با اکسسوری های براق بسیار جذاب و زیبا خواهد بود. همچنین بسیاری دوست دارند که با مد روز حرکت کنند. این افراد می توانند برای آشنایی بیشتر با رنگ سال، مطلب رنگ سال 2021 و تأثیر و کاربرد آن در دنیای مد را مطالعه کنند.

 لباس شب مشکی

انتخاب بر اساس رنگ پوست

رنگ پوست نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید هنگام انتخاب لباس شب به آن توجه شود. برای افرادی با پوست های روشن و خیلی سفید لباس هایی که رنگ جیغ مانند قرمز و لباس های تیره رنگ بسیار جذاب خواهد بود. لباس های روشن مانند سفید این افراد را بی روح نشان خواهد داد. افراد با پوست های تیره نیز بهتر است که لباس های روشن انتخاب کنند تا نتیجه نهایی جذاب و زیباتر شود. کسانی که رنگ پوست گندمی دارند نیز بهتر است که از لباس های رنگ روشن استفاده کنند تا رنگ پوست متعادل تر دیده شود.

همان طور که خواندید لباس شب انواع مختلفی دارد. هرکدام از این لباس ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند که باعث می شود برای افراد مختلف، انتخاب های زیادی وجود داشته باشد. برای انتخاب یک لباس شب مناسب نیز باید به فاکتورهای مختلفی نیز توجه کرد تا انتخاب شما، یک انتخاب ایده ئال و مطلوب باشد.

در پایان از شما دعوت می کنیم مقاله جذابی که در مورد معرفی انواع پارچه لباس مجلسی تهیه کرده ایم را نیز مطالعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.7 / 5. تعداد رای ها: 14

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا